Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 24
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Departamento externo vinculado ás titulacións, Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
Áreas: Área externa M.U en Atención Sanitaria, Xestión e Coidados, Enfermaría
Centro Facultade de Enfermaría
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Coñecemento
O alumno saberá/comprenderá:
-A evolución e configuración do Sistema Nacional de Saúde.
-A organización do Sistema Sanitario en España e Europa.
- Modelos actuais de xestión sanitaria.
- As condicións para a investigación no campo da xestión de servizos sanitarios
- A organización de institucións e servizos sanitarios
Competencia
- Posúe e comprende coñecementos que proporcionan unha base ou unha oportunidade para a orixinalidade no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
- Que o alumnado saiba aplicar os coñecementos adquiridos e as súas habilidades de resolución de problemas en contornas novas ou descoñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
- O alumnado debe ser capaz de integrar coñecementos e abordar a complexidade de emitir xuízos baseándose en información que, aínda que incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas asociadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
- Que o alumnado saiba comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan, a públicos especializados e non especializados, dun xeito claro e sen ambigüidades.
- Que o alumnado posúa as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que será en gran medida autodirixido ou autónomo.
Capacidade
-Establecer os principios e as características dos sistemas sanitarios no noso contorno.
-Establecer os elementos da Xestión Clínica en xeral e das unidades de xestión clínica en particular.
-Utilizar e interpretar indicadores de calidade e indicadores de saúde.
- Capacidade para recoñecer a diversidade e a multiculturalidade da sociedade actual e dos usuarios do sistema sanitario.
-Capacidade de adaptación a novas situacións nun entorno cambiante como o sistema sanitario3. Iniciativa e espírito emprendedor.
- Capacidade de organización e planificación.
- Sistemas sanitarios europeos
- Descentralización e coordinación do Sistema Nacional de Saúde en España
- Financiamento sanitario
- Análise comparativa dos sistemas sanitarios
- Funcionamento do Sistema Nacional de Saúde español no contexto europeo
- O mercado sanitario público e privado
Básica:
Cabiedes, L. (2003). Evaluación Económica de Tecnologías Sanitarias, Monográfico del III Curso de Actualización en Medicina de Familia y Atención Primaria, SEMERGEN-Asturias.
Cullis, J. G. & West, P. A. (1984). Introducción a la Economía de la Salud, ed. Desclée de Brouwer, Bilbao, pp. 43-52.
González, B. (2005). ¿Qué hace la Economía por nuestra salud? Economía y Salud, Número Especial, pp. 27-32.
Hoffman, F.M. (1989). Gestión económica en dirección de enfermería. Ed. Doyma, Barcelona (España). ISBN: 9788475922645.
Rodríguez, M. (1992): Corrientes económicas y criterios de equidad en Sanidad. Revista de Economía, 12,55-60.
Romains, J. (1924). Knock o el triunfo de la medicina, Editorial Bruño, edición en español de 1989, Madrid. Nota: lectura en las clases prácticas.
Samuelson, P. A. & Nordhaus, W. D. (2002). Economía. Ed. McGraw-Hill, 17ª edición. Madrid, pp. 3-53.
Complementaria:
Drummond, M. F.; Stoddart, G. L. & Torrance, G. W. (1991). Métodos para la evaluación económica de los Programas de Atención de la Salud, ed. Díaz de Santos, Madrid.
López i Casasnovas, G. & Ortún Rubio, V. (1998). Economía y Salud. Fundamentos y políticas. Ediciones Encuentro, Madrid.
McGuire, A.; Henderson, J. & Mooney, G. (1988). The Economics of Health Care, Ed. Routledge (reimpresión de 1992).
Mooney, G. (1994). Key Issues in Health Economics. Ed. Harvester Wheatsheaf, 1a edición.
Ortún, V. (1992). La Economía en Sanidad y Medicina: Instrumentos y Limitaciones, ed. La Llar del Llibre, Barcelona.
Coñecemento
O alumno saberá/comprenderá:
-A evolución e configuración do Sistema Nacional de Saúde.
-A organización do Sistema Sanitario en España e Europa.
-Modelos actuais de xestión sanitaria.
- As condicións para a investigación no campo da xestión de servizos sanitarios
- A organización de institucións e servizos sanitarios
Competencia
- Posúe e comprende coñecementos que proporcionan unha base ou unha oportunidade para a orixinalidade no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
- Que o alumnado saiba aplicar os coñecementos adquiridos e as súas habilidades de resolución de problemas en contornas novas ou descoñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
- O alumnado debe ser capaz de integrar coñecementos e abordar a complexidade de emitir xuízos baseándose en información que, aínda que incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas asociadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
- Que o alumnado saiba comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan, a públicos especializados e non especializados, dun xeito claro e sen ambigüidades.
- Que o alumnado posúa as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que será en gran medida autodirixido ou autónomo.
Capacidade
-Establecer os principios e as características dos sistemas sanitarios no noso contorno.
-Establecer os elementos da Xestión Clínica en xeral e das unidades de xestión clínica en particular.
-Utilizar e interpretar indicadores de calidade e indicadores de saúde.
- Capacidade para recoñecer a diversidade e a multiculturalidade da sociedade actual e dos usuarios do sistema sanitario.
-Capacidade de adaptación a novas situacións nun entorno cambiante como o sistema sanitario3. Iniciativa e espírito emprendedor.
- Capacidade de organización e planificación.
- Docencia expositiva: presentación por parte do profesorado dos contidos conceptuais da materia.
- Seminario: Este é un espazo para a reflexión e/ou a profundización en contidos teóricos con traballo colaborativo e cooperativo.
- Traballo individual - Resolución autónoma de problemas: Resolución de problemas específicos desde unha perspectiva práctica
Das propostas do artigo 21 do Real Decreto 822/2021, empréganse as seguintes: A aprendizaxe baseada en traballos por proxectos ou casos prácticos, o desenvolvemento de traballo colaborativo e cooperativo, a aprendizaxe baseada en habilidades de resolución de problemas, a docencia baseada no uso intensivo das tecnoloxías dixitais da información e a comunicación e outras iniciativas promovidas pola universidade ou centro.
- Participación en seminarios: Demostración de coñecementos e participación: O seu valor ponderado é do 50%.
- Tarefas: Preparación e/ou presentación de traballos académicos, Redacción e cuestións formais, Probas achegadas, Demostración de coñecementos. O seu valor ponderado é do 50%
- Docencia teórica/expositiva: 10 horas (8 horas presenciais e 2 horas virtuales). Requisitos de asistencia: 80%
- Docencia/seminario interactivo: 14 horas (10 horas presenciais e 4 horas en liña). Requisitos de asistencia: 71%
- Traballo persoal do alumnado: 51 horas. Requisitos de asistencia: 0%
A asistencia ás sesións expositivas e interactivas é imprescindible para o seguimento e a superación da materia. O alumnado debe completar todas as actividades recomendadas polo profesorado (resolución de problemas, revisión bibliográfica e exercicios prácticos) para rematar o curso con éxito. É moi cómodo empregar as 5 horas de titoría para a resolución de problemas e a realización de exercicios.
ASISTENCIA A CLASE:
O Consello de Goberno aprobou o Regulamento de asistencia á clase nas ensinanzas oficiais de grao e máster da Universidade de Santiago de Compostela, no Consello de Goberno con data do 25 de novembro de 2024.
A USC é unha universidade presencial, polo que os requisitos de asistencia mencionados anteriormente son obrigatorios. Nos casos contemplados na normativa da Facultade, os/as alumnos/as poderán solicitar exención oficial de docencia. No que atinxe á dispensa de asistencia a clase en determinadas circunstancias, atenderanse as normas ditadas na instrución núm. 1/2017, da Secretaría Xeral da USC. Ao respecto, pode consultarse a información correspondente no seguinte enlace: http://www.usc.es/gl/centros/cc_educacion/dispensa_asistencia_clase.html
PROTECCIÓN DE DATOS e COMUNICACIÓN ACADÉMICA:
O ensino-aprendizaxe (clases / titorías) é un proceso privado, enténdase privado como proceso de comunicación e intercambio entre o/a docente e o estudantado matriculado na materia.
Obrigatoriedade do cumprimento da normativa de protección de datos https://www.usc.gal/es/politica-privacidad-proteccion-datos.
O alumnado debe empregar necesariamente o correo electrónico da USC (@rai.usc.es), na súa comunicación vía email co profesorado.
RESPONSABILIDADE MEDIOAMBIENTAL:
-Evitar tapas de plástico ou outros envoltorios externos innecesarios.
-Sempre que sexa posible, empregar grampas en lugar de encadernación.
-Imprimir a dúas caras en calidade “aforro de tinta”.
-Non empregar folios en branco como separadores de capítulos ou partes.
-Evitar anexos que non teñan referencia directa cos temas desenvolvidos.
PERSPECTIVA DE XÉNERO:
A perspectiva de xénero introducirase de maneira transversal nos contidos.
En atención a criterios de igualdade de xénero no ámbito universitario, recoméndase facer uso da linguaxe non sexista tanto no traballo cotiá de aula como nos traballos académicos encomendados.
Recomendamos a Guía para o emprego dunha linguaxe inclusiva da USC (2018). https://xornalistas.gal/web/uploads/novas_adxuntos/adxunto/fa5/5c013549…
EMPREGO DO MÓBIL:
Queda restrinxido o emprego do teléfono móbil na aula á súa utilización como instrumento de traballo seguindo as indicacións dadas pola docente, responsabilizándose o alumando das consecuencias legais e académicas que poidan derivarse dun uso non axeitado do mesmo.
FERRAMENTAS TECNOLÓXICAS INSTITUCIONAIS:
Obrigatoriedade de emprego das ferramentas tecnolóxicas institucionais: Campus Virtual, Microsoft Office 365, e outras ferramentas facilitadas pola facultade e autorizadas como ferramentas institucionais pola universidade
Emilio Ruben Pego Perez
Coordinador/a- Departamento
- Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
- Área
- Enfermaría
- Teléfono
- 881812053
- Correo electrónico
- emilioruben.pego [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Axudante Doutor LOSU
Luns | |||
---|---|---|---|
16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula 2.03 |
Martes | |||
16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula 2.03 |
12.05.2026 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2.03 |
01.07.2026 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Sala de Xuntas Isabel Zendal (Xoán XXIII) |