Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 49.5 Horas de Titorías: 1.5 Clase Expositiva: 12 Clase Interactiva: 8 Clínicos EEES: 4 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Ciencias Forenses, Anatomía Patolóxica, Xinecoloxía e Obstetricia e Pediatría
Áreas: Pediatría
Centro Facultade de Medicina e Odontoloxía
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Coñecer os fundamentos xerais da nutrición (historia e concepto da ciencia da nutrición, hábitos alimentarios, requerimientos nutricionais recomendados durante a niñez e adolescencia, guía para a planificación dietética e promoción do benestar nutricional, inxesta alimentaria e nutricional dos nenos e os adolescentes en España), da fisioloxía nutricional, da influencia da nutrición no desenvolvemento. Así como ensinar as técnicas para a avaliación do estado nutricional e as recomendaciones nas principais patoloxías pediátricas e coñecer e adquirir as habilidades e actitudes para a prevención, o diagnóstico e o tratamento das principais patoloxías nutricionais.
1. Influencias sociais, culturais, educacionais, socioeconómicas e do hábitat sobre o consumo de alimentos e o estado nutricional.
2. Bases fisiológicas e bioquímicas da nutrición: Regulación do balance enerxético. Regulación da inxesta (saciedade-apetito). Regulación hormonal. Funcións e metabolismo dos nutrientes. Auga. Grupos de alimentos. Calidade nutricional.
3. Xenética Nutricional: Nutrixenómica, metabolómica e epixenética.
4. Nutrición e crecemento. Valoración do estado nutricional: Composición corporal. Probas de laboratorio. Avaliación da inxesta de alimentos. Inxestas dietéticas de referencia. Táboas de composición de alimentos.
5. Alimentación e nutrición da muller xestante, do feto, da muller lactante e do 1er. Ano de vida. Leite de muller. Fórmulas infantís e alimentación complementaria.
6. Alimentación e nutrición do preescolar, escolar e adolescente. Alimentación e actividade física, TICs.
7. Nutrición e desenvolvemento cerebral.
8. Hábitos alimentarios saudables e de risco. Nutrición na idade pediátrica e o seu impacto na expresión génica, na regulación metabólica, na inmunidad, no stress oxidativo e na inflamación.
9. Obesidade e as seas comorbilidades (dislipemia, resistencia á insulina, esteatosis hepática non alcohólica, síndrome metabólico…).
10. Trastornos do comportamento alimentario.
11. Déficits nutricionais.
12. Nutrición en situacións especiais: Prematuridad, Erros Congénitos do Metabolismo, Déficit de Atención e Hiperactividad, Alerxia Alimentaria, Enfermidade Celíaca, diabetes, alteracións do metabolismo dos lípidos, intolerancia á lactosa.
13. Nutrición enteral e parenteral. Técnicas. Composición de fórmulas.
14. Alimentos funcionais. Probióticos, prebióticos e simbióticos e o seu papel na saúde e a enfermidade.
15. Suplementos nutricionais: Enerxéticos, Omega-3, fibra, vitaminas, minerais….
16. Interaccións fármacos-nutrientes.
17. O neno e a alimentación colectiva. Comedor de guardería e escolar. Gastronomía.
18. Publicidade e marketing de alimentos. Alegaciones nutricionais. Etiquetado dos alimentos. Seguridade alimentaria.
19. Educación Nutricional. Informática Nutricional. Programas de Prevención e Intervención Nutricional Comunitarios. Recomendacións nutricionais e alimentarias saudables. Pirámide dos alimentos. Dieta Saudable Atlántica e Mediterránea.
R. TOJO (Tratado de Nutrición Pediátrica. Edit. Doyma. Barcelona 2001)
Tratado de Nutrición. 2da ed. Editor Ángel Gil Hernández. Editorial Médica Panamericana. Madrid 2010.
ISBN Obra completa (4 tomos) 978-84-9835-242-9
DL: M-18412-2010
Nutrición y Alimentación Humana. Editor José Mataix Verdú. Ergón ed. Madrid 2009.
ISBN: 978-84-8473-664-6
DL: B-54076-LI
M. CRUZ Tratado de Pediatría. 2 vol. (11ª edición) Ed. Médica Panamericana 2014
O alumno debe coñecer as características específicas biopsicosociales do neno e o adolescente, así como os seus compoñentes fisiolóxicos, patolóxicos e semiolóxicos.
Debe adquirir habilidades concretas para a anamnesis do neno, orientada fundamentalmente á valoración nutricional, para a exploración, o diagnóstico e o tratamento das principais patoloxías nutricionais, así como para a alimentación e nutrición doutras patoloxías.
Debe coñecer a alimentación do neno e adolescente normal, as guías alimentarias e adquirir habilidades para a prevención nutricional.
Encádranse nas xerais: Clases expositivas, seminarios e práctica clínica, con uso de simulación
A docencia poderá ser presencial o non presencial de acordo cos escenarios contemplados nas “Directrices para o desenvolvemiento dunha docencia presencial segura. Curso 2020-2021” e as “Bases para o desenvolvimiento ducha docencia presencial segura. Curso 2020-2021”
As actividades formativas de presentación de coñecementos e procedementos e de estudo individual do estudante serán avaliadas mediante unha proba escrita, que constituirá o 70% da nota final.
As actividades formativas nas que os estudantes realicen algún tipo de traballo ou actividade de carácter grupal ou individual serán avaliadas a partir da documentación entregada polo alumno (informes), que supondrá o 15% da nota final.
A actividade desenvolvida na práctica clínica será avaliada a partir do traballo desenvolvido polo alumno, así como as habilidades e actitudes mostradas durante a realización das mesmas, que supondrá o 15% da nota final.
A avaliación poderá ser presencial o non presencial de acordo cos escenarios contemplados nas “Directrices para o desenvolvemiento dunha docencia presencial segura. Curso 2020-2021” e as “Bases para o desenvolvimiento ducha docencia presencial segura. Curso 2020-2021”
O alumno debe distribuír o seu tempo de traballo persoal en estudo individual, procura de materiais, elaboración de traballos e exposición de materiais, solución de problemas e revisión do material de apoio.
É aconsellable ser capaz de ler textos en inglés, así como manexar a nivel de usuario básico un ordenador.
María Rosaura Leis Trabazo
Coordinador/a- Departamento
- Ciencias Forenses, Anatomía Patolóxica, Xinecoloxía e Obstetricia e Pediatría
- Área
- Pediatría
- Correo electrónico
- mariarosaura.leis [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Maria Isabel Martinez Soto
- Departamento
- Ciencias Forenses, Anatomía Patolóxica, Xinecoloxía e Obstetricia e Pediatría
- Área
- Pediatría
- Teléfono
- 981951111
- Correo electrónico
- mariaisabel.martinez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOU
Adolfo Laureano Bautista Casasnovas
- Departamento
- Ciencias Forenses, Anatomía Patolóxica, Xinecoloxía e Obstetricia e Pediatría
- Área
- Pediatría
- Correo electrónico
- adolfo.bautista [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Maria De La Luz Couce Pico
- Departamento
- Ciencias Forenses, Anatomía Patolóxica, Xinecoloxía e Obstetricia e Pediatría
- Área
- Pediatría
- Correo electrónico
- mariluz.couce [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Federico Martinon Torres
- Departamento
- Ciencias Forenses, Anatomía Patolóxica, Xinecoloxía e Obstetricia e Pediatría
- Área
- Pediatría
- Correo electrónico
- federico.martinon.torres [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Luns | |||
---|---|---|---|
18:30-19:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aulario-Aula 4 |
Martes | |||
18:30-19:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aulario-Aula 4 |
Mércores | |||
18:30-19:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aulario-Aula 4 |
Xoves | |||
18:30-19:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aulario-Aula 4 |
08.06.2021 16:30-19:00 | Grupo /CLE_01 | Aulario-Aula 1 |
08.06.2021 16:30-19:00 | Grupo /CLE_01 | Aulario-Aula 2 |
08.06.2021 16:30-19:00 | Grupo /CLE_01 | Aulario-Aula 3 |
08.06.2021 16:30-19:00 | Grupo /CLE_01 | Aulario-Aula 4 |
05.07.2021 09:30-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aulario-Aula 3 |
05.07.2021 09:30-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aulario-Aula 4 |