Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.25 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.5
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Fisioloxía
Áreas: Fisioloxía
Centro Facultade de Farmacia
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable
Comprender por que e para que o ser human necesita diferentes nutrientes para o seu normal funcionamento e como se regula a inxesta, todo iso cunha visión integral da repercusión da nutrición no mantemento da saúde.
Entender como e por que varían as necesidades nutritivas nas distintas etapas da vida.
Coñecer o efecto no organismo da inxestión dalgunhas sustancias non nutritivas.
Programa de clases expositivas:
Tema 1. Funcións xerais dos nutrientes no organismo.
Tema 2. Carbohidratos, lípidos e proteínas.
Tema 3. Minerais e vitaminas.
Tema 4. A auga. Regulación da inxesta de auga.
Tema 5. Fisioloxía sensorial e nutrición.
Tema 6. Fisioloxía do comportamento alimentario.
Tema 7. Nutrición artificial.
Tema 8. Nutrición avanzada.
Tema 9. Metabolismo enerxético.
Tema 10. Fisioloxía da nutrición no embarazo, lactación, infancia e adolescencia.
Tema 11. Fisioloxía da nutrición no envellecemento.
Tema 12. Fisioloxía da nutrición na actividade física.
Tema 13. Xenobióticos e estado nutricional.
Tema 14. Alcol e nutrición.
Tema 15. Interaccións entre fármacos e nutrientes.
Tema 16. Antinutrientes.
Tema 17. Nutrición e estres oxidativo.
Programa de clases prácticas:
Avaliación da calidade de proteínas.
Determinación do metabolismo.
Básica:
- Tratado de Nutrición. Tomo I. Bases Fisiológicas y Bioquímicas de la Nutrición. A Gil Hernández. Editorial Panamericana, 3ª ed. 2017.
- Texto y Atlas de Nutrición. HK Biesalski. Editorial elsevier, 6ª ed.2016.
- Krause Dietoterapia. L.K.Mahan. Editorial Elsevier,14ª ed, 2017.
Complementaria:
- Tratado de Nutrición y alimentación humana. FJ Mataix Verdú. Editorial Ergón. 2ª ed., 2009.
- Biochemical, physiological, and molecular aspects of human nutrition. MH Stipanuk, MA Caudill. Ed. Elsevier Saunders, 3º ed., 2013.
Competencias xerais:
Intervir nas actividades de promoción da saúde e prevención de enfermidade no ámbito individual, familiar e comunitario; cunha visión integral e multiprofesional do proceso saúde-enfermidade.
Competencias específicas:
Entender por que e para que o ser human necesita diferentes nutrientes para o seu normal funcionamento.
Coñecer como se regula a inxesta, de que depende e que factores poden alterala.
Ser capaz de relacionar os cambios fisiolóxicos que se producen nas distintas etapas da vida do individuo san coas súas necesidades nutritivas.
Valorar o efecto no organismo da inxesta de sustancias non nutritivas e a súa repercusión no estado nutricional.
Competencias transversais:
CI01: capacidade de análise e síntese
CI02: capacidade de organizar e planificar
CI08: habilidade de xestión da información (buscar e analizar información de fontes diversas)
ESCENARIO 1
Clases expositivas e clases interactivas: presencial na aula.
Prácticas de laboratorio: Presencial no laboratorio.
Titorías: Presencial.
ESCENARIO 2
Clases expositivas: total ou parcialmente de xeito virtual con mecanismos sincrónicos ou asincrónicos.
Clase interactiva: Presencial na aula
Prácticas de laboratorio: probas de laboratorio sincrónicas presenciais do 50%; 50% virtual asíncrono.
Titorías: Presencial.
ESCENARIO 3
Clases expositivas e interactivas: ensinanza telemática sincrónica / asíncrona.
Prácticas de laboratorio: sincrónicas ou asíncronas virtuais ou unha combinación de ambos.
Tutoriais: virtuais síncronas.
O Campus Virtual da USC utilizarase con todas as ferramentas dispoñibles e requiridas para cada escenario así como a plataforma "Equipos" cando sexa necesario.
A avaliación constará de:
1) Un exame final. O 65% da nota final. Consistirá en preguntas de elección múltiple (verdadeira / falsa, opción múltiple e resposta única) e preguntas curtas. Será necesario acadar un mínimo de 2,6 puntos sobre 6,5 do total para valorar o resto dos méritos.
2) A preparación dun traballo e exposición oral do mesmo. 15% da nota final.
3) Unha avaliación continua. 20% da nota final. Valorarase a participación nas actividades propostas nas clases interactivas e a resolución de preguntas relacionadas co contido teórico e práctico.
ESCENARIO 1: Exame final, presentación do traballo e participación en clases interactivas. Aula.
A resolución de preguntas teóricas / prácticas levarase a cabo de xeito virtual asíncrono empregando o Campus Virtual.
ESCENARIO 2: Exame final- se é así, realizarase de forma sincrónica electrónicamente. A exposición de traballos e a participación en clases interactivas farase de xeito presencial na clase.
A resolución de cuestións teóricas / prácticas realizarase de xeito virtual asíncrono empregando o Campus Virtual.
ESCENARIO 3: o exame final realizarase de forma sincrónica en liña. A exposición de traballos e a participación en clases interactivas realizarase de xeito sincrónico / asíncrono virtual A resolución de preguntas teóricas / prácticas realizarase de xeito asincrónico virtual empregando o Campus Virtual.
No caso de estudantes repetidores, non terán que repetir - se non o desexan - as prácticas no caso de telo feito en convocatorias anteriores.
Os criterios de avaliación na segunda oportunidade da convocatoria serán os mesmos que na primeira oportunidade.
"En caso de realización fraudulenta de exercicios ou probas, aplicarase o disposto no Regulamento para avaliar o rendemento académico dos estudantes e revisar as cualificacións."
Traballo presencial na aula horas
Clases expositivas en grupo grande 23
Clases interactivas en grupo reducido 13
Titorías en grupo moi reducido 2
Prácticas de laboratorio 5
Exames e revisión 2
Total horas traballo presencial na aula ou no laboratorio 45
Traballo persoal do alumno horas
Estudo autónomo individual ou en grupo 48
Resolución de exercicios, ou outros traballos 4,5
Orientación e resolución de dúbidas 2
Preparación do traballo de laboratorio e elaboración da memoria das prácticas 4
Traballos: elaboración, presentación e exposición 8
Realización e revisión do exame 1
Total horas traballo persoal do alumno 67,5
Asistencia ás clases e dedicación regular
Non avanzar sen entender e coñecer a materia anterior
Utilizar a plataforma virtual como complemento
Consultar a bibliografía
Utilizar as horas de titorías para resolver as dificultades
Ler o guión de prácticas antes de acudir a realizala
"Plan de continxencia": adaptacións na metodoloxía de ensino e criterios de avaliación.
ESCENARIO 2
Clases expositivas: total ou parcialmente de xeito virtual con mecanismos sincrónicos ou asincrónicos.
Clase interactiva: Presencial na aula
Prácticas de laboratorio: probas de laboratorio sincrónicas presenciais do 50%; 50% virtual asíncrono.
Titorías: Presencial.
Exame final: se este é o caso, realizarase de forma sincrónica. A exposición de traballos e a participación en clases interactivas farase de xeito presencial na clase.
A resolución de cuestións teóricas / prácticas realizarase de xeito virtual asíncrono empregando o Campus Virtual.
ESCENARIO 3
Clases expositivas e interactivas: ensinanza telemática sincrónica / asíncrona.
Prácticas de laboratorio: sincrónicas ou asíncronas virtuais ou unha combinación de ambos.
Tutoriais: virtuais síncronas.
O exame final farase sincronizado en liña. A exposición de traballos e a participación en clases interactivas realizarase de xeito sincrónico / asíncrono virtual A resolución de preguntas teóricas / prácticas realizarase de xeito asincrónico virtual empregando o Campus Virtual.
O Campus Virtual da USC utilizarase con todas as ferramentas dispoñibles e requiridas para cada escenario así como coa plataforma "Equipos" cando sexa necesario.
"Equipos" cando sexa necesario.
ESCENARIO 2
Clases expositivas: Total o parcialmente de manera virtual con mecanismos síncronos o asíncronos.
Clase interactivas: Presenciales en el Aula
Prácticas de laboratorio: 50% síncronas presenciales en laboratorio; 50% asíncronas virtuales.
Tutorías: Presenciales.
Examen final- de ser el caso se realizará de manera telemática síncrona. La exposición de trabajos y participación en clases interactivas se realizará de manera presencial en el aula.
La resolución de cuestiones teóricas/prácticas se realizará de manera virtual asíncrona utilizando el Campus Virtual.
ESCENARIO 3
Clases expositivas e interactivas: docencia telemática síncrona/asíncrona.
Prácticas de laboratorio: Virtuales síncronas o asíncronas o una combinación de ambas.
Tutorías: Virtuales síncronas.
Examen final se realizará de manera telemática síncrona. La exposición de trabajos y participación en clases interactivas se realizará de manera virtual síncrona/asíncrona.La resolución de cuestiones teóricas/prácticas se realizará de manera virtual asíncrona utilizando el Campus Virtual.
Se utilizará el Campus Virtual de la USC con todas las herramientas disponibles y requeridas para cada escenario así como la plataforma "Teams" cuando sea necesaria.
Maria Cristina Taboada Montero
- Departamento
- Fisioloxía
- Área
- Fisioloxía
- Teléfono
- 881814924
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Maria Jose Mancebo Seoane
Coordinador/a- Departamento
- Fisioloxía
- Área
- Fisioloxía
- Teléfono
- 881814926
- Correo electrónico
- maria.mancebo [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Uxía Fernández Paz
- Departamento
- Fisioloxía
- Área
- Fisioloxía
- Correo electrónico
- uxiafernandez.paz [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral Ministerio
Luns | |||
---|---|---|---|
13:00-14:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | 5035 Aula 7 Facultade Dereito |
Martes | |||
13:00-14:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | 5035 Aula 7 Facultade Dereito |