Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
Áreas: Enfermaría
Centro Facultade de Enfermaría
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable | 1ro curso (Si)
1. Comprender os distintos fenómenos psicosociais do ser humano e os seus fundamentos.
2.Entender os distintos modelos psicolóxicos e a súa aplicación en Enfermaría.
3.Coñecer as funcións psíquicas básicas e as súas patoloxías.
4.Valorar as alteracións das funcións psicolóxicas asociadas a enfermidades
e trastornos específicos das mesmas.
5.Dominar tipos de comunicación e relación.
6.Comprender e valorar os aspectos psicosociais da profesión
O programa estruturouse nos seguintes módulos:
- Primeiro módulo:
Inclúe as distintas correntes e escolas no campo da psicoloxía así como aspectos que conforman o esquema xeral do comportamento humano.
- Segundo módulo:
Trata dos procesos psicolóxicos básicos.
- Terceiro módulo:
Trátase dos coñecementos psicolóxicos aplicados á práctica profesional.
- Cuarto módulo:
Expón o estudo da conduta social e trátanse temas relacionados co desenvolvemento da pofesión e os problemas inherentes.
García- Torres, F. J.-D. (2016). Guía de tratamientos psicológicos eficaces en psicooncología. Madrid: Ediciones Pirámide.
GARCIA, M. I., RUIZ, M. A., & VILLALOBOS, A. (2017). MANUAL DE TÉCNICAS Y TERAPIAS COGNITIVO CONDUCTUALES. Madrid: DESCLEE DE BROUWER.
Granados Gámez, G. (2014) Aplicación de las Ciencias psicosociales al ámbito del cuidar. Madrid: Elsevier.
Losada, M. L. (2015). Fundamentos de Psicología para Ciencias Sociales y de la Salud. Madrid: Panamericana.
Merayo Pérez, A E. B. (2014). La Comunicación Con El Paciente . Barcelona: Elsevier.
Millán, J. M. (2013). Gestión e intervención psicológica en emergencias y catástrofes. Madrid: Ediciones Pirámide.
Ortiz-Tallo, M. (2019). Psicopatología clínica adaptado al DSM-V. Madrid: Ediciones Pirámide.
Ramírez, M. I. (2019). Un villano llamado estrés Cómo impacta en nuestra salud. Madrid: Ediciones Pirámide.
Sanderson, C. (2015). Health Psychology. New York: Wiley.
Sevillá Gascó, C. P. (2019). Tratamiento psicológico de los trastornos de alimentación. Madrid: Ediciones Pirámide.
Vazquez, I. A. (2017). Manual de Psicología de la Salud. Madrid: Ed. Pirámide.
1. Identificar as respostas psicosociais das persoas a diferentes situacións de saúde (en especial enfermidade eo sufrimento), seleccionado para prestar a debida asistencia aos mesmos actos. Establecer unha relación empática e respectuoso co paciente ea familia en función da situación da persoa, problema de saúde e etapa de desenvolvemento. Use estratexias e habilidades que permitan a comunicación eficaz cos pacientes, familias e grupos sociais, así como expresar as súas preocupacións e intereses.
2. Coñecer e identificar os problemas psicolóxicos e físicos resultantes de violencia doméstica para adestrar os alumnos na prevención, detección precoz, tratamento e rehabilitación das vítimas desta forma de violencia.
3. Capacidade de comunicarse de forma eficaz (incluíndo o uso de tecnoloxía): cos pacientes, familias e grupos sociais, incluíndo aqueles con dificultades de comunicación .
4. Capacidade para permitir que os pacientes e os seus coidadores para expresar as súas preocupacións e intereses, e pode responder de forma axeitada. Por exemplo, emocional, social, psicolóxico, espiritual ou físico
Clases teóricas presenciais (expositivas)
Exposición por parte da profesora, apoiada nos medios audiovisuais, do tema centrándonos fundamentalmente naqueles conceptos que favorezan e faciliten a súa posterior asimilación.
Docencia interactiva
Clases prácticas presenciais.
Se parte dunha clase expositiva, apoiada nos medios audiovisuais- películas, documentais- , técnicas de dinámica de grupos?Role Playing, Clinica do rumor, Brainstorming, etc.- ,concluíndo con debates, coloquios, etc.
A.- Exame teórico.
O valor ponderado é do 60%. Avaliación mediante proba obxectiva, que poderá incluír a resolución dun ou varios supostos prácticos ou casos clínicos.
40%:
Tipo test. Catro opcións de resposta con só unha verdadeira. Descontan as respostas erróneas.
Verdadeiro/Falso. Descontan as respostas erróneas.
Preguntas curtas. Desenvolvemento de coñecementos teóricos.
20%:
Tema de desenvolvemento. Un ou máis Supostos prácticos (planificación, desenvolvemento, avaliación, ou execución)
B- Traballo
Presentación dun traballo elixido polo alumno de entre varios ofertados polo profesor, ou de libre elección.
O valor ponderado será 10%
C.- Realización de seminarios.
Realizarase avaliación continua do desenvolvemento das actividades pautadas e fixadas nos mesmos de acordo ao desenvolvemento da docencia durante a impartición da materia.
Valor ponderado: 30% Que de ser oportuno poderase desagregar en:
10% de resolución de supostos prácticos
10% dos propios seminarios
10% comentario crítico dunha lectura proposta
NOTA FINAL:
Os períodos de entrega para cada tarefa comunicaranse ao longo da actividade académica con suficiente antelación. Non se aceptará ningunha tarefa que non se entregue a través do campus virtual, dentro do período indicado (día e hora) e no formato requirido.
A nota final será a suma das puntuacións obtidas a través da avaliación dos contidos teóricos (tipo test + suposto práctico) e as puntuacións da avaliación dos contidos interactivos, a condición de que se obtivo un mínimo dun 40% da puntuación total de cada un dos apartados avaliados.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na “Normativa de avaliación do rendemento académico dous estudantes e de revisión de cualificacións ”.
Estudo individual: 45 horas
Elaboración traballo: 24 horas
Lecturas recomendadas, actividades de biblioteca ou similares: 21 horas
Total horas traballo persoal de estudante: 90 horas
- Módulo I: Os temas 2 e 4 requiren, por parte do alumno, unha atención especial. Recoméndase a realización de esquemas para a súa mellor asimilación, xa que debe adquirir os coñecementos que lle axudarán á hora de levar a cabo un método de traballo asistencial.
Os temas 1 e 3 non teñen ningunha dificultade.
- Módulo II: Son temas que requiren un esforzo memorístico dos conceptos para poder diferencialos e coñecer que alteracións corresponden a cada unha delas, polo que é bo estudalo a continuación da exposición, axudándose da bibliografía e das páxinas web.
- Módulo III: Estes temas non encerran ningunha dificultade
- Módulo IV: Xeralmente estes temas non expoñen demasiadas dificultades aos alumnos.
Plan de continxencia_______________
Escenario 2: distanciamento
Ensino expositivo e interactivo
O ensino expositivo poderá realizarse total ou parcialmente de maneira virtual, xa sexa con mecanismos síncronos ou asíncronos.
Tutorías
Prioridade á programación de tutorías (incluídos os do TFG e TFM) por vía telemática.
Avaliación
As probas finais, serán preferentemente telemáticas.
Escenario 3: peche de instalacións
Ensino expositivo e interactivo
O ensino expositivo poderá realizarse totalmente de maneira virtual, xa sexa con mecanismos síncronos ou asíncronos.
Tutorías
Prioridade á programación de tutorías (incluídos os do TFG e TFM) exclusivamente por vía telemática.
Avaliación
As probas finais, serán telemáticas.
Manuel Gandoy Crego
Coordinador/a- Departamento
- Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
- Área
- Enfermaría
- Teléfono
- 881812071
- Correo electrónico
- manuel.gandoy [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Luns | |||
---|---|---|---|
09:00-10:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 3.01 |
10:00-11:00 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula 2.03 |
Martes | |||
09:00-10:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 3.01 |
10:00-11:00 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula 2.03 |
Mércores | |||
09:00-10:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 3.01 |
10:00-11:00 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula 2.03 |
Xoves | |||
09:00-10:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 3.01 |
10:00-11:00 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula 2.03 |
Venres | |||
09:00-10:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 3.01 |
10:00-11:00 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula 2.03 |
26.05.2021 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2.01 |
26.05.2021 10:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 2.01 |
26.05.2021 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2.02 |
26.05.2021 10:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 2.02 |
26.05.2021 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2.03 |
26.05.2021 10:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 2.03 |
26.05.2021 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 3.01 |
26.05.2021 10:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 3.01 |
26.05.2021 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 3.02 |
26.05.2021 10:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 3.02 |
02.07.2021 12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2.01 |
02.07.2021 12:00-14:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 2.01 |
02.07.2021 12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2.02 |
02.07.2021 12:00-14:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 2.02 |
02.07.2021 12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2.03 |
02.07.2021 12:00-14:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 2.03 |
02.07.2021 12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 3.01 |
02.07.2021 12:00-14:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 3.01 |