Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Historia da Arte
Áreas: Historia da Arte
Centro Facultade de Xeografía e Historia
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
1. Coñecer os principios básicos da tutela e da xestión patrimonial.
2. Coñecer as principais institucións e organizacións implicadas na xestión do patrimonio.
3. Coñecer e comprender a normativa e a lexislación que regula a xestión patrimonial.
4. Comprender e analizar o impacto social das políticas e actuacións relacionadas coa xestión do patrimonio.
5. Poñer en práctica o vocabulario técnico necesario e específico da disciplina, así como os seus distintos criterios metodolóxicos.
Docencia expositiva
Introdución: o patrimonio e a súa xestión
Tema I: O marco institucional. Institucións e organizacións que xestionan o patrimonio.
Tema II: O marco legal. Normativa internacional e lexislación nacional
Tema III: Impacto social. Políticas culturais. Difusión do patrimonio, turismo e accesibilidade
Docencia interactiva
- Sesión 1.- O valor das institucións
- Sesión 2.- O patrimonio da humanidade
- Sesión 3.- Coñecemento da lei
- Sesión 4.- Restauración vs Conservación
- Sesión 5.-Ao servizo da sociedade: o uso do patrimonio
Práctica de campo.
Realizar unha visita, se é posible, fóra da nosa comunidade autónoma, en compañía doutras materias do mesmo curso ou doutras ensinanzas impartidas na Facultade. Esta actividade está supeditada á aprobación do financiamento da USC, e terá como marco a visita a determinadas institucións de xestión do patrimonio relacionadas coa xestión de bens culturais a nivel institucional ou de uso social do patrimonio.
Traballo do curso: voluntariado
Elaboración, mediante traballo en grupo, dun proxecto de xestión do patrimonio dun ben cultural.
Bibliografía básica.
GARCIA CUETOS, M. P. (2012), El patrimonio cultural, conceptos básicos, Prensas Universidade de Zaragoza, Textos docentes, 207
MONTERROSO MONTERO, J.M. (2000), Protección e conservación del patrimonio. Principios teóricos. Santiago de Compostela
Bibliografía de referencia
BALLART, J. e TRESSERRAS, J.J. (2001), Gestión de patrimonio cultural. Ariel Patrimonio, Barcelona.
BALLART, J. (2006), El patrimonio histórico y arqueológico: valor y uso. Ariel Patrimonio, Barcelona.
GONZÁLEZ VARAS IBAÑEZ, I. (2000), Conservación de bens culturais. Teoría, historia, principios e normas. Manuales de Arte Cátedra, Madrid.
GONZÁLEZ VARAS IBAÑEZ, I. (2015), Patrimonio cultural, conceptos, debates e problemas, Madrid, Catedra
HERNÁNDEZ HERNÁNDEZ, Fr. (2002), El patrimonio cultural, la memoria recuperada. Madrid,
Edicións Trea.
LOPEZ TRUJILLO, M. (2006), A La lucha por los bienes culturales españoles (1500-1939). Trea, Asturias.
MACARRÓN MIGUEL, A.Mª., GONZÁLEZ MOZO, A. (1998), La conservación y restauración en el siglo XX. Madrid, Tecnos.
MACARRÓN MIGUEL, A. Mª. (1995), Historia da conservación e a restauración. Desde a antigüidad hasta finales del siglo XIX. Madrid, Tecnos.
MARTINEZ XUSTIZA, Mª. J. (2000), Historia y teoría de la conservación e restauración artística, Madrid, Tecnos
MORAIS, A.J. (1996), Patrimonio Histórico artístico. Madrid. Historia 16.
MUÑOZ COSME, A. (1989), La conservación del patrimonio arquitectónico español. Ministerio de Cultura. Instituto de Conservación e Restauración de Bens Culturais. Madrid,
MUÑOZ COSME, A. (2012), "Catálogos e inventarios del patrimonio en España", El catalogo monumental de España (1900-1961): investigación, restauración e difusión (Lopez-Yalto Erizalde (coord.).
O alumno debe ter a capacidade de:
1.- Coñecer a importancia das institucións no ámbito do Patrimonio Cultural e as diferentes políticas de funcionamento.
2.- Coñecer o marco legal que protexe e regula o patrimonio histórico-artístico.
3.- Coñecer o papel do patrimonio cultural na sociedade actual.
4.- Entender o patrimonio en relación coas necesidades e demandas da sociedade actual.
5.- Utilizar e seleccionar os materiais bibliográficos específicos sobre o tema.
6.- Aplicar con rigor o coñecemento a través das novas tecnoloxías.
Docencia expositiva:
Nestas clases, o profesor explicará os conceptos teórico-prácticos dos contidos, apoiándose en presentacións multimedia ou calquera outro medio audiovisual que axude a facilitar a comprensión da materia. Para unha mellor comprensión dos conceptos e para facilitar a aprendizaxe, o alumno, xunto coa bibliografía recomendada, disporá de material didáctico complementario, que estará dispoñible na aula virtual da materia.
Docencia interactiva:
Estas clases terán lugar na aula. Neste tipo de ensinanzas, o alumnado e o profesorado traballarán conxuntamente na análise e comentario de casos concretos, tanto teóricos como prácticos, así como na resolución dos problemas derivados dos traballos ou actividades que o alumnado teña que realizar. Para a realización destas actividades, o alumno disporá do material correspondente na aula virtual.
As prácticas de campo tamén se poderán realizar fóra da aula, en colaboración con outras materias do Grao, actividade que estará suxeita á concesión dunha subvención por parte da Facultade, e será obrigatoria para todo o alumnado matriculado, así como avaliable.
Tutoriais personalizados:
As titorías están dirixidas ao seguimento da aprendizaxe do alumnado. Durante estas horas realizarase o seguimento do proceso de aprendizaxe do alumnado, tanto a nivel de traballo como de resolución de dúbidas para aclarar os conceptos básicos da materia.
Traballo de fin de curso
Traballo, voluntario, a desenvolver polo alumno, dentro dun grupo de traballo, consistente na realización dun proxecto de xestión do patrimonio dun ben cultural.
Docencia expositiva: 32 HORAS
1a e 2a semanas: 4 horas semanais
3a a 8a semana: 2 horas semanais
Semanas 10a a 14a: 2 horas semanais
Docencia interactiva: 16 HORAS
3a a 8a semana: 1 hora semanal
Semanas 10 a 14: 1 hora semanal
15a semana: 5 horas semanais correspondentes á práctica de campo
titorías personalizadas
4a e 5a semana: 2 horas
9ª semana: 1 hora
A avaliación da aprendizaxe debe incluír tanto o proceso como o resultado obtido. O rendemento do alumno depende de dous factores: o esforzo realizado e a capacidade do alumno ao longo da materia. O exame é o instrumento para avaliar o resultado, pero non permite avaliar todo o proceso de aprendizaxe. Isto, a través dos créditos ECTS, axústase a unha avaliación continua que debe contribuír a estimular o alumnado ao tempo que se implica na súa formación.
A avaliación realizarase mediante un sistema de avaliación continua, proba final. A avaliación continua terá un peso do 100% da nota final.
En relación á avaliación continua, que terá un peso do 40%, esta baséase na valoración das actividades desenvolvidas polo alumno na docencia interactiva, coas exposicións, comentarios e participación nos diferentes seminarios propostos. A realización e entrega de todas as actividades propostas é obrigatoria para superar a materia, e nelas o alumno deberá obter unha puntuación igual ou superior a 1,5 puntos.
Proba final. A esta proba corresponderalle unha puntuación do 60% e para superar a materia o alumno deberá obter polo menos 2,5 puntos sobre 6. Esta proba consistirá nun cuestionario que se desenvolverá a través da aula virtual da materia, composto por 60 preguntas, con respostas múltiples, navegación secuencial e un único intento a realizar en 75 minutos.
A avaliación do traballo voluntario será equivalente ao 20% da nota final da materia acadada polo alumno.
No caso de que algún alumno/a non puidese reunir os requisitos establecidos para a avaliación continua na primeira opción da convocatoria, unha vez xustificados os motivos da imposibilidade, establecerase un procedemento singular, para cubrir esa parte da avaliación final. mediante materiais que o profesor indicará, e que deberán entregarse coa debida antelación para proceder á súa corrección, con sete días de antelación á data do exame cuadrimestre.
Dispensa. O alumnado ao que lle sexa concedida dispensa de asistencia a clase (seguindo a Instrución Nº 1/2017 da Secretaría Xeral sobre dispénsaa de asistencia a clase en determinadas circunstancias), avaliarase cunha proba final específica que suporá o 100% da cualificación.
Realización fraudulenta de exercicios e probas: Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións
TEMPO PRESENCIAL DO ALUMNO/A: 51 horas. Das cales:
Docencia expositiva: 32 horas
Docencia interactiva: 16 horas
Titorías: 3 horas
TEMPO DE ESTUDO E ACTIVIDADE PERSONAL: 99 horas. Das cales:
Estudo autónomo, individual ou en grupo: 60 horas
Lecturas propostas, actividades de biblioteca e preparación das presentacións: 32 horas
Outras tarefas: 7 horas
A asistencia ás sesións expositivas e interactivas resulta fundamental para o seguimiento e a superación da materia. O alumnado así mesmo deberá de realizar todas as actividades propostas polo profesor para superar con éxito a materia
O material docente estará a disposición dos alumnos na aula do Campus Virtual da USC
Programaranse con antelación actividades alternativas para o desenvolvemento completo da materia, como conferencias por parte de especialistas, tanto en oficios artísticos como no estudo dos mesmos
Begoña Fernandez Rodriguez
Coordinador/a- Departamento
- Historia da Arte
- Área
- Historia da Arte
- Teléfono
- 881812715
- Correo electrónico
- begona.fernandez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Sabela Valcarcel Lago
- Departamento
- Historia da Arte
- Área
- Historia da Arte
- Correo electrónico
- sabela.v.lago [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral USC
Martes | |||
---|---|---|---|
17:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 10 |
Xoves | |||
15:00-17:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 10 |
02.06.2023 11:30-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 10 |
02.06.2023 11:30-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 12 |
10.07.2023 11:30-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 12 |