Ir o contido principal

Programa de Doutoramento en Ciencias da Visión

  • En extinción
Modalidade
Presencial
Rama de coñecemento
Ciencias da Saúde
Centro(s)
Escola de Doutoramento Internacional da USC
Avenida das Ciencias, 6, 15782
Santiago de Compostela
Campus
Santiago de Compostela
Contacto
pd.vision [at] usc.es

O programa de Doutoramento en Ciencias da Visión é un programa interuniversitario e interdisciplinar, con vocación de colaboración internacional e un elevado compromiso coa formación investigadora moderna que se espera no ámbito biomédico das ciencias da visión.

Duración: 3 anos académicos
Código RUCT: 5600919
Número prazas: 6

Coordinador-a do título:
Maria Teresa Rodriguez Ares

Universidade coordinadora:
Universidade de Valladolid

Universidade(s) participante(s):
Universidade de Santiago de Compostela Universidade Complutense de Madrid Universidade de Murcia Universidade de Valladolid Universidade de Alcalá Universidade de Navarra

Data da autorización de implantación do título pola Xunta de Galicia:
05/09/2014

Data de publicación no BOE:
18/03/2015

Data da última acreditación:
27/02/2014

Códigos ISCED:
(725) Tecnología de diagnóstico y tratamiento médico
(721) Medicina
(0914) Tecnología de diagnóstico y tratamiento médico

A Universidade de Valladolid (UVA) foi pioneira na oferta de titulacións relacionadas co ámbito das Ciencias da Visión e, máis concretamente, de formación doutoral especializada. Hai xa 25 anos, promoveu un movemento de converxencia de varias universidades españolas para compartir distintos programas docentes no ámbito da Oftalmoloxía. Esta iniciativa comezou en 1988 coa edición dun libro común de texto (que incluía as universidades de Sevilla, Oviedo, Estremadura, Madrid (Autónoma e Complutense), Alacante, Murcia e Valladolid) e foi avanzando na remodelación da formación de terceiro ciclo en Oftalmoloxía . A creación do Instituto Universitario de Oftalmobiología Aplicada (IOBA) no seo da UVA e o seu recoñecemento como primeiro Instituto de L.R.U. de España dedicado á Oftalmoloxía e Ciencias da Visión en decembro de 1994, fixo posible un cambio de filosofía na formación doutoral de futuros oftalmólogos. O antigo programa de doutoramento en Cirurxía reorientouse para ofrecer unha formación máis especializada en investigación en Oftalmoloxía e pasou a denominarse Programa de Doutoramento en Oftalmoloxía . A continuación, as colaboracións en investigación promoveron a ampliación dos intereses formativos a outros aspectos, como a óptica ou a bioloxía celular, e tamén á incorporación ao doutoramento de estudantes con formación de base diferente da oftalmológica pero co interese común da visión. Con todo iso creouse o Programa de Doutoramento en Ciencias da Visión.

Este proceso de cambio culminou no curso 2002-03 cando se traballou coa idea de transformar o programa local nun interuniversitario, coordinado desde a UVA, que englobase ás universidades de Santiago de Compostela (USC), Complutense de Madrid (UCM), Murcia (UMU), Coimbra (Portugal) e Valladolid e o “Instituto de Óptica Daza de Valdés ” da Axencia Estatal Consello Superior de Investigacións Científicas (CSIC). O programa así elaborado, denominado entón Programa de Doutoramento Interuniversitario en Ciencias da Visión, foi galardoado ao longo de catro anos consecutivos (desde o curso 2004-05 ao 2007-08) coa Mención de Calidade que outorgaba o antigo Ministerio de Educación e Ciencia.

Este doutoramento da UVA foi adaptándose aos diferentes cambios que fomos sufrindo nas universidades españolas, por exemplo a separación da parte docente nun Máster Universitario, tamén de carácter interuniversitario e interdisciplinar e denominado en Investigación en Ciencias da Visión, implantado dende o curso 2016-07, verificado no 2009 e funcionando con éxito dende o seu inicio. O Doutoramento en Ciencias da Visión así estruturado obtivo o informe favorable da Mención cara á Excelencia no 2011. Toca agora a adaptación á última lexislación que se implantou, o Real Decreto 99/2011, e o programa que se propón segue sendo interuniversitario, aínda que se ampliou con novos socios, e claramente interdisciplinar, con vocación de colaboración internacional e un elevado compromiso coa formación investigadora moderna que se espera no ámbito biomédico.

Esa filosofía que se mencionou en relación ao progreso experimentado na formación doutoral en Ciencias da Visión en España viuse igualmente reforzada nos últimos anos coa creación das Redes Temáticas de Investigación Cooperativa do Instituto de Saúde Carlos III (RETICs). Estas Redes esixían un programa de formación de investigadores ligado preferentemente a un programa de doutoramento . Así, a RETIC 03/13 dedicada á “Prevención da Cegueira” asumiu inicialmente ese papel e o seu programa de formación foi o Programa de Doutoramento Interuniversitario en Ciencias da Visión. A Rede se ha ido renovando e a súa herdeira actual, que é a Rede de Patoloxía Ocular ligada ao envellecemento, Calidade Visual e Calidade de Vida (RD07/0062/0013), mantén ao Doutoramento en Ciencias da Visión e ao Máster en Investigación en Ciencias da Visión, que é o seu período de formación, como programa de formación propio.

O progreso experimentado na formación doutoral en Ciencias da Visión en España viuse reforzado nos últimos anos coa creación das Redes Temáticas de Investigación Cooperativa do Instituto de Saúde Carlos III (RETICs). Estas Redes esixían un programa de formación de investigadores ligado preferentemente a un programa de doutoramento . Así, a RETIC 03/13 dedicada á “Prevención da Cegueira” asumiu inicialmente ese papel e o seu programa de formación foi o Programa de Doutoramento Interuniversitario en Ciencias da Visión. A Rede foise se renovando e a súa herdeira actual, que é a Rede de Patoloxía Ocular ligada ao envellecemento, Calidade Visual e Calidade de Vida (RD07/0062/0013), mantén ao Doutoramento en Ciencias da Visión como programa de formación propio.

• O perfil recomendado de ingreso é o seguinte: titulados de graos derivados das antigas licenciaturas en Bioloxía, Química, Bioquímica, Biotecnoloxía, Farmacia, Física, Medicina, Veterinaria, Estatística; das antigas Enxeñarías de Informática, Telecomunicacións, Industrial e Electrónica, e das antigas diplomaturas en Óptica e Optometría e Enfermaría.

• Os estudantes han de ter amplos coñecementos no ámbito das Ciencias da Visión, especialmente nas temáticas próximas ao que sería a súa liña de investigación.

• É imprescindible unha sólida formación en deseño, análise estatística e un bo nivel de lingua inglesa, especialmente en lectura, pero tamén oral e escrito.

• Así mesmo, deberán posuír capacidade para sintetizar coñecementos dunha das disciplinas das Ciencias da Visión, ser capaces de avaliar datos dun xeito crítico extraendo conclusións, e de aplicar o sentido analítico e crítico con creatividade de modo que lles permita xerar novas ideas no ámbito de investigación do programa

Acceso

1. Con carácter xeral, para o acceso a un programa oficial de doutoramento será necesario estar en posesión dos títulos oficiais españois de Grao, ou equivalente, e de Máster universitario, ou equivalente, sempre que se teñan cursado, polo menos, 300 créditos ECTS no conxunto destas dúas ensinanzas.

2. Así mesmo, poderá acceder quen se atope nalgún dos seguintes supostos:

a) Estar en posesión dun título universitario oficial español ou doutro país integrante do Espazo Europeo de Educación Superior, que habilite para o acceso ao máster de acordo co establecido no artigo 16 do RD 1393/2007, e superar un mínimo de 300 créditos ECTS no conxunto de estudos universitarios oficiais, dos cales polo menos 60 deberán ser de nivel de máster.

b) Estar en posesión dun título oficial español de graduado ou graduada, cuxa duración, conforme normas de dereito comunitario, sexa de polo menos 300 créditos ECTS. Ditos titulados deberán cursar con carácter obrigatorio os complementos de formación requiridos polo programa, agás que o plan de estudos do correspondente título de grao inclúa créditos de formación en investigación equivalentes en valor formativo aos créditos en investigación procedentes de estudos de máster.

c) Os titulados universitarios que, logo da obteren praza en formación na correspondente proba de acceso a prazas de formación sanitaria especializada, superen con avaliación positiva polo menos dous anos de formación dun programa para a obtención do título oficial dalgunha das especialidades en ciencias da saúde.

d) Estar en posesión dun título obtido conforme sistemas educativos estranxeiros, sen necesidade da súa homologación, logo da comprobación pola Universidade de que este acredita un nivel de formación equivalente á do título oficial español de máster universitario e que faculta no país expedidor do título para o acceso a estudos de doutoramento. Esta admisión non implicará, en ningún caso, a homologación do título previo do cal estea en posesión o interesado nin o seu recoñecemento para outros efectos que o do acceso a ensinos de doutoramento.

e) Estar en posesión doutro título español de doutor obtido conforme anteriores ordenacións universitarias.

f) Estar en posesión dun título universitario oficial que obtivera a correspondencia ao nivel 3 do Marco Español de Cualificacións para a Educación Superior, de acordo co procedemento establecido no Real Decreto 967/2014, de 21 de novembro, polo que se establecen os requisitos e o procedemento para a homologación e declaración de equivalencia a titulación e a nivel académico universitario oficial e para a validación de estudos estranxeiros de Educación Superior, e o procedemento para determinar a correspondencia aos niveis do Marco Español de Cualificacións para a Educación Superior dos títulos oficiais de Arquitecto, Enxeñeiro, Licenciado, Arquitecto Técnico, Enxeñeiro Técnico e Diplomado.

3. Os doutorandos que iniciasen o seu programa de doutoramento conforme anteriores ordenacións universitarias poderán acceder ao ensino de doutoramento, logo da súa admisión de acordo co establecido no Regulamento de estudos de doutoramento da USC. En todo caso deberán reunir os requisitos establecidos con carácter xeral no citado Regulamento para acceder aos estudos de doutoramento.

4. Poderán acceder aos estudos de doutoramento os licenciados, arquitectos ou enxeñeiros que posúan o diploma de estudos avanzados obtido de acordo co disposto no Real decreto 778/1998, do 30 de abril, ou alcancen a suficiencia investigadora regulada no Real decreto 185/1985, do 23 de xaneiro.

5. Poderán acceder aos estudos de doutoramento os licenciados, arquitectos ou enxeñeiros que posúan un título de máster oficial conforme o Real decreto 56/2005 ou o Real decreto 1393/2007, modificado polo Real decreto 861/2010, ou teñan superados 60 ECTS de estudos de máster oficial.

6. Tamén poderán acceder os diplomados, enxeñeiros técnicos ou arquitectos técnicos que acrediten ter 300 créditos ECTS superados no conxunto de estudos universitarios oficiais, dos cales, polo menos 60, deberán ser de nivel de máster.

• Criterio 1.- Nota media do expediente académico (mínimo de 17 puntos)

A nota media do expediente académico calcularase tendo en conta a totalidade dos estudos realizados para completar os requisitos para o acceso aos ensinos de doutoramento, incluídas todas as materias ou os créditos superados, non só os requiridos. Calcularanse separadamente a nota media de grao ou titulación equivalente e a nota media de Máster.

Para o caso de estudantes que inicien estudos de Máster pero non os concluíron no momento de solicitar a admisión, obterase unha nota equivalente á media do máster a partir das notas que figuren no seu expediente académico provisional actualizado.

Para o caso de estudantes que non realicen estudos de máster, pero si cursos de doutoramento en programas en extinción regulados polo Real Decreto 778/98 de 30 de abril, e que obteñan o título de DEA (Diploma de Estudos Avanzados), obterase unha nota equivalente á media do máster a partir das notas dos devanditos cursos de doutoramento.

As materias validadas terán a equivalencia en puntos correspondente á cualificación obtida no centro de procedencia; para as materias adaptadas computarase a cualificación obtida no centro de procedencia e o recoñecemento de créditos en que non exista cualificación ou que correspondan a actividades formativas non integradas no plan de estudos non se terán en conta a efectos do cálculo da nota media.

No caso de estudos realizados parcial ou totalmente en sistemas universitarios estranxeiros adaptados ao EEES, a nota media realizarase sobre a totalidade dos estudos de Grao ou titulación equivalente. No caso de que o número de créditos do Grao sexa inferior a 240 créditos ECTS, a nota media realizarase sobre os devanditos estudos máis a totalidade dos créditos superados no máster, que deberán ser un mínimo de 300 créditos no conxunto de ambos estudos.

No caso de estudos realizados parcial ou totalmente en sistemas universitarios estranxeiros non adaptados ao EEES, a nota media realizarase sobre a totalidade dos estudos completados para a obtención do título, aplicando as equivalencias correspondentes á ordenación dos ensinos universitarios españoles.

• Criterio 2.- Proposta de liña de investigación (ata 10 puntos)

Documento explicativo da liña de investigación que se pretende desenvolver durante o doutoramento, motivos desta elección e obxectivos científicos perseguidos, ou ben, para solicitantes que propoñan un director de tese, proxecto de investigación co visto bo do director de tese proposto. O documento remitido non deberá exceder as 3000 palabras e a súa valoración (ata 10 puntos) farase tendo en conta a adecuación da proposta ás liñas de investigación do programa de doutoramento, e o seu interese científico, orixinalidade e grao de concreción. En calquera caso, deberán obterse polo menos 5 puntos para superar este criterio.

• Criterio 3.- Coñecemento da lingua inglesa (ata 10 puntos)

Este criterio aportará ata 10 puntos da valoración. A puntuación mínima poderá obterse acreditando o nivel B1, ou mediante entrevista persoal satisfactoria realizada en inglés por parte de membros da Comisión Académica. A máxima puntuación poderá ser obtida acreditando posuír o nivel C1 ou superior, ou tamén, si a lingua materna do estudante é o Inglés ou si cursou os seus estudos universitarios na devandita lingua. En calquera caso, deberán obterse polo menos 5 puntos para superar este criterio.

• Criterio 4.- Carta de aceptación de direción de tese (ata 20 puntos)

Carta de aceptación de, polo menos, un investigador doutor con experiencia investigadora acreditada de actuar como Director de Tese doutoral do solicitante en caso de admisión, e dispoñibilidade de medios para apoiar a investigación.

• Criterio 5.- Carta de aceptación de tutela (10 puntos)

Carta de compromiso dun investigador doutor integrado no plantel de profesores do programa de doutoramento, distinto do Director de Tese, e que estea disposto a actuar como Titor do solicitante en caso de admisión. Este criterio aportará 10 puntos da valoración global.

• Criterio 6.- Outros méritos (ata 10 puntos)

Poderán obterse ata 10 puntos adicionais por méritos relacionados coa produción científica e as estancias de mobilidade dos candidatos, cursos de especialización recibidos fóra dos ensinos oficiais universitarios, e experiencia profesional previa relacionada coa temática do programa de doutoramento. Valorarase especialmente a autoría de publicacións ou documentos científico-técnicos, a participación en congresos, estancias Erasmus, SICUE-Séneca ou similares. Tamén poderán terse en conta ata dúas cartas de recomendación redactadas por profesores universitarios, investigadores e, excepcionalmente, profesionais que haxan ter relación co candidato e participen na súa formación académica ou profesional.

• Criterio 7.- Entrevista persoal (ata 20 puntos)

Os candidatos serán entrevistados persoalmente por membros da Comisión Académica. Preguntaráselles sobre distintos aspectos do seu Curriculum vitae e as súas expectativas sobre o programa.

O programa de doutoramento poderá extinguirse por algunha das seguintes causas:

• Que non supere o proceso de renovación da acreditación establecido no artigo 10 do RD 99/2011.

• Que non acredite o cumprimento dos requisitos establecidos pola normativa estatal ou autonómica vixente.

• Que se formule unha proposta de extinción do programa ao abeiro dos procesos de revisión e mellora do título de acordo co procedemento aprobado pola universidade.

• Que concorra calquera situación excepcional que impida o correcto desenvolvemento do programa de doutoramento.

A extinción producirá os seguintes efectos:

• Comportará a perda do seu carácter oficial e a baixa no RUCT.

• Non se poderá matricular novo alumnado no programa de doutoramento.

• En calquera caso todo o alumnado afectado deberá ser informado da extinción e das consecuencias desta no relativo ao desenvolvemento dos seus estudos.

A Universidade adoptará as medidas necesarias para garantir os dereitos académicos do alumnado que estea cursando os ditos estudos nos termos establecidos na resolución de extinción do plan de estudo, e aprobará o procedemento de extinción dos programas de doutoramento no seo da universidade.

O programa de doutoramento poderá extinguirse por algunha das seguintes causas:

  • Que non supere o proceso de renovación da acreditación establecido no artigo 10 do RD 99/2011.
  • Que non acredite o cumprimento dos requisitos establecidos pola normativa estatal ou autonómica vixente.
  • Que se formule unha proposta de extinción do programa ao abeiro dos procesos de revisión e mellora do título de acordo co procedemento aprobado pola universidade.
  • Que concorra calquera situación excepcional que impida o correcto desenvolvemento do programa de doutoramento.

A extinción producirá os seguintes efectos:

  • Comportará a perda do seu carácter oficial e a baixa no RUCT.
  • Non se poderá matricular novo alumnado no programa de doutoramento.
  • En calquera caso todo o alumnado afectado deberá ser informado da extinción e das consecuencias desta no relativo ao desenvolvemento dos seus estudos.

A Universidade adoptará as medidas necesarias para garantir os dereitos académicos do alumnado que estea cursando os ditos estudos nos termos establecidos na resolución de extinción do plan de estudo, e aprobará o procedemento de extinción dos programas de doutoramento no seo da universidade.

Seminarios de investigación

  • E2131A01

Xornadas de xóvenes investigadores

  • E2131A02

Congresos

  • E2131A03

Reunións de grupo

  • E2131A04

Mobilidade

  • E2131A05

Actividades formativas transversais Organizadas polas Escolas de Doutoramento

  • E2131A06

Contémplase a posibilidade de esixir formación adicional tras estudar a adecuación entre as competencias e os coñecementos derivados das ensinanzas recibidas e os previstos no plan de estudos do Programa. Esa formación complementaria non superará os 20 créditos ECTS e valorarase de xeito personalizado, en función das carencias que se detecten. Estes créditos obteranse a partir de asignaturas do Máster Universitario en Investigación en Ciencias da Visión e se realizarán no primeiro ano do doutoramento.

O Doutoramento en Ciencias da Visión está constituido por grupos de investigación de cinco universidades, en catro Comunidades Autónomas diferentes, (Universidade de Santiago de Compostela, Universidad de Valladolid, Universidad de Murcia, Universidad Complutense  de Madrid, Universidad de Alcalá)  coordinado dende a Universidad de Valladolid a través do Grupo de Excelencia de Castilla y León IOBA-GR217. Hai unha longa traxectoria conxunta de colaboración, tanto nos programas de doutoramento anteriores como en títulos de Máster, ademáis dos distintos proxectos que conforman a Red Temática OFTARED. Todo isto garantiza a solidez deste doutoramento interuniversitario e aportan experiencia docente e investigadora nos aspectos principais que conforman as Ciencias da Visión.

Non hai información dispoñible neste momento.

A Universidade de Valladolid (UVA) foi pioneira na oferta de titulacións relacionadas co ámbito das Ciencias da Visión e, máis concretamente, de formación doutoral especializada. Hai xa 25 anos, promoveu un movemento de converxencia de varias universidades españolas para compartir distintos programas docentes no ámbito da Oftalmoloxía. Esta iniciativa comezou en 1988 coa edición dun libro común de texto (que incluía as universidades de Sevilla, Oviedo, Estremadura, Madrid (Autónoma e Complutense), Alacante, Murcia e Valladolid) e foi avanzando na remodelación da formación de terceiro ciclo en Oftalmoloxía . A creación do Instituto Universitario de Oftalmobiología Aplicada (IOBA) no seo da UVA e o seu recoñecemento como primeiro Instituto de L.R.U. de España dedicado á Oftalmoloxía e Ciencias da Visión en decembro de 1994, fixo posible un cambio de filosofía na formación doutoral de futuros oftalmólogos. O antigo programa de doutoramento en Cirurxía reorientouse para ofrecer unha formación máis especializada en investigación en Oftalmoloxía e pasou a denominarse Programa de Doutoramento en Oftalmoloxía . A continuación, as colaboracións en investigación promoveron a ampliación dos intereses formativos a outros aspectos, como a óptica ou a bioloxía celular, e tamén á incorporación ao doutoramento de estudantes con formación de base diferente da oftalmológica pero co interese común da visión. Con todo iso creouse o Programa de Doutoramento en Ciencias da Visión.

Este proceso de cambio culminou no curso 2002-03 cando se traballou coa idea de transformar o programa local nun interuniversitario, coordinado desde a UVA, que englobase ás universidades de Santiago de Compostela (USC), Complutense de Madrid (UCM), Murcia (UMU), Coimbra (Portugal) e Valladolid e o “Instituto de Óptica Daza de Valdés ” da Axencia Estatal Consello Superior de Investigacións Científicas (CSIC). O programa así elaborado, denominado entón Programa de Doutoramento Interuniversitario en Ciencias da Visión, foi galardoado ao longo de catro anos consecutivos (desde o curso 2004-05 ao 2007-08) coa Mención de Calidade que outorgaba o antigo Ministerio de Educación e Ciencia.

Este doutoramento da UVA foi adaptándose aos diferentes cambios que fomos sufrindo nas universidades españolas, por exemplo a separación da parte docente nun Máster Universitario, tamén de carácter interuniversitario e interdisciplinar e denominado en Investigación en Ciencias da Visión, implantado dende o curso 2016-07, verificado no 2009 e funcionando con éxito dende o seu inicio. O Doutoramento en Ciencias da Visión así estruturado obtivo o informe favorable da Mención cara á Excelencia no 2011. Toca agora a adaptación á última lexislación que se implantou, o Real Decreto 99/2011, e o programa que se propón segue sendo interuniversitario, aínda que se ampliou con novos socios, e claramente interdisciplinar, con vocación de colaboración internacional e un elevado compromiso coa formación investigadora moderna que se espera no ámbito biomédico.

Esa filosofía que se mencionou en relación ao progreso experimentado na formación doutoral en Ciencias da Visión en España viuse igualmente reforzada nos últimos anos coa creación das Redes Temáticas de Investigación Cooperativa do Instituto de Saúde Carlos III (RETICs). Estas Redes esixían un programa de formación de investigadores ligado preferentemente a un programa de doutoramento . Así, a RETIC 03/13 dedicada á “Prevención da Cegueira” asumiu inicialmente ese papel e o seu programa de formación foi o Programa de Doutoramento Interuniversitario en Ciencias da Visión. A Rede se ha ido renovando e a súa herdeira actual, que é a Rede de Patoloxía Ocular ligada ao envellecemento, Calidade Visual e Calidade de Vida (RD07/0062/0013), mantén ao Doutoramento en Ciencias da Visión e ao Máster en Investigación en Ciencias da Visión, que é o seu período de formación, como programa de formación propio.

• Comprensión sistemática dun campo de estudo e dominio das habilidades e métodos de investigación relacionados co devandito campo

• Capacidade de concibir, deseñar ou crear, pór en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación ou creación

• Capacidade para contribuír á ampliación das fronteiras do coñecemento a través dunha investigación orixinal

• Capacidade de realizar unha análise crítica e de avaliación e síntese de ideas novas e complexas

• Capacidade de comunicación coa comunidade académica e científica e coa sociedade en xeral acerca dos seus ámbitos de coñecemento nos modos e idiomas de uso habitual na súa comunidade científica internacional

• Capacidade de fomentar, en contextos académicos e profesionais, o avance científico, tecnolóxico, social, artístico ou cultural dentro dunha sociedade baseada no coñecemento

  • Capacidade para identificar alteracións ou carencias na fronteira do coñecemento dalgún aspecto específico relacionado co ámbito a visión e abordar a súa análise
  • Capacidade para manexar metodoloxía específica para esas análises, de interpretación de resultados de forma autónoma e crítica, e de recoñecemento das limitacións do propio traballo.
  • Desenvolvemento das capacidades de autocrítica e de autoaprendizaxe e a súa aplicación ao proxecto de tese doutoral.
  • Capacidade de integración nun equipo de investigación e no sistema de I +D+ i.
  • Capacidade de relacionar e integrar conceptos e información no ámbito da visión.

• Capacidade para identificar alteracións ou carencias na fronteira do coñecemento dalgún aspecto específico relacionado co ámbito a visión e abordar a súa análise

• Capacidade para manexar metodoloxía específica para esas análises, de interpretación de resultados de forma autónoma e crítica, e de recoñecemento das limitacións do propio traballo.

• Desenvolvemento das capacidades de autocrítica e de autoaprendizaxe e a súa aplicación ao proxecto de tese doutoral.

• Capacidade de integración nun equipo de investigación e no sistema de I +D+ i.

• Capacidade de relacionar e integrar conceptos e información no ámbito da visión.

Para dar cobertura a todos os requirimentos da actividade investigadora, ademais dos recursos propios dos centros nos que desenvolven a súa actividade os doutorandos, a USC conta con unidades de carácter centralizado que prestan os seus servizos a departamentos e grupos de investigación entre os que cabe sinalar:

A Biblioteca Universitaria que é unha unidade funcional concibida como un centro de recursos bibliográficos para a docencia, a investigación, o estudo e a aprendizaxe, ofrece servizos como os seguintes:

• Bases de datos reunidas

• Revistas electrónicas

• Sumarios electrónicos

• Servizo de préstamo interbibliotecario

Na súa condición de arquivo histórico, o Arquivo Universitario constitúe unha unidade funcional de apoio á investigación e á docencia. Está constituído por fondos documentais propios ou en depósito.

A Rede de Infraestruturas de Apoio á Investigación e ao Desenvolvemento Tecnolóxico (RIAIDT) é a estrutura organizativa que integra as infraestruturas instrumentais de uso común que prestan servizos de apoio á investigación da USC. O obxectivo da RIAIDT é darlle unha meirande unidade e operatividade aos recursos de apoio á investigación cos que conta a USC.

A Área de Tecnoloxías da Información e a Comunicación (ATIC) da USC ten a misión de deseñar, planificar, xestionar, administrar e asegurar as infraestruturas e servizos baseados en tecnoloxías da información e comunicación (TIC) prestados á comunidade universitaria nos ámbitos da docencia, a investigación e a xestión administrativa.

O respecto á diversidade e o desenvolvemento de políticas activas de incorporación e integración de estudantes con necesidades especiais son dous principios e liñas de actuación recollidos na Memoria de Responsabilidade Social da USC. A tal efecto, o Servizo de Participación e Integración Universitaria encárgase da coordinación, en colaboración cos distintos centros e entidades, e posta en marcha das actuacións necesarias para favorecer a igualdade entre todos os membros da comunidade universitaria.

Outros recursos:

Centro de tecnoloxías para a Aprendizaxe (CeTA)

Redes de aulas de informática

Área de xestión de infraestruturas

Servizo de medios audiovisuais

Servizo de prevención de riscos

Unha descrición máis detallada dos recursos materiais está dispoñible no apartado sete da Memoria do Título

Título Data de lectura Autoría Dirección
Proteómica lagrimal e biomecánica corneal para identificar os estadios de risco do queratocono: novos coñecementos sobre as redes e vías moleculares na enfermidade temperá. Mención doutoramento internacional, Tese por compendio de publicacións 14/02/2025 Maite López López Maria Isabel Lema Gesto
Uxía Regueiro Lorenzo

Coordinador/a
Maria Teresa Rodriguez Ares

Secretario/a
Javier González Pérez

Vogais
Salvador Xurxo Bara Viñas
Francisco Gonzalez Garcia

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

ID-01
Prazas Ofertadas

Número de prazas ofertadas para cada curso académico. Achega información sobre a evolución da oferta de prazas asociada a ese programa

Info da escala: Número enteiro

6,0

6,0

6,0

-

-

-

ID-02
Demand

Percentage ratio of applications submitted on the offer of places

Info da escala: Percentage with two decimal places

66,67

16,67

150,0

-

-

-

ID-03
Matrícula de novo ingreso

Número de estudantes matriculados/as de novo ingreso.

Info da escala: Número enteiro

3,0

0,0

6,0

0,0

0,0

0,0

ID-06
Matrícula total de estudantes

Número total de alumnos matriculados en réxime de matrícula ordinaria

Info da escala: Número enteiro

14,0

11,0

14,0

14,0

13,0

10,0

ID-07
Porcentaxe de estudantes de novo ingreso procedentes de estudos de máster.

Relación porcentual entre o número de estudantes de novo ingreso procedentes de estudos de máster e o número de estudantes matriculados/as de novo ingreso unha vez descontado o número de estudantes de novo ingreso por adaptación.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

66,67

-

50,0

-

-

-

ID-08
Porcentaxe de estudantes procedentes de outras universidades

Relación porcentual entre o número de estudantes de novo ingreso con mestrados de acceso doutras universidades e o número de estudantes matriculados/as de novo ingreso unha vez descontado o número de estudantes de novo ingreso por adaptación

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,0

-

0,0

-

-

-

ID-09
Porcentaxe de estudantes de novo ingreso doutras universidades nacionais, fóra do SUG

Relación porcentual entre o número de estudantes de novo ingreso doutras universidades nacionais, fóra do SUG e o número total de estudantes matriculados

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,0

-

0,0

-

-

-

ID-10
Porcentaxe de estudantes de novo ingreso doutras universidade do SUG

Relación porcentual entre o número de estudantes de novo ingreso doutras universidades do SUG e o número de estudantes matriculados/as de novo ingreso.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,0

-

0,0

-

-

-

ID-11
Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre o total de matriculados

Relación porcentual do número de estudantes estranxeiros (de fora de España) sobre o total de matriculados.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,00

0,00

7,14

7,14

7,69

10,00

ID-12
Porcentaxe de estudantes estranxeiros do EEES

Relación porcentual do número de estudantes estranxeiros do EEES sobre o número total de matriculados.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

ID-22
Porcentaxe de estudantes segundo perfil de ingreso

Porcentaxe de estudantes segundo perfil de ingreso

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

100,0

-

100,0

-

-

-

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

ID-13
Porcentaxe de estudantes de novo ingreso que requiren complementos formativos

Relación porcentual do número de estudantes de novo ingreso que precisan complementos formativos sobre o número de estudantes matriculados/as de novo ingreso, unha vez descontado o número de estudantes de novo ingreso por adaptación.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,0

-

0,0

-

-

-

ID-14
Porcentaxe de estudantes a tempo completo

Relación porcentual do número de estudantes a tempo completo sobre o número total de matriculados. Nota: Considéranse alumnos a tempo completo aqueles que teñan a mesma dedicación durante todo o curso académico.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

14,29

9,09

14,29

14,29

15,38

10,0

ID-15
Porcentaxe de estudantes a tempo parcial

Relación porcentual entre o número de alumnos a tempo parcial e o total de alumnos matriculados. Nota: Considéranse estudantes a tempo parcial aqueles que teñan a mesma dedicación ao longo do curso académico.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

50,0

36,36

57,14

50,0

38,46

50,0

ID-16
Porcentaxe de estudantes con dedicación mixta

Relación porcentual do número de estudantes con dedicación mixta sobre o número total de matriculados. Nota: Considéranse alumnos con dedicación mixta aqueles que alternan entre dedicación a tempo completo e parcial durante o mesmo curso académico.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

35,71

54,55

28,57

35,71

38,46

40,0

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

ID-17
Porcentaxe de estudantes que realizan estadías de investigación (saíntes) autorizadas pola CAPD

Relación porcentual do número de estudantes que realizan estadías de investigación sobre o número de estudantes matriculados a tempo completo

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

100,0

0,0

0,0

0,0

0,0

100,0

ID-19
Porcentaxe de estudantes que participan en programas de mobilidade (entrantes)

Relación porcentual do número de estudantes que participan en programas de mobilidade (entrantes) sobre o número de estudantes matriculados a tempo completo

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

ID-21
Porcentaxe de estudantes con bolsa ou contrato predoutoral (FPI, FPU, Xunta,...)

Relación porcentual do número de estudantes con bolsa ou contrato predoutoral (FPI, FPU, Xunta,...) sobre o número de estudantes matriculados a tempo completo.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,0

-

-

-

100,0

100,0

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

ID-24
Ratio de teses defendidas en réxime de codirección

Relación porcentual do número de teses defendidas en réxime de codirección sobre o número total de teses defendidas.

Info da escala: Número racional con dous decimais

1,0

1,0

1,0

1,0

0,5

-

ID-25
Número total de sexenios

Número total de sexenios.

Info da escala: Número enteiro

10,0

16,0

13,0

14,0

15,0

15,0

ID-26
Número medio de sexenios por PDI

Número medio de sexenios por PDI.

Info da escala: Número racional con dous decimais

2,5

3,2

3,25

3,5

3,75

3,75

ID-27
Porcentaxe de PDI con sexenios

Relación porcentual do número de PDI con sexenios sobre o número de PDI con opción a sexenios.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

100,0

100,0

100,0

100,0

100,0

100,0

ID-28
Porcentaxe de PDI con sexenios vivos.

Relación porcentual do número de PDI con sexenios vivos sobre o número de PDI con opción a sexenios.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

75,0

80,0

75,0

75,0

75,0

75,0

ID-29
Porcentaxe de profesorado estranxeiro sobre o profesorado total do programa

Relación porcentual do número de directores de tese estranxeiros sobre o número total de directores de tese

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

ID-30
Porcentaxe de expertos internacionais nos tribunais de tese

Relación porcentual do número de membros estranxeiros dos tribunais sobre o número total de membros dos tribunais

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,0

0,0

33,33

0,0

0,0

17,02

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

ID-31
Número de teses defendidas

Número de teses defendidas

Info da escala: Número enteiro

1,0

3,0

1,0

1,0

2,0

0,0

ID-32
Porcentaxe de teses realizadas a tempo completo

Relación porcentual do número de teses realizadas a tempo completo sobre o número total de teses defendidas.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,0

66,67

0,0

0,0

50,0

-

ID-33
Porcentaxe de teses realizadas a tempo parcial

Relación porcentual do número de teses a tempo parcial sobre o total de teses defendidas.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

100,0

33,33

100,0

100,0

50,0

-

ID-34
Porcentaxe de teses realizadas con dedicación mixta

Relación porcentual do número de teses realizadas con dedicación mixta sobre o número total de teses defendidas

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

-

ID-35
Número de teses presentadas en galego

Número de teses presentadas en galego

Info da escala: Número enteiro

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

ID-36
Número de teses presentadas en castelán

Número de teses presentadas en castelán

Info da escala: Número enteiro

1,0

3,0

1,0

1,0

2,0

0,0

ID-37
Número de teses presentadas noutro idioma

Número de teses presentadas noutro idioma

Info da escala: Número enteiro

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

ID-38
Duración media dos estudos a tempo completo

Duración media (en anos) dos estudos a tempo completo

Info da escala: Número enteiro

-

3,9452

-

-

4,9233

-

ID-39
Duración media dos estudos a  tempo parcial

Duración media (en anos) dos estudos a tempo parcial.

Info da escala: Número enteiro

2,9589

2,7781

4,6027

2,9589

5,6137

-

ID-40
Porcentaxe de doutorandos que defenden a súa tese sen pedir prórroga

Relación porcentual do número de estudantes que defenden a tese sen prórroga sobre o número total de teses defendidas.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

100,0

66,67

0,0

100,0

0,0

-

ID-43
Porcentaxe de teses coa cualificación de "cum laude"

Relación porcentual do número de teses que acadan a cualificación "cum laude" sobre o total de teses defendidas

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

100,0

100,0

100,0

100,0

100,0

-

ID-44
Porcentaxe de teses con mención internacional

Relación porcentual do número de teses con mención internacional sobre o número total de teses defendidas

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,0

0,0

100,0

0,0

0,0

-

ID-45
Porcentaxe de abandono do programa

Relación porcentual do número de estudantes que non se matricularon nin defenderon a tese no curso académico sobre o número total de estudantes matriculados no curso anteriror, unha vez descontados o número de alumnos que defenderon a tese no curso académico e os alumnos que teñen concedida unha baixa temporal

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

10,0

Os contidos desta páxina actualizáronse o 28.07.2021.