Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Química Inorgánica
Áreas: Química Inorgánica
Centro Facultade de Farmacia
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable | 1ro curso (Si)
Coñecer os elementos químicos e os seus compostos, os seus procedementos de preparación, estructura, propiedades e reactividade.
PROGRAMA TEORICO
Tema 1. Hidróxeno.
Tema 2. Compostos de coordinación. Xeralidades, nomenclatura. Enlace, cor, e propiedades magnéticas dos complexos de metales de transición.
Tema 3. Elementos do Grupo 1. Li, Na, K, Rb, Cs, Fr.
Tema 4. Elementos do Grupo 2. Be, Mg, Ca, Sr, Ba, Ra.
Tema 5. Elementos do Grupo 12. Zn, Cd, Hg.
Tema 6. Elementos do Grupo 13. B, Al, Ga, In, Tl.
Tema 7. Elementos do Grupo 14. C, Si, Ge, Sn, Pb.
Tema 8. Elementos do Grupo 15. N, P, As, Sb, Bi.
Tema 9. Elementos do Grupo 16. O, S, Se, Te, Po.
Tema 10. Elementos do Grupo 17. F, Cl, Br, I, At.
Tema 11. Características xerais dos elementos de transición. Elementos da primeira serie. Compostos representativos e nocións bioinorgánicas.
PROGRAMA EXPERIMENTAL
Práctica 1.- Conceptos teóricos e desenvolvemento experimental do Programa.
Práctica 2.- Preparación dun xel de hidróxido de aluminio e valoración da súa capacidade antiácida.
Práctica 3.- Química redox do ferro. Obtención de alume de ferro.
Práctica 4.- Preparación e identificación de acetilacetonato e glicinato decobre (II).
Práctica 5.- Termocromatismo en complexos de cobalto(II).
Básica (manual de referencia).
G. Rayner-Canham. Química Inorgánica Descriptiva. Segunda edición. Pearson/Prentice Hall, 2000.
Complementaria.
Shriver&Atkins. Química Inorgánica. Cuarta edición. McGraw-Hill, 2008.
C. E. Housecroft, A. G. Sharpe. Química Inorgánica. Segunda edición. Pearson/Prentice Hall, 2006.
XERAIS:
1. Comprensión dos conceptos, métodos e resultados máis relevantes da Química Inorgánica.
3. Saber aplicar o método científico e adquirir habilidades no manexo de fontes de información, bibliografía, elaboración de protocolos.
11. Avaliar os efectos toxicolóxicos de sustancias e deseñar e aplicar as probas e análises correspondentes.
ESPECÍFICAS:
Q03. Levar a cabo procesos de laboratorio estándar incluíndo o uso de equipos científicos de sínteses e análises, instrumentación apropiada incluída.
Q07. Coñecer e comprender as propiedades características dos elementos e os seus compostos, así como a súa aplicación no ámbito farmacéutico.
MF13. Coñecer a natureza, mecanismo de acción e efecto dos tóxicos, así como os recursos en caso de intoxicación.
TRANSVERSAIS:
CI08. Capacidade para buscar e seleccionar información no ámbito da Química Inorgánica e para presentala adecuadamente, tanto de modo oral como escrito.
CI03. Coñecementos xerais básicos.
CS01. Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica.
CS03. Capacidade de aprender.
CP01. Capacidade crítica e autocrítica.
CI01. Capacidade de análise e síntese.
A docencia da asignatura organizase en clases teóricas, seminarios e clases prácticas.
Ao longo dun cuadrimestre impartiránse 30 horas de clases teóricas, nas que se utilizarán medios audiovisuais que axudarán ao alumno a un mellor seguimento das explicacións do profesor. Nestas clases explicaránse os epígrafes de cada tema, que deberán ser ampliados polo alumno no manual recomendado. Propoñeranse exercicios que o alumno deberá resolver e, no seu caso, entregar. Estes e outros exercicios serán resoltos e comentados nos seminarios correspondentes.
A docencia da asignatura poderá complementarse coa realización de traballos monográficos individuais ou en grupo sobre temas de interés na materia, e coa preparación de traballos para a súa exposición pública.
As clases prácticas de laboratorio impartiránse en grupos; o número de alumnos por grupo non será superior a 20.
Para a impartición destas clases exponse 3 posibles escenarios:
Escenario 1: normalidade adaptada (sen restricións á presencialidad física).
-Todas as clases expositivas, seminarios, titorías e prácticas impartiranse na aula/laboratorio presencialmente.
Escenario 2: distanciamento (con restriciones parciais á presencialidad física).
-As clases expositivas impartiranse completamente de forma telemática síncrona, facendo uso da aula virtual, Streaming e/ou Teams.
-As clases interactivas impartiranse de forma presencial na aula.
-Das clases de laboratorio, o 50% realizaranse de forma presencial no laboratorio e o 50% realizaranse de forma virtual, en grupos de 10 alumnos.
Escenario 3: peche das instalacións (imposibilidade de impartir docencia presencial).
-Todas as clases expositivas, seminarios, titorías e prácticas impartiranse de forma telemática.
A materia está dividida en dous partes, teórica e práctica, que se avaliarán por separado.
A parte teórica da materia será avaliada cunha proba final, dividida en dous partes: a primeira, que será eliminatoria e que estará dedicada a FORMULAR algúns compostos inorgánicos básicos e/ou a NOMEAR os compostos asociados con algunhas fórmulas inorgánicas simples; a segunda, que estará formada por cuestións tipo test (4 puntos sobre 10) e reaccións e preguntas curtas (6 puntos sobre 10). Calquera reacción ou pregunta curta que conteña un erro de formulación será considerada incorrecta e valorada como cero (0). O exame supoñerá un 70% da cualificación final.
A avaliación da parte teórica complementarase coa valoración do alumno na avaliación continua. Para iso terase en conta a asistencia e a participación nas titorías e seminarios. Á avaliación continua só poderán acollerse aqueles alumnos/ as que asistan aos seminarios e titorías e serán avaliados proporcionalmente ás súas asistencias. Estes aspectos supoñerán, como máximo, o 20% da cualificación final.
Para avaliar a parte práctica terase en conta a opinión obtida sobre o alumno nas sesións de traballo, a elaboración do seu diario de laboratorio e a realización dunha proba. Este apartado supoñerá un 10% da cualificación final. Os alumnos repetidores conservarán a cualificación da parte práctica durante un período de cinco anos. Así mesmo, os alumnos repetidores que o manifesten por escrito ao principio do cuadrimestre conservarán por un único curso a cualificación obtida na avaliación continua realizada no curso anterior.
O alumno debe obter cinco puntos sobre dez e a cualificación de apto nas prácticas para aprobar a materia. O alumno que non realice as prácticas de laboratorio será cualificado como non presentado.
A avaliación das competencias adquiridas na materia será realizada a través das seguintes vías:
-Exame final: Coñecemento adquirido do programa (competencias específicas Q07, Q03 e MF13 e competencias transversais CI03, CS03, CP01, CI01)
-Prácticas de laboratorio: Inclúen procesos de laboratorio estándar que permiten preparar diferentes compostos inorgánicos sinxelos (competencias específicas Q03 e transversais CS01 e CS03)
-Asistencia e participación nas clases expositivas e interactivas (competencias xerais 1, 3, 11 e todas as competencias transversais).
A valoración será exactamente a mesma independentemente do escenario. As únicas condicións a ter en conta son:
Escenario 1: normalidade adaptada (sen restricións á presencialidad física)
-Os exames serán presenciais, tal como descríbese anteriormente.
Escenario 2: distanciamento (con restricións parciais á presencialidad física).
-Os exames serán preferentemente telemáticos, a través da aula virtual, Teams ou outras plataformas que a Universidade habilite para tal fin, aínda que se valorará a posibilidade de realizar exames presenciais sempre que a normativa permítao e póidase cumprir co distanciamento.
Escenario 3: peche das instalacións (imposibilidade de impartir docencia presencial).
-Os exames serán telemáticos a través da aula virtual, Teams ou outras plataformas que a Universidade habilite para tal fin.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
As actividades presenciais desta materia comprenden un periodo de 60 horas. Estímase que o alumno debe realizar, ademáis, un traballo persoal que comprenda 90 horas para complementar estas actividades.
TRABALLO PRESENCIAL NA AULA
-Clases expositivas en grupo grande: 30 h
-Clases interactivas en grupo reducido: 6 h
-Titorías en grupo moi reducido: 2 h
-Prácticas de laboratorio: 20 h
-Exames e revisión: 2 h
-Total horas traballo presencial na aula ou no laboratorio: 60 h
TRABALLO PERSOAL DO ALUMNO:
-Estudo autónomo individual ou en grupo: 51,5 h
-Resolución de exercicios, ou outros traballos: 12 h
-Orientación e resolución de dúbidas: 7,5 h
-Preparación do traballo de laboratorio e elaboración da memoria das prácticas: 9 h
-Realización e revisión do exame: 10 h
-Total horas traballo persoal do alumno: 90 h
E aconsellable que, despois da asistencia ás clases expositivas, o alumno revise os contidos de cada tema seguindo o manual recomendado. A elaboración dun resumen no que identifique os puntos importantes serálle útil para unha revisión posterior do tema, para relacionar os contidos de cada tema cos dos restantes e, por último, para facilitarlle a súa participación activa na resolución das cuestións que se plantexarán nos seminarios. Esta participación activa e continuada ao longo do curso é altamente recomendable no caso desta materia.
No traballo no laboratorio, antes da realización de cada experimento, o alumno debe ler con calma o guíón que se lle proporcione e procurar comprende-los conceptos teóricos nos que se basea. Deberá levar a cabo o traballo experimental con atención e pulcritude e anotar todas as observacións no seu diario de laboratorio.
PLAN DE CONTINXENCIA
Metodoloxía do Ensino.
Para a impartición destas clases exponse 3 posibles escenarios:
Escenario 1: normalidade adaptada (sen restricións á presencialidad física).
-Todas as clases expositivas, seminarios, titorías e prácticas impartiranse na aula/laboratorio presencialmente.
Escenario 2: distanciamento (con restriciones parciais á presencialidad física).
-As clases expositivas impartiranse completamente de forma telemática síncrona, facendo uso da aula virtual, Streaming e/ou Teams.
-As clases interactivas impartiranse de forma presencial na aula.
-Das clases de laboratorio, o 50% realizaranse de forma presencial no laboratorio e o 50% realizaranse de forma virtual, en grupos de 10 alumnos.
Escenario 3: peche das instalacións (imposibilidade de impartir docencia presencial).
-Todas as clases expositivas, seminarios, titorías e prácticas impartiranse de forma telemática.
Avaliación.
A valoración será exactamente a mesma independentemente do escenario. As únicas condicións a ter en conta son:
Escenario 1: normalidade adaptada (sen restricións á presencialidad física)
-Os exames serán presenciais.
Escenario 2: distanciamento (con restricións parciais á presencialidad física).
-Os exames serán preferentemente telemáticos, a través da aula virtual, Teams ou outras plataformas que a Universidade habilite para tal fin, aínda que se valorará a posibilidade de realizar exames presenciais sempre que a normativa permítao e póidase cumprir co distanciamento.
Escenario 3: peche das instalacións (imposibilidade de impartir docencia presencial).
-Os exames serán telemáticos a través da aula virtual, Teams ou outras plataformas que a Universidade habilite para tal fin.
Mª Ángeles Sánchez González
- Departamento
- Química Inorgánica
- Área
- Química Inorgánica
- Teléfono
- 881815083
- Correo electrónico
- angeles.sanchez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Maria Soledad Garcia Tasende
- Departamento
- Química Inorgánica
- Área
- Química Inorgánica
- Teléfono
- 881814954
- Correo electrónico
- soledad.garcia [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
María Luz Durán Carril
- Departamento
- Química Inorgánica
- Área
- Química Inorgánica
- Teléfono
- 881814952
- Correo electrónico
- marialuz.duran [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Maria Esther Garcia Fernandez
- Departamento
- Química Inorgánica
- Área
- Química Inorgánica
- Teléfono
- 881814241
- Correo electrónico
- mesther.garcia [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Antonio Sousa Pedrares
Coordinador/a- Departamento
- Química Inorgánica
- Área
- Química Inorgánica
- Teléfono
- 881814240
- Correo electrónico
- antonio.sousa.pedrares [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Miguel Vazquez Lopez
- Departamento
- Química Inorgánica
- Área
- Química Inorgánica
- Teléfono
- 881815736
- Correo electrónico
- miguel.vazquez.lopez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Mércores | |||
---|---|---|---|
13:10-14:10 | Grupo B3 /CLIS_06 | Castelán | 5035 Aula Seminario de Edafoloxía |
18:30-19:30 | Grupo C2 /CLIS_08 | Castelán | 5035 Aula Seminario de Bromatoloxía |
Xoves | |||
18:30-19:30 | Grupo C1/CLIS_07 | Castelán | 5035 Aula Seminario de Filioloxía Animal |
Venres | |||
09:00-10:00 | Grupo A3 /CLIS_03 | Castelán | 5035 Aula Seminario de Edafoloxía |