Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 6 Total: 24
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Ciencias Morfolóxicas, Departamento externo vinculado ás titulacións
Áreas: Anatomía e Embrioloxía Humana, Área externa M.U en Biofabricación
Centro Facultade de Farmacia
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Identificar os diferentes tipos celulares utilizados na biofabricación, a súa estrutura e funcionamento.
Aplicar coñecementos relacionados coa estrutura, función, comunicación e viabilidade celular nos
procesos de biofabricación.
TEMA 1. Introdución á estrutura e función celular. A célula como unidade básica da vida. Compartimentación celular.
TEMA 2. Características dos diferentes tipos de células humanas. Bioloxía de tecidos e órganos. Sistema Cardiocirculatorio, Respiratorio, Xenitourinario, Dixestivo e Nervioso.
TEMA 3. Conceptos básicos en interacción e comunicación celular. Receptores de membrana e sinalización celular. División e morte celular.
TEMA 4. Fundamentos da renovación celular. Bases moleculares e celulares da especificación e diferenciación celular.
TEMA 5. Tipos de cultivos celulares: primarios, explantes, de órgaos, histotípicos e organotípicos. Aplicacións, vantaxes desvantaxes. Laboratorio de cultivos celulares e niveis de contención biolóxica.
TEMA 6. Biomateriais , biocompatibilidade e biointergración. Avaliación de biocompatibilidade: definicións, regulación e ensaios biolóxicos.
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA
ALBERTS B, BRAY D, LEWIS J, RAFF M, ROBERTS K, WATSON J, BIOLOGÍA MOLECULAR DE LA CÉLULA, 978-84-282-1638-8,
6, OMEGA, 2016.
CALVO GONZÁLEZ, ALFONSO, BIOLOGÍA CELULAR BIOMÉDICA, 978-84-9113-959-1, 2, ELSEVIER, 2023
CARLSON , BM, EMBRIOLOGÍA HUMANA Y BIOLOGÍA DEL DESARROLLO, 84-8174-471-9, 6, ELSEVIER, 2019
KIERSZENBAUM AL, TRES LL., HISTOLOGÍA Y BIOLOGÍA CELULAR. INTRODUCCIÓN A LA ANATOMÍA PATOLÓGICA,
978-84-9113-773-3, 5, ELSEVIER, 2020
Kasper C. Charwat V. , Lavrentieva A., Cell culture Technology, 978-3-319-74853-5 /
https://doi.org/10.1007/978-3-319-74854-2, 1, Springer, 2018
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA
Ralf Pörtner et al, Cell Culture Engineering and Technology, 978-3-030-79873-4 /
https://doi.org/10.1007/978-3-030-79871-0, 1, Springer, 2022
Duval K, Grover H, Han LH, Mou Y, Pegoraro AF, Fredberg J, Chen Z., Modeling Physiological Events in 2D vs. 3D Cell Culture, doi: 10.1152/physiol.00036.2016., Phisiology, 2017
Jensen C, Teng Y., Is It Time to Start Transitioning From 2D to 3D Cell Culture?, doi: 10.3389/fmolb.2020.00033, Front Mol Biosci., 2020.
A5. Identificar os diferentes tipos celulares utilizados na biofabricación, a súa estrutura e funcionamento.
A6. Aplicar coñecementos relacionados coa estrutura, función, comunicación e viabilidade celular nos procesos de
biofabricación.
B2. Fundamentos e técnicas da bioloxía celular de interese na biofabricación
B8. Deseño e aplicación de ensaios pre-clínicos con células e tecidos de interese na biofabricación
C1. Adquirir coñecementos avanzados no campo da biofabricación e demostrar unha comprensión detallada e fundamentada dos aspectos teóricos-prácticos e da metodoloxía de traballo que a sustentan.
C2. Saber aplicar e integrar coñecementos en biofabricación na a resolución de problemas en contornas novas e de carácter multidisciplinar tanto investigadores como profesionais altamente especializados.
D1. CG1: Dominar técnicas de recuperación de información, análise crítica da información e ser capaz de identificar teorías científicas e aproximacións metodolóxicas adecuadas para o deseño e a avaliación crítica en procesos de biofabricación.
D2. CG2: Saber aplicar os coñecementos á resolución de problemas e planificación-xestión de proxectos multidisciplinares
na investigación e a innovación relacionada con biofabricación.
D8. CT1: Saber expor un proxecto de investigación de forma autónoma en contornas multidisciplinares e ter capacidade
para a xestión da investigación, o desenvolvemento e a innovación tecnolóxica en biofabricación.
D9. CT2: Usar as Tecnoloxías da Información e a Comunicación (TICs) como ferramenta para a transmisión de
coñecementos, resultados e conclusións en ámbitos especializados de modo claro e rigoroso.
D10. CT3: Ter iniciativa para a formación continuada e a abordaxe de novos retos científicos e tecnolóxicos.
D11. CT4: Capacitar para a comprensión do significado e aplicación da perspectiva de xénero nos distintos ámbitos de
coñecemento e na práctica profesional co obxectivo de alcanzar unha sociedade máis xusta e igualitaria.
D12. CT5: Practicar a sustentabilidade e o compromiso ambiental. Uso equitativo, responsable e eficiente dos recursos
D18. CE6: Coñecer os tipos celulares utilizados en procesos de biofabricación, comprender as súas características
específicas e os posibles efectos da interacción entre células e biomateriais.
D19. CE7: Desenvolver técnicas e protocolos básicos de cultivos celulares.
LECCIÓN MAXISTRAL. Exposición por parte do docente de conceptos relacionados coa diversidade de tipos celulares necesarios para levar a cabo procesos de Biofabricación. Interacción e debate co alumnado en relación con aspectos críticos a ter en conta cando se traballa con células en Biofabricación. Como apoio ás explicacións teóricas, proporcionarase aos alumnos o material apropiado a través da plataforma do Campus Virtual.
RESOLUCIÓN DE PROBLEMAS. Resolución de problemas e de casos prácticos dos laboratorios de cultivos celulares no ámbito da
Biofabricación.
PRÁCTICAS DE LABORATORIO: O traballo no laboratorio está dirixido a conseguir competencias na realización de ensaios con cultivos celulares, co obxectivo de formar ao alumno/a nas actividades levadas a cabo nos laboratorios de cultivos celulares, e como formación previa ás materias do módulo específico. Aos alumnos solicitaráselle a entrega dun informe de prácticas e/ou a solución de cuestións e/ou exercicios. Como apoio ás prácticas de laboratorio, proporcionarase o material a través da plataforma do Campus Virtual
RESOLUCIÓN DE PROBLEMAS: Resolución de cuestións e problemas realizados na clase. Principalmente dos temas 5 e 6. Ponderación sobre nota final: 15%
PRÁCTICAS DE LABORATORIO: Aos alumnos solicitaráselle a entrega dun informe de prácticas e/o a solución de cuestións e/o exercicios (corresponderá ao 70% da nota de prácticas). Tamén se terá en conta a participación e implicación durante as clases prácticas (corresponderá ao 30% da nota de prácticas). Ponderación sobre nota final: 15%
EXAME DE PREGNTAS OBXECTIVAS: Exame escrito sobre contidos básicos da materia. O exame da materia será na data indicada na guía do curso correspondente, consistirá en preguntas de tipo test e/o resposta curta (incluídos problemas). Requírese obter máis do 40% da nota neste apartado para superar a materia. Ponderación sobre nota final: 70%
OUTOS COMENTARIOS SOBRE A AVALIACIÓN:
No caso de ausencia xustificada ás prácticas de laboratorio, o/o alumno/a terá que superar unha proba final integradora na
que se avaliaráN os contidos tratados durante as sesións expositivas e prácticas de laboratorio. A proba consistirá en preguntas tipo test, preguntas curtas e/o problemas (é necesario obter máis do 40% da nota neste apartado para superar a materia). Neste caso a
nota final será: 85% a proba integradora e 15% a resolución de problemas na aula.
Lección Maxistral:
14 horas en aula.
35 horas de traballo autónomo
49 horas totais.
Resolución de problemas:
4 horas na aula
6 horas de traballo autónomo
10 horas totais
Prácticas de laboratorio
6 horas na aula
9 horas de traballo autónomo
15 horas totais
Exame de preguntas obxectivas
1 hora na aula
1 hora total
Recoméndase a asistencia e participación activa nas clases teóricas e prácticas, así como o estudo diario dos contidos explicados que ten que ir seguido dunha autoavaliación de comprensión. Recomendase, asímesmo, a lectura periódica dos contidos explicados nos textos e a utilización das titorías para resolver dúbidas. O estudante ten que centrarse na compresión dos conceptos explicados e na súa posible aplicación no ámbito da biofabricación sen limitarse unicamente á asimilación de información, motivo polo cal se recomenda a realización de esquemas organizados nos que se establezan conexións de coñecementos e conceptos.
Para o máximo aproveitamento da materia é recomendable que os estudantes teñan coñecementos previos de bioloxía celular e embrioloxía. Tamén son recomendables coñecementos previos de inglés para o manexo da bibliografía/recursos didácticos e competencias no uso de tecnoloxías da información e a comunicación. O alumnado terá a súa disposición un aula virtual da materia na plataforma do Campus Viritual, cos recursos e canles de comunicación que ofrece. Ademais, poderase empregar como medio de comunicación docente-alumnado a aplicación Microsoft Teams e o correo electrónico.
Ana Isabel Rodriguez Perez
- Departamento
- Ciencias Morfolóxicas
- Área
- Anatomía e Embrioloxía Humana
- Teléfono
- 881812464
- Correo electrónico
- anai.rodriguez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Rita Valenzuela Limiñana
- Departamento
- Ciencias Morfolóxicas
- Área
- Anatomía e Embrioloxía Humana
- Correo electrónico
- rita.valenzuela [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Luns | |||
---|---|---|---|
15:00-19:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | 5035 Aula Seminario de Química Inorgánica |
Martes | |||
15:00-19:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | 5035 Aula Seminario de Química Inorgánica |
Mércores | |||
15:00-19:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | 5035 Aula Seminario de Química Inorgánica |
Xoves | |||
15:00-19:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | 5035 Aula Seminario de Química Inorgánica |
Venres | |||
10:00-16:00 | Grupo /CLIL_01 | - | 5035 Aula Seminario de Química Inorgánica |