Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego, Alemán
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Filoloxía Inglesa e Alemá
Áreas: Filoloxía Alemá
Centro Facultade de Filoloxía
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
A materia pretende introducir ao estudantado á historia e á realidade cultural dos diferentes países de fala alemá: Alemaña, Austria e Suiza. Trataranse e discutiranse aqueles temas que determinan a especificidade dos tres países e as súas sociedades e que poñen de relevo a conformación da súa identidade nacional.
Como base para a impartición da materia os docentes utilizarán tanto os manuais "Generation E. Deutschsprachige Landeskunde im europäischen Kontext." e "Entdeckungsreise D-A-CH" como materiais e presentacións de elaboración propia.
Trataranse diversos temas culturais propios de Alemaña, Austria e Suiza e fomentarase a comunicación intercultural. Ámbitos centrais de discusión serán os tres países no contexto europeo, a súa historia, xeografía, cultura e tendencias actuais.
O nivel de lingua empregado será o A2-B1 segundo o marco de referencia europeo das linguas.
Ámbitos temáticos dos tres países de fala alemá a tratar na materia:
1. Historia e política.
2. Xeografía
3. Lingua e cultura
3.1. Literatura
3.2. Música
3.3. Artes plásticas
3.4. Cinema e televisión
4. Sociedade
4.1. Tendencias e modas
4.2. Turismo
4.3. Xentes
4.4. Gastronomía
4.5. Festas e celebracións
4.6. Ciencia
4.7. Natureza e medio ambiente
4.8. Economía
1. Literatura primaria
I. Manuais didácticos
- Generation E. Lehr- und Übungsbuch. Deutschsprachige Landeskunde im europäischen Kontext. Stuttgart:Klett 2006
- Entdeckungsreise D-A-CH. Kursbuch zur Landeskunde. Stuttgart:Klett 2013.
2. Literatura secundaria
I. Historia:
ARTOLA, Ricardo: La Segunda Guerra Mundial. Madrid: Alianza 2007.
BELLER, Steven: Historia de Austria. Madrid: Akal 2009.
DÍEZ ESPINOSA, José Ramón/ MARTÍN DE LA GUARDIA, Ricardo Manuel: Historia contemporánea de Alemania. Madrid: Síntesis 1998.
HAFFNER, Sebastian: La Revolución alemana de 1918-1919. Barcelona: Inédita 2005.
HAFFNER, Sebastian: Los siete pecados capitales del Imperio Alemán en la Primera Guerra Mundial. Barcelona: Destino 2006.
HOWARD, Michael: La Primera Guerra Mundial. Barcelona: Crítica 2008.
MÄHLERT, Ulrich: Kleine Geschichte der DDR. München: Beck (3. Aufl.) 2009.
OZMENT, Steven: Una fortaleza poderosa. Historia del pueblo alemán. Barcelona: Crítica 2005.
SÁINZ LERCHUNDI, Asunción / SÁNCHEZ HERNÁNDEZ, Julio: Vocabulario de cultura alemana. Sevilla: Kronos 1997.
SCHULZE, Hagen: Breve historia de Alemania. Madrid: Alianza 2005.
STÜRMER, Michael: El imperio alemán (1870-1919). Barcelona: Mondadori 2003.
WEITZ, Eric D.: La Alemania de Weimar. Presagio y tragedia. Madrid: Turner 2009.
II. Outros textos:
ABELLÁN, Joaquín: Nación y nacionalismo en Alemania: la cuestión alemana (1815-1990). Madrid: Tecnos 1997.
Anónimo: Una mujer en Berlín. Barcelona: Anagrama 2005.
ARENDT, Hannah: Eichmann en Jerusalén. Un estudio sobre la banalidad del mal. Barcelona: Lumen 1999.
BUBER-NEUMANN, Margarete: Prisionera de Stalin y Hitler. Barcelona: Galaxia Gutenberg 2005.
CASALS, Josep: Afinidades vienesas. Sujeto, lenguaje, arte. Barcelona: Anagrama 2003.
FRIEDRICH, Jörg: El incendio. Alemania bajo los bombardeos 1940-1945. Madrid: Taurus 2003.
GORMAN, Michael: La unificación de Alemania: documentos y comentarios. Tres Cantos: Akal 1994.
GRASS, Günter: Alemania, una unificación insensata. Madrid: El País 1990.
GRASS, Günter: Discurso de la pérdida: sobre el declinar de la cultura política en la Alemania unida. Barcelona: Paidós 1999.
GRASS, Günter: Mi siglo. Madrid: Santillana 2000.
HAFFNER, Sebastian: Historia de un alemán. Memorias 1914-1933. Barcelona: Destino (Booket) 2006.
JASPERS, Karl: El problema de la culpa: sobre la responsabilidad política de Alemania. Barcelona: Paidós 1998.
JOHNSTON, William M.: El genio austrohúngaro. Historia social e intelectual (1848-1938). Oviedo: KRK Ediciones 2009.
KLÜGER, Ruth: Seguir viviendo. Barcelona: Galaxia Gutenberg 1997.
LEPENIES, Wolf: La seducción de la cultura en la historia alemana. Madrid: Akal 2008.
MAGRIS, Claudio: El Danubio. Barcelona: Anagrama 1988.
VV.AA.: La cultura de la memoria. La memoria histórica en España y Alemania. Madrid: Iberoamericana-Vervuert 2010.
*Tanto os manuais didácticos como outros materiais para as aulas (textos, exercicios e presentacións) serán postos a disposición do estudantado na aula virtual da materia ao longo do cuadrimestre.
Coñecer as ferramentas necesarias para poder comprender a historia e a realidade nacional e multicultural dos países de fala alemá, así como para interpretar axeitadamente os distintos fenómenos da cultura actual dos países de fala alemá.
- As clases expositivas, nas que se explicarán os contidos teóricos da materia, alternarán coa realización de exercicios prácticos e comentarios de texto nas sesións interactivas.
- O estudantado deberá realizar unha breve exposición oral sobre un aspecto concreto dos temas tratados en clase.
- A listaxe de temas para as exposicións será dada a coñecer polos docentes a comezos do cuadrimestre.
As linguas empregadas na materia serán o castelán e o alemán.
- A avaliación será continua e integral, e a nota final resultará da valoración dos seguintes aspectos:
1. Participación regular e activa nas aulas: 10% da nota final
2. Presentación oral: 20% da nota final.
3. Exame final: 70% da nota final. Aprobar o exame será condición indispensable para superar a materia.
- O estudantado que por cuestións de coincidencia horaria non poida asistir regularmente ás aulas, así como aquel que conte con dispensa oficial de asistencia, serán avaliados en base a un único exame final (100% da nota).
- Estes criterios de avaliación rexerán tanto na primeira como na segunda oportunidade de exame.
- No caso de realización fraudulenta de exercicios ou probas, será de aplicación o recollido no art. 16 da "Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións".
3 horas semanais presenciais (teóricas e prácticas).
4 horas semanais de traballo persoal.
Orientación previa sobre a historia, as institucións e os aspectos máis xerais dos países de fala alemá.
- O uso do teléfono móbil nas aulas está prohibido sen autorización previa do docente.
Emilio Gonzalez Miranda
Coordinador/a- Departamento
- Filoloxía Inglesa e Alemá
- Área
- Filoloxía Alemá
- Teléfono
- 881811834
- Correo electrónico
- emilio.gonzalez.miranda [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Sebastian Windisch
- Departamento
- Filoloxía Inglesa e Alemá
- Área
- Filoloxía Alemá
- Correo electrónico
- sebastian.windisch [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Lector/a
Mércores | |||
---|---|---|---|
09:00-10:00 | Grupo /CLIL_01 | Alemán | D04 |
Xoves | |||
09:00-10:00 | Grupo /CLE_01 | Alemán | D05 |
Venres | |||
09:00-10:00 | Grupo /CLE_01 | Alemán | C08 |
03.06.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLE_01 | C07 |
03.06.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLIL_01 | C07 |
08.07.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLIL_01 | C07 |
08.07.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLE_01 | C07 |