Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Historia da Arte
Áreas: Música
Centro Facultade de Xeografía e Historia
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Proporcionar ó alumnado coñecementos racionais e críticos da producción artística ao longo da Historia e das súas manifestacións en distintas culturas e linguaxes artísticos.
Preparar ao alumnado en unha formación específica en diferentes campos, funcións e actividades propias do historiador da Arte.
Capacitar ó alumno cara á práctica profesional que cubra as diversas demandas sociáis, en especial, aquelas relacionadas có mercado laboral, de maneira que reciba o pleno recoñecemento da sua competencia profesional.
Coñecer as características, funcións e as liñas básicas da Arte nas suas diferentes manifestacións, ao longo do discurrir histórico e no marco das distintas culturas, así como as causas primordiais de esas características, funcións e evolución, inscribindo sempre a obra de arte no seu contexto social, económico, político, ideolóxico, relixioso e individual no que xurdíu, e conectándoa con outras formas de expresión artística ou de manifestación cultural.
Recoñecer o carácter interdisciplinar nos estudos das Humanidades e CC Sociais.
Música e sociedade (Expositiva)
Música e Belas Artes (Expositiva)
A interpretación da Música (Docencia expositiva + interactiva)
Evolución da notación musical (Docencia expositiva + interactiva)
Elementos da Música. Texturas (Docencia expositiva + interactiva)
A voz humana (Docencia expositiva + interactiva)
Os instrumentos da orquestra (Docencia expositiva + interactiva)
Formas musicais (Docencia expositiva + interactiva)
Evolución da orquestra (Docencia expositiva + interactiva)
A Música orquestral (Docencia expositiva + interactiva)
A Ópera (Docencia expositiva + interactiva)
Bibliografía de referencia:
Ulrich Michels (1998): Atlas de Música. Vol. I. Madrid. Alianza.
Bibliografía Básica:
Stanley Sadie, (Ed.) (2009). Guía Akal de la Música. Barcelona. Akal
Ulrich Michels (1998): Atlas de Música. Madrid. Alianza.
Federico Abad (200&): ¿Do, re, qué?. Córdoba. Editorial Berenice
András Batta (ed) (1999): Opera : compositores, obras, intérpretes Colonia, Könemann
Roy Bennett (1998): Investigando los estilos musicales. Barcelona. Akal /Entorno musical.
Roy Bennett (1999): Los instrumentos de la orquesta. Barcelona. Akal /Entorno musical.
Roy Bennett (1999): Forma y diseño. Barcelona. Akal /Entrono musical.
Leonard Bernstein (2003): El maestro invita a un concierto. Madrid. Siruela
Gérard Denizeau (2008): Los géneros musicales. Una visión diferente de la historia de la Música. Barcelona. Ma non Troppo
Hermann Grabner (1997): Teoría general de la Música. Barcelona. Akal
Josep Jofré i Fradera (2003): El lenguaje musical. 2 vols. . Claves para comprender y utilizar la ortografía y la gramática de la Música. Barcelona. Ma non Troppo
Joost Langeveld (2002): Escuchar y mirar. Teoría de la Música. Barcelona. Akal / Entorno musical.
Klauss Maersch (ed.) (2000): Atlas de los instrumentos musicales. Madrid. Alianza Atlas
Françoise- René Tranchefort (1995): Guía de la música de cámara. Madrid. Alianza Editorial.
Françoise- René Tranchefort (1995): Guía de la música de sinfónica. Madrid. Alianza Editorial.
Xerais:
O alumnado sera capaz de:
Utilizar as ferramentas historiograficas máis adecuadas.
Desenrolar unha metodoloxia científica no traballo.
Adquirir habilidades no manexo das TIC.
Específicas:
O alumnado sera capaz de:
Coñecer os principios que rixen o discurso musical de acordo cós dictados da estética, a iconografía, a socioloxía da Arte, ou da propia estilística musical.
Entender o discurso musical e os principios que o rixen a través dos fitos musicais máis relevantes.
Asmilar a evolución musical ó amparo das ideas estéticas e da sua evolución histórica.
Transversáis:
O alumnado sera capaz de:
Sintetizar
Levar adiante a resolución dos problemas que presente o desenrolo da sua actividade académica e tomar decisións.
Traballar en equipo.
Exercer a autocrítica de cara ó seu traballo persoal
Esforzarse en ser bó comunicador.
Docencia sincrónica.
Utilización da Plataforma virtual da materia como ferramenta usual no volcado de contidos e na interacción profesor/alumna/o e viceversa da materia.
Clases expositivas nas que se farán o relato dos contidos teóricos básicos.
Clase interactiva na que as actividades serán prácticas, relacioadas cos contidos teóricos da materia.
Práctica de campo coordinada coas restantes materias de primeiro cuatrimestre.
Titorización persoalizada tanto presencial como a través das ferramentas disponibles na Plataforma virtual oficial da materia.
Avaliación continua con proba específica final online, na seguinte porcentaxe: 60% proba online+ 40% (realización de dous traballos [15% c. u.], participación activa no curso (10).
O alumnado ao que lle sexa concedida dispensa de asistencia a clase (segundo a Instrucción Nº 1/2017 da Secretaría Xeral sobre a dispensa de asistencia a clase en determinadas circunstancias), se avaliará cunha proba final específica que suporá o 100% da cualificación.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Na segunda oportunidade observaranse as mesmas porcentaxes sinaladas na primeira.
Dúas horas de clase teórica semanal .
Unha hora interactiva semanal.
Acción titorial (2, 5 horas totais).
Estudio personal da materia impartida (10 horas).
Lecturas, audicións e outras actividades personales de aprendizaxe (10 horas).
Actividades participadas de preparación de traballos, de aula críticas, comentarios ou debates (10 horas).
Esta materia esta estreitamente ligada coas seguintes asignaturas: Historia da Música, Historia da Música galega e Pensamiento musical.
Utilización racional dos recursos en rede.
Reflexión participativa dos temas expostos na aula e nas titorias.
Utilización sistemática da consulta ó profesor, como ferramenta de progreso persoal.
PLAN DE CONTINGENCIA ESCENARIO DE DISTANCIAMIENTO
Objetivos: mantéñense os definidos.
Competencias: mantéñense as definidas.
Contidos: mantéñense os definidos.
Bibliografía de referencia:
Ulrich Michels (1998): Atlas de Música. Vol. I. Madrid. Alianza.
Metodoloxía:
Docencia síncrona.
Aulas expositivas: impartiránse utilizando as ferramentas propias do Campus Virtual oficial da materia.
Aulas interactivas: impartiránse utilizando as ferramentas propias do Campus Virtual oficial da materia.
Titorías atenderanse de maneira asíncrona, no horario establecido e utilizando as ferramentas do correo web institucional e o Campus Virtual da materia.
Sistema de avaliación:
Avaliación continua con proba específica final online, na seguinte porcentaxe: 60% proba online+ 40% (realización de dous traballos [15% c. u.], participación activa no curso (10).
O alumnado ao que lle sexa concedida dispensa de asistencia a clase (segundo a Instrucción Nº 1/2017 de Secretaría Xeral sobre a dispensa de asistencia a clase en determinadas circunstancias), se avaliará cunha proba final específico que suporá o 100% da cualificación.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Na segunda oportunidade observaranse as mesmas porcentaxes sinaladas que na primeira.
PLAN DE CONTINGENCIA ESCENARIO DE PECHE.
Objetivos: mantéñense os definidos.
Competencias: mantéñense as definidas.
Contidos: mantéñense os definidos.
Bibliografía de referencia:
Ulrich Michels (1998): Atlas de Música. Vol. I. Madrid. Alianza.
Metodoloxía:
Docencia asíncrona.
Aulas expositivas: impartiránse utilizando as ferramentas propias do Campus Virtual oficial da materia.
Aulas interactivas: impartiránse utilizando as ferramentas propias do Campus Virtual oficial da materia.
Titorías atenderanse de maneira asíncrona, no horario establecido e utilizando as ferramentas do correo web institucional e Campus Virtual da materia.
Sistema de avaliación:
Avaliación continua con proba específica final online, na seguinte porcentaxe: 60% proba online+ 40% (realización de dous traballos [15% c. u.], participación activa no curso (10).
O alumnado ao que lle sexa concedida dispensa de asistencia a clase (segundo a Instrucción Nº 1/2017 de Secretaría Xeral sobre a dispensa de asistencia a clase en determinadas circunstancias), se avaliará cunha proba final específica que suporá o 100% da cualificación.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Na segunda oportunidade observaranse as mesmas porcentaxes sinaladas que na primeira.
Francisco Javier Garbayo Montabes
Coordinador/a- Departamento
- Historia da Arte
- Área
- Música
- Teléfono
- 881812711
- Correo electrónico
- javier.garbayo [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Javier Gándara Feijóo
- Departamento
- Historia da Arte
- Área
- Música
- Teléfono
- 881812724
- Correo electrónico
- javier.gandara.feijoo [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral Xunta
Luns | |||
---|---|---|---|
17:30-19:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 12 |
Mércores | |||
17:30-19:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 12 |
Xoves | |||
15:30-17:30 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula 09 |
Venres | |||
15:30-17:30 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula 09 |
21.05.2021 09:00-11:30 | Grupo /CLE_01 | Aula virtual |
14.07.2021 09:00-11:30 | Grupo /CLE_01 | Aula virtual |