Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Historia
Áreas: Historia Contemporánea
Centro Facultade de Humanidades
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable
- Acadar un coñecemento integral dos grandes temas da historia mundial dende 1945 ata a actualidade.
- Amosar cómo os principais acontecementos históricos posteriores á Segunda Guerra Mundial ofrecen as claves para unha comprensión global do noso presente histórico.
- Adquirir un coñecemento básico dos principais métodos, técnicas e instrumentos de análise do historiador.
- Potenciar a capacidade para presentar oralmente e por escrito os temas e problemas obxecto de estudo.
1. Introducción e prantexamento xeral.
As consecuencias directas (balance e destruccións) e a largo prazo da Segunda Guerra Mundial. O proxecto de construcción dun novo orden internacional.
2. O mundo entre dous bloques: a guerra fría.
O fin da guerra e a configuración dos bloques; concepto, fases e implicacións- nacionais e internacionais- da guerra fría; a primeira fase: de Berlin a Corea; da "coexistencia armada" á distensión;a reactivación dos anos 80; o derrubamento do bloque socialista e o "fin oficial" da guerra fría; conflictos bélicos e principais puntos de tensión: Corea, Cuba, Vietnam, Afganistán; a guerra fría en América Latina.
3. O bloque socialista: a Unión Soviética e os países do Leste.
A reconstrucción e o estalinismo postbélico ; a construcción das "democracias populares" na Europa do Leste; a "desestalinización" e os proxectos de Jrushchov; a crise de 1956; estancamento do modelo socialista: a era Breznev e a primavera de Praga; a implosión: da perestroika ó afundimento do sistema socialista"; a disolución da URSS e a caída do bloque:a crise das "democracias populares".
4. O socialismo real fora do bloque: o modelo chino, outros modelos.
5. O bloque capitalista: evolución política e económica.
Os Estados Unidos: de lider do mundo occidental a única superpotencia; as democracias de Europa occidental: concepto, características e politicas nacionais; a excepción do Sur: Grecia, Portugal, España; crecemento económico e Estado de Benestar; a recesión económica dos anos setenta e a crise do modelo; a contrarrevolución neoconservadora; Occidente en Oriente: a peculiaridade do caso xaponés.
6. Os novos movementos sociais e culturais: as décadas dos sesenta e setenta.
7. A descolonización .
O impacto da Segunda Guerra Mundial: os factores da descolonizacion; política nacional e nacionalismos: as vías cara á independencia; o modelo francés e o modelo británico; independencia política e dependencia económica; os novos Estados de Africa; os novos Estados de Asia; o novo Estado de Israel: o permanente conflicto de Oriente Medio.
8. O "Terceiro Mundo": un mundo dentro do mundo.
Descolonización, neocolonialismo e subdesenvolvemento: teorías e interpretacións; estratificación mundial e globalización: os pobres da terra; a traxedia de Africa; xeopolítica da fame.
9. A herdanza do século XX: os grandes problemas do mundo actual.
O fin do socialismo real e o novo imperio norteaméricano; vellos e novos conflictos: a permanencia da guerra; o triunfo do neoliberalismo e a crise global.
ARACIL, R. et al: El mundo actual. De la Segunda Guerra Mundial a nuestros días, Barcelona, UAB, 1998.
ARTOLA, M., PEREZ LEDESMA, M: Contemporánea. La historia desde 1776, Madrid, Alianza, 2005.
AVILES, J., SEPULVEDA, I,: Las claves del mundo actual, Madrid, Síntesis, 2014.
AZCONA, J.M.: Historia del mundo actual (1945-2005), Madrid, Universitas, 2005.
CALVOCORESSI, P., Historia política del Mundo Contemporáneo. De 1945 a nuestros días, Madrid Akal, 1987.
COOK, C., STEVENSON, J., Guía de Historia Contemporánea de Europa, Madrid, Alianza, 1994.
COOK, C., Diccionario de términos históricos, Madrid, Alianza, 1997.
DIEZ ESPINOSA, J,R., et al., Historia del mundo actual (desde 1945 hasta nuestros días), Valladolid, Universidad de Valladolid, 2006.
FONTANA, J., Por el bien del Imperio. Una historia del mundo desde 1945, Barcelona, Ediciones de Pasado y Presente, 2011.
FONTANA, J., El siglo de la revolución. Una historia del mundo desde 1914, Barcelona, Critica, 2017.
FULBROK, M, Europa desde 1945, Barcelona, Crítica, 2002.
HOBSBAWM, E., Historia del siglo XX, Barcelona, Crítica, 1998.
JUDT, T., Posguerra. Una historia de Europa desde 1945, Madrid, Taurus, 2006.
KINDER, H., HILGEMANN, W., Atlas Histórico Mundial, vol II: De la Revolución Francesa a nuestros días, Madrid, Istmo, 1996.
LACOSTE, Y., Geopolíica. La larga historia del presente, Madrid, Síntesis, 2009.
MARTINEZ CARRERAS, J.U. et al., Historia del mundo actual, Madrid, Marcial Pons, 1996.
MARTINEZ RUEDA, F., URQUIJO, J., Materiales para la historia del mundo actual, Madrid, Istmo, 2006.
OVERY, R., BROTONS MUÑOZ, A., Atlas histórico del siglo XX, Madrid, Akal, 2009.
PALACIOS BAÑUELOS, L., NIÑEZ DE PRADO, S.: Nueva historia del mundo actual, Madrid, Universitas, 2013.
PAREDES, J., Historia Universal Contemporánea, Barcelona, Ariel, 2004.
PROCACCI, G., Historia general del siglo XX, Barcelona, Crítica, 2001.
SWIFT, J, VAZQUEZ RAMIL, R., Atlas histórico de la guerra fría, Madrid, Akal, 2008.
TOBOSO SANCHEZ, P., Diccionario de historia del mundo actual, Madrid, Alianza, 2005.
TUSELL GOMEZ, J.: Manual de historia universasl 9. El mundo actual, Madrid, Historia 16, 2011,
VEIGA, F., et al., La paz simulada. Una historia de la guerra fría, 1941-1991, Madrid, Alianza, 2006.
VILLANI, P., La edad contemporánea, 1945 hasta hoy, Barcelona, Ariel, 1997.
VILLARES, R., BAHAMONDE, A., El mundo contemporáneo, siglos XIX y XX, Madrid, Taurus, 2001.
VV.AA.: Historia de Europa en el siglo XX, Madrid, Marcial Pons, 2014.
ZORGBIBE, Ch., Historia de las relaciones internacionales, 2. Del sistema de Yalta a nuestros días, Madrid, Alianza, 1997.
COMPETENCIAS ESPECIFICAS:
. Dominio e correcta comprensión dos conceptos e o vocabulario histórico.
. Capacidade de síntese e análise crítico.
. Capacidade de presentar de forma oral e escrita os temas e problemas obxecto de estudo.
. Dominio da bibliografía básica sobre a materia.
. Capacidade de búsqueda, valoración e critica de fontes bibliográficas, documentais, audiovisuais, etc. de cara á realización de traballos históricos.
COMPETENCIAS TRANSVERSAIS:
. Localizar e seleccionar de forma crítica a información que se precise a nivel de bibliografía e material de apoio.
. Elaborar con rigor un traballo de síntese bibliografica ou recensión histórica.
. Acadar una correcta, lóxica e ordenada exposición oral e escrita.
. Organizarse e traballar en grupo.
Nesta modalidade semipresencial o proceso de ensino e aprendizaxe desenvólvese a distancia. As actividades formativas e o traballo do alumno/a, asi como a titorización e o contacto entre docente e alumnado, se realizará a través da aula virtual da materia. Tamén a través da aula virtual se lle proporcionará material de apoio e guía na súa adquisición dos contidos (referencias bibliográficas de lectura obrigatoria ou de lectura recomendada, documentos de interese, enlaces, vídeos, etc.), establecerase un calendario coas tarefas que debe realizar para a avaliación continua e abriranse foros para o debate e a resolución de dúbidas. Haberá unha sesión presencial cada semana, de asistencia non obrigatoria, que servirá de apoio no proceso formativo.
PRIMEIRA OPORTUNIDADE: Mediante avaliación continua. Os criterios de avaliación, coa súa correspondente ponderación, serán os seguintes:
Tarefas e actividades prácticas programadas e entregadas a través da plataforma virtual no prazo establecido no calendario de tarefas: 40%
Traballo escrito a entregar no prazo establecido: 20%
Exame na data fixada pola Secretaría do centro: 40%
SEGUNDA OPORTUNIDADE:
Os criterios de avaliación, coas súas correspondentes ponderacións, serán os mesmos da primeira oportunidade. Ofrecerase a posibilidade de volver entregar, ou facer por primeira vez, as tarefas e actividades prácticas programadas co obxectivo de poder mellorar a puntuación obtida respecto deste criterio na primeira oportunidade.
. Sesións presenciais de asistencia voluntaria: 15 horas.
. Titorías: 20 horas.
. Exámen: 3 horas.
. Horas de estudo e traballo autónomo do estudante: 112 horas.
. Participación activa no desenvolvemento da asignatura.
. Lectura de manuais ou bibliografia básica recomendada.
. Utilización de bibliografia xeral e especifica para a realizacóon de traballos.
. Utilización dos recursos disponibles nas páxinas web acreditadas..
. Especial atención e cuidado na exposición, presentación e redacción dos traballos: obxectivos básicos,contidos craros e recursos didáctics e bibliografía/webgrafía utilizada debidamente referenciada.
Maria Pilar Lopez Rodriguez
Coordinador/a- Departamento
- Historia
- Área
- Historia Contemporánea
- Correo electrónico
- mpilar.lopez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Mércores | |||
---|---|---|---|
16:00-17:00 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | Aula 13 |
09.01.2023 12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 13 |
19.06.2023 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 13 |