Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 51
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Psicoloxía Clínica e Psicobioloxía, Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
Áreas: Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos, Enfermaría
Centro Facultade de Enfermaría
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
1. Comprender os distintos fenómenos psicosociais do ser humano e os seus fundamentos.
2. Coñecer os distintos modelos psicolóxicos e a súa aplicación en Enfermaría.
3. Coñecer as funcións psíquicas básicas e as súas patoloxías.
4. Valorar as alteracións das funcións psicolóxicas asociadas ás enfermidades
e trastornos específicos dos mesmos.
5. Dominar os tipos de comunicación e relación.
6. Comprender e valorar os aspectos psicosociais da profesión
• Módulo I:
Inclúe as distintas correntes e escolas no ámbito da psicoloxía así como aspectos que conforman o esquema xeral da conduta humana.
• Módulo II
Procesos psicolóxicos básicos.
• Módulo III
Coñecementos psicolóxicos aplicados á práctica profesional.
• Módulo IV
Plantea o estudo do comportamento social e trata temas relacionados co desenvolvemento da profesión e os problemas inherentes.
Actividades Interactivas
• Adherencia ao tratamento
• Paciente difícil
• Comunicación
• Conflitos no ámbito laboral
• Casos prácticos de modificación de conducta
Básica:
Alzer Riley JB. Comunicación en enfermaría. 9ª ed. Barcelona: Elsevier; 2021.
Amigo Vázquez. Manual de psicoloxía da saúde. 5ª ed. Madrid: Ed. Pirámide; 2023.
Cibanal Juan, Luís, María del Carmen Arce Sánchez, e María Consolo Carballal Balsa. Técnicas de comunicación e relación de axuda en ciencias da saúde. 4ou edición. Barcelona: Elsevier, 2022
Complementaria:
Delgado Losada ML. Fundamentos de psicoloxía: para Ciencias Sociais e da Saúde. Madrid: Panamericana; 2015.
Díaz García O meu, Ruiz Fernández MA, Villalobos Crespo A. Manual de técnicas e terapias cognitivo conductuales. Madrid: Desclee de Brouwer; 2017.
Fernández Millán JM. Xestión e intervención psicolóxica en emerxencias e catástrofes. Madrid: Edicións Pirámide; 2013.
Gálvez Herrer, Macarena, Paula Martínez López, e Gabriel Heras A Rúa. Manual de psicoloxía nas unidades de coidados intensivos. N.p., 2023.
García- Torres F, Alós Cívico FJ, Pérez Donas C, Moriana Elvira JA. Guía de tratamentos psicolóxicos eficaces en psicooncología: alteracións psicolóxicas e físicas. Madrid: Edicións Pirámide; 2016.
Merayo Pérez A, Bravo E, Gordón F. A comunicación co paciente: habilidades emocionais para os profesionais da saúde. Barcelona: Elsevier; 2014.
Ortiz-Tallo M. Psicopatología clínica: adaptado ao DSM-5. Madrid: Edicións Pirámide; 2019.
Párraga Sánchez JM. Ciencias psicosociais para profesionais sanitarios de hoxe e de mañá: manual de habilidades sociais para uns coidados máis humanos. España: José Manuel Párraga Sánchez. Italia: Amazon Italia Loxística; 2020.
Peralta Ramírez O meu. Un vilán chamado tensión: como impacta na nosa saúde. Madrid: Edicións Pirámide; 2019.
Sanderson CA. Health psychology. New York: Wiley; 2015.
Sevillá Gascó J, Pastor Gimeno C. Tratamento psicolóxico dos trastornos de alimentación: manual de autoaxuda paso a paso. Madrid: Edicións Pirámide; 2019.
Teijlingen ER Van, Humphris G, Calderwood C. Psicoloxía e sociología aplicadas ao medicamento: Texto e atlas en cor. Barcelona: Elsevier; 2020.
Básicas e Xerais
CG7 - Comprender sen prexuízos ás persoas, considerando os seus aspectos físicos, psicolóxicos e sociais, como individuos autónomos e independentes, asegurando o respecto ás súas opinións, crenzas e valores, garantindo o dereito á intimidade, a través da confidencialidade e o segredo profesional.
CG11 - Establecer unha comunicación eficaz con pacientes, familia, grupos sociais e compañeiros e fomentar a educación para a saúde.
CG15 - Traballar co equipo de profesionais como unidade básica na que se estruturan de forma uni ou multidisciplinar e interdisciplinar os profesionais e demais persoal das organizacións asistenciais.
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
Transversais
CT2 - Capacidade para o traballo en equipo.
CT9 - Capacidade para a toma de decisións
CT10 - Capacidade para adaptarse a novas situacións.
CT11 - Habilidades interpersoais
Específicas
CE8 - Identificar as respostas psicosociais das persoas ante as diferentes situacións de saúde (en particular, a enfermidade e o sufrimento), seleccionando as accións adecuadas para proporcionar axuda nas mesmas. Establecer unha relación empática e respectuosa co paciente e familia, acorde coa situación da persoa, problema de saúde e etapa de desenvolvemento. Utilizar estratexias e habilidades que permitan unha comunicación efectiva con pacientes, familias e grupos sociais, así como a expresión das súas preocupacións e intereses.
Docencia Teórica Expositiva
Docencia Interactiva
A asistencia á docencia expositiva e interactiva é condición indispensable para poder superar a materia, de acordo coa normativa de asistencia da Universidade.
A.- Avaliación docencia expositiva.
O valor ponderado é do 70%. Avaliación mediante proba obxectiva, que poderá incluír a resolución dun ou varios supostos prácticos ou casos clínicos.
70%, ou 45% si hai caso práctico:
Tipo test. Catro opcións de resposta con só unha verdadeira. Descontan as respostas erróneas.
Verdadeiro/Falso. Descontan as respostas erróneas.
Preguntas curtas. Desenvolvemento de coñecementos teóricos.
25% (si é o caso):
Tema de desenvolvemento. Un ou máis Supostos prácticos (planificación, desenvolvemento, avaliación, ou execución)
B.- Avaliación docencia interactiva.
Valorarase a asistencia, o desenvolvemento das actividades pautadas e fixadas nos mesmos.
Valor ponderado: 30% Que de ser oportuno poderase desglosar en:
Asistencia
Resolución de supostos prácticos
Participación nos seminarios e actividades propostas.
Elaboración de o traballos propostos polo profesorado entre os que pode estar un proxecto de ApS
NOTA FINAL:
Para aprobar a materia será necesario alcanzar un mínimo de 3,5 puntos na avaliación da docencia expositiva e un mínimo de 1,5 puntos na avaliación da docencia interactiva. En caso de non alcanzar dita puntuación en cada unha das partes, non se superaría a materia.
Seguirase a “Normativa de avaliación do rendemento académico dous estudantes e de revisión de cualificacións” da USC.
O necesario para os repasos e os traballos marcados
Repasar os contidos do Campus Virtual e Bibliografía sinalada en clase
Manuel Gandoy Crego
Coordinador/a- Departamento
- Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
- Área
- Enfermaría
- Teléfono
- 881812071
- Correo electrónico
- manuel.gandoy [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Carmela Martinez Vispo
- Departamento
- Psicoloxía Clínica e Psicobioloxía
- Área
- Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos
- Teléfono
- 881813734
- Correo electrónico
- carmela.martinez [at] usc.es
- Categoría
- PROFESOR/A PERMANENTE LABORAL
Marta Pozo Rodriguez
- Departamento
- Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
- Área
- Medicina Preventiva e Saúde Pública
- Correo electrónico
- martapozo.rodriguez [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral Xunta
Martes | |||
---|---|---|---|
09:00-10:00 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | Aula 2.03 |
10:00-11:00 | Grupo /CLE_02 | Castelán, Galego | Aula 3.01 |
Mércores | |||
09:00-10:00 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | Aula 2.03 |
10:00-11:00 | Grupo /CLE_02 | Galego, Castelán | Aula 3.01 |
Xoves | |||
09:00-10:00 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | Aula 2.03 |
10:00-11:00 | Grupo /CLE_02 | Galego, Castelán | Aula 3.01 |
21.05.2026 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2.01 |
21.05.2026 10:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 2.01 |
21.05.2026 10:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 2.02 |
21.05.2026 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2.02 |
21.05.2026 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2.03 |
21.05.2026 10:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 2.03 |
21.05.2026 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 3.01 |
21.05.2026 10:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 3.01 |
21.05.2026 10:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 3.02 |
21.05.2026 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 3.02 |
23.06.2026 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2.01 |
23.06.2026 10:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 2.01 |
23.06.2026 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2.02 |
23.06.2026 10:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 2.02 |
23.06.2026 10:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 2.03 |
23.06.2026 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2.03 |
23.06.2026 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 3.01 |
23.06.2026 10:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 3.01 |