Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Historia da Arte
Áreas: Historia da Arte
Centro Facultade de Xeografía e Historia
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
- Abordar o coñecemento da cidade e o urbanismo ao longo da Historia desde a súa aparición na Antigüidade ata o presente.
- Introducir ao alumno no coñecemento do fenómeno urbano e no tema da cidade entendida como "obra de arte" e acontecemento cultural de primeira orde.
- Comprender as lóxicas que se agochan tralo desenvolvemento urbano ao longo da historia.
- Desenvolver unha visión crítica sobre a realidade urbana actual.
TEMA 1. A orixe da cidade. O mundo prehistórico
TEMA 2. Mesopotamia e Exipto.
TEMA 3. A polis grega e o sistema hipodámico
TEMA 4. Roma e o urbanismo dunha gran urbe
TEMA 5. A cidade musulmana. Granada
TEMA 6. As cidades medievais: Lübeck e as bastides francesas
TEMA 7. As cidades italianas do Renacimento. Florencia
TEMA 8. As cidades coloniais. Santo Domingo
TEMA 9. As misións xesuiticas. La Candelaria
TEMA 10. Cidades barrocas. Roma, Paris e Versalles
TEMA 11. A cidade industrial. De Manchester as cidades utópicas
TEMA 12. A cidade do século XX. La Bauhaus.
TEMA 13. O século XXI. Varia
- Benevolo, L.: Diseño de la ciudad, 5 vols., México: Gustavo Gili, 1978.
- Chueca Goitia, F.: Breve historia del urbanismo, Madrid: Alianza, 2005 (reimp.)
- García Vázquez, Carlos: Ciudad hojaldre. Visiones urbanas del siglo XXI, Barcelona, GG, 2004.
- Gravagnuolo, B.: Historia del urbanismo en Europa, 1750-1960. Madrid: Akal, 1998.
- Morris, L.: Historia de la forma urbana, Barcelona: Gustavo Gili, 1984
- Mumford, L.: La ciudad en la historia, Logroño: Pepitas de Calabaza, 2014 (reimpr.)
- Sennett, R. : Vida urbana e identidad personal, Barcelona: Península, 2001.
- VV.AA.: Resumen histórico del urbanismo en España, Madrid: Instituto de Estudios de Administración Local, 1968.
- VV.AA.: Historia del Urbanismo, 7 vols., Madrid: Instituto de Estudios de Administración Local, 1981-1985.
- VV.AA.: Vivienda y urbanismo en España, Barcelona: Banco Hipotecario de España, 1982.
- VV.AA.: Historia del urbanismo en España, 2 vols., Madrid: Cátedra, 1996-2011.
- Zoido, F. (et al.): Diccionario de urbanismo, Madrid: Cátedra, 2013.
- Coñecemento do fenómeno urbano ao longo da historia, desde os seus inicios ata o momento presente.
- Visión da cidade como fenómeno, ademais de histórico, tamén artístico e cultural.
- Comprensión da cidade e da forma urbana como obra de arte que ten tamén un significado patrimonial.
- Axudar a entender a función e significado das cidades en que nos movemos e do papel que desempeñaron na chamada "Civilización".
DOCENCIA EXPOSITIVA O TEÓRICA:
Desenrolo do programa de contidos teóricos en clases de asistencia obligatoria: 32 horas.
DOCENCIA INTERACTIVA:
Clases prácticas presenciais de asistencia obligatoria en grupos nas que se desenrolarán presentaciones polos alumnos sobre diferentes aspectos do urbanismo previamente acodados co profesor: 16 horas.
PRÁCTICA DE CAMPO
PRÁCTICA DE CAMPO COORDINADA COAS RESTANTES MATERIAS DO PRIMEIRO CUATRIMESTRE DE CUARTO PARA VISITAR: PONTEVEDRA, TUI, VALENÇA, OURENSE, CELANOVA E LUGO (sempre que haxa financiación). As prácticas terán carácter obligatorio para todos os alumnos matriculados na materia e serán evaluables.
TUTORÍA PERSONALIZADAS
Tutorías personalizadas para asesorar ao alumno en cuestións relacionadas coas clases teóricas e as presentacións das interactivas: 3 horas.
DOCENCIA VIRTUAL:
Acceso aos recursos e ferramentas de comunicación da asignatura disponibeis na USC Virtual.
Para obter unha calificación final o profesor se basará en varios indicadores complementarios:
-Examen obligatorio dos temas tratados nas clase expositivas: 60 % da nota final (para aprobar a asignatura será obligatorio realizarlo o aprobarlo con un mínimo de 3 sobre 6). Con él, se valorará a capacidade discursiva do alumno e a súa dedicación ao estudio dos contidos teóricos oficiais da materia.
-Exposición de traballos para presentar nas clases interactivas. Traballos obligatorios de curso que os alumnos terán que realizar para ser expostos na aula: 40 % da nota final. Para aprobar a asignatura será obligatorio realizalo, publicalo na aula virtual e aprobalo con un mínimo de 2 sobre 4.
A nota definitiva se alcanza despois de superar o 50% en cada unha das partes. En caso de no conseguirlo en alguhna delas a nota final será a calificación da parte suspendida.
A asistencia a clase, ao ser a evaluación continuada, é obligatoria polo que a ausencia reiterada suporá a imposibilidade de que o alumno poda ser evaluado (se pasará lista aleatoriamente).
Na oportunidade de xullo a calificación se obterá a partir dun examen escrito de todos os contidos da materia (60% da calificación final) e se entregarán traballos escritos previamente acordados co profesor (40% restante).
O alumno que houbese realizado e aprobado as actividades de docencia interactiva conservará a calificación e sólo terá que examinarse da materia impartida nas clases expositivas. Por outro lado, o que non as houbese realizado o as haxa suspendido estará obligado à realización de traballos escritos previamente indicados polo profesor.
O alumnado ao que lle sexa concedida dispensa de asistencia a clase (segundo a Instrucción Nº 1/2017 da Secretaría Xeral sobre a dispensa de asistencia a clase en determinadas circunstancias) se avaliará cunha proba final específica que suporá o 100% da cualificación.
Para os casos de realización fraudulenta de traballos, probas ou exámenes será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
O tempo que debería destinar o alumno a horas de estudo e de traballo persoal debería ser aproximadamente de 100 horas:
- Tempo de estudo da materia teórica: 50 horas
- Tempo dedicado á preparación das clases interactivas: 30 horas
- Tempo dedicado á preparación do traballo de curso individual: 15 horas
- Outras actividades en relación coa docencia e visita de campo: 5 horas
- Asistir a clase.
- Atender ás explicacións e orientacións do profesor.
-Consultar á bibliografía recomendada.
- Atender preferentemente ao estudo de conceptos e contidos antes que á simple descrición formalista das obras e imaxes a analizar.
- Concibir o estudo como un conxunto indisociable entre imaxe e contido, sempre na súa dimensión artística e cultural.
- Acceso e consulta aos contidos docentes na páxina web da USC Virtual.
PLAN DE CONTINXENCIA. ESCENARIO II DE DISTANCIAMENTO:
Obxectivos: Mantéñense igual que no escenario I de presencialidade.
Competencias: Mantéñense igual que no escenario I de presencialidade.
Contidos: Mantéñense igual que no escenario I de presencialidade.
Bibliografía: Mantéñense igual que no escenario I de presencialidade.
Competencias: Mantéñense igual que no escenario I de presencialidade.
Metodoloxía:
-Docencia expositiva: nas sesións de docencia expositiva, o profesorado explicará a través de videoconferencia ou video (Teams ou similar) os conceptos teórico-prácticos dos contidos, apoiándose en presentacións multimedia. Respecto ao material para o seguimento da materia, a maiores da bibliografía recomendada, o alumnado disporá do material docente complementario na aula virtual. O horario e frecuencia será a mesma que no caso do escenario I de presencialidade.
-Docencia interactiva: as sesións de docencia interactiva se levarán a cabo de xeito presencial ou a través da aula virtual con sesión de videoconferencia no horario fixado polo centro, no caso de ser necesario (Teams ou similar).
-Tutorías personalizadas: as tutorías están destinadas ao seguimento da aprendizaxe do alumnado. Nelas realizarase un seguimento do traballo do alumnado, particularmente na resolución de cuestións derivadas do traballo das interactivas. Realizaránse a traves de correo electrónico ou outros.
Sistema de avaliación:
-examen final , que será teórico e práctico, terá un peso do 60% da valoración final. Nesta proba deberá acadarse unha cualificación superior a 3 sobre 6. A devandita proba consistirá nun exame tipo test a desenvolver a través da aula virtual coas seguintes características: 60 preguntas, navegación secuencial, 1 intento, 90 minutos de duración.
-A valoración do traballo en grupo presentado na clase interactiva equilvaldrá ó 40 % da nota final acadada polo/a estudiante.
Dispensa:
O alumnado ao que lle sexa concedida dispensa de asistencia a clase (seguindo a Instrucción Nº 1/2017 da Secretaría Xeral sobre a dispensa deasistencia a clase en determinadas circunstancias), se avaliará cunha proba final específica que suporá o 100% da cualificación.
Realización fraudulenta de exercicios ou probas:Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendementoacadémico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
PLAN DE CONTINXENCIA. ESCENARIO III DE PECHE:
Obxectivos: Mantéñense igual que no escenario I de presencialidade.
Competencias: Mantéñense igual que no escenario I de presencialidade.
Contidos: Mantéñense igual que no escenario I de presencialidade.
Bibliografía: Mantéñense igual que no escenario I de presencialidade.
Competencias: Mantéñense igual que no escenario I de presencialidade.
Metodoloxía:
-Docencia expositiva: nas sesións de docencia expositiva, o profesorado explicará a través de videoconferencia ou video (Teams ou similar) os conceptos teórico-prácticos dos contidos, apoiándose en presentacións multimedia. Respecto ao material para o seguimento da materia, a maiores da bibliografía recomendada, o alumnado disporá do material docente complementario na aula virtual. O horario e frecuencia será a mesma que no caso do escenario I de presencialidade.
-Docencia interactiva: as sesións de docencia interactiva se levarán a cabo a través da aula virtual con sesión de videoconferencia no horario fixado polo centro, no caso de ser necesario (Teams ou similar).
-Tutorías personalizadas: as tutorías están destinadas ao seguimento da aprendizaxe do alumnado. Nelas realizarase un seguimento do traballo do alumnado, particularmente na resolución de cuestións derivadas do traballo das interactivas. Realizaránse a traves de correo electrónico ou outros.
Sistema de avaliación:
-examen final , que será teórico e práctico, terá un peso do 60% da valoración final. Nesta proba deberá acadarse unha cualificación superior a 3 sobre 6. A devandita proba consistirá nun exame tipo test a desenvolver a través da aula virtual coas seguintes características: 60 preguntas, navegación secuencial, 1 intento, 90 minutos de duración.
-A valoración do traballo en grupo presentado na clase interactiva online e logo volcado na aula virtual equivaldrá ó 40 % da nota final acadada polo/a estudiante.
Dispensa:
O alumnado ao que lle sexa concedida dispensa de asistencia a clase (seguindo a Instrucción Nº 1/2017 da Secretaría Xeral sobre a dispensa deasistencia a clase en determinadas circunstancias), se avaliará cunha proba final específica que suporá o 100% da cualificación.
Realización fraudulenta de exercicios ou probas:Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendementoacadémico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Miguel Tain Guzman
Coordinador/a- Departamento
- Historia da Arte
- Área
- Historia da Arte
- Teléfono
- 881812677
- Correo electrónico
- miguel.tain [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Luns | |||
---|---|---|---|
15:30-17:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 03 |
Martes | |||
17:30-19:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 14 |
20.01.2021 18:30-21:00 | Grupo /CLE_01 | Aula virtual |
23.06.2021 18:30-21:00 | Grupo /CLE_01 | Aula virtual |