Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 100 Horas de Titorías: 6 Clase Expositiva: 20 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Ciencia Política e Socioloxía
Áreas: Psicoloxía Organizacional e Xurídico-Forense
Centro Facultade de Relacións Laborais
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
-Conseguir que os alumnos se familiaricen cos avances máis consistentes e / ou recentes relativos ás influencias relevantes personolóxicas e contextuais na explicación da conduta criminal.
- Coñecer en profundidade as recentes achegas en predición de comportamento antisocial-criminal en diferentes ámbitos.
- Coñecer en profundidade os contidos e resultados (procedemento e eficacia) dos programas de intervención dirixidos á redución da reincidencia.
- Tomar conciencia dos desafíos pendentes no campo.
Programa Teórico (clases expositivas).
Tema 1. Investigación básica en predición de conduta antisocial / criminal (temperamentais, sociocognitivos, familiares, grupais, culturais). Estudos lonxitudinais.
Tema 2. Decantación desa investigación no desenvolvemento de “Guías estruturadas de avaliación de risco” de comportamento violento en diferentes ámbitos (menores, violencia doméstica, agresores sexuais, delincuencia adulta en xeral).
Tema 3. Utilidades das guías “”en diferentes contextos profesionais
Tema 4. Fundamentación dos programas psicolóxicos máis exitosos para o “tratamento” de delincuentes.
Tema 5. Meta-análise para a avaliación da eficacia dos devanditos programas.
- Programa Práctico (clases interactivas).
- Proporcionarase documentación aos estudantes relativas aos tópicos antes mencionados (artigos, capítulos de libros, monografías), con especial atención ás demandas específicas de cada un deles segundo as súas preferencias, orientación profesional presente e futura. Farase un seguimento individualizado do aproveitamento obtido nestas tarefas.
Andrés-Pueyo, A., y Echeburúa, E. (2010). Valoración del riesgo de violencia: instrumentos disponibles e indicaciones de aplicación. Psicothema, 22, 3, 403-409.
Garrido, V., y Sobral, J. (2008). La investigación criminal. Barcelona: Nabla.
Luengo, A., Sobral, J., Gómez-Fraguela, J.A., y Villar, P. (2009). O protocolo VRAIG: Valoración de risco de adolescentes infractores galegos. Informe de Investigación: USC.
Redondo, S. (2008). Manual para el tratamiento psicológico de los delincuentes. Madrid: Pirámide.
Romero, E. Sobral, J., y Luengo, A. (1999). Personalidad y delincuencia: Entre la biología y la sociedad. Granada: Grupo Editorial Universitario
Complementaria.
Proporcionarase de maneira individualizada a bibliografía complementaria axeitada aos intereses máis específicos de cada estudante
COMPETENCIAS XERAIS
-Que adquiran as competencias e habilidades necesarias para o desenvolvemento das funcións de avaliación e intervención psicolóxica no ámbito do traballo e as organizacións e xurídica-forense
-Que adquiran os coñecementos, a un nivel avanzado, que definen a Psicoloxía do Traballo e das Organizacións e a Psicoloxía Xurídica-Forense, incluíndo as súas teorías, métodos e subáreas de aplicación.
-Que estean capacitados para tomar decisións dun modo crítico sobre a aplicación e interpretación dos resultados derivados dos procedementos de avaliación e intervención psicolóxica social e forense, así sobre a conduta humana laboral
-Que adquiran habilidades e manexen técnicas para a investigación-avanzada nos campos da Psicoloxía do Traballo e as Organizacións e a Psicoloxía Xurídica-Forense
-Que mostren interese pola aprendizaxe autónoma e continuada, así como pola actualización dos seus coñecementos nos ámbitos da Psicoloxía do Traballo e as Organizacións e a Psicoloxía Xurídica-Forense
-Que saiban orientar a súa actuación profesional a partir do respecto e a consideración dos principios e valores propios da Psicoloxía Xurídica-Forense e a Psicoloxía do Traballo e das Organizacións, así como do Código Deontolóxico da profesión
-Que adquiran habilidades e manexen técnicas para a investigación-avanzada nos campos da Psicoloxía do Traballo e as Organizacións e da Psicoloxía Xurídica-Forense.
-Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/o aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
-Que saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
- Que sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
-Que saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
-Que posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo.
COMPETENCIAS ESPECÍFICAS
-Ser capaz de elaborar deseños de investigación-acción nos diversos ámbitos da Psicoloxía Xurídica e Forense.
-Ser capaz de relacionar os contidos teóricos coa práctica profesional do psicólogo xurídico-forense.
-Coñecer e interpretar a un nivel avanzado os métodos de medición e avaliación que se utilizan no contexto organizacional e forense.
-Ser capaz de establecer as metas da actuación psicolóxica nos contextos organizacional e forense.
-Ser capaz de realizar avaliación psicolóxica e forense nos niveis individual, grupal e comunitario, discriminándoa da avaliación e diagnóstico clínico.
-Ser capaz de resolver de problemas psicolóxicos forenses en contextos complexos.
-Coñecer e entender diferentes procesos que se producen no ámbito das organizacións e a súa importancia (motivación, comunicación, liderado etc.)/ etc.).
-Coñecer e asumir as limitacións da avaliación e actuación en Psicoloxía das Organizacións, axustándose aos requirimentos deontolóxicos e os estándares internacionais (p.e., APA, SIOP).
-Saber manexar fontes documentais especializadas para a procura de información.
-Ser capaz de deseñar e implementar estratexias de intervención psicolóxica no contexto xurídico forense.
-Ser capaz de divulgar e comunicar de forma eficaz, entre outros, a destinatarios, profesionais, responsables institucionais e a poboación xeral, os resultados das diferentes fases do proceso de avaliación e intervención.
-Saber levar a cabo avaliacións de risco, reincidencia, de prognóstico de rehabilitación e reinserción social, e permisos penais.
As clases expositivas e prácticas están orientadas á capacitación do estudantado respecto a a adquisición dos coñecementos relativos aos contidos da materia. Para iso, o profesorado explicará os diferentes temas apoiándose en material audiovisual e ferramentas TIC. O contido teórico será impartido nas clases expositivas.
Ademais, para profundar e reforzar os contidos expostos contémplanse os seminarios especializados, que favorecen a adquisición das competencias específicas da materia.
As actividades interactivas/prácticas consistirán na realización de exercicios prácticos e traballos, ademais de lecturas e discusións de artigos e textos especializados, para poñer en práctica os conceptos aprendidos nas clases expositivas e adquirir as competencias específicas necesarias para superar a materia.
As clases teóricas avalíanse mediante unha proba teórica, atendendo ao dominio dos coñecementos teóricos e operativos da materia, ademais da asistencia e a participación.
Os seminarios teñen a finalidade de profundar nos temas a través da lectura e discusión de artigos e textos especializados, avalíanse mediante os informes, individual ou grupal (traballo en equipo), atendendo á calidade do mesmo (estrutura, orixinalidade, presentación). As clases prácticas son avaliadas seguindo os criterios de asistencia e de calidade dos informes e programas. A cualificación obtida polo alumno no exame final valerá ata un 65% da cualificación final. A porcentaxe restante (35%) corresponderá á cualificación na avaliación continua.
Lectura, estudo e preparación do material: 42 horas
Lectura previa e análise do material. Informes individuais: 20 horas
Realización traballo: 40 horas
Total horas de traballo persoal: 102
Realización fraudulenta de exercicios ou probas (Normativa de avaliación do rendemento académico dos/as estudantes e de revisión de cualificación -Aprobada en Consello de Goberno o 15 de xuño de 2011 e modificada o 5 de abril de 2017). A realización fraudulenta dalgún exercicio ou proba esixida na avaliación dunha materia implicará a cualificación de suspenso na convocatoria correspondente, con independencia do proceso disciplinario que se poida seguir contra o/a estudante infractor. Considerarase fraudulenta, entre outras, a realización de traballos plaxiados ou obtidos de fontes accesibles ao público sen reelaboración ou reinterpretación e sen citas aos autores e das fontes, entre outros.
A manipulación ou falsificación intencionada dos sistemas de control de asistencia determinará a consideración de non asistencia á actividade e deberá ser comunicada á Reitoría para o inicio das actuacións disciplinarias que puidesen corresponder (Artigo 2.4. do Regulamento de asistencia a clase nas ensinanzas oficiais de grao e máster).
Jorge Sobral Fernández
Coordinador/a- Departamento
- Ciencia Política e Socioloxía
- Área
- Psicoloxía Organizacional e Xurídico-Forense
- Teléfono
- 881813801
- Correo electrónico
- jorge.sobral [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Luns | |||
---|---|---|---|
10:00-15:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 7 |
Martes | |||
10:00-14:00 | Grupo /CLIL_02 | Castelán | Aula 4 |
10:00-14:00 | Grupo /CLIL_01 | Castelán | Aula 7 |
Mércores | |||
09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 7 |
Xoves | |||
10:00-14:00 | Grupo /CLIL_02 | Castelán | Aula 4 |
10:00-14:00 | Grupo /CLIL_01 | Castelán | Aula 7 |
Venres | |||
09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 7 |
15.01.2026 17:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 7 |
25.06.2026 17:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 7 |