Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Campus Lugo
Áreas: Escola Universitaria de Enfermaría [L]
Centro Escola Universitaria de Enfermaría
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Coñecer concepto, evolución e modelos de Psiquiatría e Saúde Mental.
Identificar as necesidades dos pacientes nas distintas patoloxías.
Coñecer a lexislación que regula o internamento dos enfermos psiquiátricos.
Coñecer e saber aplicar a terapéutica.
Coñecer os principais trastornos psiquiátricos nas distintas fases do ciclo vital
Módulo I: Fundamentos da enfermaría psiquiátrica e da saúde mental
Módulo II: Psicopatoloxías
Módulo III: Trastornos adictivos
Módulo IV: Enfermaría da saúde mental e psiquiátrica infanto-xuvenil
Módulo V: Xerontopsiquiatría
ARIAS,MªT. REYES,L.(2006). Drogas información y Enfermería. Neos.
BOBES, J. BOUSOÑO,M. Gonzalez;Mª,P.LÓPEZ,J.L..SÁIZ,P.A(2002). Enfermería Psiquiátrica.Síntesis.Madrid
DONNA M.WOMBLE,M.ED.,B.S.,R.N(2011)Introducción a la enfermería de la salud mental.Wolters Kluwer.Barcelona
FRANCES, A., & PAREDES, J. (2014). ¿Somos todos enfermos mentales?. Barcelona: Ariel.
GAIL W.STUART,MICHELE T.LARAIA .(2006).Enfermería Psiquiátrica. Principios y práctica.Elsevier.Mosby Madrid
Galiana Roch, J. (2016). Enfermería psiquiátrica. Recuperado de https://www-elsevierelibrary-es/pdfreader/enfermera-psiquitrica
J.FORNÉS.(2005).Enfermería de Salud Mental y Psiquiátrica.Planes de cuidados. Panamericana.Madrid.
LINDA EBY.NANCY J.BROWN (2010)2. Cuidados de enfermería en Salud Mental.Pearson.Madrid
MEGÍAS-LIZANCOS F.SERRANO M.D(2002)2. Enfermería en Psiquiatría y Salud Mental.Dae.Madrid.
O`BRIEN, KENNEDY, BALLARD.(2000).Enfermería psiquiátrica. McGraw-Hill. Interamericana
POLETTI,R. Aspectos psiquiátricos de los cuidados de enfermería. Rol
PSYCHIATRIC ASSOCIATION, A. DSM-5. Manual Diagnóstico y Estadístico de los Trastornos Mentales. Editorial Médica Panamericana.
RIGOL,A. UGALDE,A.(2001)2 Enfermería de Salud Mental y psiquiátrica. Salvat. Barcelona
SCHOEN,B.(2000)4.Enfermería psiquiátrica y de salud mental.Tomos I y II. McGraw-Hill.Interamericana. Madrid.
SHIVES,L.R.(2005)6.Enfermería Psquiátrica y de Salud Mental: Conceptos básicos.McGraw-Hill.Interamericana.madrid
(ORDEN CIN/2134/2008 e Libro branco da ANECA do Título de Grao de Enfermaría)
Coñecer os máis importantes problemas de saúde mental nos diferentes etapas do ciclo de vida, proporcionar atención integral e eficaz no campo da enfermería.
Capacidade de comunicarse eficazmente (incluíndo o uso de tecnoloxía): cos pacientes, familias e grupos sociais, incluíndo as persoas con dificultades de comunicación.
Capacidade de permitir que os pacientes e os seus coidadores para expresar as súas preocupacións e intereses, e pode responder de forma axeitada. Por exemplo, emocional, social, psicolóxico, espiritual ou física.
Capacidade de usar correctamente o consello competencias (técnicas de comunicación para promover o benestar do paciente).
Capacidade de identificar e tratar comportamentos reto.
Capacidade de recoñecer a ansiedade, estrés e depresión.
•Clases teóricas (expositivas)
Exposición por parte do profesorado, apoiado nos medios audiovisuais, do tema, centrándonos fundamentalmente naqueles conceptos que favorezan e faciliten a súa posterior asimilación.
•Clases interactivas
Para completar a docencia teórica realizaranse seminarios relacionados cos contidos da asinatura, que serán especificados ao comezo da actividade académica
O sistema de avaliación terá como obxectivo ponderar a adquisición de coñecementos, destrezas e habilidades que os alumnos acadarán ao longo do proceso de ENSINANZA-APRENDIZAXE.
A nota final da materia desglosarase do seguinte modo:
A.- Exame teórico.
O valor ponderado é de entre o 40% ao 70% e consistirá nunha proba obxetiva, as características da proba, o valor ponderado e os requisitos para a súa superación serán establecidos o primeiro día de clases
B- Avaliación continua.
O valor ponderado é de entre o 30% ao 60% corresponde ao sumatorio das calificacións acadadas nas distintas tarefas que se propoñerán durante o curso. O número de tarefas, o valor de cada unha e os criterios de corrección especificarase ao longo da docencia e serán visibles a través das plataformas interactivas para a docencia.
Os periodos de entrega para cada tarefa comunicaranse ao longo da actividade académica con suficiente antelación. Non se recollerá ninguna tarefa que non sexa entregada a través do medio indicado (campus virtual, teams, etc.), dentro do periodo indicado (día e hora) e no formato requerido (.pdf, .doc, etc.).
A asistencia tanto ás clases expositivas, como interactivas, tanto sexán presenciais como telemáticas, é obligatoria.
SEGUNDA OPORTUNIDADE:
De non superar a proba tipo test sobre contenidos teóricos da materia na primeira oportunidade, o estudantado terá unha segunda oportunidade, coas mesmas características da primeira. As actividades de evaluación continua non superadas porán ser recuperadas sempre e cando a falta de asistencia non motivara o suspenso. A puntuación por faltas de asistencia non será recuperable de ningún modo.
O alumnado con exención ou dispensa deberá contactar a principios de curso coa coordinación da materia co fin de programar as actividades de avaliación continua que serán obrigatorias para a superación da materia.
Docencia expositiva: estudo individual-36 horas
Docencia interactiva: seminario-18 horas
Lecturas recomendadas e elaboración de traballos-36 horas
Manexo da bibliografía recomendada para o estudo dos temas.
O estudo diario facilita o aprendizaxe
O estudo dos contidos teóricos será necesario para o desenvolvemento dos seminarios
Búsqueda e elaboración de información complementaria ao exposto na aula
Segundo a evolución da COVID-19, no caso de que a docencia non poida ser fundamentalmente presencial (1º escenario), as actividades académicas desenvolveranse no escesnario 2 (distanciamento), ou no escenario 3 (peche das instalacións); elaborándose un Plan de Continxencia.
PLAN DE CONTINXENCIA:
Escenario 2 (distanciamento)
Optamos por unha docencia semipresencial, polo que os estudantes desta materia nas clases expositivas rotarían semanalmente entre docencia presencial e docencia virtual.
A docencia interactiva sería sempre presencial.
Avaliación continua e exames parciais e/ou final:
- Exames parciais e/ou final que representa o 60% da cualificación global.
- Avaliación continua, que representa o 40% da cualificación global: demostraranse os coñecementos e habilidades adquiridas, mediante grupos de traballo e casos clínicos que se resolverán de forma individual ou en grupo; nesta docencia interactiva, valóranse os distintos parámetros como a presentación, manexo e procura de recursos bibliográficos, resolución de problemas e achegas persoais. Tamén se valorará a exposición oral.
A asistencia á docencia teórica, titorias grupais, seminarios e laboratorios é obrigatoria.
É imprescindible superar todas as avaliacións para aprobar a materia.
O plaxio e o uso indebido das tecnoloxías na realización de tarefas ou probas será penalizado na avaliación.
Escenario 3 (Docencia virtual exclusivamente)
Docencia a través das ferramentas das que dispón a USC (Teams, Campus Virtual, Forms...)
Avaliación continua mais exame final.
- Exames parcial e/ou final que representa o 50% da nota.
- Casos clínicos e traballos individuais: 50% da nota. demostraranse os coñecementos e habilidades adquiridas, mediante traballos; valorándose os distintos parámetros como a presentación, manexo e procura de recursos bibliográficos, resolución de problemas e achegas persoais.
O plaxio e o uso indebido das tecnoloxías na realización das tarefas ou probas será penalizado na avaliación.
María José Ferreira Díaz
Coordinador/a- Departamento
- Campus Lugo
- Área
- Escola Universitaria de Enfermaría [L]
- Correo electrónico
- mariajose.ferreira [at] usc.es
- Categoría
- Non Aplicable
Xoves | |||
---|---|---|---|
16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | AULA 6 |
18:00-19:00 | Grupo /CLIS_02 | Castelán | AULA 6 |
19:00-20:00 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | AULA 6 |
20:00-21:00 | Grupo /TI-ECTS01 | Castelán | AULA 6 |
23.05.2024 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | AULA 6 |
04.07.2024 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | AULA 6 |