Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Facultade de Humanidades
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (En extinción)
Matrícula: Non matriculable (Só plans en extinción)
Maduración das capacidades lingüísticas de tradición greco-latina e romance, comunes ás culturas europeas e a suas derivadas.
Introducción ou mellora de conceptos básicos da grafía e o léxico helénico e a lengua latina.
Distinción das líneas básicas da literatura clásica: Épica, lírica, dramática. Prosa, pensamento. e retórica.
Transmisión do alfabeto. Alfabeto ático clásico; lectura bizantina e moderna. Alfabetos itálicos: latino. Evolución fonética e rexistros gráficos romances.
Historia compendiada da lengua latina: Cantidad e acento. Evolución morfolóxica: Xénero. Caso. Creación e innovación léxica.
Épica: Transmisión oral e creación: (Vedas). Cuestión homérica. Hesíodo. Helenismo. Mundo romano: Virxilio como eixe. Épica latina tardía. Épicas europeas.
Lírica: Iambo. Elexía. Coral. Mélicos. Teócrito: Virxilio. Catulo. Horacio. Prudencio. Marcial. Sátira.
Dramática: Marco e formas teatrales. Comedia, traxedia e catharsis. Os tres tráxicos e Aristófanes. Palliata: Plauto e Terencio. Séneca.
Prosa, pensamento. e retórica. Historia. Epigrafía latina.
Bibliografía de consulta básica: Unha Literatura Universal como a de A. MARTÍN DE RIQUER-J.Mª. VALVERDE (Planeta), Grega de J.A. LÓPEZ FÉREZ, ED., Latina de C. CODOÑER, ED. (Ed. Cátedra), ALBRECHT, M. von, Historia de la literatura romana. Desde Andronico hasta Boecio, 2 vols. Barcelona 1992/1997, J. BAYET (Ed. Ariel). Para a vida cuotidiana: La civilización griega de F. CHAMOUX; Urbs de U.E. PAOLI. Para Galicia romana: GALICIA (F. RGUEZ. IGLESIAS, ED.) (Ed. Hércules) I: Historia, IX: Arte. Para o repaso gramatical: De onte a hoxe. Método de Latín, 2º de BUP X.Ferro Ruibal. A.Miramontes Nieto, C.Sande Meixide, X.Souto Blanco (Col.Trasancos) Santiago de Compostela 1984; VALENTÍ FIOL, E. Sintaxis latina Barcelona 1996, 18ª ed. Para escritura M. KÍTOVA-VASÍLEVA El "amor a la palabra" Lugo axac 2013
Lista orientativa de lecturas (dúas reseñas breves):
Adrados F.R.-Bádenas P.-Lucas de Dios J.M. Raíces griegas de la cultura moderna Madrid 1976.
Alvar, A.-Cuenca, L.A. de Antología de la poesía latina Alianza LB
Brague, R. Europa, la vía romana Madrid 1995
Curtius, E. Literatura europea y Edad Media Latina México 1976.
Ellul, J. Traición a Occidente Madrid 1976.
García Bellido, A. Veinticinco estampas de la España antigua col. Austral Espasa-Calpe.
García Gual, C. Antología de la lírica griega Alianza LB
Giardina, A. (ed.) El Hombre romano Madrid 1991
Hadas, M. Guía para la lectura de los clásicos griegos y latinos México 1987
Jenkyns, R. (ed.) El legado de Roma. Una nueva valoración Barcelona (1995).
Lasso de la Vega, J.S. Helenismo y lit. contemp. Madrid 1968 De Sófocles a Brecht ib1972 De Safo a Platón ib 1974.
Lázaro Carreter, F. El dardo en la palabra Barcelona 1997. El nuevo dardo en la palabra (Aguilar) 2003
Lida, Mª. R. La tradición clásica en España Barcelona (1965).
Marañón, G. Tiberio. Historia de un resentimiento Madrid 1939.
Montero Cartelle, E.-Herrero Ingelmo, Mª. C. De Virgilio a Umberto Eco. La novela histca. lat. contemp. Madrid 1994.
Salvador, Gregorio Noticias del reino de Cervantes Madrid 2007.
Torres Rodríguez, C. La Galicia romana 1982 (La Coruña) I. "P. Sarmiento".
Williams, G. Tradition and Originality in Roman Poetry Oxford 1985.
Propoñense, entre outras, como lecturas de fición moderna de asunto clásico:
Castelo Branco, C. A queda de um anjo. Cunqueiro, A. Un hombre que se parecía a Orestes. Dürrenmatt, A. Rómulo el Grande. Hawthorne, N. The Tanglewood’s Tales (Leyendas del bosque frondoso. Las tres manzanas de oro); A Wonder Book.. Wilder, Th. The March's Ides (Idus de Marzo). Sinkiewicz, H. Quo vadis? Alas, Borges, Rubén Darío, Conan Doyle, Kipling… relatos cortos de referencias clásicas.
Conceptualización elemental da vida grecolatina: política e civismo.
Aprehensión cronolóxica do mundo antiguo. Perspectiva da tópica social ucrónica.
Interpretación crítica de información e medios en rede.
Delimitación de ámbitos literarios e lingüísticos greco-latinos.
Funcionalización do latín e os romances.
Lección de gran grupo. Comentario de textos griegos (en traducción, normalmente) e latinos (orixinal e traducción).
Prácticas de lectura. Visitas do entorno cultural (en horario marxinal)
As consultas de todo tipo dos estudiantes atenderánse fora do limitadísimo tempo presencial, e prá súa práctica eficacia supoñen o estudio e reflexión e o intercambio con compañeiros. O tempo presencial debe ser sempre recuperado.
Probas obxetivas (8/10): final, ou posterior, marcadas polo Centro. (Parcial, según as conveniencias dos estudiantes: 4/ 8, liberat.).
Comprobación de lecturas. Valoración ponderada de rendemento: Regularidad de asistencia i atención. (2/10).
Na Segunda Oportunidad (mes de junio- julio) e Posteriores Convocatorias aplicaránse os mismos criterios que na Primeira, anque poderá contemplarse o mantenemento positivo da ponderación de rendementos.
Dentro da variabilidad determinada pola situación previa, a eficacia, etc. considérase regular, dadas as limitacións de horario lectivo conxunto, un 200% do tempo de clase (3+1 h), distribuido en un 30% (> 2h sem) de rutina de comprobación, seguimento diario e semanal, e o 170% (> 5 h) restante de estudio, lectura e biblioteca.
Regularidad, frecuencia, atención.
Actualización e repaso previo de estudios e material de traballo (anterior, en secundaria, etc.) ó xeito do estudiante.
O recurso directo ós dispositivos electrónicos e outros: correo, rede, teléfono, facs e medios virtuales non excusa nin o uso do libro nin a comunicación pública, e o intercambio dentro do grupo. Nas lecturas e reseñas, evitaráse o atallo de resúmenes ou digesta e a copia automática de recursos impropios preconfigurados.
O estudio comprensivo e insistente é o modo de fixar conceptos prácticos.
Cuidado da expresión, da ampliación e variedad no léxico, a eufonía e a ortografía.
O horario de asistencia do profesor está a disposición do estudiante por cualquera dos medios (teléfono, correo, virtuales), con previa comunicación preferiblemente
18.05.2023 10:00-12:00 | Grupo de exame | Aula 13 |
19.06.2023 10:00-12:00 | Grupo de exame | Aula 13 |