Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 46 Horas de Titorías: 2 Clase Expositiva: 13 Clase Interactiva: 14 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Ciencias Morfolóxicas
Áreas: Anatomía e Embrioloxía Humana
Centro Facultade de Medicina e Odontoloxía
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable
Coñecer e entender o proceso evolutivo do home.
Coñecer os principios da antropoloxía e paleopatología dentaria e as súas aplicación.
Comprender os procesos e mecanismos do crecemento craniofacial e dentario
T.1.-Introdución. Desenvolvemento do aparello dental nos homínidos
T.2.-Datos biolóxicos achegados polos dentes
T.3.-Datos culturais e nutricionais achegados polos dentes
T.4.- Paleopatoloxía dentaria
T.5.-Embrioloxía xeral do S. N. C.
T.6.-Desenvolvemento da cara
T.7.-Desenvolvemento da cavidade nasal e o padal
T.8.-Desenvolvemento do esqueleto e cabeza ósea
T.9.-Crecemento postnatal do complexo maxilar superior
T.10.-Crecemento postnatal do complexo maxilar inferior
T.11.- Reabsorción e aposición ósea nos procesos de crecemento craneofaciales
T.12.-Crecemento prenatal das estruturas craniofaciales
Actividades prácticas.
Craniometría
Diagnóstico da idade e sexo a partir do esqueleto cefálico
Desenvolvemento dos dentes
Patoloxías do desenvolvemento cranial
Avaliación radiográfica dos procesos de crecemento craniofaciales
Crecemento das cavidades craniofaciales
-Juan Suárez Quintanilla, Elvira Crespo Vázquez; "Anatomía del macizo craneofacial" Ed Marbán
-Juan L. Arsuaga; Ignacio Martinez “La especie elegida” Temas de ho
-Netter “Atlas de embriología humana” Ed. Masson
-Donal H.Enlow “Crecimiento maxilofacial” Ed. Interamericana
Os xerais do grao
Escenario 1
Os contidos teóricos do programa desenvolveranse, con apoio de medios audiovisuais e informáticos, en clases expositivas, nelas destacaranse os apartados máis importantes e darase unha orientación bibliográfica. Nas clases prácticas os alumnos desenvolverán competencias no campo das habilidades e destrezas en odontoantropología e crecemento craneofacial. Abrirase unha aula virtual para a materia e establecerase un foro de titoría pública.
Escenario 2
Combinarase docencia presencial e en remoto a fin de promover as medidas de distanciamento social en vigor nese momento. Para iso, empregaranse ferramentas e plataformas institucionais (Aula Virtual-Moodle e Microsoft Teams).
Escenario 3
A docencia será exclusivamente virtual, empregando as ferramentas e plataformas institucionais (Aula Virtual-Moodle e Microsoft Teams)”.
Escenarios 1 y 2
A avaliación será mediante a realización de traballos que se defenderán de forma presencial.
Escenario 3
A avaliación será mediante a realización de traballos que se defenderán de forma virtual. A defensa dos traballos levaránse a cabo empregando recursos que garanten a identificación do alumno, así como o carácter persoal da realización da proba. No caso de que non se dispoña dos medios técnicos que garantan o cumprimento destas premisas recorrerase a unha proba final oral “Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”
O tempo de realización de traballos para a súa presentación presencial o virtual.
PLAN DE CONTINXENCIA
Adaptacións da metodoloxía do ensino e sistema de avaliación previstas para os escenarios 2 e 3, segundo as “Directrices para o desenvolvemento dunha docencia presencial segura para o curso 2020-2021” do 26 de xuño de 2020:
ADAPTACIÓNS DA METODOLOXÍA DO ENSINO:
ESCENARIO 2 (distanciamento; restricións parciais á presencialidade física). Combinarase docencia presencial e en remoto a fin de promover as medidas de distanciamento social en vigor nese momento. Para iso, empregaranse ferramentas e plataformas institucionais (Aula Virtual-Moodle e Microsoft Teams).
ESCENARIO 3 (peche das instalacións; imposibilidade de impartir a docencia con presencialidade física). A docencia será exclusivamente virtual, empregando as ferramentas e plataformas institucionais (Aula Virtual-Moodle e Microsoft Teams)”.
ADAPTACIÓNS DO SISTEMA DE AVALIACIÓN:
ESCENARIO 2(distanciamento; restricións parciais á presencialidade física). A avaliación será mediante a realización de traballos que se defenderán de forma presencial.
ESCENARIO 3(peche das instalacións; imposibilidade de impartir a docencia con presencialidade física). A avaliación será mediante a realización de traballos que se defenderán de forma virtual. A defensa dos traballos levaránse a cabo empregando recursos que garanten a identificación do alumno, así como o carácter persoal da realización da proba. No caso de que non se dispoña dos medios técnicos que garantan o cumprimento destas premisas recorrerase a unha proba final oral
Juan Antonio Suarez Quintanilla
Coordinador/a- Departamento
- Ciencias Morfolóxicas
- Área
- Anatomía e Embrioloxía Humana
- Teléfono
- 881812224
- Correo electrónico
- juanantonisuarez.suarez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Elvira Crespo Vazquez
- Departamento
- Ciencias Morfolóxicas
- Área
- Anatomía e Embrioloxía Humana
- Correo electrónico
- e.crespo [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOU
Xoves | |||
---|---|---|---|
10:30-11:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Odontoloxía-Salón de Actos |
11:30-12:30 | Grupo /CLIL_01 | Castelán | Odontoloxía-Aula 2 |
25.05.2022 09:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Odontoloxía-Aula 3 |
25.05.2022 09:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Odontoloxía-A. Suárez Nuñez |
07.07.2022 12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Odontoloxía-Aula 3 |
07.07.2022 12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Odontoloxía-A. Suárez Nuñez |