Créditos ECTS Créditos ECTS: 5
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 15 Clase Interactiva: 22 Total: 40
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Historia da Arte
Áreas: Historia da Arte
Centro Facultade de Xeografía e Historia
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
-Achegar coñecementos para comprender a variedade tipolóxica do patrimonio arquitectónico e artístico.
-Coñecer os principios e metodoloxía que guían a xestión do patrimonio artístico.
-Capacitar aos alumnos para aplicar ferramentas dixitais para a xestión do patrimonio artístico.
-Desenvolver orientacións investigadoras e profesionalizantes relacionadas coa xestión dixital do patrimonio artístico.
Os contidos que constan no descriptor da memoria do Título desenvolveranse nos seguintes temas:
1. Introdución á xestión do patrimonio artístico. Lexislación e normativas relacionadas cos distintos tipos de patrimonio artístico (LPCG 2016, Plans Nacionais de Patrimonio). Boas prácticas, licencias e dereitos de acceso.
2. Principios e metodoloxía para a organización dos catálogos dixitais de arquitectura. Estándares internacionais e modelos para catalogacións e bases de datos. Catálogos de planos, debuxos e fotografías de arquitectura. Catálogos de arquitectura.
3. A xestión dixital do patrimonio arquitectónico. Documentación, ferramentas e recursos multimedia aplicados a informes histórico-artísticos, declaracións de BIC e plans directores.
4. Rexistro, inventario e catalogación de coleccións artísticas. Dixitalización de obras de arte. Sistemas de xestión de activos dixitais. Preservación dixital e conservación
5. Normas de descrición e organización para catálogos de pezas artísticas. Metadatos e catalogación. Tipos de metadatos utilizados na xestión do patrimonio artísticos. Estándares e boas prácticas na catalogación
6. Xestión de bases de datos e sistemas de arquivo. Sistemas e programas informáticos para a xestión de coleccións de museo. Sistema DOMUS e outros.
Bibliografía básica (a bibliografía complementaria estará accesible no Campus Virtual)
Álvarez, R. (2014). Patrimonio cultural en la era digital: Nuevas tecnologías y gestión cultural. Ediciones Universidad de Salamanca.
Andreu Carrascal, S. y Gil, R.M. (2008). Los documentos de arquitectura y cartografía: qué son y cómo se tratan. Trea, Gijon.
Baca, M. (2006). Cataloging cultural objects: a guide to describing cultural works and their images. American Library Association, Chicago.
Bearman, D., & Trant, J. (2005). Digital cultural heritage: Concepts, projects, and emerging constructions of heritage. First Monday, 10(3).
Borgman, C. L. (2015). Big data, little data, no data: Scholarship in the networked world. MIT Press.
Brogi, A. and Paolini, P., eds. (2006). Digital Heritage: A Multidisciplinary Approach. Springer, 2006.
Cabezas, A., & Magán, M. (Eds.). (2016). Gestión de patrimonio cultural en la era digital. Ediciones Trea.
Cereceda, M.L., Gutiérrez Mozo, M.E. (2014). “Herramientas para la protección de la arquitectura moderna: inventarios, guías y catálogos”, en Escenarios, imaginarios y gestión del patrimonio, Coord. por Lucrecia Rubio Medina, Gabino Ponce Herrero, Vol. 1, Universidad de Alicante, 2014, págs. 46-60.
Cameron, F., & Kenderdine, S. (Eds.). (2007). Theorizing digital cultural heritage: A critical discourse. MIT Press.
Corti, L. (1999). I beni culturali e la loro catalogazione. Paravia, Turín.
Díaz, A., & Gómez, S. (2015). Gestión del patrimonio cultural en la era digital: Metodologías y herramientas. Editorial Universitat Politècnica de València.
Díaz, A., & Gómez, S. (2018). El patrimonio cultural en la era digital: Retos y oportunidades para su gestión. Editorial Universitat Politècnica de València.
Doerr, M., Ore, C. E., & Stead, S. (Eds.). (2012). The CIDOC conceptual reference module: An ontological approach to semantic interoperability of metadata. Journal on Computing and Cultural Heritage (JOCCH), 5(3), 1-25.
Duque, P. (2015). Arte y tecnología: Hacia la gestión digital del patrimonio artístico. Akal.
Economou, M. (2015). “Heritage in Digital Age”, In W. Logan, M. Craith, and U. Kockel (Eds.), A Companion to Heritage Studies. Wiley-Blackwell, 2015, 215-228.
Fuentes, R. (2016). La gestión digital del patrimonio cultural en la era de Internet. Ediciones Universidad de Salamanca.
Gaida, Michael, J. (2016). The Digital Management of Cultural Heritage: A Reference Guide. Rowman & Littlefield.
Giaretta, D., & Nardi, D. (Eds.). (2007). The digital heritage handbook. Scuola Normale Superiore.
Giorgi, G., Bellotti, F., & Dellepiane, M. (2017). The management of digital cultural heritage: A review. ACM Journal on Computing and Cultural Heritage (JOCCH), 10(4), 1-24.
Gracia, A. P., & Magalhães, G. (Eds.). (2017). Museum management and marketing. Routledge.
Guzmán, R. (Ed.). (2017). Tecnologías de la información y comunicación para la gestión del patrimonio cultural. Universidad de Sevilla.
Holm, S.A. (1991). Facts and Artefacts, how to document a museum collection. Cambridge MDA.
Larisch, Richard S. (2013). Digital Management of Cultural Heritage: A Practical Guide. Routledge.
Martín-Caro, I. (Ed.). (2019). Gestión digital del patrimonio cultural. Ediciones Universidad de Valladolid.
Negri Arnoldi, F. (2001). Il catalogo dei beni culturali e ambientali: principi e tecniche di indagine. Carocci, Roma.
Pano Alamán, A. and Zotti, V. eds. (2020). The Language of Art and Cultural Heritage: A Plurilingual and Digital Perspective. Cambridge Scholars Publishing.
Querol, M.A. (2020). Manual de Gestión del Patrimonio Cultural. Akal, Madrid.
Rabinowitz, P., & Geismar, H. (Eds.). (2013). Digital cultural heritage: Concepts, methodologies, tools, and applications. Springer.
Ross, S., Collins, S., & Bardzell, J. (Eds.). (2017). Making digital cultures: Access, interactivity, and authenticity. Routledge.
Russo, A., & Watkins, J. (Eds.). (2015). Museum and archive on the move: Changing cultural institutions in the digital era. Routledge.
Sanz, E. (Ed.). (2013). Patrimonio cultural y tecnologías de la información: La gestión de los recursos culturales en el siglo XXI. Ediciones Universidad de Salamanca.
Smith, M., & Giaccardi, E. (Eds.). (2017). Heritage in the digital era: Cinematic tourism and the senses. Routledge.
Tammaro, A.M. (2020). “Digital Heritage: Spotlight on Europe”, The International Information & Library Review, 2020, 52(14). DOI:10.1080/10572317.2020.1746024
Vicente, J. A., & Peral, J. M. (2015). Gestión y promoción del patrimonio cultural en la era digital. Editorial UOC.
VV.AA. (1999). Catalogación del Patrimonio Histórico. Instituto andaluz del patrimonio histórico-Junta de Andalucía.
CON4 Coñecementos sobre entidades de patrimonio dixital, modelado e xestión da información patrimonial
CON11 Coñecemento dos arquivos históricos e as institucións bibliográficos, os seus fondos, a súa dixitalización e o servizo que prestan a través da rede
CON13 Coñecementos sobre ferramentas dixitais para organización e xestión do patrimonio artístico.
CON14 Coñecementos sobre normas de descrición e organización para catálogos de pezas artísticas, así como fichas e catálogos de arquitectura.
HAB1 Ser capaz de establecer relacións para producir coñecemento na contorna da intelixencia dixital
HAB2 Ser capaz aplicar o coñecemento na resolución de problemas
HAB3 Ser capaz de establecer relacións e interaccionar cos enfoques de diversas disciplinas
HAB4. Ser capaz de identificar fontes de información, recompilar e analizar datos e elaborar sínteses en relación con eles.
DEAS 1. Ser capaz de manexar ferramentas tecnolóxicas e informáticas aplicadas á dixitalización do patrimonio
Clases maxistrais expositivas e participativas. As clases expositivas centraranse no desenvolvemento por parte do profesor dos diferentes temas que integran o programa. Compartiranse os conceptos e contidos fundamentais para a comprensión dos mesmos, co obxectivo de que o alumno poida entender as lecturas que efectúe e completalas de forma autónoma.
En canto ás clases interactivas, exponse como reforzo e aplicación dos contidos transmitidos nas clases teóricas. Están dirixidas a incentivar ao alumno no seu proceso formativo, fomentando a súa participación activa e serán obxecto de cualificación tanto por asistencia como por participación na solución de casos e problemas.
Outras metodoloxías docentes a empregar: -Formulación e resolución de problemas/estudo de casos prácticos, supervisados por parte do profesor -Resolución de problemas individualmente ou en grupos por parte de cada alumno e exposición -Aplicación de programas informáticos, experimentos e outros traballos en laboratorio -Preparación de traballos de curso (lectura e análise de documentos, procura e consulta de bibliografía específica, aplicación a casos prácticos)
Sistema de avaliación continua combinada con exame final. Avaliación continua mediante realización de traballos orientados preferentemente a análises de casos e resolución de problemas. Terase igualmente presente a asistencia e participación nas clases, alomenos nun 10% da nota, como outro indicador para completar as cualificacións. Porcentaxe da avaliación continua: 70% da cualificación.
Superación de exame final: 30% da cualificación. Exame tipo test para verificar a asimilación de conceptos básicos na materia.
Asistencia. Para poder obter unha avaliación positiva os estudantes deberán acreditar polo menos unha asistencia do 80% ao conxunto das clases expositivas e interactivas da materia.
O alumnado ao que lle sexa concedida dispénsaa de asistencia a clase (seguindo a Instrución Nº 1/2017 da Secretaría Xeral sobre dispénsaa de asistencia a clase en determinadas circunstancias), avaliarase cunha proba final específica que supoñerá o 100% da cualificación.
No caso de que algún estudante non puidese cumprir na primeira oportunidade cos requisitos establecidos para a avaliación fixarase un procedemento singularizado, para superar a materia a través de traballos individuais ou lecturas que o profesor indicará, e que deberán ser entregados con antelación para proceder á súa corrección, polo menos 15 días antes da data do exame na segunda oportunidade. A recuperación de actividades desenvolvidas ata a primeira oportunidade só afectará á posible compensación de traballos en grupo e actividades individuais.
Docencia teórica 15
Docencia interactiva seminario 20
Docencia interactiva laboratorio/aula informática 2
Tutorización individual do alumnado 3
Traballo persoal do alumnado 85
Asistencia e participación nas clases expositivas e interactivas.
Lectura da bibliografía básica recomendada.
Realización dos traballos individuais e en grupo programados.
O material docente comentado nas clases expositivas e interactivas estará ao dispor dos alumnos na aula do Campus Virtual da USC. O alumnado ao que lle sexa concedida dispénsaa de asistencia a clase (seguindo a Instrución Nº 1/2017 da Secretaría Xeral sobre dispénsaa de asistencia a clase en determinadas circunstancias), avaliarase cunha proba final específica que supoñerá o 100% da cualificación. Para os casos de realización fraudulenta de traballos ou probas con impacto na cualificación será de aplicación o recolleito na “Normativa de avaliación do rendemento académico dous estudantes e de revisión de cualificacións” (USC 2011).
Jesus Angel Sanchez Garcia
- Departamento
- Historia da Arte
- Área
- Historia da Arte
- Teléfono
- 881812597
- Correo electrónico
- jesusangel.sanchez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Maria De Fatima Diez Platas
Coordinador/a- Departamento
- Historia da Arte
- Área
- Historia da Arte
- Teléfono
- 881812546
- Correo electrónico
- fatima.diez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Martes | |||
---|---|---|---|
13:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 16 |
Mércores | |||
09:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 16 |
Xoves | |||
09:00-11:00 | Grupo /CLIL_01 | Castelán | Aula 16 |
16.05.2024 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 16 |
26.06.2024 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 16 |