Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 24
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Ciencias da Comunicación
Áreas: Xornalismo
Centro Facultade de Ciencias da Comunicación
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
O alumnado profundizará no estudo e na análise dos novos escenarios informativos xurdidos como consecuencia da evolución dos medios e das necesidades e esixencias dunha audiencia cada vez máis fragmentada, máis especializada e máis crítica. Tamén terán una capacitación no estudo e na análise da modernización da producción e do tratamento da información nas democracias actuales, que evolucionaron grazas á incorporación integral da tecnoloxía en todas as fases do proceso informativo; e no estudo e na análise das novas formas de consuno da información, derivadas da versatilidade dos novos aparellos receptores, que permiten o acceso á información dende calquera punto e en calquera momento. Cos novos receptores desaparecen as limitacións espacio temporais de recepción asociadas aos medios tradicionais, unhas particularidades que, ademáis, servían para definir as características de cada soporte, e que eran as que lle atribuían unha identidade específica. Pero, ao mesmo tempo, a interrelación entre os diferentes actores políticos na actualidade ameaza o periodismo e a democracia. Como resultado da aprendizaxe, o alumnado deberá demostrar que coñecen as características dos novos escenarios informativos para dar unha resposta axeitada ás demandas de cada sector da audiencia, e as posibilidades de uso dos novos receptores e os cambios que se teñen producido no escenario informativo. A materia busca unha especialización do alumno na utilización de recursos multimedia nun escenario interrelacionado e cambiante.
- Contexto mediático actual (global e local) no que se enmarca a produción / tratamento informativo e consumo de información: new media, nativos dixitais e presencia de legacy media no online.
- Relación entre o contexto político e xornalístico e influencia na calidade da información: discursos online, esferas de polarización, políticas e estratexias de regulación do discurso nas principais plataformas online.
- Fenómenos na produción e circulación da información: memeización, gamificación, automatización de noticias e outros contidos —chatbots e algoritmos de produción, recuperación e distribución— e microformatos; e da desinformación: fake news, deepfakes e bots.
- Ferramentas do xornalismo en democracia: verificación e iniciativas fact-checking. Análise forense de contidos dixitais —uso de inVID, búsqueda inversa, white listing—, deseño ético de contidos e de estruturas.
Bibliografía básica e complementaria
Bibliografía básica
Amorós, M. (2018). Fake News. La verdad de las noticias falsas. Barcelona: Plataforma Editorial.
Burkhardt, J. M. (2017). Chapter 1. History of Fake News. Library Technology Reports, 53(8), 5–9. Retrieved from https://journals.ala.org/index.php/ltr/article/view/6497
Chomsky, N., & Ramonet, I. (1995). Cómo nos venden la moto. Barcelona: Icaria.
Chesney, R., & Citron, D. (2019). Deepfakes and the New Disinformation War. Foreign Affairs. https://www.foreignaffairs.com/articles/world/2018-12-11/deepfakes-and-…
Deeptrace Labs. (2018). The State of Deepfakes: Reality Under Attack. Amsterdam: Deeptrace Labs. Retrieved from https://s3.eu-west-2.amazonaws.com/rep2018/2018-the-state-of-deepfakes…
Farid, H., Davies, A., Webb, L., Wolf, C., Hwang, T., Zucconi, A., & Lyu, S. (2019). Deepfakes and Audio-visual Disinformation. London: Centre for Data Ethics and Innovation. https://www.gov.uk/government/publications/cdei-publishes-its-first-ser…
Flew, T. "New Media". Oxford University Press, 2014.
Graves, L. (2016). Deciding What’s True. New York: Columbia University Press.
Geham, F. (2017). Le fact-checking : une réponse à la crise de l’information et de la démocratie. Fondapol. http://www.fondapol.org/etude/farid-gueham-le-fact-checking-une-reponse…
Horváth, T. & de Carvalho, A. Evolutionary computing in recommender systems: a review of recent research. Natural Computing, 16 (3), pp. 441-462 (2017).
Kane, F. Building Recommender Systems with Machine Learning and AI: Help people discover new products and content with deep learning, neural networks, and machine learning recommendations.. Amazon Publishing (2018).
Pariser, E. The troubling future of internet search. The Futurist: World Trends and Forecasts (2011).
Ricci F., Rokach L., Shapira B., Kantor PB. Recommender systems handbook. Springer, Heidelberg (2011).
Sohail, S., Siddiqui, J., & Ali, R. Classifications of recommender systems: A review. Journal of Engineering Science and Technology Review, 10 (4). pp. 132-153 (2017).
Sørensen, J. & Hutchinson, J. Algorithms and public service media. Public Service Media in the Networked Society RIPE. pp. 91-106 (2018).
Tandoc, E. C., Lim, Z. W., & Ling, R. (2018). Defining “Fake News”. Digital Journalism, 6(2), 137-153. https://doi.org/10.1080/21670811.2017.1360143
Túñez López, J.M.; Toural-Bran; C.; Valdiviezo-Abad, C. Automatización, bots y algoritmos en la redacción de noticias. Impacto y calidad del periodismo artificial. Revista Latina de Comunicación Social, 74. pp. 1.411- 1.433 (2019).
Van den Bulck, H. & Moe, H. Public service media, universality and personalisation through algorithms: mapping strategies and exploring dilemmas. Media, Culture & Society, vol. 40 (6), pp. 875-892 (2017).
Zhang, J., Wang, Y, & Yuan, Z. Personalized real-time movie recommendation system: Practical prototype and evaluation. Tsinghua Science and Technology, 25 (2), pp. 180-191 (2019).
Bibliografía complementaria
J. Hutchinson, J. "Cultural Intermediaries: Audience Participation in Media Organisations". Palgrave Macmillan, 2017. DOI: 10.1007/978-3- 319-66287-9
T. Flew, H. Lenffer, G. McClean, "User-generated content and the future of public broadcasting: a case study of the Special Broadcasting
Service". Center for Media and Communication Law, University of Melboune, 2008. Melbourne, Australia.
A. Vanhaeght, K. Donders, "Moving beyond the Borders of Top-Down Broadcasting: An Analysis of Younger Users Participation in Public Service Media". Television and New Media, 2016, 17(4), 291-307.
A. Vanhaeght, K. Donders, "Interaction, co-creation and participation in PSM literature, policy and strategy: A comparative case study analysis of flanders, the netherlands, France and the UK". Medijske Studije, 2015, 6(12), 46-62.
A. Bruns, "Blogs, Wikipedia, Second-Life, and beyond: from production to produsage. Peter Lang Publishing, 2008, ISBN-13: 978-0-8204-8867-7.¬¬¬¬
Waisbord, S. (2018). Truth is What Happens to News. Journalism Studies, 19(13), 1866–1878. https://doi.org/10.1080/1461670X.2018.1492881
Bergström, A., & Jervelycke-Belfrage, M. (2018). News in Social Media. Digital Journalism, 6(5), 583–598. https://doi.org/10.1080/21670811.2018.1423625
Allcott, H., & Gentzkow, M. (2017). Social Media and Fake News in the 2016 Election. Journal of Economic Perspectives, 31(2), 211–236. https://doi.org/10.1257/jep.31.2.211
Bennett, W. L., & Livingston, S. (2018). The disinformation order: Disruptive communication and the decline of democratic institutions. European Journal of Communication, 33(2), 122-139. https://doi.org/10.1177/0267323118760317
Kessler, G. (2019, June 25). Introducing The Fact Checker’s guide to manipulated video. The Washington Post. Retrieved from https://www.washingtonpost.com/politics/2019/06/25/introducing-fact-che…
Marconi, F., & Daldrup, T. (2018, November 15). How The Wall Street Journal is preparing its journalists to detect deepfakes. NiemanLab. https://www.niemanlab.org/2018/11/how-the-wall-street-journal-is-prepar…
Westerlund, M. (2019). The Emergence of Deepfake Technology: A Review. Technology Innovation Management Review, 9, 40-53. https://doi.org/http://doi.org/10.22215/timreview/1282
BÁSICAS E XERAIS
CG03 - Analizar ou executar os procesos de produción, de xestión e de difusión do coñecemento a través dos contidos
informativos.
TRANSVERSAIS
CT01 - Elaborar e xestionar contidos informativos.
Clases expositivas
Clases interactivas
Titorías en grupo
Actividades de Avaliación
Traballo persoal do alumno (estudio autónomo, escritura de exercicios, programación/ experimentación e outros traballos en ordenador /laboratorio)
Traballo final individual ou en grupo
Ponderación mínima: 50.0 Ponderación máxima: 80.0
Realización de traballos individuales
Ponderación mínima: 5.0 Ponderación máxima: 30.0
Participación activa nas clases interactivas
Ponderación mínima: 5.0 Ponderación máxima: 30.0
Examen final
Ponderación mínima: 0.0 Ponderación máxima: 20.0
Clases expositivas: 9 horas
Clases interactivas: 12 horas
Titorías en grupo: 3 horas
Actividades de Avaliación: 2 horas
Traballo persoal do alumno (estudio autónomo, escritura de exercicios, programación/ experimentación e outros traballos en ordenador/laboratorio: 49 horas
Seguimento das clases expositivas e interactivas, participación activa e lectura da bibliografía recomendada e/ou da complementaria aberta tamén ás suxestións e propostas do alumnado.
Á vista dos tres escenarios que contempla a USC por mor do contexto sanitario, a metodoloxía do ensino adaptarase gradualmente mediante a combinación de iniciativas didácticas presenciais e virtiais ou só virtuais, a través do campus virtual (no terceiro escenario será todo virtual).
No referido ao sistema de avaliación, de non ser posible o examen presencial, a avaliación será só continua, mediante distintas iniciativas programadas durante o cuatrimestre.
Jose Miguel Tuñez Lopez
Coordinador/a- Departamento
- Ciencias da Comunicación
- Área
- Xornalismo
- Teléfono
- 881816547
- Correo electrónico
- miguel.tunez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Mércores | |||
---|---|---|---|
16:00-20:30 | Expositivo 1 | Galego | Aula 6 |
Xoves | |||
16:00-20:30 | Expositivo 1 | Galego | Aula 6 |
Venres | |||
16:00-20:00 | Laboratorio 1 | Galego | Aula de Informatica 3 |