Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 2 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 2 Clínicos EEES: 10 Total: 23
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Física Aplicada
Áreas: Optometría
Centro Facultade de Óptica e Optometría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
- Coñecer as modificacións ligadas á vellez dos procesos perceptivos.
- Adquirir as habilidades clínicas necesarias para realizar o exame visual e o tratamento de pacientes e xeriátricos
xerontolóxico.
- Adquirir a capacidade de examinar, diagnosticar e tratar anomalías visuais con especial énfase no diagnóstico
diferencial
Proceso de envellecemento.
Demografía e epidemioloxía en xerontoloxía.
Recursos asistenciais: descripción e análise da afectación visual na idade xeriátrica e o seu tratamento.
Modificacions visuais orgánicas e funcionais ligadas o proceso de envellecemento.
Manexo clínico optométrico do paciente xeriátrico: características diferenciais.
TEMA 1
- Proceso de envellecemento.
- Demografía e Epidemioloxía en Xerontoloxía.
- Recursos de asistencia: descrición e análise das afectacións visuais na idade geriátrica.
TEMA 2
- Modificacións visuais orgánicas e funcionais vinculadas ao proceso de envellecemento
TEMA 3
- Enfermidades frecuentes na poboación xeriátrica ea súa afectación a nivel visual.
- Alzheimer
- Parkinson
TEMA 4
- Avaliación e tratamento optométrico dun paciente xeriátrico: características diferenciais.
AGE-RELATED CHANGES OF THE HUMANA EYE. Ed. CarloA.P.Cavalloti, Luciano Cerulli. Human Press
AGING: Concepts and Controversies. Harry R. Moody. Pine ForgePress.
Vision and Aging. Rosembloom and Morgans. Ed Elservier.
http://www.ine.es/prensa/np994.pdf
http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Population_…
http://www.ine.es/dyngs/INEbase/es/categoria.htm?c=Estadistica_P&cid=12…
http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Main_Page/es
https://nei.nih.gov/nehep/programs/visionandaging
Coñecemento
Con01. Demostrar coñecementos desde distintas perspectivas do coñecemento en ciencias da visión.
Con02. Demostrar dominio dos principios, metodoloxías e novas tecnoloxías da optometría
Con03. Demostrar coñecementos e habilidades necesarias para a súa incorporación ao exercicio profesional especializado.
Con04. Coñecer os criterios específicos de actuación clínica especializada nos diferentes campos clínicos propios da atención visual: optometría pediátrica, optometría xeriátrica, terapias visuais, baixa visión, superficie ocular e lentes de contacto.
Con05. Ser capaces de aplicar conceptos de cribado na atención primaria visual e ocular.
Con06. Profundar no estudo das ciencias básicas da visión, como ferramenta de coñecemento e de apoio á especialización profesional e investigadora.
Habilidades e destrezas
H/D01. Demostrar habilidades desde distintas perspectivas do coñecemento en ciencias da visión.
H/D02. Capacidade para traballar en colaboración con outros profesionais como membro dun equipo multidisciplinar cun alto grao de eficacia.
H/D03. Desenvolver as habilidades necesarias para a súa incorporación á investigación no campo da optometría.
H/D04. Participar en debates e discusións, dirixilos e coordinalos e ser capaces de resumilos e extraer deles as conclusións máis relevantes e aceptadas pola maioría.
H/D05. Adquirir a habilidade para o manexo de Tecnoloxías da Información e a Comunicación (TIC).
H/D06. Utilizar as distintas técnicas de exposición oral, escrita, presentacións, paneis etc., para comunicar os seus coñecementos, propostas e posicións.
H/D07. Adquirir as habilidades necesarias para a súa incorporación ao exercicio profesional especializado no ámbito da optometría.
Competencia
Comp01. Capacidade para aplicar distintas perspectivas do coñecemento en ciencias da visión.
Comp02. Capacidade para tomar de decisións a partir de información científica, técnica e clínica.
Comp03. Capacidade de reflexión desde distintas perspectivas do coñecemento.
Comp04. Aplicar criterios específicos de actuación clínica especializada nos diferentes campos clínicos propios da atención visual: optometría pediátrica, optometría xeriátrica, terapias visuais, baixa visión, superficie ocular e lentes de contacto.
Comp05. Aplicar a metodoloxía e os procedementos propios da investigación científica en Ciencias da visión.
Comp06. Capacidade para transmitir os resultados da investigación a públicos especializados, académicos e xeneralistas.
Comp07. Aplicar conceptos de cribado na atención primaria visual e ocular.
Comp08. Desenvolver capacidade crítica, autocrítica e de toma de deci
Docencia teórica (non presencial-asíncrona, 9 horas): docencia virtual asíncrona na que se poñerá ao dispor dos estudantes os contidos do programa teórico , casos clínicos e/o exemplos xerais en diferentes formatos de presentación que poderán estar acompañados de audio e/o vídeo explicativo.
Docencia interactiva seminario (presencial, 2 horas): estudo de casos da práctica clínica e casos clínicos xeriátricos. O alumno debe preparar previamente o desenvolvemento da actividade coa axuda do profesor, presentala e debater en clase.
Docencia interactiva clínica ( presencial, 10 horas): inclúe a realización de práctica clínica en centros xerontolóxicos externos en módulos moi reducidos.
Tutorización en grupo reducido (non presencial-síncrona, 2 horas): titorías personalizadas
Avaliación dos contidos teóricos (ponderación 50%):
- Realización e entrega (Moodle) de traballo grupal de investigación de interese: ponderación 20%
- Resolución de problemas/exercicios: ponderación 30%. Valórase a lectura e comprensión de 3 artigos (investigación nova na materia), realización de resume final e resolución de cuestións que se formulen sobre os temas na plataforma Moodle.
Avaliación dos contido clínico/seminarios (ponderación 40%):
Avaliación de prácticas de laboratorio /clínicas: ponderación 20%; avaliación do traballo realizado polo alumno con rúbrica analítica.
Estudo de casos clínicos xeriátricos (análises e valoración) e resolución de problemas (toma de decisións): ponderación 20%; avaliación con rúbrica analítica.
Avaliación continua do esforzo do estudante e progreso na aprendizaxe: ponderación 10%; avaliación con rúbrica holística.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”.
Traballo persoal/autónomo: consulta de bibliografía e recursos en rede para a realización das actividades de aprendizaxe da materia demandará unha dedicación dunhas 51 h.
A revisión do material proposto no campus virtual e a participación activa nas propostas de traballo e práctica, ademais das aportacións persoais, permitirán que o alumno acade unha visión diferente do estudo da poboación maior.
Luz Maria Gigirey Prieto
- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Optometría
- Teléfono
- 881813521
- Correo electrónico
- luz.gigirey [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Maria Covadonga Vazquez Sanchez
Coordinador/a- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Optometría
- Correo electrónico
- mariacovadonga.vazquez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Martes | |||
---|---|---|---|
10:00-13:30 | Grupo /CLI_EEES02 | Castelán | Outros Centros |
Mércores | |||
10:00-13:30 | Grupo /CLI_EEES02 | Castelán | Outros Centros |
Xoves | |||
10:00-13:30 | Grupo /CLI_EEES02 | Castelán | Outros Centros |
08.01.2026 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 3 |
10.06.2026 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 3 |