Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Fisioloxía
Áreas: Fisioloxía
Centro Facultade de Farmacia
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable
- Coñecer e comprender as funcións que desempeñan o aparato cardiovascular, o aparato respiratorio, o aparato dixestivo e o aparato urinario na actividade do organismo humano san.
- Comprender os mecanismos de integración e como o organismo se comporta como unha unidade funcional.
Programa de clases expositivas:
Tema 1. Organización e funcións do aparato cardiovascular. Actividade eléctrica do corazón.
Tema 2. Ciclo cardíaco. Traballo cardíaco. Electrocardiograma.
Tema 3. Regulación da función cardíaca: volume minuto cardíaco.
Tema 4. Fisioloxía do aparato vascular.
Tema 5. Regulación da circulación sanguínea.
Tema 6. Circulacións especiais.
Tema 7. Organización e funcións do aparato respiratorio. Mecánica ventilatoria. Ventilación pulmonar.
Tema 8. Intercambio e transporte de gases.
Tema 9. Regulación da respiración.
Tema 10. Organización e funcións do aparato dixestivo. Dixestión ea boca.
Tema 11. Funcións do estómago.
Tema 12. Secreción pancreática exócrina. Fígado e secreción biliar.
Tema 13. Fisioloxía do intestino delgado.
Tema 14. Fisioloxía do intestino groso.
Tema 15. Organización e Funcións do aparato urinario.
Tema 16. Fisioloxía da nefrona.
Tema 17. Regulación renal do balance hidroelectrolítico.
Tema 18. Regulación do equilibrio ácido-base.
Programa de clases prácticas:
10 horas (6h aula informática e 4h de laboratorio)
Práctica 1. Exploración da función cardiovascular: electrocardiograma e determinación da presión arterial. (Laboratorio)
Práctica 2. Exploración da función respiratoria: volumes e capacidades pulmonares. (Simulación por ordenador)
Práctica 3. Exploración da función dixestiva.(Simulación por ordenador)
Práctica 4. Exploración da función renal.(Simulación por ordenador)
-Básica
Fisiología. R.M. Berne; M.N. Levy. Ed.Elsevier- Mosby. 7ª ed., 2018.
Fisiología Humana. S.I. Fox. Ed. McGraw-Hill. 14ª ed., 2017.
Fisiología Humana. G. Pocock; C.D. Richards. Ed. Masson. 2ª ed., 2005.
Fisiología Humana. A.C. Silverthorn. Ed.Médica Panamericana.6ª ed. ,2014.
-Complementaria
Medical Physiology. A cellular and molecular approach. F.W. Boron; E.L. Boulpae. Ed. Saunders-Elsevier, 2ªed. 2009.
Fisiología médica. W.F. Ganong. Ed. McGraw-Hill. 24ª ed., 2013.
Tratado de Fisiología médica. A.C. Guyton; J.E.Hall. Ed.Elsevier 13ª ed. 2016.
Fisiología Humana. J.A.F. Tresguerres. Ed. McGraw-Hill. 4ª ed 2010.
PhysioEx (TM) 9.0: Laboratory Simulations in Physiology. Ed. Pearson.2014
Competencias xerais:
CG9 Intervir nas actividades de promoción da saúde, prevención de enfermidade, no ámbito individual, familiar e comunitario cunha visión integral e multiprofesional do proceso saúde-enfermidade.
CG14 Promover as capacidades de traballo e colaboración en equipos multidisciplinares e as relacións con outros profesionais sanitarios.
CG16 Recoñecer as propias limitacións e a necesidade de manter e actualizar a competencia profesional, prestando especial importancia ó autoaprendizaxe de novos coñecementos baseándose na evidencia científica dispoñible.
Competencias específicas:
MF12: Coñecer e comprender as funcións que desempeñan o aparato cardiovascular, o aparato respiratorio, o aparato dixestivo e o aparato urinario. Comprender os mecanismos de integración e como o organismo se comporta como unha unidade funcional.
Competencias transversais:
CI03: Coñecementos xerais básicos
CS01: Capacidade de aprender
CS01: Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica
CP01: Capacidade crítica e autocrítica
ESCENARIO 1
Clases expositivas e clases interactivas: presencial na aula. Pódese combinar con docencia virtual síncrona ata o 10% do total das horas da materia.
Prácticas de laboratorio: Presencial no laboratorio.
Titorías: Presencial.
ESCENARIO 2
Clases expositivas: Forma virtual con mecanismos sincrónicos ou asíncronos.
Clase interactiva: xeito virtual con mecanismos síncronos ou asíncronos.
Prácticas de laboratorio: probas de laboratorio sincrónicas presenciais do 50%; 50% virtual asíncrono.
Titorías: priorizaranse as virtuais síncronas.
ESCENARIO 3
Clases expositivas e interactivas: ensino virtual síncrono / asíncrono.
Prácticas de laboratorio: sincrónicas ou asíncronas virtuais ou unha combinación de ambos.
Tutoriais: virtuais síncronas.
O Campus Virtual da USC utilizarase con todas as ferramentas dispoñibles e requiridas para cada escenario así como coa plataforma "Equipos" cando sexa necesario
A avaliación constará de:unha proba final + unha avaliación continua.
1) Proba final. 70% da nota final total.
Contidos teóricos e prácticos. Poderá consistir en preguntas de proba (verdadeira / falsa, opción múltiple e resposta única) e / ou preguntas curtas.
Será necesario acadar un mínimo de 3 puntos sobre 7 do total para valorar o resto dos méritos.
2) Avaliación continua. 30% da nota final total.
Valorarase a participación nas actividades propostas nas clases interactivas e a resolución de probas relacionadas co contido teórico / práctico.
É obrigatorio e imprescindible realizar as prácticas para a avaliación.
ESCENARIO 1: Proba final, participación e actividades en clases interactivas. Aula.
A resolución de cuestions teóricas / prácticas levarase a cabo de xeito virtual asíncrono empregando o Campus Virtual.
ESCENARIO 2: Exame final- se é así, realizarase de forma sincrónica electrónicamente. A participación en clases interactivas terá lugar presencialmente na clase.
A resolución de cuestions teóricas / prácticas realizarase de xeito virtual asíncrono empregando o Campus Virtual.
ESCENARIO 3: o exame final realizarase de forma sincrónica en liña. A exposición de traballos e a participación en clases interactivas realizarase de xeito sincrónico / asincrónico virtual. A resolución de cuestions teóricas / prácticas realizarase de xeito virtual asíncrono empregando o Campus Virtual.
No caso de estudantes repetidores, non terán que repetir -se non o desexan- as prácticas no caso de telo feito en convocatorias anteriores.
Os criterios de avaliación na segunda oportunidade da convocatoria serán os mesmos que na primeira oportunidade.
"En caso de realización fraudulenta de exercicios ou probas, aplicarase o disposto no Regulamento para avaliar o rendemento académico dos estudantes e revisar as cualificacións."
TRABALLO PRESENCIAL NO AULA HORAS
Clases expositivas en grupo grande 30
Clases interactivas en grupo reducido 14
Clases interactivas con ordenador en grupo reducido 6
Titorías en grupo moi reducido 2
Prácticas de laboratorio 4
Exames e revisión 4
Total horas traballo presencial no aula ou no laboratorio 60
TRABALLO PERSONAL DO ALUMNO HORAS
Estudio autónomo individual ou en grupo 58
Resolución de exercicios, ou outros traballos 26
Resolución de exercicios, prácticas con ordenador 2
Orientación e resolución de dúbidas 1
Preparación do traballo de laboratorio e elaboración da memoria das prácticas 2
Realización e revisión do exame 1
Total horas traballo persoal do alumno 90
Asistencia ás clases expositivas e seminarios interactivos
Dedicación regular
Non avanzar sen entender e coñecer a materia anterior
Utilizar a plataforma virtual como complemento
Consultar a bibliografía
Utilizar as horas de titorías para resolver as dificultades
Ler o guión de prácticas antes de acudir a realizalas
"Plan de continxencia": adaptacións na metodoloxía de ensino e criterios de avaliación.
ESCENARIO 2
Clases expositivas: Forma virtual con mecanismos sincrónicos ou asíncronos.
Clase interactiva: xeito virtual con mecanismos síncronos ou asíncronos.
Prácticas de laboratorio: probas de laboratorio sincrónicas presenciais do 50%; 50% virtual asíncrono.
Titorías: priorizaranse as virtuais síncronas.
Exame final: se este é o caso, realizarase de forma sincrónica. A participación en clases interactivas terá lugar presencialmente na clase.
A resolución de cuestións teóricas / prácticas realizarase de xeito virtual asíncrono empregando o Campus Virtual.
ESCENARIO 3
Clases expositivas e interactivas: ensino virtual síncrono / asíncrono.
Prácticas de laboratorio: sincrónicas ou asíncronas virtuais ou unha combinación de ambos.
Tutoriais: virtuais síncronas.
O exame final farase sincronizado en liña. A exposición de traballos e a participación en clases interactivas realizarase de xeito sincrónico / asincrónico virtual. A resolución de cuestións teóricas / prácticas realizarase de xeito virtual asíncrono empregando o Campus Virtual.
O Campus Virtual da USC utilizarase con todas as ferramentas dispoñibles e requiridas para cada escenario así como coa plataforma "Equipos" cando sexa necesario
Maria Jose Mancebo Seoane
Coordinador/a- Departamento
- Fisioloxía
- Área
- Fisioloxía
- Teléfono
- 881814926
- Correo electrónico
- maria.mancebo [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Luis Jesus Lima Rodriguez
- Departamento
- Fisioloxía
- Área
- Fisioloxía
- Teléfono
- 881812339
- Correo electrónico
- luis.lima [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Sulay Amparo Tovar Carro
- Departamento
- Fisioloxía
- Área
- Fisioloxía
- Teléfono
- 881815456
- Correo electrónico
- sulay.tovar [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Maria Del Carmen Garcia Garcia
- Departamento
- Fisioloxía
- Área
- Fisioloxía
- Teléfono
- 881812443
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Marcos Rios Garcia
- Departamento
- Fisioloxía
- Área
- Fisioloxía
- Correo electrónico
- marcos.rios.garcia [at] usc.es
- Categoría
- Investigador/a: Programa Juan de la Cierva
Anxela Maria Estevez Salguero
- Departamento
- Fisioloxía
- Área
- Fisioloxía
- Correo electrónico
- anxela.estevez [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral Ministerio
Verónica Rivas Limeres
- Departamento
- Fisioloxía
- Área
- Fisioloxía
- Correo electrónico
- veronicarivas.limeres [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral Ministerio
Patricia Lado Fernández
- Departamento
- Fisioloxía
- Área
- Fisioloxía
- Correo electrónico
- patricia.lado.fernandez [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral Xunta
Iara Fernandez Gonzalez
- Departamento
- Fisioloxía
- Área
- Fisioloxía
- Correo electrónico
- iara.fernandez.gonzalez [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral Xunta
Adriana Escudero Pérez
- Departamento
- Fisioloxía
- Área
- Fisioloxía
- Correo electrónico
- adrianaescudero.perez [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral Xunta
Luns | |||
---|---|---|---|
11:30-12:30 | Grupo C/CLE_03 | Castelán | 5035 Aula virtual |
18:00-19:00 | Grupo B /CLE_02 | Castelán | 5035 Aula virtual |
Martes | |||
11:30-12:30 | Grupo C/CLE_03 | Castelán | 5035 Aula virtual |
18:00-19:00 | Grupo B /CLE_02 | Castelán | 5035 Aula virtual |
Mércores | |||
11:30-12:30 | Grupo C/CLE_03 | Castelán | 5035 Aula virtual |
18:00-19:00 | Grupo B /CLE_02 | Castelán | 5035 Aula virtual |
Xoves | |||
11:30-12:30 | Grupo C/CLE_03 | Castelán | 5035 Aula virtual |
18:00-19:00 | Grupo B /CLE_02 | Castelán | 5035 Aula virtual |
Venres | |||
11:30-12:30 | Grupo C/CLE_03 | Castelán | 5035 Aula virtual |
18:00-19:00 | Grupo B /CLE_02 | Castelán | 5035 Aula virtual |