Créditos ECTS Créditos ECTS: 12
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 120 Horas de Titorías: 2 Clase Expositiva: 59 Clase Interactiva: 65 Clínicos EEES: 54 Total: 300
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Cirurxía e Especialidades Médico-Cirúrxicas
Áreas: Estomatoloxía
Centro Facultade de Medicina e Odontoloxía
Convocatoria: Anual
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable
No que se refire ao alumno Cognitive nivel debe ser capaz de:
1 -. Demostrar ter un coñecemento adecuado dos mecanismos de anomalías, lesións e enfermidades que afectan a mucosa oral, boca e glándulas salivares, así como patoloxía neuromuscular orofacial epidemioloxía, etioloxía e patóxenos.
Dous -. Probar coñecer as manifestacións clínicas destes procesos e procedementos complementarios que lle permitan o seu diagnóstico.
Tres -. Asociado tal coñecemento a situacións específicas que derivan da práctica clínica para establecer un diagnóstico.
Abril -. Deseñar pronóstico individual, diagnóstico baixo a execución, ou das condicións do paciente.
Maio -. Aplicar tratamento médico máis adecuado para a enfermidade, a base do diagnóstico establecido e determinar o seguimento do paciente.
Xullo -. Mostrar comprensión das manifestacións orais de procesos sistémicos.
O psicomotora Scope alumno para ser capaz de:
1 -. DESENVOLVER A historia médica completa e sistematizada.
2 -. REALIZAR explotación dental completo, con especial atención para a explotación da mucosa oral, glándulas salivares, óso maxilar e da articulación temporomandibular, así como a explotación neuromuscular e pescozo.
3 - practicar técnicas máis comúns que teñan como obxectivo a obtención de datos adicionais para o diagnóstico en Medicina Oral:. Técnicas de radioloxía, oral biopsia mucosa e glándulas salivares menores, recollida de saliva e de mostraxe para microbiológica.
Abril -. Adoptar en odontostomatological Práctica de hixiene e medidas preventivas destinadas a evitar a transmisión de enfermidades infecciosas.
Por último, no ámbito das actitudes, os alumnos deberán ser capaces de:
1 -. Establecer unha relación adecuada co paciente, con base no desenvolvemento de receptividade ea capacidade de responder ás situacións e tendo en conta que pon o tempo nunha base individual.
2 -. Adoptar actitude científica e crítica aos problemas.
3 -. Colaborar con profesores e compañeiros no desenvolvemento das actividades previstas.
CONTIDOS
UNIDADE I. HISTORIA MÉDICA E EXPLORACIÓN
Concepto de Medicina Oral
Historia clínica xeral e exame sistemático do paciente. A historia médica en odonto-estomatoloxía. Exame técnico da cavidade oral.
UNIDADE II. PATOLOXÍA DA MUCOSA ORAL
Recordo morfofuncional: estrutura, histoloxía e fisioloxía da mucosa oral.
Lesións básicas da mucosa oral: macroscópicas e microscópicas.
As lesións traumáticas e iatroxênicas da mucosa oral: mecánicas, física e química.
As enfermidades bacterianas da mucosa oral
Enfermidades da mucosa oral provocadas por fungos: candidíase e outras micoses
As enfermidades virais da cavidade oral
Lesións exofíticas benignas da cavidade oral.
Discromias ou pigmentacións da mucosa oral: clasificación e diagnóstico diferencial
Estomatite aftosa recurrente. Síndromes aftosas
Liqueb plano.
Lesións vesículo ampoiosas: Pênfigo vulgar, penfigóide benigno da mucosa, eritema multiforme. Outras lesións vesículo ampoiosas
Enfermidades do coláxeno. Enfermidades do coláxeno con repercusión bucal.
Precancer oral. Leucoplasia e Eritroplasia
O cancro de boca
UNIDADE III. PATOLOXÍA REGIONAL
Patoloxía dos labios: queilitis e macroqueilitis
Patoloxía da lingua e do solo da boca
UNIDADE IV. PATOLOXÍA DOS MAXILARES
Lesioes diagnóstico diferencial radiolúcidas e radiopacos mandíbulas
UNIDADE V. PATOLOXIA DAS GLANDULAS SALIVARES
Memoria morfofuncional das glándulas salivares. Técnicas de exploración das glándulas salivares
Alteracións da secreción glandular.
SialoadenitIS e sialolitíasIs
Sialadenitis. Síndrome de Sjögren. Outros sialadenitis
Cistos e tumores das glándulas salivares
UNIDADE VI.- PATOLOXÍA NEUROLÓXICA OROFACIAL
Dor orofacial
Parálise e outras neuropatias orofaciais
Halitose
UNIDADE VII. REPERCUSIÓN ORAL DA PATOLOXÍA SISTÉMICA
Impacto oral de enfermidades metabólicas.
Impacto oral de endodrinopatías.
Enfermidades hematolóxicas: Trastornos da serie vermella e branca. Cambios de hemostasia.
Enfermidade cardiovascular
Repercusión oral do envellecemento.
Síndrome da inmunodeficiencia adquirida. As manifestacións orais: diagnóstico e tratamento.
- Ceballos, A; Bullón, P; Gándara, JM; Chimenos, E; Blanco, A; Martínez-Sahuquillo, A: García, A. Medicina Bucal Práctica. Ed. Danú. Santiago de Compostela. 2000.
- Sapp JP, Eversole LR, Wysocki GP. Patología Oral y Maxilofacial contemporánea. 2ª ed. Madrid. Ed. Elsevier España. 2005
- Bermejo, A. Medicina Bucal. Vol I. Enfermedades mucocutánes y de las glándulas salivales. Vol II. Enfermedades óseas y desórdenes témporo mandibulares. Dolor orofacial y manifestaciones orales de enfermedades sistémicas.Madrid. Ed. Síntesis. 1998.
-Bagan JV. Medicina Buacl. Edit. MEDICINA ORAL, S.L.VALENCIA 2008.
-Bagan JV, Jimenez Y. Fisiopatologia de las gándulas salivales . Edit Medicina Oral, S.L. Valencia 2010
-Artigos e documentos actualizados recomendados específicamente polos profesores
Competencias grao en que o suxeito contribúe
CG.01 para CG.10., CG.11. para CG.19, CG.20. para CG.24., CG.25. para CG.28., CG.29. para CG.31.
Competencias específicas
IV.01 CEM, CEM IV.02.01, IV.02.03 CEM, CEM IV.02.04, IV.02.05 CEM, CEM IV.02.06, IV.03.01 CEM, CEM IV.03.02, IV.03.03 CEM, CEM IV.03.04, IV.03.05 CEM, CEM IV.03.06, IV.03.07 CEM, CEM IV.03.018
Habilidades / xenéricos
• Capacidade de análise e síntese. Nivel moderado, 2.
• coñecemento sólido da súa profesión. Nivel moderado, 2.
• Resolución de problemas. Nivel moderado, 2.
• A toma de decisións. Nivel moderado, 2.
• capacidade de pensamento crítico. Nivel moderado, 2.
• Traballo en equipo. Nivel moderado, 2.
• habilidades de relación interpersoal. Alto nivel, 3.
• Compromiso ético. Nivel moderado, 2.
• Capacidade para aplicar a teoría á práctica. Alto nivel, 3.
• Capacidade de adaptación a novas situacións. Nivel moderado, 2.
• Capacidade de traballar de forma autónoma. Nivel moderado, 2.
• Preocupación coa calidade. Nivel moderado, 2.
Habilidades específicas.
1. Ser competente para recoñecer e rexistrar adecuadamente o paciente, a través da realización dunha historia clínica, os síntomas e signos de patoloxía bucal
2. Ser competente para indicar e realizar técnicas de diagnóstico oral, patoloxía, entre os que inclúe radioloxía intraoral e biopsia e estar familiarizado con outras técnicas de diagnóstico.
3. Ter coñecemento suficiente da patoloxía da mucosa oral, patoloxía das glándulas salivales, patoloxía dos maxilares, dor orofacial e manifestacións bucais de enfermidades sistémicas, a fin de interpretar os datos clínicos do paciente e establecer diagnóstico e prognóstico destes, e indicar o tratamento médico ou encamiñar o paciente para o profesional axeitado, se é necesario
4. Ser competente para participar no diagnóstico e encamiñar axeitadamente para un paciente con enfermidades potencialmente graves, como o cancro, con impacto verbal oral ou sistémica.
PRESENCIAL
O programa teórico impartirase a través de clases maxistrais.
Os seminarios tratarán casos clínicos adaptados aos contidos do programa, así como a análise e solución de problemas de xeito interactivo entre o alumnado e o profesor.
Nas prácticas clínicas e de laboratorio, os coñecementos adquiridos aplicaranse de xeito práctico.
Nas titorías o profesor atenderá persoalmente aos alumnos para orientalos e resolver calquera dúbida que poidan ter. As titorías serán principalmente presenciais, aínda que poderán realizarse de xeito electrónico
A asistencia ao 90% da actividade práctica e ao 80% da actividade teórica é obrigatoria
RESPECTO A ESCENARIOS 2 E 3 INCLUÍMOSLOS EN OBSERVACIÓNS
- Asistencia obrigatoria ao 90% da actividade práctica e ao 80% das clases teóricas para superar a materia.
- Avaliación continua: Valorarase a participación e a adquisición de coñecementos, actitudes e habilidades necesarias para a obtención das competencias esperadas ao longo do curso, tanto no traballo presencial como persoal. Corresponderá ao 20% da nota final.
-2 Probas escritas de preguntas curtas (ao finalizar cada semestre). Para superar cada un requirirase unha nota de 6,5 sobre 10. Corresponderá ao 80% da nota final.
-Exame práctico mediante a presentación de casos clínicos para estudantes que non superaron a parte práctica da materia ou se considere necesario por diferentes motivos.
RESPECTO A ESCENARIOS 2 E 3 INCLUÍMOS EN OBSERVACIÓNS
Estudo individual 100 h
Elaboración de informes de de práctica 10 h
Crear traballo de 30 h
Lectura, biblioteca ou actividades similares 20 h
Participación nas conferencias ou outras actividades recomendadas 20 h
As regras xerais obrigatorias.
- Os pacientes serán tratados baixo a supervisión do profesor de prácticas.
- Ten que tratar o paciente con protección adecuada polo alumno, é dicir, bata limpa , máscara e luvas desbotables, aínda é moi recomendable o uso de lentes de protecbatación.
- A práctica debe comezar con puntualidade: unha vez iniciado non se pode montar para eles calquera estudante.
- Non se pode facer prácticas que non seguen as regras a esterilización correcta e non en posesión do instrumental.
Tutoriais: Haberá luns e xoves 9-12 horas. Para unha mellor organización e utilización, é aconsellable marcar unha consulta con antelación
De acordo coas Directrices para o desenvolvemento dun ensino presencial seguro para o curso académico 2020-2021, a continuación establécese un plan de continxencia para os escenarios 2 e 3 con criterios para adaptar a metodoloxía e o sistema de avaliación docentes.
ESCENARIO 2
METODOLOXÍA DOCENTE
A docencia expositiva realizarase de xeito telemático virtual, de xeito sincrónico e asíncrono, empregando a plataforma Microsoft Teams e o Campus Virtual da USC. A docencia interactiva (prácticas clínicas e seminarios) farase de xeito presencial (50%) e telematicamente (50%).
As actividades docentes incluirán:
Clases maxistrais síncronas usando Teams
Clases asíncronas a través do Campus Virtual
Seminarios interactivos con Teams
A actividade práctica cos pacientes dividirase presencialmente aos alumnos en dous grupos que participarán alternando, seminarios e práctica cos pacientes, ao longo do curso
As titorías realizaranse preferentemente a través de sistemas telemáticos a través de Teams.
SISTEMA DE AVALIACIÓN
- Asistencia obrigatoria ao 90% da actividade práctica e ao 80% das clases teóricas para superar a materia.
- Avaliación continua: Valorarase a participación e a adquisición de coñecementos, actitudes e habilidades necesarias para a obtención das competencias esperadas ao longo do curso, tanto no traballo presencial como persoal. Corresponderá ao 20% da nota final.
-2 Probas escritas de preguntas curtas (ao finalizar cada semestre). Para superar cada un requirirase unha nota de 6,5 sobre 10. Corresponderá ao 80% da nota final. Preferiblemente serán presenciais ou telematicamente a través de equipos, persoalmente e individualmente, de forma oral, o que incluirá coñecementos teóricos e avaliación de casos clínicos.
ESCENARIO 3
METODOLOXÍA DOCENTE
A docencia expositiva e interactiva realizarase en modo virtual sincrónico e asíncrono mediante a plataforma Microsoft Teams e o Campus Virtual da USC.
As actividades docentes incluirán:
Clases maxistrais síncronas usando Teams
Clases asíncronas a través do Campus Virtual
Seminarios interactivos con Teams
As prácticas clínicas substituiranse pola presentación e discusión de casos clínicos a través de Teams
As titorías realizaranse exclusivamente a través de sistemas telemáticos a través de Teams.
SISTEMA DE AVALIACIÓN
- Avaliación continua: valorarase o traballo persoal, a participación e a adquisición de coñecementos, actitudes e habilidades necesarias para a obtención das competencias esperadas ao longo do curso. Corresponderá ao 20% da nota final.
-2 Probas telemáticas (ao final de cada semestre) a través de Teams de forma persoal e individual, oral, que incluirán coñecementos teóricos e avaliación de casos clínicos. Para superar cada un requirirase unha nota de 5 de cada 10. Corresponderá ao 80% da nota final.
PARA CUMPRIR OS REQUISITOS APROPIADOS NOS ESCENARIOS 2 E 3, A TODOS OS PROFESORES DEBEN PROPORCIONARSE, A TRAVÉS DA USC, OS MEDIOS INFORMÁTICOS NECESARIOS
Andres Blanco Carrion
- Departamento
- Cirurxía e Especialidades Médico-Cirúrxicas
- Área
- Estomatoloxía
- Correo electrónico
- andres.blanco [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Jose Manuel Somoza Martin
- Departamento
- Cirurxía e Especialidades Médico-Cirúrxicas
- Área
- Estomatoloxía
- Correo electrónico
- jmanuel.somoza [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOU
Mario Pérez-Sayáns García
- Departamento
- Cirurxía e Especialidades Médico-Cirúrxicas
- Área
- Estomatoloxía
- Correo electrónico
- mario.perez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Pilar Gandara Vila
- Departamento
- Cirurxía e Especialidades Médico-Cirúrxicas
- Área
- Estomatoloxía
- Teléfono
- 881812357
- Correo electrónico
- pilar.gandara [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Luns | |||
---|---|---|---|
09:00-10:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Odontoloxía-Aula 3 |
10:00-11:00 | Grupo /CLI_EEES01 | Castelán | Odontoloxía-Box 1.1 |
10:00-11:00 | Grupo /CLI_EEES01 | Castelán | Odontoloxía-Box 1.10 |
10:00-11:00 | Grupo /CLI_EEES01 | Castelán | Odontoloxía-Box 1.2 |
10:00-11:00 | Grupo /CLI_EEES01 | Castelán | Odontoloxía-Box 1.3 |
10:00-11:00 | Grupo /CLI_EEES01 | Castelán | Odontoloxía-Box 1.4 |
10:00-11:00 | Grupo /CLI_EEES01 | Castelán | Odontoloxía-Box 1.5 |
10:00-11:00 | Grupo /CLI_EEES01 | Castelán | Odontoloxía-Box 1.6 |
10:00-11:00 | Grupo /CLI_EEES01 | Castelán | Odontoloxía-Box 1.7 |
10:00-11:00 | Grupo /CLI_EEES01 | Castelán | Odontoloxía-Box 1.8 |
10:00-11:00 | Grupo /CLI_EEES01 | Castelán | Odontoloxía-Box 1.9 |
11:00-12:00 | Grupo /CLIL_01 | Castelán | Odontoloxía-Aula 3 |
11:00-12:00 | Grupo /CLIL_01 | Castelán | Odontoloxía-A. Suárez Nuñez |
12:00-15:00 | Grupo /CLI_EEES02 | Castelán | Odontoloxía-Box 1.1 |
12:00-15:00 | Grupo /CLI_EEES02 | Castelán | Odontoloxía-Box 1.10 |
12:00-15:00 | Grupo /CLI_EEES02 | Castelán | Odontoloxía-Box 1.2 |
12:00-15:00 | Grupo /CLI_EEES02 | Castelán | Odontoloxía-Box 1.3 |
12:00-15:00 | Grupo /CLI_EEES02 | Castelán | Odontoloxía-Box 1.4 |
12:00-15:00 | Grupo /CLI_EEES02 | Castelán | Odontoloxía-Box 1.5 |
12:00-15:00 | Grupo /CLI_EEES02 | Castelán | Odontoloxía-Box 1.6 |
12:00-15:00 | Grupo /CLI_EEES02 | Castelán | Odontoloxía-Box 1.7 |
12:00-15:00 | Grupo /CLI_EEES02 | Castelán | Odontoloxía-Box 1.8 |
12:00-15:00 | Grupo /CLI_EEES02 | Castelán | Odontoloxía-Box 1.9 |
Xoves | |||
09:00-10:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Odontoloxía-Aula 3 |
09:00-10:00 | Grupo /CLIL_02 | Castelán | Odontoloxía-A. Suárez Nuñez |
10:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Odontoloxía-Aula 3 |
10:00-11:00 | Grupo /CLIL_01 | Castelán | Odontoloxía-Seminario Ortodoncia (negatoscopios) |
28.01.2021 09:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Odontoloxía-Aula 3 |
28.01.2021 09:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Odontoloxía-A. Suárez Nuñez |
20.05.2021 09:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Odontoloxía-Aula 3 |
20.05.2021 09:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Odontoloxía-A. Suárez Nuñez |
01.07.2021 12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Odontoloxía-Aula 3 |
01.07.2021 12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Odontoloxía-A. Suárez Nuñez |