Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 67.5 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 29 Clase Interactiva: 13 Total: 112.5
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Química Inorgánica
Áreas: Química Inorgánica
Centro Facultade de Farmacia
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable
- Comprender a importancia da química nos estudos relacionados co medio ambiente.
- Coñecer as fontes máis importantes de contaminación de aire, auga e chan.
Tema 1: Introdución á Química Ambiental.
Tema 2: Química Ambiental da atmosfera.
Tema 3: Química Ambiental da auga.
Tema 4: Química Ambiental do chan.
- Baird, C. e Cann “Química Ambiental” Ed. Reverté, 2ª ed., Barcelona, 2014.
- S.E. Manahan, “Introdución á Química Ambiental”, Editorial Reverté, Barcelona 2007.
- Spiro, T. G.; Stigliani, W. M. “Química Ambiental”, 2ª ed., Prentice Hall, NJ, 2003.
- M. B. McBride; “Environmental chemistry of soils”, Oxford University Press, Oxford, 1994.
- C. Orozco, A. Pérez, M. N. González, F. J. Rodríguez e J. M. Alfayate; “Contaminación ambiental. Unha visión desde a química”, Thomson Editores/Paraninfo, Madrid, 2003.
- M. Lancaster; “Green Chemistry: An introductory text”, The Royal Society of Chemistry 2002.
- H. Neilson, A.-S. Allard; “Environmental degradation and transformation of organic chemicals”, Taylor & Francis Group, CRC Press, 2008.
Competencias xerais
1. Coñecer os principais procesos de transformación e degradación das substancias químicas no medio ambiente
2. Coñecer as principais reaccións químicas no medio ambiente
3. Coñecer os compostos químicos de especial interese ambiental, a súa orixe, así como o seu comportamento e distribución.
Competencias específicas
1. Ter conciencia da función do farmacéutico no problema da contaminación ambiental.
2. Entender e aceptar a responsabilidade e as obrigacións que ten o farmacéutico co obxectivo de que se alcance o mellor resultado posible na prevención, control e remediación da contaminación.
3. Actuar de acordo coas normas éticas e legais nos temas relacionados coa contaminación ambiental.
4. Mellorar a profesión do farmacéutico, contribuíndo a alcanzar maiores cotas no coñecemento, as habilidades e os valores desta.
Competencias transversais
1. Desenvolver as habilidades comunicativas no que respecta a a expresión oral e a escrita. Neste sentido, os alumnos deberán preparar e expoñer un traballo oral individual.
2. Capacitar para tomar decisións en resolución de problemas e casos prácticos.
A docencia está repartida en 23 horas de clases expositivas e 20 horas de clases interactivas.
O alumno poderá atopar material de apoio, novidades e anuncios relacionados coa materia na aula Virtual da materia.
Nas clases expositivas o profesor poderá contar co apoio de diferentes recursos docentes e utilizará como base os libros recomendados na bibliografía. Estas sesións desenvolveranse de maneira interactiva cos alumnos, discutindo con eles os aspectos que resulten máis complicados ou especialmente interesantes de cada tema.
Nas clases interactivas os alumnos participarán activamente resolvendo, en grupo ou individualmente, as tarefas previamente propostas polo profesor e/ou aquelas que se propoñan nas propias clases. Estas sesións poderán ser utilizadas para tratar temas transversais aos contidos da materia. Ao principio do curso propoñerase un traballo oral individual. Estas sesións poderán ser utilizadas para a exposición oral e discusión pública dos traballos orais individual propostos. Nestas sesións poderanse realizar probas escritas sobre cada un dos temas. As notas das tarefas realizadas ou propostas nestas sesións contarán unicamente para a avaliación continua da materia.
As docencias expositiva e interactiva serán de carácter presencial na aula.
As titorías serán de carácter presencial na aula.
A cualificación final da asignatura (CF) obterase a través da avaliación continua (EC; 40% da CF) e da realización dun exame (ou proba) final (EF; 60% da CF). A EC comprenderá o seguimento do traballo persoal do alumno (TPA; 50% da EC), que abarcará controis e exercicios prácticos realizados nas clases interactivas, a asistencia ás clases expositivas e interactivas e a exposición do traballo oral individual (TOI; 50% da EC). A asistencia ás clases interactivas e ás clases expositivas é recomendable e terase en conta para o cálculo da nota da EC. A materia aprobarase se a nota numérica da cualificación final (CF = EF + EC) é igual ou superior a 5.0 puntos sobre 10.0. De forma excepcional, se o alumno ten oficialmente recoñecida polo Decanato de Farmacia dispénsaa de asistencia a clase do Grao de Farmacia do presente curso, a cualificación final será exclusivamente a nota obtida no exame final (CF=EF) e, por tanto, a materia aprobarase se a nota numérica no EF é igual ou superior a 5.0 puntos sobre 10.0.
A cualificación obtida polo alumno na EC manterase para a convocatoria de segunda oportunidade no caso de que a materia non fose superada na convocatoria de febreiro. Así mesmo, a nota de EC do alumno manterase durante dous cursos (2022-2023 e 2023-2024), no caso de que este non supere a materia en ningunha das dúas convocatorias do presente curso (2021-22).
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios e probas será de aplicación o recolleito na “Normativa de avaliación do rendemento académico dous estudantes e de revisión de cualificacións”.
O traballo oral individual (TOI) expoñerase de forma presencial na aula.
Os controis e exercicios prácticos realizaranse de forma presencial na aula.
Os exames finais (EF) realizaranse de forma presencial na aula.
A materia consta de 4,5 créditos ECTS, e a carga de traballo para o alumno será de 112,5 horas, o que supón que cada crédito ECTS supón 25 de traballo do alumno. A repartición de horas para cada unha das actividades implicadas na materia será a seguinte:
Actividade: Horas presenciais en aula / Horas de traballo persoal do alumno
Clases expositivas: 23 / 35
Clases interactivas: 20 / 22.5
Realización exames e revisións: 4 / 8
Total: 47 / 65.5
- É aconsellable que os alumnos asistan ás clases expositivas e interactivas.
- É importante manter o estudo da materia “ao día”.
- Unha vez finalizado un tema, é útil facer un resumo dos puntos importantes, asegurándose de coñecer o seu significado.
- É recomendable consultar e manexar os medios bibliográficos aconsellados.
- É conveniente o uso das titorías para aclarar as dúbidas que se poidan presentar na aula.
- Recoméndase consultar regularmente a aula virtual da materia, onde estará dispoñible a guía docente da materia e calquera outro material complementario que poida servir de axuda ao alumnado no seu estudo. Na aula virtual informarase sobre as tarefas que levarán a cabo nas clases interactivas e publicaranse anuncios e avisos relacionados coa materia.
Plan de continxencia
Teniendo en cuenta as indicacións contidas no documento “Plan de Continxencia para o desenvolvemento da docencia nol curso académico 2021/22”, diferéncianse dous escenarios con presencialidad reducida, cada un deles cunha metodoloxía de ensino e sistema de avaliación propios:
Escenario 2: distanciamento (con restricións parciais á presencialidade física)
A docencia expositiva será telemática a través da plataforma MS Teams ou a aula Virtual da materia.
A docencia interactiva será de carácter presencial na aula, aínda que se valorará a posibilidade de realizala de forma telemática a través da plataforma MS Teams ou a aula Virtual da materia se a normativa non permite o acceso ás aulas e/ou non se poden cumprir coas medidas de distanciamento.
As titorías serán de carácter presencial na aula, aínda que se valorará a posibilidade de realizala de forma telemática a través da plataforma MS Teams ou a aula Virtual da materia se a normativa non permite o acceso ás aulas e/ou non se poden cumprir coas medidas de distanciamento.
O traballo oral individual (TOI) expoñerase de forma presencial na aula, aínda que se valorará a posibilidade de expoñelo de forma telemática a través da plataforma MS Teams ou a aula Virtual da materia se a normativa non permite o acceso ás aulas e/ou non se poden cumprir coas medidas de distanciamento.
Os controis e exercicios prácticos das clases interactivas levarán a cabo de forma presencial na aula, aínda que se valorará a posibilidade de realizalos de forma telemática a través da plataforma MS Teams ou a aula Virtual da materia se a normativa non permite o acceso ás aulas e/ou non se poden cumprir coas medidas de distanciamento.
Os exames finais (EF) realizaranse preferentemente de forma presencial na aula, aínda que se valorará a posibilidade de realizar exames virtuais se a normativa non permite o acceso ás aulas e/ou non se poden cumprir coas medidas de distanciamento.
No caso de que se realicen probas finais telemáticas (exames finais de primeira e segunda oportunidade), estas levarán a cabo de forma síncrona a través da plataforma MS Teams e/ou da aula Virtual da materia.
Escenario 3: peche das instalacións (imposibilidade de impartir docencia presencial)
A docencia expositiva será telemática a través da plataforma MS Teams ou a aula Virtual da materia.
A docencia interactiva será telemática a través da plataforma MS Teams ou a aula Virtual da materia.
As titorías serán telemáticas a través da plataforma MS Teams ou a aula Virtual da materia.
O traballo oral individual (TOI) expoñerase de forma telemática síncrona a través da plataforma MS Teams.
Os controis e exercicios prácticos realizados nas clases interactivas levarán a cabo de forma telemática síncrona a través da plataforma MS Teams e/ou da aula Virtual da materia.
Os exames finais (EF) serán de carácter telemático síncrono a través da plataforma MS Teams e/ou da aula Virtual da materia.
Consideracións xerais sobre o sistema avaliación comúns aos escenarios 2 e 3:
A cualificación final da asignatura (CF) obterase a través da avaliación continua (EC; 40% da CF) e da realización dun exame (ou proba) final (EF; 60% da CF). A EC comprenderá o seguimento do traballo persoal do alumno (TPA; 50% da EC), que abarcará controis e exercicios prácticos realizados nas clases interactivas, a asistencia ás clases expositivas e interactivas e a exposición do traballo oral individual ( TOI; 50% da EC). A asistencia ás clases interactivas e ás clases expositivas é recomendable e terase en conta para o cálculo da nota da EC. A materia aprobarase se a nota numérica da cualificación final (CF = EF + EC) é igual ou superior a 5.0 puntos sobre 10.0. De forma excepcional, se o alumno ten oficialmente recoñecida polo Decanato de Farmacia dispénsaa de asistencia a clase do Grao de Farmacia do presente curso, a cualificación final será exclusivamente a nota obtida no exame final (CF=EF) e, por tanto, a materia aprobarase se a nota numérica no EF é igual ou superior a 5.0 puntos sobre 10.0.
A cualificación obtida polo alumno na EC manterase para a convocatoria de segunda oportunidade no caso de que a materia non fose superada na convocatoria de febreiro. Así mesmo, a nota de EC do alumno manterase durante dous cursos (2021-2022 e 2022-2023), no caso de que este non supere a materia en ningunha das dúas convocatorias do presente curso (2020-21).
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios e probas será de aplicación o recolleito na “Normativa de avaliación do rendemento académico dous estudantes e de revisión de cualificacións”.
Miguel Vazquez Lopez
Coordinador/a- Departamento
- Química Inorgánica
- Área
- Química Inorgánica
- Teléfono
- 881815736
- Correo electrónico
- miguel.vazquez.lopez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Martes | |||
---|---|---|---|
13:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | 5035 Aula Seminario de Bromatoloxía |
Xoves | |||
13:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | 5035 Aula Seminario de Bromatoloxía |
Venres | |||
13:00-14:00 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | 5035 Aula Seminario de Bromatoloxía |