Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.25 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.5
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Bioloxía Funcional
Áreas: Fisioloxía Vexetal
Centro Facultade de Farmacia
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable
- Facilitarlle ó estudante os coñecementos teórico-prácticos necesarios para unha correcta comprensión do funcionamento das plantas.
- Expoñerlle ós alumnos que as plantas elaboran multitude de productos naturais. Moitos dos cales constituen os principios activos de gran número de medicamentos.
- Axudar o estudante a familiarizarse coa termoloxía derivada do funcionamento das plantas.
1. Programa de clases expositivas
Tema 1. CONCEPTO DE FISIOLOXIA VEXETAL. As plantas como fonte de alimentos e medicamentos. A célula vexetal e a súa compartimentalización.
Tema 2. RELACIÓNS HÍDRICAS: Concepto de potencial hídrico. Absorción radicular, transporte xilemático e perdida de auga. O aparato estomático: estructura, función e regulación hormonal do seus movementos.
Tema 3. A NUTRICIÓN MINERAL E O TRANSPORTE: Elementos esenciais. Absorción, transporte e distribución dos nutrientes minerais. Transporte no floema: carga e descarga de asimilados.
Tema 4. FOTOSÍNTESE: A Fase luminosa e a fotofosforilación. Fixación do CO2 en plantas C3, C4 y CAM. Síntese de sacarosa e almidón. Fotosíntese do nitróxeno e xofre.
Tema 5. CRECEMENTO E DESENVOLVEMENTO: Principios básicos do desenvolvemento das plantas. Regulación hormonal e resposta aos estímulos medioambientais.
Tema 6. METABOLISMO SECUNDARIO: Concepto. Tipos de metabolitos secundarios. Introdución a Biotecnoloxía Vexetal A producción de metabolitos mediante inxeniería genética.
2. Programa Práctico
Práctica 1. Determinación do potencial hídrico mediante o método plasmolítico (Seminario).
Práctica 2. Determinación do potencial hídrico mediante o método gravimétrico.
Práctica 3. Separación de pigmentos fotosintéticos.
Práctica 4. Ruta do transporte de electrons en cloroplastos aislados.
Práctica 5. Efecto das citoquininas sobre o envellecemento das follas (Seminario).
C) Bibliografía básica e complementaria
1. Básica
- Azcón-Bieto, J., Talón, M. (2008). Fundamentos de Fisiología Vegetal. 2ª ed. McGraw Hill/ Interamericana. Madrid (España).
- Taiz, L., Zeiger, E., Moller I. M., Murphy, A. (2015). Plant Physiology and Development. 6th ed. Sinauer Assoc. Inc. Publ. Sunderland. Massachusetts (USA).
- Jones, R., Ougham, H., Thomas, H., Waaland, S. (2013). The Molecular Life of Plants. Wiley-Blackwell. ISBN: 978-0-470-87012-9.
2. Complementaria
- Buchanan, B., Gruissem, W., Jones, R. (2015). Biochemistry & Molecular Biology of Plants. 2nd ed. Wiley-Blackwell. Hoboken. New Jersey (USA).
- Wink, M. (2010). Biochemistry of Plant Secondary Metabolism. 2nd ed. Annual Plant Review, Vol. 40. Willey-Blackwell. West Sussex (UK).
1. Xenerais
Necesidade de manter e actualizar a competencia profesional, prestando especial importancia ao autoaprendizaxe de novos coñecementos baseándose na evidencia científica dispoñible.
2. Específicas
B01: Coñecer as estruturas das biomoléculas e as súas transformacións nas células
B10: Coñecer as plantas medicinais: diversidade botánica, fisioloxía, uso e xestión
3. Transversais
CI09: Resolución de problemas
CS01: Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica
CS03: Capacidade de aprender
E) Metodoloxía da ensinanza
(1) Clases expositivas : lección impartida polo profesor na que están expostos os contidos teóricos da materia. A plataforma virtual da USC servirá para a docencia teórica (docencia teórica asíncrona). Cada dez días, o Profesor cargará na web da Asinatura un tema do Programa teórico.
(2) Clases interactivas de pequenos grupos: clase teórica / práctica na que se propoñen e resolven aplicacións da teoría, problemas, exercicios. O alumno participa activamente nestas clases de diferentes xeitos: entrega de exercicios ao profesor, resolución de exercicios na clase, etc. Inclúense probas escritas en seccións específicas. A asistencia a estas clases interactivas é obrigatoria para unha avaliación continua.
Escenario 1: Presencial en el aula
(3) Titorías en pequeno grupo: titorías programadas polo profesor. Propóñense actividades como supervisión do nivel de aprendizaxe e comprensión da materia, aclaración de dúbidas sobre teoría ou prácticas, problemas, exercicios, lecturas ou outras tarefas propostas. Levaranse a cabo vía telemática na hora e día que elixa o estudante (angeljesus.matilla [at] usc.es (angeljesus[dot]matilla[at]usc[dot]es)).
Escenario 3: Docencia telemática asincrona
(4) Clases prácticas de laboratorio: O alumno adquire as habilidades dun laboratorio e consolida os coñecementos adquiridos nas clases de teoría. Para estas prácticas, o alumno terá un guión. O alumno realizará todas as prácticas de xeito individual ou en pequenos grupos, recollendo os resultados axeitados no guión, presentándoos ao profesor ao final de cada sesión. A asistencia a estas clases prácticas é obrigatoria.
Escenario 1: 100% prácticas síncronas presenciais no laboratorio. Grupos de 20 alumnos
(5) Plataforma virtual da USC como soporte e complemento da docencia teórico-práctica e como elemento importante de comunicación co alumno. Os recursos teóricos e prácticos necesarios para o estudo da materia estarán a disposición dos estudantes.
(1) A avaliación nas dúas convocatorias do Curso Académico constará nos 3 escenarios de tres partes: (a) parte teórica, (b) parte práctica, e (c) parte correspondente ás clases interactivas.
No caso dos escenarios 2 e 3, empregaranse para a avaliación os equipos MS Teams e / ou Moodle. En caso de realización fraudulenta de exercicios ou probas, aplicarase o disposto no “Regulamento para a avaliación de dous rendementos académicos e para a revisión das cualificacións”.
1a. Avaliación do exame teórico: suporá o 75% (máximo 7,5 puntos) da nota final. Para aprobar o exame teórico e poder avaliar o resto dos méritos, será necesario que a nota obtida nesta proba sexa igual ou superior a 3,75 puntos. O exame constará de preguntas curtas e / ou unha proba tipo test de resposta única. A cualificación só se manterá durante o curso 2020-21. Carácter presencial na aula asinada para tal efecto.
1b. Avaliación das prácticas: suporá o 15% da nota final (máximo 1,5 puntos). A asistencia a todas as clases prácticas será obrigatoria. Cada grupo realizará unha proba escrita con preguntas curtas. Se fallas esta proba, recuperarás na data da segunda oportunidade teórica. Para superar esta proba será necesario obter unha nota igual ou superior a 0,65 puntos. Manterase a nota de prácticas durante 2 cursos. O alumno non poderá superar a FV se non fai as prácticas de laboratorio e a proba escrita correspondente.
1c. A asistencia con participación e actitude activa en clases expositivas e de seminarios interactivos, así como a preparación de exercicios de avaliación continua constituirá o 10% restante da nota final (máximo 1.0 puntos). A nota correspondente a esta sección só se aplica ao curso académico en que se obtén.
2. Para superar o curso, a suma de todas as cualificacións debe ser igual ou superior a 5 puntos sobre 10.
3. No caso de ter que recorrer á segunda oportunidade da convocatoria, utilizaranse os mesmos criterios de avaliación.
1. Traballo presencial na aula (45 horas)
- Clases expositivas: 22,5 horas
- Clases interactivas de seminario: 3 horas
- Clases interactivas de laboratorio: 15 horas
- Titorías: 2 horas
- Exames e revisión: 2,5 horas
2. Traballo persoal do alumno (67,5 horas)
- Clases expositivas (estudo autónomo individual ou en grupo): 45 horas
- Clases interactivas de seminarios: 9 horas
- Clases interactivas de laboratorio (preparación previa e elaboración da memoria das prácticas): 6 horas
- Titorías (orientación e resolución de dúbidas): 5 horas
1. Asistencia a todas as clases presenciais no caso que estas se efectúen.
2. Participación activa nos Seminarios programados e preparación previa dos mesmos mediante a resolución das actividades propostas.
3. Utilización das tutorías programadas para cada Grupo.
4. Realización das actividades da asignatura proposta por o Profesor.
5. Utilización da plataforma virtual da USC.
6. Preparación das clases prácticas antes da entrada no laboratorio.
Plan de contingencia:
No caso dos escenarios 2 e 3, empregaranse para a avaliación os equipos MS Teams e / ou Moodle. En caso de realización fraudulenta de exercicios ou probas, aplicarase o disposto no “Regulamento para a avaliación de dous rendementos académicos e para a revisión das cualificacións”.
A) Clases expositivas:
Escenario 2: Docencia telemática sincrona
Escenario 3: Docencia telemática sincrona/asincrona
B) Clases interactivas:
Escenario 2: Presencial na aula
Escenario 3: Docencia telemática sincrona/asincrona
C) Tutorías en grupo moi reducido:
Escenario 2: Presencial na aula
Escenario 3: Docencia telemática sincrona/asincrona
D) Clases prácticas de laboratorio:
Escenario 2: 50% Prácticas síncronas presencias no laboratorio, 50% prácticas asíncronas virtuais. Grupos de 10 alumnos.
Escenario 3: 100% Prácticas virtuais (síncronas o asíncronas o unha combinación das duas). Grupos de 20 alumnos (síncrona).
Angel Jesus Matilla Carro
Coordinador/a- Departamento
- Bioloxía Funcional
- Área
- Fisioloxía Vexetal
- Teléfono
- 881814971
- Correo electrónico
- angeljesus.matilla [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Teresa Diaz Guede
- Departamento
- Bioloxía Funcional
- Área
- Fisioloxía Vexetal
- Teléfono
- 881814967
- Correo electrónico
- teresa.diaz [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Luns | |||
---|---|---|---|
10:30-11:30 | Grupo C/CLE_03 | Castelán | 5035 Aula virtual |
19:00-20:00 | Grupo B/CLE_02 | Castelán | 5035 Aula virtual |
Mércores | |||
10:30-11:30 | Grupo C/CLE_03 | Castelán | 5035 Aula virtual |
19:00-20:00 | Grupo B/CLE_02 | Castelán | 5035 Aula virtual |