Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Historia da Arte
Áreas: Historia da Arte
Centro Facultade de Xeografía e Historia
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Comprender os principios básicos de tutélaa e xestión patrimonial.
2. Coñecer as principais institucións e organizacións que interveñen na xestión do patrimonio.
3. Coñecer e comprender a normativa e lexislación que rexen a xestión patrimonial.
4. Entender e analizar a repercusión social das políticas e accións referentes á xestión do patrimonio.
5. Poñer en práctica o vocabulario técnico necesario e propio da disciplina, así como os seus diferentes criterios metodológicos.
Docencia expositiva
- Introdución: o patrimonio e a súa xestión
-Tema 1: O marco institucional. Institucións e organizacións xestoras do patrimonio. Clasificación, función e principais exemplos
-Tema 2: O marco legal. Normativa internacional e lexislación nacional
-Tema 3: Impacto social. Políticas culturais. Difusión patrimonial, turismo e accesibilidad
Docencia interactiva
-Sesión 1.- O valor das institucións
-Sesión 2.- O patrimonio da humanidade
-Sesión 3.- Entender a lei
-Sesión 4.- Restauración vs Conservación
-Sesión 5.-Ao servizo da sociedade: o uso do patrimonio
Actividades complementarias.
Práctica de campo. Visita a Bilbao. Museo de Belas Artes de Bilbao, Guggenheim, Condicionada á existencia de financiamento e disponibilidad horaria por parte dos museos. No caso de non ser posible deseñarase, en coordinación coas restantes asignaturas de terceiro curso outra saída de campo.
Traballo de curso: voluntario
-Elaboración dun proxecto de xestión de patrimonio cultural
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA
GARCIA CUETOS, M. P. (2012), El patrimonio cultural, conceptos básicos, Prensas Universidade de Zaragoza, Textos docentes, 207
MONTERROSO MONTERO, J.M. (2000), Protección e conservación del patrimonio. Principios teóricos. Santiago de Compostela
BIBLIOGRAFIA DE REFERENCIA
BALLART, J. e TRESSERRAS, J.J. (2001), Xestión do patrimonio cultural. Ariel Patrimonio, Barcelona.
BALLART, J. (2006), O patrimonio histórico e arqueológico: valor e uso. Ariel Patrimonio, Barcelona.
FERNÁNDEZ MARTÍNEZ, C. e LÓPEZ CALDERÓN, C. (2015), A accesibilidad dos museos: visións e perspectivas. Unha proposta de intervención en Galicia. Santiago de Compostela, Andavira Editora.
GONZÁLEZ VARAS IBAÑEZ, I. (2000), Conservación de bens culturais. Teoría, historia, principios e normas. Manuais de Arte Cátedra, Madrid.
GONZÁLEZ VARAS IBAÑEZ, I. (2015), Patrimonio cultural, conceptos, debates e problemas, Madrid, Catedra
HERNÁNDEZ HERNÁNDEZ, Fr. (2002), O patrimonio cultural: a memoria recuperada. Madrid,
Edicións Trea.
LOPEZ TRUJILLO, M. (2006), A loita polos bens culturais españois (1500-1939). Trea, Asturias.
MACARRÓN MIGUEL, A.Mª., GONZÁLEZ MOZO, A. (1998), A conservación e restauración no século XX. Madrid, Tecnos.
MACARRÓN MIGUEL, A. Mª. (1995), Historia da conservación e a restauración. Desde a antigüidade ata finais do século XIX. Madrid, Tecnos.
MARTINEZ XUSTIZA, Mª. J. (2000), Historia e teoría de la conservación e restauración artística, Madrid, Tecnos
MORAIS, A.J. (1996), Patrimonio Histórico artístico. Historia 16. Madrid.
MUÑOZ COSME, A. (1989), A conservación do Patrimonio Arquitectónico Español. Ministerio de Cultura. Instituto de Conservación e Restauración de Bens Culturais. Madrid,
MUÑOZ COSME, A. (2012), "Catálogos e inventarios del patrimonio en España", El catalogo monumental de España (1900-1961): investigación, restauración e difusión (Lopez-Yalto Erizalde (coord.).
O alumno deberá ter capacidade de:
1. Comprender a importancia das institucións no campo do Patrimonio Cultural e as diferentes políticas de funcionamento.
2. Coñecer o marco legal que ampara e regula o patrimonio histórico-artístico.
3. Coñecer o papel do patrimonio cultural na sociedade actual.
4. Entender o patrimonio en relación coas necesidades e demandas da sociedade actual.
5. Utilizar e seleccionar os materiais bibliográficos específicos sobre a materia.
6. Aplicar os coñecementos de modo rigoroso a través das novas tecnoloxías.
Docencia expositiva:
Nestas clases o profesor explicará os conceptos teórico prácticos dos contidos, apoiándose en presentacións multimedia ou en calquera outro medio que lle axude a facilitar a comprensión da materia. Para unha mellor comprensión destes conceptos o alumno, xunto coa bibliografía recomendada no apartado correspondente, dispoñerá de material docente complementario que será proporcionado polo profesor e que estará dispoñible no aula virtual da materia
Docencia interactiva:
Estas clases levaranse a cabo tanto no aula, como fóra dela en sesións fixadas con antelación. Neste tipo de docencia os alumnos e o profesor traballarán conxuntamente na análise de casos concretos, tanto de carácter teórico como práctico, así como na resolución dos problemas derivados dos traballos ou das actividades que os alumnos teñan que realizar. Do mesmo xeito que sucede no caso anterior, para iso os alumnos dispoñerán do material correspondente
Igualmente fora da aula, realizarase unha actividade de prácticas de campo, en colaboración con outras materias do Grao, á vez que esta actividade estará supeditada á posibilidade de subvención por parte da Facultade, e terá un carácter obligatorio para todos os alumnos matriculados da materia, á vez que evaluable. Con ela trátase de que os alumnos comprendan o carácter interdisciplinar e trascendental na Historia da Arte da materia impartida, á vez que lles valla para para comprender e analizar in situ os problemas técnicos.
Tutorías personalizadas:
As tutorías están destinadas ao seguimiento da aprendizaxe dos alumnos por parte do profesor encargado da docencia. Nestas horas levarase a cabo o seguimiento do proceso de aprendizaxe dos alumnos, tanto a nivel de traballo como de resolución de dúbidas para clarificar os conceptos básicos da materia
Traballo fin de curso
Traballo, voluntario, a desenvolver en grupo clase consistente na realización dun proxecto de xestión sobre un ben do patrimonio cultural
DOCENCIA EXPOSITIVA: 32 HORAS
1ª E 2ª semanas: 4 horas semanales
3ª a 8ª semana: 2 horas semanales
10ª a 14ª semanas: 2 horas semanales
DOCENCIA INTERACTIVA: 16 HORAS
3ª a 8ª semana: 1 hora semanal
10ª a 14ª semanas: 1 hora semanal
15ª semana: 5 horas semanales correspondentes coa práctica de campo
TUTORÍA PERSONALIZADA
4ª E 5ª semana: 2 horas
9ª semana: 1 hora
A avaliación da aprendizaxe debe de comprender tanto o proceso como o resultado obtido na mesma. O rendemento dos estudantes depende de dous factores: o esforzo realizado e a capacidade do estudante ao longo da materia. O exame é o instrumento de avaliación do resultado pero non permite evaluar no seu integridad o proceso de aprendizaxe seguida. Leste, a través dos créditos ECTS, axústase a unha avaliación continua que debe de contribuír decididamente a estimular ao alumnado á vez que a involucrarse na súa formación.
A avaliación levarase a cabo mediante un sistema de avaliación continua e contará dunha proba final, que abarcará tanto cuestións analizadas na docencia expositiva como interactiva e a realización e defensa dun traballo de curso.
A avaliación continua, terá un peso do 100 % da cualificación final. Cun desglose de:
-Participación nas clases: 10 % nota final
-Realización de traballos relacionados coa docencia interactiva para a aula, lecturas, 30%. Isto entregarase a través do aula virtual. A entrega destes traballos por parte dos alumnos é obligatorio para superar a materia, e neles o alumno ten que obter unha puntuación igual ou superior a 1.5 ptos.
-Proba final especifica. 60%. Esta proba será de carácter teórico práctico, consistente nun cuestionario a desenvolver a través do aula virtual da materia, consistente en 60 preguntas, de resposta múltiple, navegación secuencial e un único intento a realizar en 75 minutos. Para superar a materia considérase requisito imprescindible que o alumno alcance no exercicio de exame a puntuación mínima de 2.5.
A valoración do traballo voluntario equivalerá ao 20% da nota final da materia alcanzada polo estudante
No caso de que algún estudante non puidese cumprir na primeira opción da convocatoria cos requisitos establecidos para a avaliación continua, previa xustificación das razóns da imposibilidad, fixarase un procedemento singularizado, para poder cubrir esa parte da valoración final, a través de materiais que o profesor indicaralle, e que deberán de ser entregados coa debida antelación para proceder á súa corrección, sete días antes da data do exame do cuatrimestre.
Dispensa. O alumnado ao que lle sexa concedida dispensa de asistencia a clase (seguindo a Instrución Nº 1/2017 da Secretaría Xeral sobre dispénsaa de asistencia a clase en determinadas circunstancias), si avaliará cunha proba final específica que supoñerá o 100% da cualificación.
Realización fraudulenta de exercicios e probas: Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións
TEMPO PRESENCIAL DO ALUMNO/A: 51 horas. Das cales:
Docencia expositiva: 32 horas
Docencia interactiva: 16 horas
Titorías: 3 horas
TEMPO DE ESTUDO E ACTIVIDADE PERSONAL: 99 horas. Das cales:
Estudo autónomo, individual ou en grupo: 60 horas
Lecturas propostas, actividades de biblioteca e preparación das presentacións: 32 horas
Outras tarefas: 7 horas
A asistencia ás sesións expositivas e interactivas resulta fundamental para o seguimiento e a superación da materia. O alumnado así mesmo deberá de realizar todas as actividades propostas polo profesor para superar con éxito a materia
O material docente estará a disposición dos alumnos no aula do Campus Virtual da USC
Programaranse con antelación actividades alternativas para o desenvolvemento completo da materia, como conferencias por parte de especialistas, tanto en oficios artísticos como no estudos dos mesmos
PLAN DE CONTINXENCIA. ESCENARIO II DISTANCIAMIENTO
Obxectivos
Mantéñense iguais que no escenario I de presencialidade
Competencias
Mantéñense iguais que no escenario I de presencialidade
Contidos
Docencia expositiva
- Introdución: o patrimonio e a súa xestión
-Tema 1: O marco institucional. Institucións e organizacións xestoras do patrimonio. Clasificación, función e principais exemplos
-Tema 2: O marco legal. Normativa internacional e lexislación nacional
-Tema 3: Impacto social. Políticas culturais. Difusión patrimonial, turismo e accesibilidad
Docencia interactiva
Sesión 1.- O valor das institucións
Sesión 2.- O patrimonio da humanidade
Sesión 3.- Entender a lei
Sesión 4.- Restauración vs Conservación
Sesión 5.-Ao servizo da sociedade: o uso do patrimonio
Actividades complementarias.
Práctica de campo. Visita a Bilbao. Museo de Belas Artes de Bilbao, Guggenheim, Condicionada á existencia de financiamento e disponibilidad horaria por parte dos museos. No caso de non ser posible deseñarase, en coordinación coas restantes asignaturas de terceiro curso outra saída de campo.
Traballo de curso: voluntario
Elaboración dun proxecto de xestión de patrimonio cultural
Bibliografía
Mantense a mesma que no escenario I de presencialidade
Metodoloxía
Docencia expositiva:
Nestas clases o profesor explicará os conceptos teórico prácticos dos contidos, apoiándose en presentacións multimedia ou en calquera outro medio que lle axude a facilitar a comprensión da materia. Para unha mellor comprensión destes conceptos o alumno, xunto coa bibliografía recomendada no apartado correspondente, dispoñerá de material docente complementario que será proporcionado polo profesor e que estará dispoñible no aula virtual da materia
Docencia interactiva:
Estas clases levaranse a cabo tanto no aula, como fóra dela en sesións fixadas con antelación. Neste tipo de docencia os alumnos e o profesor traballarán conjuntamente na análise de de casos concretos, tanto de carácter teórico como práctico, así como na resolución dos problemas derivados dos traballos ou das actividades que os alumnos teñan que realizar. Do mesmo xeito que sucede no caso anterior, para iso os alumnos dispoñerán do material correspondente
Igualmente fose do aula, realizarase unha actividade de prácticas de campo, en colaboración con outras materias do Grado, á vez que esta actividade estará supeditada á posibilidade de subvención por parte da Facultade, e terá un carácter obligatorio para todos os alumnos matriculados da materia, á vez que evaluable. Con ela trátase de que os alumnos comprendan o carácter interdisciplinar e trascendental na Historia da Arte da materia impartida, á vez que lles valla para para comprender e analizar in situ os problemas técnicos.
Tutorías personalizadas:
As tutorías están destinadas ao seguimiento da aprendizaxe dos alumnos por parte do profesor encargado da docencia. Nestas horas levarase a cabo o seguimiento do proceso de aprendizaxe dos alumnos, tanto a nivel de traballo como de resolución de dúbidas para clarificar os conceptos básicos da materia
Traballo fin de curso
Traballo, voluntario, a desenvolver en por o alumno no gran grupo clase consistente na realización dun glosario de términos artísticos, que se efectuará no campus virtual da materia
DOCENCIA EXPOSITIVA: 32 HORAS
1ª E 2ª semanas: 4 horas semanales
3ª a 8ª semana: 2 horas semanales
10ª a 14ª semanas: 2 horas semanales
DOCENCIA INTERACTIVA: 16 HORAS
3ª a 8ª semana: 1 hora semanal
10ª a 14ª semanas: 1 hora semanal
15ª semana: 5 horas semanales correspondentes coa práctica de campo
TUTORÍA PERSONALIZADA
4ª E 5ª semana: 2 horas
9ª semana: 1 hora
Sistema de avaliación
A avaliación da aprendizaxe debe de comprender tanto o proceso como o resultado obtido na mesma. O rendemento dos estudantes depende de dous factores: o esforzo realizado e a capacidade do estudante ao longo da materia. O exame é o instrumento de avaliación do resultado pero non permite evaluar no seu integridad o proceso de aprendizaxe seguida. Leste, a través dos créditos ECTS, axústase a unha avaliación continua que debe de contribuír decididamente a estimular ao alumnado á vez que a involucrarse na súa formación.
A avaliación levarase a cabo mediante un sistema de avaliación continua e contará dunha proba final, que abarcará tanto cuestións analizadas na docencia expositiva como interactiva e a realización e defensa dun traballo de curso.
A avaliación continua, terá un peso do 100 % da cualificación final. Cun desglose de:
-Participación nas clases: 10 % nota final
-Realización de traballos relacionados coa docencia interactiva para a aula, lecturas, 30%. Isto entregarase a través do aula virtual. A entrega destes traballos por parte dos alumnos é obligatorio para superar a materia, e neles o alumno ten que obter unha puntuación igual ou superior a 1.5 ptos.
-Proba final especifica. 60%. Esta proba será de carácter teórico práctico, consistente nun cuestionario a desenvolver a través do aula virtual da materia, consistente en 60 preguntas, de resposta múltiple, navegación secuencial e un único intento a realizar en 75 minutos. Para superar a materia considérase requisito imprescindible que o alumno alcance no exercicio de exame a puntuación mínima de 2.5.
A valoración do traballo voluntario equivalerá ao 20% da nota final da materia alcanzada polo estudante
No caso de que algún estudante non puidese cumprir na primeira opción da convocatoria cos requisitos establecidos para a avaliación continua, previa xustificación das razóns da imposibilidad, fixarase un procedemento singularizado, para poder cubrir esa parte da valoración final, a través de materiais que o profesor indicaralle, e que deberán de ser entregados coa debida antelación para proceder á súa corrección, sete días antes da data do exame do cuatrimestre.
Dispensa. O alumnado ao que lle sexa concedida dispensa de asistencia a clase (seguindo a Instrución Nº 1/2017 da Secretaría Xeral sobre dispénsaa de asistencia a clase en determinadas circunstancias), si avaliará cunha proba final específica que supoñerá o 100% da cualificación.
Realización fraudulenta de exercicios e probas: Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións
PLAN DE CONTINGENCIA. ESCENARIO III. PECHADURA
Obxectivos
Mantéñense iguais que no escenario I de presencialidade
Competencias
Mantéñense iguais que no escenario I de presencialidade
Contidos
Docencia expositiva
- Introdución: o patrimonio e a súa xestión
-Tema 1: O marco institucional. Institucións e organizacións xestoras do patrimonio. Clasificación, función e principais exemplos
-Tema 2: O marco legal. Normativa internacional e lexislación nacional
-Tema 3: Impacto social. Políticas culturais. Difusión patrimonial, turismo e accesibilidad
Docencia interactiva
Sesión 1.- O valor das institucións
Sesión 2.- O patrimonio da humanidade
Sesión 3.- Entender a lei
Sesión 4.- Restauración vs Conservación
Sesión 5.-Ao servizo da sociedade: o uso do patrimonio
Actividades complementarias.
Práctica de campo. Visita a Bilbao. Museo de Belas Artes de Bilbao, Guggenheim, Condicionada á existencia de financiamento e disponibilidad horaria por parte dos museos. No caso de non ser posible deseñarase, en coordinación coas restantes asignaturas de terceiro curso outra saída de campo.
Traballo de curso: voluntario
Elaboración dun proxecto de xestión de patrimonio cultural
Bibliografía
Mantense a mesma que no escenario I de presencialidad
Metodoloxía
Docencia expositiva:
Nestas clases o profesor explicará os conceptos teórico prácticos dos contidos, apoiándose en presentacións multimedia ou en calquera outro medio que lle axude a facilitar a comprensión da materia. Para unha mellor comprensión destes conceptos o alumno, xunto coa bibliografía recomendada no apartado correspondente, dispoñerá de material docente complementario que será proporcionado polo profesor e que estará dispoñible no aula virtual da materia
Docencia interactiva:
Estas clases levaranse a cabo tanto no aula, como fóra dela en sesións fixadas con antelación. Neste tipo de docencia os alumnos e o profesor traballarán conjuntamente na análise de de casos concretos, tanto de carácter teórico como práctico, así como na resolución dos problemas derivados dos traballos ou das actividades que os alumnos teñan que realizar. Do mesmo xeito que sucede no caso anterior, para iso os alumnos dispoñerán do material correspondente
Igualmente fose do aula, realizarase unha actividade de prácticas de campo, en colaboración con outras materias do Grado, á vez que esta actividade estará supeditada á posibilidade de subvención por parte da Facultade, e terá un carácter obligatorio para todos os alumnos matriculados da materia, á vez que evaluable. Con ela trátase de que os alumnos comprendan o carácter interdisciplinar e trascendental na Historia da Arte da materia impartida, á vez que lles valla para para comprender e analizar in situ os problemas técnicos.
Tutorías personalizadas:
As tutorías están destinadas ao seguimiento da aprendizaxe dos alumnos por parte do profesor encargado da docencia. Nestas horas levarase a cabo o seguimiento do proceso de aprendizaxe dos alumnos, tanto a nivel de traballo como de resolución de dúbidas para clarificar os conceptos básicos da materia
Traballo fin de curso
Traballo, voluntario, a desenvolver en por o alumno no gran grupo clase consistente na realización dun glosario de términos artísticos, que se efectuará no campus virtual da materia
DOCENCIA EXPOSITIVA: 32 HORAS
1ª E 2ª semanas: 4 horas semanales
3ª a 8ª semana: 2 horas semanales
10ª a 14ª semanas: 2 horas semanales
DOCENCIA INTERACTIVA: 16 HORAS
3ª a 8ª semana: 1 hora semanal
10ª a 14ª semanas: 1 hora semanal
15ª semana: 5 horas semanales correspondentes coa práctica de campo
TUTORÍA PERSONALIZADA
4ª E 5ª semana: 2 horas
9ª semana: 1 hora
Sistema de avaliación
Sistema de avaliación
A avaliación da aprendizaxe debe de comprender tanto o proceso como o resultado obtido na mesma. O rendemento dos estudantes depende de dous factores: o esforzo realizado e a capacidade do estudante ao longo da materia. O exame é o instrumento de avaliación do resultado pero non permite evaluar no seu integridad o proceso de aprendizaxe seguida. Leste, a través dos créditos ECTS, axústase a unha avaliación continua que debe de contribuír decididamente a estimular ao alumnado á vez que a involucrarse na súa formación.
A avaliación levarase a cabo mediante un sistema de avaliación continua e contará dunha proba final, que abarcará tanto cuestións analizadas na docencia expositiva como interactiva e a realización e defensa dun traballo de curso.
A avaliación continua, terá un peso do 100 % da cualificación final. Cun desglose de:
-Participación nas clases: 10 % nota final
-Realización de traballos relacionados coa docencia interactiva para a aula, lecturas, 30%. Isto entregarase a través do aula virtual. A entrega destes traballos por parte dos alumnos é obligatorio para superar a materia, e neles o alumno ten que obter unha puntuación igual ou superior a 1.5 ptos.
-Proba final especifica. 60%. Esta proba será de carácter teórico práctico, consistente nun cuestionario a desenvolver a través do aula virtual da materia, consistente en 60 preguntas, de resposta múltiple, navegación secuencial e un único intento a realizar en 75 minutos. Para superar a materia considérase requisito imprescindible que o alumno alcance no exercicio de exame a puntuación mínima de 2.5.
A valoración do traballo voluntario equivalerá ao 20% da nota final da materia alcanzada polo estudante
No caso de que algún estudante non puidese cumprir na primeira opción da convocatoria cos requisitos establecidos para a avaliación continua, previa xustificación das razóns da imposibilidad, fixarase un procedemento singularizado, para poder cubrir esa parte da valoración final, a través de materiais que o profesor indicaralle, e que deberán de ser entregados coa debida antelación para proceder á súa corrección, sete días antes da data do exame do cuatrimestre.
Dispensa. O alumnado ao que lle sexa concedida dispensa de asistencia a clase (seguindo a Instrución Nº 1/2017 da Secretaría Xeral sobre dispénsaa de asistencia a clase en determinadas circunstancias), si avaliará cunha proba final específica que supoñerá o 100% da cualificación.
Realización fraudulenta de exercicios e probas: Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións
Begoña Fernandez Rodriguez
Coordinador/a- Departamento
- Historia da Arte
- Área
- Historia da Arte
- Teléfono
- 881812715
- Correo electrónico
- begona.fernandez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Carme Lopez Calderon
- Departamento
- Historia da Arte
- Área
- Historia da Arte
- Correo electrónico
- carme.lopez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Martes | |||
---|---|---|---|
17:30-19:30 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | Aula 10 |
Xoves | |||
15:30-17:30 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | Aula 10 |
24.05.2021 11:30-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula virtual |
12.07.2021 11:30-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula virtual |