Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 72.4 Horas de Titorías: 2 Clase Interactiva: 0.6 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Prácticum Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Farmacoloxía, Farmacia e Tecnoloxía Farmacéutica, Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
Áreas: Farmacoloxía, Radioloxía e Medicina Física
Centro Facultade de Medicina e Odontoloxía
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Profundizar nos seguintes obxectivos xerais:
1.-Identificar os criterios de saúde
2.-Coñecer a patoloxía médico-cirúrxica máis frecuente nos seus aspectos clínicos e terapéuticos
3.-Saber indicar e interpretar os exames complementarios básicos necesarios para o diagnóstico da devandita patoloxía
4.-Saber facer unha historia clínica
5.-Semiología completa por órganos e sistemas
6.-Saber valorar as constantes biolóxicas básicas
7.-Medir parámetros antropométricos e saber valoralos
8.-Coñecer os fundamentos básicos do medicamento preventivo
9.-Coñecer na práctica os conceptos da asepsia e antisepsia
10.-Coñecer os fundamentos básicos da medicina de urxencia
11.-Coñecer a importancia do traballo en equipo
12.-Manobras básicas de reanimación
13.-Introdución a curas, punción lumbar, reacción tuberculínica, sondaxe vesical, canalización de veas, administración de medicamentos, sondaxe nasogástrico…
As prácticas externas en período non lectivo poderanse levar a cabo en institucións sanitarias de ámbito nacional e internacional recoñecidas pola comisión de calidade do centro e/ou responsable de calidade do centro. Estas institucións, ademais, deben aceptar o compromiso de ofertar as prácticas no período adecuado para poder asignalas entre os alumnos que así o soliciten. Nos últimos anos o organismo que adquiriu e executou este compromiso é o SERGAS.
A actividade en dedicación a tempo parcial durante un mes implicará o recoñecemento de 3 ECTS sempre que se xustifique acadar as competencias previamente establecidas. Enténdese dedicación a tempo parcial a permanencia na institución 3 horas diarias durante catro semanas, o que representa un total de 60 horas presenciais máis 15 horas para traballo persoal por parte do alumno.
En xeral a recomendada nas prácticas clínicas I, II e III. En particular a recomendada polo titor.
As competencias xerais que figuran na memoria da titulación.
Os alumnos integraranse baixo a supervisión directa do seu titor nas actividades dos diferentes servizos e unidades encargados da docencia clínica. O control das actividades e a consecución dos obxectivos propostos será competencia do titor asignado a cada alumno.
Plan de Continxencia
No curso 2019-2020, o confinamento xurdiu no mes de marzo. Moitos alumnos estaban matriculados de materias optativas. O final cursaron as mesmas o non poderse desarrollar as prácticas en periodo non lectivo, sustituindo desta maneira as mesmas.
De cara o próximo ano e dependendo de cando xurda cada escenario, sería una opción para o alumnado, matricularse de materias optativas que puideran sustituir a imposibilidade de cursar as prácticas en periodo non lectivo.
Si a situación indeseable se produce nun momento que xa non se poden cursar materias optativas e é inevitable cursar as prácticas en periodo non lectivo ou si os alumnos decidiron cursar esta materia, habería que tomar medidas excepcionais.
Escenario 1: Normalidade adaptada (sen restricións á presencialidade física).
A docencia será presencial. Seguiranse as medidas de protección que recomende a USC e o SERGAS.
Escenario 2: Distanciamento (restricións parciais á presencialidade física)
A docencia dependerá das disposicions adoptadas polo SERGAS e a USC. Na medida do posible continuarase coa presencialidade. Si non fora posible tentaríase substituir a docencia mediante ferramentas virtuais, elaboración de traballos, resolución de casos e outros en función das características da práctica e das preferencias do titor. Hay que ter en conta que os titores que participan nestas prácticas normalmente non teñen acceso as ferramentas e plataformas institucionais (Aula Virtual-Moodle e Microsoft Teams).
Escenario 3: Peche das instalacións (imposibilidade de impartir docencia con presencialidade física).
No escenario 3 a docencia non podería realizarse. Habería que substituir a docencia mediante ferramentas virtuais, elaboración de traballos, resolución de casos e outros en función das características da práctica e das preferencias do titor. Hay que ter en conta que os titores que participan nestas prácticas normalmente non teñen acceso as ferramentas e plataformas institucionais (Aula Virtual-Moodle e Microsoft Teams).
A avaliación das prácticas levaraa a cabo o/a coordinador/a de prácticas tendo en conta o informe do/a responsable das prácticas e a memoria que o/a alumno/a elaborará ao final das mesmas. Esta memoria, asinada polo/a titor/a, subirase a aula virtual da materia no prazo establecido. O/A titor/a comunicará a proposta de cualificación ao/a coordinador/a de prácticas, que se encargará da xestión das actas académicas da materia.
O réxime de cualificación será o ordinario das materias do plan de estudos.
Os mecanismos de avaliación serán os que considere oportunos o titor, sendo recomendable pola nosa banda, e dado que estamos nunha cociente titor/alumno de 1:1, a avaliación continuada así como a corrección razoada co alumno do traballo realizado durante a práctica correspondente.
No cuestionario de evaluación realizado a tal fin, inclúense os seguintes apartados que se puntuarán de 1 a 5, sendo 5 a máxima nota:
1.- Dedicación e cumprimento horario por parte do estudante
2.- Actitude, motivación e integración do estudante no medio de traballo
3.- Desempeño das prácticas por parte do estudante
4.- Do inicio ao final das prácticas o estudante mellorou a súa formación inicial de coñecementos teórico-prácticos e as súas competencias profesionais
5.- Avaliación da memoria de prácticas presentada
A nota obtense da seguinte maneira: Proposta de avaliación (suma x 0.4)
Plan de Continxencia
No curso 2019-2020, o confinamento xurdiu no mes de marzo. Moitos alumnos estaban matriculados de materias optativas. O final cursaron as mesmas o non poderse desarrollar as prácticas en periodo non lectivo, sustituindo desta maneira as mesmas.
De cara o próximo ano e dependendo de cando xurda cada escenario, sería una opción para o alumnado, matricularse de materias optativas que puideran sustituir a imposibilidade de cursar as prácticas en periodo non lectivo.
Si a situación indeseable se produce nun momento que xa non se poden cursar materias optativas e é inevitable cursar as prácticas en periodo non lectivo ou si os alumnos decidiron cursar esta materia, habería que tomar medidas excepcionais.
Avaliación:
A avaliación levarase a cabo como consta na ficha da materia dado que o sistema empregado non necesita presencialidade. Facendo unha memoria, asinada polo titor, e propoñendo unha cualificación ao coordinador das prácticas.
Actividades presenciais:
Traballo clínico: 60 horas
Traballo persoal: 15 horas
Total actividades presenciais + traballo persoal: 75 horas.
-Utilizar a bibliografía recomendada, dá igual o formato, o importante é que o alumno afágase a manexar libros e tamén se introduza na procura e lectura de artigos científicos.
-Participar activamente nas actividades presenciais.
-Utilizar os recursos dispoñibles.
-Adquirir dominio na valoración de casos clínicos concretos que teñan especial interese.
Dado que o ámbito sanitario no que se van a desenvolver as prácticas clínicas en período non lectivo inclúe unidades moi diversas, que van desde centros hospitalarios con grandes dotacións (tanto en persoal como en infraestruturas), ata centros de saúde onde o desenvolvemento da sanidade é moi diferente á circunstancia anterior, é fundamental a capacidade de adaptación do alumno ao medio no que se vai a desenvolver a súa actividade.
O rendemento destas prácticas non só depende do medio, do titor ou das infraestruturas, senón tamén da capacidade e dispoñibilidade do alumno para obter o mellor das circunstancias nas que se desenvolve a práctica.
Estas prácticas realízanse nos meses de xuño, xullo e agosto e só se pode cursar un mes de prácticas por curso. Pode participar o alumnado a partir de 3º curso a través dunha convocatoria que realiza o centro no mes de marzo. As prazas son as ofertadas polo SERGAS e POVISA. Na adxudicación de prazas ten preferencia o estudantado matriculado nos cursos superiores sobre o matriculado nos cursos inferiores e, en caso de máis solicitudes que prazas a adxudicación realizarase segundo a media do expediente académico. Publicada a lista definitiva de adxudicación de prazas, o estudantado deberá solicitar a matrícula na UXA.
DIRECTRICES PARA O DESENVOLVEMENTO DUNHA DOCENCIA PRESENCIAL SEGURA
Plan de Continxencia
No curso 2019-2020, o confinamento xurdiu no mes de marzo. Moitos alumnos estaban matriculados de materias optativas. O final cursaron as mesmas o non poderse desarrollar as prácticas en periodo non lectivo, sustituindo desta maneira as mesmas.
De cara o próximo ano e dependendo de cando xurda cada escenario, sería una opción para o alumnado, matricularse de materias optativas que puideran sustituir a imposibilidade de cursar as prácticas en periodo non lectivo.
Si a situación indeseable se produce nun momento que xa non se poden cursar materias optativas e é inevitable cursar as prácticas en periodo non lectivo ou si os alumnos decidiron cursar esta materia, habería que tomar medidas excepcionais.
Escenario 1: Normalidade adaptada (sen restricións á presencialidade física).
A docencia será presencial. Seguiranse as medidas de protección que recomende a USC e o SERGAS.
Escenario 2: Distanciamento (restricións parciais á presencialidade física)
A docencia dependerá das disposicions adoptadas polo SERGAS e a USC. Na medida do posible continuarase coa presencialidade. Si non fora posible tentaríase substituir a docencia mediante ferramentas virtuais, elaboración de traballos, resolución de casos e outros en función das características da práctica e das preferencias do titor. Hay que ter en conta que os titores que participan nestas prácticas normalmente non teñen acceso as ferramentas e plataformas institucionais (Aula Virtual-Moodle e Microsoft Teams).
Escenario 3: Peche das instalacións (imposibilidade de impartir docencia con presencialidade física).
No escenario 3 a docencia non podería realizarse. Habería que substituir a docencia mediante ferramentas virtuais, elaboración de traballos, resolución de casos e outros en función das características da práctica e das preferencias do titor. Hay que ter en conta que os titores que participan nestas prácticas normalmente non teñen acceso as ferramentas e plataformas institucionais (Aula Virtual-Moodle e Microsoft Teams).
Avaliación:
A avaliación levarase a cabo como consta na ficha da materia dado que o sistema empregado non necesita presencialidade. Facendo unha memoria, asinada polo titor, e propoñendo unha cualificación ao coordinador das prácticas.
Ma Del Pilar Fernandez Rodriguez
- Departamento
- Farmacoloxía, Farmacia e Tecnoloxía Farmacéutica
- Área
- Farmacoloxía
- Teléfono
- 881812401
- Correo electrónico
- mdelpilar.fernandez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade