Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego, Alemán
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Filoloxía Inglesa e Alemá
Áreas: Filoloxía Alemá
Centro Facultade de Filoloxía
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Estudo dos principais movementos literarios en lingua alemá desde a época postromántica ao Realismo, centrado nunha introdución teórica á historia da literatura da época, así como nunha exposición sobre as lecturas de referencia obrigatorias.
1. Introdución histórico-cultural á época (Junges Deutschland/ Vormärz, Biedermeier, Realismus)
2. Autores e obras:
2.1. Lírica do “Junges Deutschland” (selección)
2.2. Heinrich Heine: Deutschland. Ein Wintermärchen (1844)
2.3. Georg Büchner: Leonce und Lena (1836)
2.4. Jeremias Gotthelf: Die schwarze Spinne (1842)
2.5. Gottfried Keller: Romeo und Julia auf dem Dorfe (1875)
2.6. Theodor Fontane: Effi Briest (1895)
AUST, H.: Literatur des Realismus. Stuttgart: Metzler 2000.
AUST, H.: Theodor Fontane. Ein Studienbuch. Tübingen/Basel: Francke 1997.
BEGEMANN, C. (Hg.): Realismus. Epoche - Autoren - Werke. Darmstadt: WBG 2007.
BRANDMEYER, R.: Biedermeierroman und Krise der ständischen Ordnung. Studien zum literarischen Konservatismus. Tübingen: Niemeyer 1982.
GLASER, H.A. (Hg.): Deutsche Literatur. Eine Sozialgeschichte. Bd. 7: Vom Nachmärz zur Gründerzeit: Realismus 1848-1880. Reinbek: Rowohlt 1982.
Hansers Sozialgeschichte der deutschen Literatur vom 16. Jh. bis zur Gegenwart. Bd. 5: Zwischen Restauration und Revolution. Hg. v. Gert Sautermeister / Ulrico Schmid. München: Hanser 1998.
MAYER, Hans: Georg Büchner und seine Zeit. Frankfurt/M.: Suhrkamp 1972.
PLETT, B. (Hg.): Theodor Fontane. Neue Wege der Forschung. Darmstadt: WBG 1997.
SENGLE, F.: Biedermeierzeit. Deutsche Literatur im Spannungsfeld zwischen Restauration und Revolution. 1815-1848. 3 Bde. [Bd. 1: Allg. Voraussetzungen. Richtungen. Darstellungsmittel. Bd. 2: Die Formenwelt. Bd. 3: Die Dichter.] Stuttgart: Metzler 1971- 1980.
SWALES, M.: Epochenbuch Realismus. Romane und Erzählungen. Berlin: Erich Schmidt 1997.
- Coñecemento dos temas e conceptos literarios específicos da época estudada e das súas estratexias de representación literaria
- Capacidade de análise dos textos de lectura obrigatoria e de outros textos da época estudada
- Ademais do estudo teórico da época, a lectura e o comentario crítico dos textos e o seu debate nas clases constituirán a parte fundamental do curso (3 horas semanais)
- Así mesmo proporase unha serie de temas sobre cada un dos textos de lectura obrigatoria, coa finalidade de que os estudantes leven a cabo un traballo de exposición oral
No caso de que se decrete algún dos escenarios de continxencia previstos na USC para o curso 2021-2022 aplicarase o indicado na alínea de observacións baixo a epígrafe ‘Plan de continxencia’.
O sistema de avaliación para a primeira e segunda oportunidade será o seguinte:
1. Participación activa en clase e exposición individual sobre un tema das obras de lectura obrigatoria (30%)
3. Proba final (70% da nota final)
Para o alumnado con dispensa oficial de asistencia o sistema de avaliación será un traballo escrito (30% da nota) e unha proba final (70% da nota final).
Para aqueles casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido no artigo 16 da “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións".
No caso de que se decrete algún dos escenarios de continxencia previstos na USC para o curso 2021-2022 aplicarase o indicado na alínea de observacións baixo a epígrafe ‘Plan de continxencia’.
- Aproximadamente 6 horas semanais:
- 3 horas/semana de clases presenciais (teóricas e prácticas),
- 3 horas/semana de traballo persoal
- Unha lectura atenta dos textos obrigatorios en alemán, a primeira delas preferentemente antes de principio de curso
- Coñecementos avanzados de historia e cultura dos países de fala alemá
Plan de continxencia para os escenarios 2 e 3 das “Bases para o desenvolvemento dunha docencia presencial segura no curso académico 2021-2022”
No caso de que as autoridades pertinentes decretaran os escenarios 2 ou 3 a metodoloxía adaptarase ás directrices establecidas pola USC e aos parámetros acordados polo centro, de modo que as actividades docentes que non poidan executarse de modo presencial desenvolveranse de modo virtual recorrendo ás ferramentas institucionais postas a disposición pola USC, combinando actividades de carácter síncrono (principalmente a través da plataforma MSTeams) e/ou asíncrono (principalmente a través de MSTeams ou Moodle) dependendo do tipo de actividade.
Mediante a aplicación MSTeams exporanse os correspondentes contidos da materia e o alumnado presentará o seu traballo sobre a lectura e o tema acordado co profesor.
O profesor facilitará o acceso do estudante aos materiais e textos de referencia do curso, e indicará en todo caso recursos online suficientes para seguir os contidos da materia e realizar o traballo de exposición oral.
Na modalidade de docencia semipresencial do escenario 2 manterase, sempre que sexa posible, o mesmo sistema de avaliación que no escenario 1. Se isto non fose posible, optaríase polo mesmo método do escenario 3, onde as probas presenciais substituiranse por tarefas e probas telemáticas (síncronas ou asíncronas, orais ou escritas) empregando as ferramentas institucionais.
Daquela a avaliación basearase na participación activa nas clases presenciais e non presenciais, e na participación e nas presentacións do alumnado a través de MSTeams (30%). A proba final realizarase de xeito telemático nas plataformas Moodle e/ou MSTeams (70% da nota total).
Para aqueles casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido no artigo 16 da “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións".
Aqueles estudantes con dispensa oficial de asistencia deberán entregar en tempo e forma os traballos programados (30%) e realizar un exame final telemático (70% da nota total).
Maria Dolores Sabate Planes
Coordinador/a- Departamento
- Filoloxía Inglesa e Alemá
- Área
- Filoloxía Alemá
- Teléfono
- 881811848
- Correo electrónico
- dolors.sabate.planes [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Xoves | |||
---|---|---|---|
13:00-14:00 | Grupo /CLIS_01 | Alemán | C04 |
Venres | |||
12:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Alemán | C03 |
13:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Alemán | C03 |
24.01.2022 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_01 | C02 |
24.01.2022 09:30-13:30 | Grupo /CLE_01 | C02 |
17.06.2022 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_01 | C02 |
17.06.2022 09:30-13:30 | Grupo /CLE_01 | C02 |