Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 100 Horas de Titorías: 6 Clase Expositiva: 20 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Ciencia Política e Socioloxía
Áreas: Psicoloxía Organizacional e Xurídico-Forense
Centro Facultade de Relacións Laborais
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
- Que o alumnado adquira coñecementos a un nivel avanzado dos métodos, procedementos e técnicas para a intervención na planificación da formación en termos individuais e de grupo nas organizacións.
- Que o alumnado adquira coñecementos a un nivel avanzado de métodos e análises para a avaliación dos plans de formación.
- Que o alumnado adquira un compromiso ético e responsabilidade social e o principio de accesibilidade universal e igualdade de oportunidades no traballo.
Módulo I: Formación dos Recursos Humanos.
• Concepto
• Obxectivos da formación
• Beneficios e limitacións da formación
• Plan estratéxico de formación (enfoque tradicional vs. Enfoque moderno)
• A decisión de investir en formación
• Proceso de xestión da formación: Fases
o Fase I. Valoración das necesidades de formación
o Fase II. Deseño e desenvolvemento do plan de formación
o Fase III. Implantación e execución da formación
o Fase IV. Avaliación dos resultados da formación
o Fase V. O feedback dos resultados da formación
Módulo II: Desenvolvemento dos Recursos Humanos.
• Concepto
• Quen é o responsable?
• Como crear un programa de desenvolvemento de persoal: Fases
• Como autoxestionar a carreira profesional (suxerencias)
• O método de Assessment Center
o Posta en práctica dun assessment center
o Formación de avaliadores nun assessment center
o Aplicación da formación a un caso real: avaliación e feedback
Módulo III: Xestión da Diversidade
• Que é a diversidade e as fontes de diversidade
• O modelo clásico da diversidade
• Que é a xestión da diversidade e os seus obxectivos
• O modelo de xestión da diversidade
• O programa de xestión da diversidade: pasos para implementar a xestión da diversidade
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA:
- Bonache, J., y Cabrera, A. (Directores). (2006). Dirección de personas. Madrid: Prentice-Hall.
- Chiavenato, I. (2007). Administración de recursos humanos. México: McGraw-Hill.
- Gómez-Mejía, L., Balkin, D., y Cardy, R. (2005). Gestión de los recursos humanos. Madrid: Pearson-Prentice Hall.
- Luthans, F. (2008). Comportamiento organizacional. México: McGraw-Hill.
- Robbins, S.P. y Judge, T. (2017). Fundamentos de comportamiento organizacional. México: Prentice Hall.
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA:
- Alcaide Castro, M., González Rendón, M., y Flórez Saborido, I. (1996). Mercado de trabajo, reclutamiento y formación en España. Madrid: Pirámide.
- Goldstein, I.L. (1986). Training in organizations: Needs, assessment, development and evaluation. Pacific Grove, CA: Brooks-Cole.
- Goldstein, I.L. (1993). Training in organizations. Pacific Grove: CA: Brooks-Cole.
- Gordon, J. (2005). Diversity as a business driver. Training, 42, 24-29.
- Kirkpatrick, D. (1998). Evaluating training programs. San Francisco, CA: Berrett-Koehler Publishers.
COMPETENCIAS
BÁSICAS E XERAIS:
-Que o alumnado adquira as competencias e habilidades necesarias para o desenvolvemento das funcións de avaliación e intervención psicolóxica no ámbito do traballo e as organizacións e xurídico-forense.
-Adquirir coñecementos, a un nivel avanzado, que definen a Psicoloxía do Traballo e das Organizacións e a Psicoloxía Xurídica-Forense, incluíndo as súas teorías, métodos e sub-campos de aplicación.
-Que estean capacitados para tomar decisións dun modo crítico sobre a aplicación e interpretación dos resultados derivados dos procedementos de avaliación e intervención psicolóxica, social e forense, así como sobre a conduta humana no traballo.
-Que o alumnado adquira habilidades e dominen técnicas para a investigación avanzada nos campos da Psicoloxía do Traballo e das Organizacións e da Psicoloxía Forense..
-Que mostren interese polo aprendizaxe autónomo e continuado, así como pola actualización dos seus coñecementos nos ámbitos da Psicoloxía do Traballo e as Organizacións e da Psicoloxía Xurídica-Forense.
- Que saiban orientar a súa actuación profesional a partir do respecto e da consideración dos principios e valores propios da Psicoloxía Xurídica-Forense e Psicoloxía do Traballo e as Organizacións, así coma do Código Deontolóxico da Profesión.
-Que o alumnado adquira as habilidades e manteñan técnicas para a investigación avanzada nos campos da Psicoloxía do Traballo e as Organizacións e da Psicoloxía Xurídica-Forense.
ESPECÍFICAS:
-Ser capaz de elaborar proxectos de intervención nos diversos ámbitos da Psicoloxía do Traballo e as Organizacións.
-Ser capaz de relacionar os contidos teóricos coa práctica profesional do psicólogo do traballo e as organizacións e do psicólogo xurídico-forense.
-Coñecer e interpretar a un nivel avanzado os métodos de medición e avaliación que se utilizan nos contextos organizacional e forense.
-Ser capaz de establecer as metas de actuación psicolóxica nos contextos organizacional e forense.
-Coñecer, valorar e interpretar a relación entre as características de diferencias individuais (p.ex., personalidade, habilidades, destrezas) e o desempeño (individual e grupal), así como establecer a súa influencia sobre a efectividade organizacional.
-Coñecer a un nivel avanzado as diferentes técnicas e ferramentas necesarias para poder entender, medir e/o solucionar situacións e problemas laborais como conflitos, toma de decisións, satisfacción laboral, clima organizacional, etc.).
-Saber realizar informes técnicos, recomendacións de intervención ou informes sobre o momento da investigación ou do programa de intervención.
-Coñecer e asumir as limitacións da avaliación e actuación en Psicoloxía Forense e Psicoloxía das Organizacións, axustándose aos requirimentos deontolóxicos e os estándares internacionais (p.ex., APA, SIOP, EFPA).
-Orientar a actuación profesional por valores de respecto, igualdade, imparcialidade e obxectividade.
-Ser capaz de divulgar e comunicar de forma eficaz, entre outros, a destinatarios, profesionais, responsables institucionais e a poboación en xeral, os resultados das diferentes fases do proceso de avaliación e intervención.
RESULTADOS DA APRENDIZAXE
-Ser capaz de realizar a avaliación das necesidades individuais e grupais de formación e desenvolvemento que son importantes para as organizacións.
-Ser capaz de levar a cabo procesos de desenvolvemento persoal dentro das organizacións e analizar as súas vantaxes.
-Saber aplicar os principais métodos, técnicas, instrumentos, estratexias e procedementos de avaliación e de intervención en formación e desenvolvemento nas organizacións.
-Ser capaz de aplicar as diferentes técnicas de intervención na xestión da diversidade nas organizacións.
-Coñecer e ser capaz de aplicar os modelos nos que se basea a xestión da diversidade hoxe en día na realidade organizacional e a súa importancia
As clases expositivas e prácticas están orientadas á capacitación do estudantado respecto a adquisición dos coñecementos relativos aos contidos da materia. Para iso, o profesorado explicará os diferentes temas apoiándose en material audiovisual e ferramentas TIC.
O contido teórico será impartido nas clases expositivas, utilizando todos os medios técnicos dispoñibles na aula.
Empregarase o Campus Virtual como vía de comunicación co alumnado, tanto para facerlle chegar toda a información referente á avaliación da materia, como os materiais que deben ser preparados por parte do alumnado, así como para realizar as entregas dos traballos que formarán parte da avaliación.
As actividades interactivas serán de varios tipos: (1) Análise de casos, exercicios, traballos e simulacións para poñer en práctica os conceptos aprendidos nas clases expositivas e adquirir as competencias específicas (a nivel elemental) necesarias para superar a materia; (2) Dinámicas de grupo pequeno e seminarios nos que, ademais de desenvolver as competencias específicas relacionadas directamente cos contidos da materia, practicaranse as habilidades de comunicación oral. Ademais de todo isto, ao longo do curso, o alumnado poderá solicitar titorías individuais para resolver dúbidas e profundizar nos coñecementos relacionados coa materia.
Débese asistir como mínimo ao 80% das clases interactivas e expositivas para poder superar a materia.
A avaliación das competencias específicas da materia que están máis relacionadas coa adquisición de coñecementos teóricos e prácticos realizarase mediante o exame final que valerá un 65% da cualificación final.
O exame constará de dúas partes: (a) un test e (b) preguntas curtas.
A avaliación das competencias tanto específicas como aquelas relacionadas coa titulación farase en función do desempeño do estudantado en cada unha das actividades interactivas (prácticas, traballos, lecturas). Esta parte valerá un 35% da cualificación final.
Será necesario aprobar o exame para poder superar a materia.
No caso do alumnado que teña concedida dispénsaa a clase, o 65% da cualificación será obtida a través do exame e o 35% restante a través da realización de traballos e actividades similares ás realizadas polo resto do estudantado.
Sesións expositivas: 16 horas
Seminarios especializados: 8 horas
Clases prácticas: 20 horas
Titorías: 2 horas
Avaliación: 2 horas
Total horas presenciais: 48
Total horas de traballo persoal: 102
Recoméndase o repaso dos contidos teóricos para un maior aproveitamento das prácticas, especialmente aquelas relacionadas coa análise de necesidades e avaliación da implantación de plans de formación.
Se non se conta con coñecementos previos sobre os contidos da materia, recoméndase que, ademais de seguir puntualmente as clases, se lea o material bibliográfico que se presenta no programa.
Realización fraudulenta de exercicios ou probas (Normativa de avaliación do rendemento académico dos/as estudantes e de revisión de cualificación -Aprobada en Consello de Goberno o 15 de xuño de 2011 e modificada o 5 de abril de 2017). A realización fraudulenta dalgún exercicio ou proba esixida na avaliación dunha materia implicará a cualificación de suspenso na convocatoria correspondente, con independencia do proceso disciplinario que se poida seguir contra o/a estudante infractor. Considerarase fraudulenta, entre outras, a realización de traballos plaxiados ou obtidos de fontes accesibles ao público sen reelaboración ou reinterpretación e sen citas aos autores e das fontes.
A manipulación ou falsificación intencionada dos sistemas de control de asistencia determinará a consideración de non asistencia á actividade e deberá ser comunicada á Reitoría para o inicio das actuacións disciplinarias que puidesen corresponder (Artigo 2.4. do Regulamento de asistencia a clase nas ensinanzas oficiais de grao e máster).
Inmaculada Otero Moral
Coordinador/a- Departamento
- Ciencia Política e Socioloxía
- Área
- Psicoloxía Organizacional e Xurídico-Forense
- Correo electrónico
- inmaculada.otero [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Luns | |||
---|---|---|---|
10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 7 |
Martes | |||
10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 7 |
Mércores | |||
10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 7 |
Xoves | |||
09:00-14:00 | Grupo /CLIL_01 | Castelán | Aula 7 |
Venres | |||
09:00-14:00 | Grupo /CLIL_01 | Castelán | Aula 7 |
20.05.2026 17:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 7 |
07.07.2026 17:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 7 |