Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Historia da Arte
Áreas: Historia da Arte
Centro Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
- Coñecer os valores histórico-artísticos máis relevantes do patrimonio urbano
- Aplicar unha metodoloxía de interpretación planteada para o patrimonio urbano
Sesións expositivas:
Tema 1.- Ciudad histórica, patrimonio e turismo.
1.1.- Introducción.
1.2.- Conceptos.
1.3.- Actos.
1.4.- Valores.
Tema 2.- A evolución do concepto de cidade histórica.
2.1.- Introducción: antecedentes.
2.2.- A cidade consolidada e a cidade existente.
2.3.- Os valores actuais da cidade histórica.
2.4.- Conclusión.
Tema 3.- A cidade histórica como marco de referencia e entramado cultural.
3.1.- Introducción.
3.2.- Marco de referencia.
3.3.- Sistema turísico.
3.4.- Impacto.
3.5.- Conclusión
Tema 4.- A protección dos bens urbanos
4.1.- As diferentes normativas
4.2.- A protección derivada da lexislación patrimonial
4.2.- As proteccións á luz da normativa urbana
Tema 5.- Patrimonio e sociedade: o caso de Compostela
5.1.- As cidades Patrimonio da Humanidade
5.2.- O patrimonio social ante o turista
5.3.- O impacto turístico na paisaxe urbana
Sesións interactivas:
Interactiva. Ruta por Santiago de Compostela. Implantación urbana.
Recensión de dos textos propuestos en el aula.
Básica:
AYMONINO, C. : El significado de las ciudades. Ed. Blume, Madrid, 1981.
CASTILLO, M.A. ed., Ciudades Históricas: conservación y desarrollo, Fundación Argentaria-Visor, Madrid, 2000.
CONSORCIO DE SANTIAGO. Compostela. Urbanismo y arquitectura en el ámbito de la ciudad histórica, 1990-2000, presente y futuro.
FARIÑA TOJO, J., La protección del patrimonio urbano. Instrumentos normativos, Akal, eds, Madrid, 2000.
MORALES MIRANDA, A., Guía práctica para la interpretación del patrimonio: el arte de acercar el legado natural y cultural al público visitante. Junta de Andalucía, Sevilla, 1998.
MUMFORD, L. : La ciudad en la historia. Ed. Infinito, Buenos Aires, 1976. 2 vols.
ROSSI, A. : La arquitectura de la ciudad. Gustavo Gili, Barcelona, 1976.
SICA, P. : La imagen de la ciudad: de Esparta a Las Vegas. Gustavo Gili, Barcelona, 1977.
TROITIÑO VINUESA, M.A, Cascos Antiguos y Centros Históricos: problemas, políticas y dinámicas urbanas, MOPT, Madrid, 1992.
VV.AA. : Historia del Urbanismo. I.E.A.L., Madrid, 1985. 5 vols.
General
La ciudad histórica como destino turístico
Manuel de la Calle Vaquero
Ariel, 2002. ISBN 84-344-3632-9
Turismo cultural y gestión de museos
coord. por Javier de Esteban Curiel, Victoria Eugenia Sánchez García, Arta Antonovica
Dykinson, 2013. ISBN 978-84-9031-564-4
Espacio público en la ciudad mediterránea
Almudena Nolasco-Cirugeda (coord.), Leticia Serrano Estrada (coord.), Pablo Martí Ciriquián (coord.)
Bubok Publishing, 2014. ISBN 978-84-15768-68-5
Alegoría del patrimonio
Françoise Choay
Gustavo Gili, 2007. ISBN 84-252-2236-2
Turismo y patrimonio
Beatriz Jiménez Jiménez
Universidad Católica de Avila, 2021. ISBN 978-84-9040-704-2
Turismo, patrimonio y representaciones espaciales
coord. por Ilia Alvarado Sizzo, Álvaro López López, Lourdes Godínez Calderón, José María Casado Izquierdo
PASOS, Revista de Turismo y Patrimonio Cultural, 2018. ISBN 978-84-88429-38-4
Turismo y Patrimonio, entramados narrativos
coord. por Llorenç Prats, Agustín Santana Talavera
Asociación Canaria de Antropología, 2011. ISBN 978-84-88429-15-5
Ciudades patrimonio de la humanidad: patrimonio, turismo y recuperación urbana
Miguel Ángel Troitiño Vinuesa (ed. lit.)
Universidad Internacional de Andalucía : Junta de Andalucía, Consejería de Cultura, 2008. ISBN 978-84-7993-071-4
Turismo cultural en ciudades Patrimonio de la Humanidad
coord. por Juan Antonio Mondéjar Jiménez, Miguel Angel Gómez Borja
Universidad de Castilla-La Mancha, Ediciones de la Universidad de Castilla-La Mancha, 2009. ISBN 978-84-8427-586-2
Innovación para la gestión integrada del patrimonio, el paisaje y el turismo
coord. por Antonio Tejedor Cabrera, Mercedes Linares Gómez del Pulgar, Marina López Sánchez, Rebeca Merino del Río
Universidad de Valladolid, Ediciones Universidad de Valladolid : Universidad de Sevilla, Editorial Universidad de Sevilla, 2020. ISBN 9788447229703
– G1 Definir o turismo urbano e a xestión de empresas turísticas
– G2 Aplicar os coñecementos adquiridos á realidade do sector turístico.
– G5 Comunicar información, ideas, problemas e propostas de solución a públicos especializados e non especializados.
– E5 Describir as competencias e funcións das áreas de xestión.
– E6 Identificar as novas tendencias na xestión de destinos urbanos.
– E7 Definir os principios da xestión sostenible.
Competencias transversales:
– T2 Demostrar de razonamiento crítico.
– T3 Analizar e sintetizar a información.
Nas sesións expositivas explicaranse os contidos fundamentais dos temas que conforman o programa, enfatizando os aspectos especialmente relevantes e as relacións entre eles, e proporcionarase ao alumnado a información adicional necesaria que permita un adecuado desenvolvemento do proceso de aprendizaxe autónoma. As sesións interactivas orientaranse á aplicación práctica dos coñecementos teóricos e ao desenvolvemento de habilidades directivas. Para iso realizaranse estudos de casos, comentaranse lecturas de textos e artigos, e debateranse cuestións suscitadas polo profesorado. Con estas actividades preténdese que o alumnado acceda a fontes de información relevantes, en especial a revistas de interese, que se familiaricen con autores destacados, coñezan experiencias empresariais de interese para a asignatura e desenvolvan as capacidades de análises, sínteses e resolución de problema Adicionalmente, deberán elaborar un traballo e expoñelo oralmente en clase. Con todo iso preténdese estimular o traballo cooperativo e desenvolver as habilidades análiticas, de argumentación e comunicación. As actividades de traballo persoal do alumnado inclúen, ademais do tempo dedicado ao estudo, a lectura do material proporcionado polo profesorado, a procura de información na biblioteca, hemeroteca ou bases de datos e a elaboración dun traballo que será guíado polo profesorado nas horas de tutoría en grupo reducido. Nestas orientarase ao alumnado sobre os traballos a realizar, casos prácticos e lecturas; tamén servirán para liquidar dúbidas e solucionar problemas aos que se en fronte o alumnado no proceso de aprendizaxe e como canle de retroalimentación sobre os resultados do mesmo.
A avaliación da aprendizaxe debe comprender tanto o proceso como o resultado obtido. O
rendemento do estudante na materia cursada depende, entre outros, da combinación de
dous factores: o esforzo realizado e a capacidade do propio estudiante. O exame avalía o
resultado obtido pero non permite avaliar con exactitude o proceso de aprendizaxe. Este
proceso, a través dos créditos ECTS, axústase a unha avaliación continua que debe
contribuír de forma decisiva a estimular ao alumnado a seguir o proceso e a involucrarse
máis na súa propia formación.
A avaliación levará a cabo mediante tres actuacións conxuntas e complementarias:
avaliación continua, proba teórico-práctica final e traballo de grupo voluntario.
A primeira desenvolverase coa valoración periódica das interactivas, con exposicións
públicas e participación activa tanto en aulas teóricas como seminarios, alcanzado un peso
na valoración final ata o 50%.
Esta procentaxe aplicarase do seguinte modo:
1.- Participación no aula: 10%
2.- Realización de traballos para o aula, lecturas, ect.: 20%. A entregar na aula virtual.
A proba final, que será teórica e práctica, terá un peso do 70% da valoración final. Nesta
proba deberá acadarse unha cualificación superior a 2 sobre 5. A devandita proba consistirá nun
exame tipo test a desenvolver a través da aula virtual nas aulas informaticas da facultade coas seguintes
característcas: 60 preguntas, navegación secuencial, 1 intento, 90 minutos de duración.
No caso de que algún estudante non puidese cumprir na oportunidade de maio cos
requisitos establecidos para a avaliación contínua, previa xustificación das razóns que o
impiden, fixaráselle o procedimento singularizado a través do cal poder cubrir esa parte da
cualificación final a través dos materiais, traballos e lecturas arbitrados polo profesor.
Devanditos materiais deberán ser entregados coa debida antelación para a súa
correspondente avaliación na aula virtual, cinco días antes da data fixada para a realización do
exame.
Este mesmo procedemento aplicarase a aqueles estudantes que non puidesen cumprir na
convocatoria de xullo cos requisitos establecidos para a avaliación contínua, sempre previa
xustificación das razóns que o impiden. Neste caso devanditos materiais de entregarán no
día e hora en que se fixou o exame de devandita convocatoria para a materia.
Dispensa:
O alumnado ao que lle sexa concedida dispensa de asistencia a clase (seguindo a Instrucción Nº 1/2017 da Secretaría Xeral sobre a dispensa de asistencia a clase en determinadas circunstancias), se avaliará cun exame final específico que suporá o 100% da cualificación.
Realización fraudulenta de exercicios ou probas:
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
% da cualificación final da asignatura.
Ponderación da avaliación
50% Exame
40% Elaboración e presentación dun traballo relacionado coas competencias da asignatu
- Asistencia as clases teóricas
- Realización do traballo de módulo
O material docente porase a disposición do alumnado a través do Campus Virtual da USC.
Programaranse outras actividades complementarias para un desenvolvemento máis completo da materia: prácticas de campo, visitas a museos e exposicións temporais, asistencia a conferencias, etc.
Sara Carreño López
- Departamento
- Historia da Arte
- Área
- Historia da Arte
- Correo electrónico
- sara.carreno [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Venres | |||
---|---|---|---|
16:00-17:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 18 |
17:00-18:00 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | Aula 18 |
25.01.2024 16:00-19:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula 22 |
25.01.2024 16:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 22 |
02.07.2024 11:00-14:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula 02 |
02.07.2024 11:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 02 |