Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego, Inglés
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Filoloxía Inglesa e Alemá
Áreas: Filoloxía Inglesa
Centro Facultade de Filoloxía
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
O obxectivo principal da materia é ofrecer un panorama xeral da historia da literatura norteamericana, que inclúe a discusión da obra de ficción e poética dalgúns dos seus escritores máis representativos. A materia está deseñada para servir como iniciación do alumnado nesta tradición literaria, de xeito que os coñecementos adquiridos conformen unha base esencial na súa preparación para a comprensión das obras e movementos incluídos nos programas das materias obrigatorias “Literatura Norteamericana I e II”. A primeira unidade céntrase nos acontecementos literarios que marcaron o período colonial: inclúe información sobre a tradición oral dos Nativos Americanos, análise de textos do período de exploración, e unha introducción á literatura escrita polos puritanos. Na seguinte unidade faise un esbozo do panorama literario no período da Revolución Americana centrado na discusión de ensayos, cartas e poemas da época. A unidade 3 céntrase na discusión da literatura escrita no século XIX e a última unidade ofrece información sobre a literatura do século XX, centrada en eventos literarios de magnitude recoñecida.
UNIDADE 1. LITERATURA COLONIAL
1.1 A TRADICIÓN NATIVO AMERICANA:
The Iroquois Creation Myth
1.2 LITERATURA DE EXPLORACIÓN:
John Smith: General History of Virginia [Pasaxes seleccionadas]
1.3 LITERATURA PURITANA:
Anne Bradstreet: “To My Dear and Loving Husband” “The Author to Her Book”
Mary Rowlandson: A Narrative of the Captivity and Restoration of Mrs. Mary Rowlandson [Pasaxes seleccionadas]
UNIDADE 2. O PERÍODO REVOLUCIONARIO
De Crevecoeur: Letters from an American Farmer [Pasaxes seleccionadas]
Benjamin Franklin: “Remarks Concerning the Savages of America” or “The Way to Wealth”
Philip Freneau: “The Wild Honeysuckle”
Phillis Wheatly: “On Being Brought from Africa to America”
UNIDAD 3. O SÉCULO XIX
3.1 ROMANTICISMO E TRANSCENDENTALISMO
Washington Irving: “Rip Van Winkle”
Ralph Waldo Emerson: “The American Scholar” [Pasaxes seleccionadas]
Thoreau: “What’s the Railroad to Me?”
Walt Whitman: Poemas seleccionados
Emily Dickinson: Poemas seleccionados
3.2 NARRATIVAS DE ESCRAVITUDE:
Frederick Douglass: Narrative of the Life of Frederick Douglass, an American Slave [Pasaxes seleccionadas]
Harriet Jacobs: Incidents in the Life of a Slave Girl [Pasaxes seleccionadas]
3.3 REALISMO, NATURALISMO E COSTUMBRISMO:
Stephen Crane: “The Open Boat”
Mary Wilkins Freeman: “A New England Nun”
3.4 A NOVA MULLER:
Charlotte Perkins Gilman: “The Yellow Wallpaper”
UNIDADE 4: O SÉCULO XX
4.1 PRIMEIRA METADE:
4.1.1 A Xeración Perdida & a Grande Depresión:
F. Scott Fitzgerald: “Babylon Revisited”
4.1.2 Renacemento Sureño:
Katherine Anne Porter: “The Old order”
Eudora Welty: “Clytie”
4.1.3 Renacemento de Harlem:
W. E. B. Du Bois: The Souls of Black Folk [Pasaxes seleccionadas]
4.2 SEGUNDA METADE: LITERATURA MULTIÉTNICA:
4.2.1 Literatura afroamericana:
Alice Walker: “Everyday Use”
4.2.2 Literatura dos Nativos Americanos:
Sherman Alexie: “Flight Patterns”
4.2.3 Literatura Asiático-Americana:
Amy Tan: “Fish Cheeks”
4.2.4 Literatura Chicana
Estes contidos poderán ser moderadamente reducidos se as docentes da materia o consideran oportuno para mellorar a dinámica de clase.
Bibliografía básica:
*BAYM, Nina (ed) The Norton Anthology of American Literature New York: Norton, 2008 (5th ed.) [84 NORTO 1 & 2]
*BERCOVITCH Sacvan (ed), The Cambridge History of American Literature, vol. 1: 1590-1820, vol. 2: 1820-1865, Cambridge U.P., Cambridge, 1994. [82(73).09 BER 1; 82(73).09 BER 2]
*BRADBURY, Malcolm & Howard TEMPERLEY, eds. Introduction to American Studies. London: Longman, 1981. "Introduction", pp. 1-17. [62 BRAD 1]
*CONN, Peter, Literature in America: An Illustrated History, Cambridge: Cambridge UP. 1989.
*ELLIOTT, Emory (ed.), Columbia Literary History of the United States, Columbia University Press, Nova York, 1988.
*LAUTER, Paul (gral. ed.) The Heath anthology of American literature. Lexington, Massachusetts : Heath and Company, cop. 1990. [82 HEAT 1 1 & 2]
*RULAND, Richard & Malcolm BRADBURY, From Puritanism to Postmodernism: A History of American Literature, New York & London: Routledge, 1991. [82(73).09 RUL 2]
Bibliografía complementaria:
*ADERMAN, Ralph M. (ed.), Critical Essays on Washington Irving, G. K. Hall, Boston, 1990.
*ALLEN, Gay Wilson, The Solitary singer: a critical biography of Walt Whitman, Chicago: The University of Chicago Press, 1985 [82.09 ALLEN-1]
*AMMONS, Elizabeth , "Writing Silence: 'The Yellow Wallpaper.'" Conflicting stories: American women writers at the turn into the twentieth century, pp. 34-43 e 207-208, Oxford University Press, Nova York, 1992 [82(73).09 AMM-1]
*BEER, Janet, Kate Chopin, Edith Wharton and Charlotte Perkins Gilman: Studies in Short Fiction, St. Martin’s, Nova York, 1997. [82(73).09 BEE 1]
*BERCOVITCH Sacvan The Puritan Origins of the American Self New Haven: Yale University Press, 1975 [82(73).09 BER 4]
*BURLINGAME, Roger Benjamin Franklin: the first Mr. American. New York: the New American Library 1959 [Bibl. Xeral- BIBL. AMÉRICA: A 4246; R 39520]
*ELLIOTT, Emory“New England Puritan Literature.” En Sacvan Bercovitch, gral. ed, 1994, pp. 171-306. [82(73).09 BER 5 1]
*FERGUSON, Robert A. The American enlightenment, 1750-1820 Cambridge, Mass.: Harvard UP, 1997 [Bibliotec América-B.Xeral AR 15502]
*GAINOR, J. Ellen Susan Glaspell in context: American theater, culture and politics, 1915-48. Ann Arbor: U of Michigan Press, 2004. [82(73).09 GAI 1]
*GOLDEN, Katherine (ed.), The Captive Imagination: A Casebook on “The Yellow Wallpaper”, New York: The Feminist Press,, 1992. [82(73).09 GOL 1]
*GREENSPAN, Ezra (ed), The Cambridge companion to Walt Whitman. Cambridge: Cambridge UniversityPress 1995 [82(73).09 GREEN 1]
*JOHNSON, Ivonne. The voices of African American women: the use of narrative and authorial voice in the Works of Harriet Jacobs, Zora Neale Hurston and Alice Walker. New York: Peter Lang, 1998. [82(73).09 JOH.Y 1]
*KILCUP, Karen L. (ed. lit.), Nineteenth-century American women writers: a critical reader, Blackwell, Oxford, 1998. [82(73).09 KILC 1]
*MARTIN, Wendy (ed), The Cambridge companion to Emily Dickinson, Cambridge UniversityPress, Cambridge, 2002 [82(73).09 MAR 2]
*PORTE, Joel & Saundra MORRIS (eds), The Cambridge Companion to Ralph Waldo Emerson. Cambridge U.P., Cambridge, 1999. 82(73).09 BER 1; 82(73).09 BER 2
*PETRY, Alice Hall, “Freeman's New England Elegy” Studies in Short Fiction 21.1, 1984, pp. 68-70
CB1, CB2, CB3, CB4, CB5, CG3, CG5, CG6, CG7, CG8, CG9, CE5, CE6, CE7, CE8, CE9, CE10 da Memoria verificada do título.
METODOLOXÍA
A metodoloxía de ensino combina clases maxistrais nas sesións teóricas e prácticas de análise de textos nas sesións interactivas. Nas clases expositivas a profesora ofrecerá información xeral sobre os distintos períodos e tendencias na literatura dos EE. UU. e sobre algúns dos seus principais representantes. Os textos de lectura obrigatoria servirán ben para simplemente exemplificar as características xerais mencionadas nas sesión expositivas, ben para analizar e discutir estes aspectos tanto nas sesión expositivas como nas interactivas.
Fomentarase a participación activa nas discusións e a interpretación individual a través de diversos medios, como por exemplo a comunicación ao alumnado de preguntas chave sobre os textos que haberá que analizar, lectura de fontes bibliográficas, etc.
(A) SISTEMA DE AVALIACIÓN ORDINARIO
Primeira oportunidade (Xaneiro):
Avaliación Continua: 40% da nota final
Exame final: 60% da nota final
Observacións: a nota da valiación continua só se terá en conta se a nota do exame é igual ou superior a 3 (sobre 6), polo tanto, é necesario aprobar o exame para poder aprobar a materia.
Segunda oportunidade (Xuño):
O sistema de avaliación será o mesmo que na primeira oportunidade.
Observacións: a nota da avaliación continua será a mesma nas dúas oportunidades.
(B) SISTEMAS DE AVALIACIÓN EXTRAORDINARIOS: ALUMNADO CON EXENCIÓN OFICIAL DE ASISTENCIA
Primeira oportunidade (Xaneiro):
Exame Final: 100% da nota final
Segunda oportunidade (Xuño):
O sistema de avaliación será o mesmo que na primeira oportunidade
(C) SISTEMAS DE AVALIACIÓN EXTRAORDINARIOS: ALUMNADO REPETIDOR E ALUMNADO CON COINCIDENCIAS HORARIAS
Primeira oportunidade:
O alumnado repetidor e o alumnado que non poida asistir ás clases por coincidencias de horario con outras materias poderá elixir entre os dous sistemas de avaliación anteriores (A) [Avaliación continua 40%+Exame final 60%] ou (B) [Exame final 100%]. O alumnado que opte pola segunda opción [(B) Exame 100%] deberá comunicalo á profesora coordinadora da materia antes do día 11 de outubro de 2023. Se non o fan, serán avaliados segundo o sistema ordinario [(A) avaliación continua 40%+exame final 60%].
Segunda oportunidade:
O sistema de avaliación será o mesmo que o elixido para a primeira oportunidade sen posibilidade de modificación.
No caso de realización fraudulenta de exercicios ou probas, será de aplicación o recollido no art. 16 da Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”: “A realización fraudulenta dalgún exercicio ou proba esixida na avaliación dunha materia implicará a cualificación de suspenso na convocatoria correspondente, con independencia do proceso disciplinario que se poida seguir contra o alumno infractor. Considerarse fraudulenta, entre outras, a realización de traballos plaxiados ou obtidos de fontes accesibles ao público sen reelaboración ou reinterpretación e sen citas aos autores e das fontes”.
Polo tanto, a detección do plaxio en calqueira das actividades de avaliación (tanto nas presentacións e actividades por escrito coma no examen) serán penalizados cun SUSPENSO 0 na MATERIA independentemente da cualificación que o estudiante obtivera polos demáis conceptos
Docencia expositiva presencial: 32 horas (2 h./semana)
Docencia interactiva presencial: 16 horas (1 h/semana)
Titorías: 3 horas
Probas de avaliación: 3 horas
HORAS DE TRABALLO PRESENCIAL: 54
HORAS DE TRABALLO AUTÓNOMO: 96
TOTAL: 150 HORAS (6 créditos ECTS)
As horas de clase presencial distribuiranse segundo o seguinte cronograma:
SEM.EXPOS.1 EXPOS. 2 INTERACTIVA
1 Present. Unit 1 Unit 1
2 Unit 1 Unit 1 Unit 1
3 Unit 1 Unit 2 Unit 1
4 Unit 2 Unit 2 Unit 1
5 Unit 2 Unit 3 Unit 2
6 Unit 3 Unit 3 Unit 2
7 Unit 3 Unit 3 Unit 3
8 Unit 3 Unit 3 ---
9 Unit 3 Unit 3 Unit 3
10 Unit 3 Unit 3 Unit 3
11 Unit 3 Unit 4 Unit 3
12 Unit 4 Unit 4 Unit 3/4
13 Unit 4 Unit 4 ---
14 Unit 4 Unit 4 Unit 4
15 Unit 4 Unit 4 Unit 4
Recoméndase a lectura dos textos previamente á explicación e discusión na clase, xa que é necesaria para a participación activa nos debates, sobre todo nas clases interactivas.
Recoméndase levar as lecturas e as actividades propostas ao día para evitar a acumulación do traballo.
Valorarase positivamente a capacidade crítica e de síntese, a estruturación adecuada dos ensaios e a claridade no manexo dos conceptos. Valorarase, tamén, globalmente a corrección no uso da lingua.
Susana Maria Jimenez Placer
Coordinador/a- Departamento
- Filoloxía Inglesa e Alemá
- Área
- Filoloxía Inglesa
- Teléfono
- 881811855
- Correo electrónico
- susanamaria.jimenez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
María Olalla Santos Barral
- Departamento
- Filoloxía Inglesa e Alemá
- Área
- Filoloxía Inglesa
- Correo electrónico
- molalla.santos [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral Xunta
Sara Villamarín Freire
- Departamento
- Filoloxía Inglesa e Alemá
- Área
- Filoloxía Inglesa
- Correo electrónico
- sara.villamarin [at] usc.es
- Categoría
- Posdoutoral_outros
Aida Rosende Perez
- Departamento
- Filoloxía Inglesa e Alemá
- Área
- Filoloxía Inglesa
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Luns | |||
---|---|---|---|
11:00-12:00 | Grupo /CLE_01 (A-L) | Inglés | C12 |
12:00-13:00 | Grupo /CLE_02 (M-Z) | Inglés | C12 |
Martes | |||
11:00-12:00 | Grupo /CLE_01 (A-L) | Inglés | C12 |
12:00-13:00 | Grupo /CLE_02 (M-Z) | Inglés | C12 |
Mércores | |||
11:00-12:00 | Grupo /CLIS_01 (A-E) | Inglés | C07 |
11:00-12:00 | Grupo /CLIS_03 (M-Q) | Inglés | C08 |
12:00-13:00 | Grupo /CLIS_02 (F-L) | Inglés | C07 |
12:00-13:00 | Grupo /CLIS_04 (R-Z) | Inglés | C08 |
11.01.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLE_01 (A-L) | C09 |
11.01.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLE_02 (M-Z) | C09 |
11.01.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_03 (M-Q) | C09 |
11.01.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_04 (R-Z) | C09 |
11.01.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_01 (A-E) | C09 |
11.01.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_02 (F-L) | C09 |
11.01.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_02 (F-L) | C10 |
11.01.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLE_01 (A-L) | C10 |
11.01.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLE_02 (M-Z) | C10 |
11.01.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_03 (M-Q) | C10 |
11.01.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_04 (R-Z) | C10 |
11.01.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_01 (A-E) | C10 |
11.01.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLE_01 (A-L) | C11 |
11.01.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLE_02 (M-Z) | C11 |
11.01.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_03 (M-Q) | C11 |
11.01.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_04 (R-Z) | C11 |
11.01.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_01 (A-E) | C11 |
11.01.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_02 (F-L) | C11 |
11.01.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLE_01 (A-L) | C12 |
11.01.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLE_02 (M-Z) | C12 |
11.01.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_03 (M-Q) | C12 |
11.01.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_04 (R-Z) | C12 |
11.01.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_01 (A-E) | C12 |
11.01.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_02 (F-L) | C12 |
10.06.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_01 (A-E) | D10 |
10.06.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_02 (F-L) | D10 |
10.06.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLE_01 (A-L) | D10 |
10.06.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLE_02 (M-Z) | D10 |
10.06.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_03 (M-Q) | D10 |
10.06.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_04 (R-Z) | D10 |
10.06.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLE_01 (A-L) | D11 |
10.06.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLE_02 (M-Z) | D11 |
10.06.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_03 (M-Q) | D11 |
10.06.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_04 (R-Z) | D11 |
10.06.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_01 (A-E) | D11 |
10.06.2024 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_02 (F-L) | D11 |