Créditos ECTS Créditos ECTS: 12
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 120 Horas de Titorías: 12 Clase Expositiva: 74 Clase Interactiva: 94 Total: 300
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Cirurxía e Especialidades Médico-Cirúrxicas
Áreas: Estomatoloxía
Centro Facultade de Medicina e Odontoloxía
Convocatoria: Anual
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable
Obxectivos da materia
* Darlle a coñecer ao alumno as bases conceptuais e os obxectivos da Ortodoncia actual
* Explicar e instruír o alumno sobre o desenvolvemento normal das funcións orais e da oclusión, a etioloxía e o diagnóstico das maloclusións e o crecemento e desenvolvemento craniofacial
* Desenvolver actividades prácticas e/ou seminarios clínicos nos que se plasmen e afiancen estes coñecementos teóricos.
Programa teórico
Bases conceptuais. Oclusión ideal, normal e maloclusión. Obxectivos da ortodoncia actual
1. Ortodoncia, concepto e obxectivos
Desenvolvemento normal das funcións orais e da oclusión
1. Biomecánica e desenvolvemento do aparato
2. Erupción dentaria
3. Desenvolvemento da dentición temporal
4. Desenvolvemento da dentición permanente
5. Patrón clínico da erupción dentaria normal
6. Erupción dentaria anormal e/ou patolóxica
7. Desenvolvemento das arcadas dentarias
Etioloxía e diagnóstico da maloclusión
1. Anatomía da oclusión normal
2. Clasificación das maloclusións
3. Exploración intraoral
4. Análise dos modelos de estudo
5. Índices valorativos na análise de modelos
6. Análise facial e estética
7. Análise funcional
8. Cefalometría
9. Métodos de análise cefalométrica
10. Etiopatoxenia: causas xerais de maloclusión
11. Etiopatoxenia: causas locais de maloclusión
Crecemento e desenvolvemento craniofacial
1. Bases xerais do crecemento e desenvolvemento
2. Crecemento e desenvolvemento rexional
3. Teorías de integración do crecemento craniofacial
4. Aplicación clínica do crecemento craniofacial
Programa práctico
1. Diagnóstico xeral da oclusión normal e as maloclusións
2. Calcificación e erupción normal e patolóxica en ortopantomografías
3. Toma de impresións e rexistros oclusais en RC e o MI
4. Baleirado, recortado e pulido de modelos de estudo no MI
5. Rexistros fotográficos en Ortodoncia
6. Diagnóstico facial
7. Análise dos modelos de estudo
8. Trazado cefalométrico: identificación de estruturas anatómicas, puntos, liñas, planos, etc.
9. Cefalometría de CB Steiner / Wits Appraisal
10. Cefalometría de Mcnamara / Harvold
11. Cefalometría resumida de RM Ricketts
12. Cefalometría de Björk-Jarabak
13. Diagnóstico de casos clínicos con diferentes maloclusións
· Canut JA. ORTODONCIA CLÍNICA Y TERAPÉUTICA. 2ª ed. Masson editores. Barcelona 2000. ISBN: 84-458-0890-7
· Proffit W. ORTODONCIA CONTEMPORÁNEA. TEORÍA Y PRÁCTICA. 3ª ed. Ediciones Harcourt. Madrid 2001. ISBN: 84-8174-542-1
· Suárez-Quintanilla D. PRÁCTICAS DE ORTODONCIA. Vol I. Grafinova SA. Santiago de Compostela 1991. ISBN: 84-604-13-76-4
· Graber TM, Vanarsdall RL. ORTHODONTICS. CURRENT PRINCIPLES AND TECHNIQUES. 3ª ed. Mosby editores. St Louis (USA) 2000. ISBN: 0-8151-9363-7
· Gregoret J. ORTODONCIA Y CIRUGÍA ORTOGNÁTICA: DIAGNÓSTICO Y PLANIFICACIÓN. Espaxs, SA. Madrid 1997. ISBN: 84-7179-275.3
· Carlos F de, Cobo J. CEFALOMETRÍA. Descripción y aplicaciones. Publistar. Lugones (Asturias) 2000. DL: AS-100/2000
· Ricketts et al. TÉCNICA BIOPROGRESIVA DE RICKETTS. Editorial Médica Panamericana. Madrid 1983. ISBN: 84-7903-062-3
· Varela M. PROBLEMAS BUCODENTALES EN PEDIATRÍA. Ediciones Ergon. Madrid 1999. ISBN: 84-89834-38-5
EL ALUMNO AL FINALIZAR EL CURSO HA DE SER CAPAZ DE :
1- Conocer TODA a terminoloxía ortodóncica.
2- Delimitar a importancia de tratamento das maloclusions, a súa frecuencia, prevalencia e epidemioloxía.
3- Conocer o Crecimento e Desenvolvemento Cráneofacial.
4- Definir o concepto de Crecemento Maxilar e Mandibular. Explicar os seus mecanismos básicos.
5- Coñecer os métodos diagnósticos utilizados en Ortodoncia.
6- Coñecer a Clasificación das Maloclusiones e identificalas no paciente.
7- Ter un preciso coñecemento do análisis oclusal estático e dinámico.
8- Ser competente para diagnosticar as principais Maloclusions.
6- Estar familiarizado cos pricipais Sistemas Cefalométricos.
9- Ser capaz de obter un diagnóstico a partir dss rexistros ortodóncicos completos.
10- Coñecer as bases biolóxicas e os condicionantes clínicos para la elaboración dun plan de tratamento.
11- Ser capaz de elaborar un plan de tratamento básico das principais maloclusiones.
12- Coñecer la clasificación dos aparatos de ortodoncia.
13- Identificar e describir os principais aparatos de Ortodoncia.
14- Coñecer as bases biolóxicas e biomecánicas da terapéutica ortodóncica.
15- Coñecer as aleacións en ortodoncia.
16- Identificalas ventaxas e inconvenientes dos aparatos de ortodoncia.
17- Diagnósticar e establecer o plan de tratamento das Maloclusiones mais frecuentes en Dentición Mixta.
18- Diagnósticar e establecer o plan de tratamento das Maloclusiones Transversales mais frecuentes
19- Diagnósticar e establecer o plan de tratamento das Maloclusiones Verticales mais frecuentes.
20- Diagnósticar e establecer o plan de tratamento das Maloclusiones Sagitales mais frecuentes.
1- Clases Maxistrais.
2- Seminarios clínicos de diagnóstico e plan de tratamento.
3- Prácticas preclinicas.
4- Sesións clínicas.
· Avaliación continuada durante a asistencia a prácticas e clases teóricas
· Exames teóricos: 2 parciais durante o curso académico. Poderán ser orais ou escritos (preguntas curtas)
· Avaliación dos traballos realizados nas prácticas e que deberán entregar antes do último exame teórico
Evaluación continuada durante la asistencia a prácticas y clases teóricas (10%)
· Un exámen teórico tipo pregunta corta (normalmente 5) (65%)
. Prácticas clínicas (15%)
Vaaloránse os traballos persoais
á asistencia a clase, participar na mesma. Durante o periodo de formación a distancia e no Campus Virtual para a realización das tarefas que los profesores consideren oportunas na evaluación continuada baseada na participación activa.
Plan de contingencia:
Escenario 2:
- Realizaránse tódalas actividades formativas previstas. As actividades en grupos de formación de maneira presencial pero con aforos reducidos ao 70%.
En relación á proba de evaluación final (50% total) a distancia mínina de 1.5 metros entre los estudantes e seguindo las medidas correspondentes dos protocolos.
Escenario 3:
No caso de que los alumnnos no teñan alomenos o 75% das prácticas presenciais e tratándose de ortodoncia, considero NON DEBERÍA SER EVALUADO ata que no siguinte curso realice as prácticas correspondentes.
É INVIABLE la docencia en Odontoloxía sen Prácticas Presenciais
Maria Isabel Ramos Barbosa
- Departamento
- Cirurxía e Especialidades Médico-Cirúrxicas
- Área
- Estomatoloxía
- Correo electrónico
- mariaisabel.ramos [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOU
David Suárez Quintanilla
Coordinador/a- Departamento
- Cirurxía e Especialidades Médico-Cirúrxicas
- Área
- Estomatoloxía
- Teléfono
- 881812345
- Correo electrónico
- david.suarez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Juan Carlos Perez Varela
- Departamento
- Cirurxía e Especialidades Médico-Cirúrxicas
- Área
- Estomatoloxía
- Correo electrónico
- juancarlos.perez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOU
Venres | |||
---|---|---|---|
08:30-11:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Odontoloxía-Aula 4 |
08:30-15:00 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | Odontoloxía-Seminario Ortodoncia (negatoscopios) |
11:30-15:00 | Grupo /CLIL_01 | Castelán | Odontoloxía-Aula 4 |
11:30-15:00 | Grupo /CLIL_02 | Castelán | Odontoloxía-Laboratorio Xeral Prótesis |
15.01.2021 12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Odontoloxía-A. Suárez Nuñez |
15.01.2021 12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Odontoloxía-Aula 3 |
14.05.2021 09:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Odontoloxía-A. Suárez Nuñez |
14.05.2021 09:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Odontoloxía-Aula 3 |
25.06.2021 12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Odontoloxía-A. Suárez Nuñez |
25.06.2021 12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Odontoloxía-Aula 3 |