Créditos ECTS Créditos ECTS: 9
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 148.5 Horas de Titorías: 4.5 Clase Expositiva: 36 Clase Interactiva: 36 Total: 225
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Química Analítica, Nutrición e Bromatoloxía
Áreas: Tecnoloxía de Alimentos
Centro Escola Politécnica Superior de Enxeñaría
Convocatoria: Anual
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Coñecer, comprender e utilizar os principios da enxeñaría e das operacións básicas dos alimentos fermentados, dos procesos nas industriasfermentativas, da xestión da calidade e da seguridade dos alimentos fermentados. Xestión de residuos.Afondar no estudo das industrias da fermentación, centrándose dun xeito especial no deseño de tales procesos, maquinaria empregada neles, vantaxes einconvenientes das distintas metodoloxías.
Xeneralidades sobre as industrias fermentativas. Industria vitivinícola. Industria do vinagre. Industria da Sidra Industria cervexeira Industria de produciónde alcol. Industria de panadaría Industria de vexetais fermentados. Outras industrias fermentativas de interés alimentario. Xestión e uso dos residuosdestas industrias
PROGRAMA DE TEORIA (48 horas)
BLOQUE I: INTRODUCIÓN ÁS FERMENTACIÓNS (2 h + 3 horas de traballo individual por tema)
Tema 1. Fermentacións: Fermentos, bacterias, fungos nas fermentacións dos diferentes substratos (froitos enteiros ou o seu mosto, cereais, tubérculos,verduras, legumes). Microbioloxía do viño. Grupos microbianos de interese enolóxico. fungos, Fermentos, bacterias lácticas e bacterias acéticas.Fermentos do viño. Ecoloxía e condicións de desenvolvemento na fermentación alcohólica. Criterios de selección. Fermentación para. Bacterias lácticas.Ecoloxía e condicións de desenvolvemento durante a fermentación maloláctica. Criterios de selección. Microbioloxía das alteracións do viño. Control eestabilidade microbiana dos viños. Microbioloxía de vinificacións especiais e produtos derivados. Bioloxía molecular e as súas aplicacións en enoloxía.Técnicas microbiolóxicas de cultivo, identificación, caracterización e seguimento de microorganismos enolóxicos.
BLOQUE II: INDUSTRIA ENOLÓXICA (22 h + 3 horas de traballo individual por materia)
SECCIÓN 1: INTRODUCCIÓN, MATERIA PRIMERA E OPERACIÓNS COMÚNS ÁS VARIAS VINIFICACIÓNS (6 h)
Tema 2. Viño. A industria vitivinícola en España e no mundo. Lexislación. DOP, IGP, e outras denominacións.
Tema 3. A uva. Descrición da uva (composición química das distintas partes da uva). Transformacións da uva durante a maduración: períodos fisiolóxicos;fenómenos de maduración; fenómenos de podremia (gris / nobre). As vendimas. Definicións. Axuste da data de vendima. Tarefas de colleita Correcciónsde época: edulcoración ou chaptalización; desacidificación; acidificación.
Tema 4. Tratamentos de colleita mecánica. Esmagado Destemado. Vantaxes e desvantaxes do descenso. Tipos de destemadores. Tipos de prensas.Separación de mostos por calidades. Tratamento químico: sulfitos. Efecto do sulfito sobre a composición e calidade do viño. Práctica do sulfito: técnicas,momento de sulfito, produtos de substitución.
SECCIÓN 2: MICROBIOLOXÍA DO VIÑO E FERMENTACIÓNS (2 h + 3 horas de traballo individual por materia)
Tema 5. Fermentación espontánea e dirixida. Vixilancia e control da fermentación. Fenómenos físicos de fermentación. Monitorización da temperatura edensidade. Medios de regulación de fermentación. Rastrexar do mosto. Leveduras Personaxes xerais. Estudo dalgunhas especies de levadura. Uso delevaduras na viticultura: pé de cuba e LSA. Fermentación alcohólica. Mecanismo químico da fermentación alcohólica. Subprodutos de fermentación.Influencia de axentes físicos e químicos: frío, calor, etc. Fermentación maloláctica e bacterias lácticas. Natureza da fermentación maloláctica. Bacteriasprocedentes da fermentación maloláctica. Condicións de fermentación maloláctica. Plantación e uso de cultivos malolácticos.
SECCIÓN 3: VINIFICACIÓNS (8 h + 2 horas de traballo individual por tema)
Tema 6. Vinificación en vermello I. Características xerais. Operacións particulares de viticultura vermella: vatting, descorking e prensado. Técnicasutilizadas recentemente: vinificación continua; termovinificación; vinificación por maceración carbónica.
Tema 7. Vinificación en branco, rosa e laranxa. Xeneralidades sobre os viños brancos. Operacións particulares da viticultura branca: tratamento da uva;tratamento e fermentación da herba. Elaboración de viños rosados.
Tema 8. Vinificacións especiais. Viños espumosos Viños doces e licores. Viños doces naturais. Viños do porto. Viños de xerez. Viños para a produción deaugardente.
Tema 9. Viño e a súa composición. Composición química do viño: substancias con sabor azucrado; substancias ácidas; substancias gustativas salgadas;substancias cun sabor amargo e astrinxente; outras substancias. Propiedades físicas do viño. Estado fisicoquímico do viño.
SECCIÓN 4: OPERACIÓNS POSTFERMENTATIVAS. (6 h + 3 horas de traballo individual por materia)
Tema 10. Maduración, envellecemento, envellecemento e conservación dos viños. Visión xeral. Transformacións do viño durante a maduración e o envellecemento: fenómenos químicos e físicos; modificacións organolépticas. Condicións de maduración. Condicións de envellecemento da botella.Envellecemento acelerado. Limpeza e hixiene do local. Limpeza e hixiene dos envases de viño. Rack. Recheo. Conservación baixo nitróxeno. A mesturados viños (cuppage).
Tema 11. Limpeza e aclaración dos viños. Nocións de limpeza. Aclaración espontánea. Aclaración de pegamento. Aclaración por filtración. Aclaración porcentrifugación. Comparación dos distintos sistemas de clarificación. Tratamentos particulares de estabilización. Embotellado Tratamento térmico. Tratamento en frío. Outros tratamentos. Botellas de recheo. Tapón de cortiza
Tema 12. Defectos e enfermidades dos viños. Enfermidades aeróbicas. Enfermidades anaerobias. Alteracións debidas ao potencial redox: quebras deferro, marrón e cobre. Outras alteracións. Fallos defectos ou accidentes. Tratamentos e prevención.
BLOQUE IV: OUTRAS BEBIDAS ALCOLÓLICAS E DERIVATIVAS (7 h + 3 horas de traballo individual por tema)
Tema 13. Cerveza. A industria cervexeira en España. Lexislación. Cerveza: definición e especificacións. Prácticas permitidas e prohibicións. Tipos de cervexa. Calidades e defectos da cervexa. Nocións xerais sobre o proceso de elaboración da cervexa.
Tema 14. Materias primas. Fontes de carbohidratos. Cebada. Os aditivos: grans crus e compostos azucrados. Tecnoloxía de fabricación do malte. Malteado. Introdución. Procesado da cebada. Composición e calidade do gran. Elaboración do mosto cervexeiro. O braceado ou brazaxe. Composición e calidade do mosto cervexeiro. A auga na industria cervexeira. Introdución. Uso da auga nas industrias do malte e da cervexa. Efecto dalgúns ións. Correccións da auga. Lúpulo. Introdución. Descrición do lúpulo. Clasificación industrial. Composición do lúpulo. Avaliación da calidade do lúpulo. Almacenamento do lúpulo. Presentacións comerciais. Lévedos.
Tema 15. Elaboración da cervexa: moenda; braceado; filtración; cocción e lupulado; arrefriado do mosto. Fermentación. Obxectivo da fermentación. Preparación do mosto para a fermentación: aireación e inoculación de microorganismos. Transformacións durante a fermentación. Control da fermentación. Modelos de fermentación: alta, baixa e acelerada. Equipamento para a fermentación.
Tema 16. Operacións post-fermentación: maduración da cervexa. Introdución. Segunda fermentación. Prevención da turbidez. Carbonatación artificial e normalización. Maduración do sabor. Incorporación de aditivos. Modelos de condución da garda. Acabado da cervexa. Filtración. Pasteurización. Envasado. Recuperación de lévedos.
Tema 17. Industria da produción de sidra. A industria da sidra en España. Lexislación. Visión xeral. Materia prima (composición química da mazá).Microflora de fermentación. Acción da microflora. Proceso de elaboración. Subprodutos de sidra e derivados.
Tema 18. Produción doutras bebidas fermentadas. Lexislación. Sake, Kombucha e outros. Materia prima. Microorganismos que participan nafermentación.
Tema 19. Industria de produción de vinagre. Visión xeral. Lexislación. Tipos de vinagre. Lexislación. Sistemas industriais de fabricación de vinagre.Trastornos e defectos do vinagre.
Tema 20. Industria da produción de alcohol e destilados. Visión xeral. Lexislación. Materias primas fermentables. Microorganismos implicados.Procesamento industrial. Descrición dos destilados máis comúns.
BLOQUE V: INDUSTRIA DO PAN (2 h)
Tema 21. Industria da panadaría. Visión xeral. Lexislación. Materias primas. Micr oorganismos que interveñen na fermentación. Diferentes tipos de pre-fermentos: sourdough, biga, poolish. Hidratación das masas. Preparación de diferentes tipos de pan. Defectos do pan e precaucións a tomar. Pansespeciais. Lexislación.
BLOQUE VI: INDUSTRIA DA PRODUCIÓN DE VERDURAS E FRUTAS FERMENTADAS. (3 h + 3 horas de traballo individual por materia)
Tema 22. Industria de produción vexetal fermentada. Introdución. Microorganismos que interveñen na fermentación de vexetais fermentados. Bacterias do ácido láctico, levadura, fungos, Aspergillus oryzae, entre outros. Lexislación. Escabeches: proceso de preparación e tipos. Repolo amargado: procesode produción. Aceitunas de mesa: procesos para facer aceitunas verdes e negras. Berenxenas de almagro. Soja fermentada: salsa de soia, miso, tempeh,Water Kefir, ameixas Umeboshi.
Tema 23 Produción de Single Cell Protein SCP (proteínas unicelulares). Microorganismos que interveñen. Métodos de produción. Materias primas.Composición química e nutricional. Ventaxas e dificultades da producción de SCP.
BLOQUE VII OUTRAS INDUSTRIAS FERMENTATIVAS DE INTERES ALIMENTARIO (2 h + 3 horas de traballo individual por materia)
Tema 24 Produción de axentes texturizantes e xeles. Produción de goma xantana. Produción de goma gelana. Producción de celulosa bacteriana.Microorganismos que interveñen. Métodos de producción. Aplicacions na industria.
BLOQUE VIII: XESTIÓN E USO DE RESIDUOS. (2 h + 3 horas de traballo individual por materia)
Tema 25. Xestión e uso de residuos nas industrias de fermentación. Industria vitivinícola. Industria do vinagre. Industria cervexeira Industria da sidra.Industria destilada. Industria de panadaría. Industria vexetal fermentada.
ENSINO INTERACTIVO EN GRUPO DE 20 ALUMNOS (LABORATORIO, AULA DE PRODUTOS LACTEOS E TECNOLOXIAS ALIMENTARIAS...) (24 h)
a) ENSINO INTERACTIVO EN SEMINARIOS (8 h)
Traballarase para profundizar en aspectos da axenda de exposicións mediante: a preparación e presentación de traballos e discusións no Foro conpuntuación usando as ferramentas da plataforma Moodle, discusións de artículos científicos.
b) ENSINO INTERACTIVO EN PRÁCTICAS de LABORATORIO (16 h, das cales 10 horas serán prácticas de campo)
PROGRAMA DE PRÁCTICAS DE LABORATORIO (6 horas)
Práctica 1. Fermentación panaria: estudo da influencia de varios factores no levantamento da masa, por exemplo a concentración de levadura,temperatura, presenza de inhibidores, diferentes cultivos, diferentes fariñas. Análise das características físicas e sensoriais dos produtos obtidos.
Práctica 2. Fermentación de verduras. Elaboración de vexetais fermentados.
Práctica 3. Fermentación de Kombucha.
(Nalgúns casos o alumnado terán que realizar fermentacións fóra da aula para que vexan a evolución temporal, como superar obstáculos e paradasfermentativas, como se comporta unha fermentación que se realiza regularmente, como se fai unha segunda fermentación, etc)
PROGRAMA DE PRÁCTICAS DE CAMPO / webinars con industrias (10 h)
Visitas a Industrias e Centros de Investigación relacionados con Industrias Fermentativas.
Consisten en visitar industrias fermentativas e/ou centros de investigación relacionados para observar e aprender procesos in situ, aplicacións, resoluciónde problemas, etc: visitas a 3 industrias / centros. Realizaranse cara ó final do primeiro semestre e cara ó final do curso, unha vez que se coñezan osprocesos e equipos explicados nas clases de teoría.
Os posibles centros / industrias serán, segundo dispoñibilidade, EVEGA (Leiro, Ourense), Viña Costeira (Ribadavia, Ourense), Custom Drinks (Chantada,Lugo) e Rectoral de Amandi (Sober, Lugo), Martín Codax e Condes de Albarei (tamén na provincia de Pontevedra), ViniGalicia e Via Romana (Chantada, Lugo), Cervexa artesá Aloumiña (Lugo) entre outros. Fontecelta (relacionadacoa auga e a cervexa) (Sarria, Lugo). Consideraranse visitas virtuais (webinars interactivos) a industrias que as leven a cabo.
A viaxe é obrigatoria. Elaborarase un informe que será entregado e debatido no foro correspondente con cualificación no Campus Virtual da USC quesuporá unha parte da avaliación.
COMPETENCIAS TRANSVERSAIS EN LINGUA EXTRANXEIRA: Mediante Glosario en inglés con puntuación, e manexo de libros e artigos científicos en inglés
TUTORIAS NUN GRUPO DE 10 ALUMNOS (4,5 h)
Nas titorías resolveranse dúbidas sobre os temas explicados nas clase teoricas e prácticas.
BIBLIOGRAFÍA
Darase relevancia aos materiais de bibliografía ON-LINE (en galego, castelán, inglés ou francés) que se indicarán de antemán para o seu traballo en aprendizaxe autónoma antes das clases e que o documento ou a ligazón serán depositados na sección correspondente en Temas na plataforma Moodle.
Bibliográfía básica (disponible en libros electrónicos en la Biblioteca Universitaria):
• Starter Cultures in Food Production, 2017 Eds: Barbara Speranza, Antonio Bevilacqua, Maria Rosaria Corbo, Milena Sinigaglia. Print ISBN:9781118933763. Online ISBN:9781118933794. DOI:10.1002/9781118933794. John Wiley & Sons, Ltd.
• FERMENTED BEVERAGES Volume 5: The Science of Beverages (2019) Editors: Alexandru Grumezescu Alina Maria Holban Paperback ISBN: 9780128152713, eBook ISBN: 9780128157039. Woodhead Publishing
• Food, Fermentation, and Micro-organisms, 2nd Edition (2019) Ed: Charles W. Bamforth, David J. Cook. ISBN: 978-1-405-19872-1. Wiley-Blackwell
Bibliografía complementaria (disponible en libros electrónicos en la Biblioteca Universitaria):
• Trends in Wheat and Bread Making, 2021 Ed: Charis Galanakis. eBook ISBN: 9780128231913. Paperback ISBN: 9780128210482. Academic Press
• Food Microbiology. Principles into Practice. Volume1: Microorganisms Related to Foods, Foodborne Diseases, and Food Spoilage (2016) Editor(s): Osman Erkmen, T. Faruk Bozoglu. Print ISBN:9781119237761 |Online ISBN:9781119237860 |DOI:10.1002/9781119237860. John Wiley & Sons, Ltd
COMPETENCIAS XERAIS
CG1 – Coñecemento en materias básicas, científicas e tecnolóxicas que permitan unha aprendizaxe continua, así como capacidade de adaptación a novas situacións ou contornos cambiantes.
CG4 – Capacidade para a busca e utilización da normativa e regulamentación relativa ao seu ámbito de actuación.
CG6 – Capacidade para o traballo en equipos multidisciplinares e multiculturais.
COMPETENCIAS TRANSVERSAIS
CT1 – Capacidade de análise e síntese.
CT2 – Capacidade para o razoamento e a argumentación.
CT3 – Capacidade de traballo individual, con actitude autocrítica.
CT4 – Capacidade para traballar en grupo e abordar situacións problemáticas de forma colectiva.
CT5 – Capacidade para obter información axeitada, diversa e actualizada.
CT6 – Capacidade para elaborar e presentar un texto organizado e comprensible.
CT7 – Capacidade para realizar unha exposición en público de forma clara, concisa e coherente.
CT8 – Compromiso coa veracidade da información que ofrece aos demais.
CT9 – Habilidade no manexo das tecnoloxías da información e da comunicación (TIC).
CT10 – Utilización de información bibliográfica e de Internet.
CT11 – Utilización de información en lingua estranxeira.
CT12 – Capacidade para resolver problemas mediante a aplicación integrada dos seus coñecementos.
COMPETENCIAS ESPECÍFICAS
CEG1 – Capacidade para a preparación previa, concepción, redacción e sinatura de proxectos que teñan por obxecto a construción, reforma, reparación, conservación, demolición, fabricación, instalación, montaxe ou explotación de bens mobles ou inmobles que, pola súa natureza e características, queden comprendidos na técnica propia da produción agrícola e gandeira (instalacións ou edificacións, explotacións, infraestruturas e vías rurais), na industria agroalimentaria (industrias extractivas, fermentativas, lácteas, conserveiras, hortofrutícolas, cárnicas, pesqueiras, de salgaduras e, en xeral, calquera outra dedicada á elaboración e/ou transformación, conservación, manipulación e distribución de produtos alimentarios), e na xardinaría e o paisaxismo (espazos verdes urbanos e/ou rurais –parques, xardíns, viveiros, arborado urbano, etc.–, instalacións deportivas públicas ou privadas e contornos sometidos a recuperación paisaxística).
CEG2 – Coñecemento axeitado dos problemas físicos, das tecnoloxías, maquinaria e sistemas de subministración hídrica e enerxética, dos límites impostos por factores orzamentarios e normativa construtiva, e das relacións entre as instalacións ou edificacións e explotacións agrarias, as industrias agroalimentarias e os espazos relacionados coa xardinaría e o paisaxismo co seu contorno social e ambiental, así como a necesidade de relacionar aqueles e ese contorno coas necesidades humanas e de preservación do medio ambiente.
CEG3 – Capacidade para dirixir a execución das obras obxecto dos proxectos relativos a industrias agroalimentarias, explotacións agrarias e espazos verdes e as súas edificacións, infraestruturas e instalacións, a prevención de riscos asociados a esa execución e a dirección de equipos multidisciplinares e xestión de recursos humanos, de conformidade con criterios deontolóxicos.
CEG4 – Capacidade para a redacción e sinatura de medicións, segregacións, parcelacións, valoracións e taxacións dentro do medio rural, a técnica propia da industria agroalimentaria e os espazos relacionados coa xardinaría e o paisaxismo, teñan ou non carácter de informes periciais para órganos xudiciais ou administrativos, e con independencia do uso ao que estea destinado o ben moble ou inmoble obxecto das mesmas.
CEG5 – Capacidade para a redacción e sinatura de estudos de desenvolvemento rural, de impacto ambiental e de xestión de residuos das industrias agroalimentarias, explotacións agrícolas e gandeiras, e espazos relacionados coa xardinaría e o paisaxismo.
CEG6 – Capacidade para a dirección e xestión de toda clase de industrias agroalimentarias, explotacións agrícolas e gandeiras, espazos verdes urbanos e/ou rurais, e áreas deportivas públicas ou privadas, con coñecemento das novas tecnoloxías, dos procesos de calidade, trazabilidade e certificación e das técnicas de márketing e comercialización de produtos alimentarios e plantas cultivadas.
IA1 – Capacidade para coñecer, comprender e utilizar os principios da enxeñaría e tecnoloxía dos alimentos: Enxeñaría e operacións básicas dos alimentos. Tecnoloxía dos alimentos. Procesos nas industrias agroalimentarias. Modelización e optimización. Xestión da calidade e da seguridade alimentaria. Análise de alimentos. Trazabilidade.
IA2 – Capacidade para coñecer, comprender e utilizar os principios da enxeñaría das industrias agroalimentarias: Equipos e maquinaria auxiliar da industria agroalimentaria. Automatización e control de procesos. Enxeñaría das obras e instalacións. Construcións agroindustriais. Xestión e aproveitamento de residuos.
ADQUISICIÓN DE COMPETENCIAS E SISTEMAS DE AVALIACIÓN
Segundo a memoria do Grao en Enxeñaría Agrícola e Agroalimentaria, o sistema de avaliación establecerase cun intervalo entre un peso mínimo e un máximo segundo a seguinte relación:
1. Asistencia (0.0-20.0)
2. Proba ou probas, orais e / ou escritas (0,0-70,0%)
3. Realización dos exercicios (0,0-30,0%)
4. Uso de prácticas (0,0-30,0%)
5. Traballo remitido e / ou presentado (0,0-100,0%)
6. Participación do alumnado en actividades de aula (0,0-20,0%)
7. Actividades nunha lingua estranxeira (0,0 - 20%)
- Ensinanzas expositivas: os alumnos adquiren as seguintes competencias segundo a numeración indicada na Memoria actual do título (MMT): CG1, CG4,CG6, CEG1, CEG2, CEG3, CEG6, CT1, CT2, CT3, CT4, CT5, CT6, CT7, CT8, CT9, CT10, CT11, CT12, CEG1, CEG2, CEG3, CEG4, CEG5, CEG6, IA1, IA2.
As clases teóricas impartiranse en dúas horas á semana ao longo do curso. A aprendizaxe autónoma e cooperativa combinaranse.
1. Aprendizaxe dirixida na que se combinarán clases teóricas e participación na clase, con debates
2. Aprendizaxe cooperativa na que os alumnos traballarán fóra da aula os contidos da materia co material da clase e o material de autoaprendizaxe através das ferramentas da plataforma Moodle (Foros, Glosario, entrega de tarefas, discusións e avaliación do traballo presentado), participando engalego, castelán e inglés. As diferentes actividades avaliaranse continuamente puntuando nas ferramentas da plataforma Moodle.
Polo menos unha semana antes da clase, o material subirase en formato pdf, vídeos, cuestionarios e outros materiais a través da plataforma deaprendizaxe electrónica Moodle.
- Competencias tranversais - lingua extranxeira- Mediante Glosario con puntuación e manexo de libros en inglés
- Ensinanza interactiva de seminarios: con eles adquírense as habilidades: CG1, CG4, CG6, CEG1, CEG2, CEG3, CEG6, CT1, CT2, CT3, CT4, CT5, CT6,CT7, CT8, CT9 , CT10, CT11, CT12, CEG1, CEG2, CEG3, CEG4, CEG5, CEG6, IA1, IA2. Nos seminarios traballase con material en inglés, que tamén seavaliará (capítulos de libro, artigos científicos, elaboración de diagramas de fluxo e explicación de procesos baseado en vídeos, a elaboración de traballosindividuais, etc).
- Ensinanza interactiva de prácticas de laboratorio e informatica: adquírense competencias, CG1, CG6, CEG1, CEG2, CEG3, CEG6, CT1, CT2, CT3, CT4,CT5, CT6, CT7, CT8, CT9 , CT10, CT11, CT12, CEG1, CEG2, CEG3, CEG4, CEG5, CEG6, IA1, IA2. As prácticas de laboratorio e/ou informática impartiranse en grupo de 20 estudantes.
- Prácticas de campo: Adquírense competencias: CG1, CG4, CG6, CEG1, CEG2, CEG3, CEG6, CT1, CT2, CT3, CT4, CT5, CT6, CT7, CT8, CT9, CT10, CT11,CT12, CEG1, CEG2, CEG3, CEG4, CEG5, CEG6, IA1, IA2. Poderán ser sustituidas ou complementadas por videoconferencia coa empresa a traves deTeams. Os coñecementos do alumno avalíanse con entrega de Memoria.
- Titorías en grupo: Segundo o calendario oficial
TITORÍAS DE ATENCIÓN AO ALUMNO. Son titorías que non están reflectidas no calendario, que se realizarán ao longo do curso para responder áspreguntas dos alumnos. Para a realización de titorías, así como para manter unha comunicación directa tanto entre o propio alumnado como entre este eo profesor, pódese utilizar o foro do Campus Virtual, os MS Teams ou o correo electrónico o WhatsApp.
(i) avaliación continua (30% da nota) mediante as notas obtidas polo alumno na entrega de tarefas, traballos con vídeos e discusións en foros conpuntuación e outras ferramentas de e-learning na plataforma Moodle. Incluirá a nota de foros, vídeos de procesos, seminarios, viaxes, prácticas. Debesesuperar cada item co 50% da nota total.
(ii) catro probas de elección múltiple ao longo do curso (50% da nota). Poderán ser sustituidas por entrega de traballos. Para superalo é necesarioalcanzar o 50% da nota.
(iii) O 20% da nota corresponderá a traballos con documentos e artigos científicos ou divulgativos / Glosario en lingua estranxeira.
A nota final será a suma de toda a avaliación.
Primeira oportunidade Pode ser complementario da avaliación continua, alternativa á avaliación continua, obrigatorio para os alumnos que non sonadecuados na avaliación continua. Será o 50% da nota total. Para aprobalo é necesario acadar o 50% da nota que se engadirá á avaliación continua e ao Glosario.
Segunda oportunidade. Será o 50% da nota total. Para aprobalo é necesario acadar o 50% da nota que se engadirá á avaliación continua e ao Glosario.
Os criterios de avaliación para os repetidores serán os mesmos que para o resto de estudantes
Estudantes repetidores. Os estudantes repetidos de anos anteriores estarán exentos de cumprir co deber de asistir ás clases. Para aprobar a materia é obrigatorio realizar e entregar as actividades propostas nas mesmas datas establecidas para o resto do alumnado, ou superar as probas tipo test.
Dispensa de asistencia: Os estudantes que teñan concedida a dispensa de asistencia pola Comisión de Título segundo o disposto no Regulamento de asistencia a clase, deben ter en conta que para aprobar a matéria é obrigatorio realizar e entregar as actividades propostas, así como superar as probas tipo Test.
Tempo de estudos e de traballo persoal que debe dedicar un estudante para superala
TEMPO DE ESTUDO E TRABALLO PERSOAL
Segundo a Memoria do Título, o TEMPO DE ESTUDO E TRABALLO PERSOAL divídese en:
• Lectura e preparación de temas: 60 horas, presencialidade do 0%
• Realización de exercicios: 14 horas, 100% presencial
• Preparación previa das prácticas e traballos posteriores nas mesmas: 24 horas, 100% presencial
• Preparación do traballo do curso: 25 horas, presencia do 100%
• Preparación de probas de avaliación: 20,5 horas, 100% presencial
Polo tanto, segundo a memoria do título: 9 créditos ECTS x 25 horas / crédito = 225 horas, dos que 143,5 corresponden ao traballo persoal do estudante
Clases maxistrais: 24 temas x 3 horas de traballo individual por tema = 72 horas (lectura e preparación de temas + realización de exercicios)
Interactivo: preparación previa das prácticas e traballos posteriores sobre eles + Preparación das tarefas do curso = 49 horas
Avaliación: realización de exercicios + Preparación de probas de avaliación = 22,5 horas
Recomendacións para o estudo da materia
Dado que se utiliza unha metodoloxía baseada na avaliación continua, é necesario un traballo continuo cos contidos da materia.
Para o estudo da materia, recoméndase
—Completa todos os exercicios
—Participar de forma activa, construtiva e respectuosa en clases e seminarios.
—Preparar e complementar os contidos que se están a traballar sobre a materia coa bibliografía básica e complementaria recomendada.
—Desenvolver hábitos de busca autónoma de información científica.
—Aproveitar os recursos dos que dispón o estudante na biblioteca universitaria.
—Utiliza correctamente as titorías para coñecer polo miúdo as recomendacións do profesor e aclarar as dúbidas que poidan xurdir no proceso de aprendizaxe.
- Recoméndase ao alumno (a) ter cursado ou estudar en paralelo as materias: Operacións básicas de alimentos, Bioquímica e Microbioloxía.
-A admisión de estudantes matriculados no laboratorio práctico require que coñezan e cumpran as Normas xerais de seguridade nos laboratorios prácticos da Universidade de Santiago de Compostela. A información anterior está dispoñible no sitio web da USC https://www.usc.es/estaticos/servizos/sprl/normalumlab.pdf ).
A materia impartese nos dous idiomas oficiais da comunidade autónoma. Precisanse coñecementos do idioma inglés.
Maria Del Pilar Calo Mata
- Departamento
- Química Analítica, Nutrición e Bromatoloxía
- Área
- Tecnoloxía de Alimentos
- Teléfono
- 982822424
- Correo electrónico
- p.calo.mata [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Patricia Cazón Díaz
- Departamento
- Química Analítica, Nutrición e Bromatoloxía
- Área
- Tecnoloxía de Alimentos
- Correo electrónico
- patricia.cazon.diaz [at] usc.es
- Categoría
- Posdoutoral Xunta
Marta Prado Rodriguez
Coordinador/a- Departamento
- Química Analítica, Nutrición e Bromatoloxía
- Área
- Tecnoloxía de Alimentos
- Teléfono
- 982822441
- Correo electrónico
- marta.prado [at] usc.es
- Categoría
- Investigador/a Distinguido/a