Créditos ECTS Créditos ECTS: 12
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 120 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 53 Clase Interactiva: 84 Clínicos EEES: 40 Total: 300
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Cirurxía e Especialidades Médico-Cirúrxicas
Áreas: Estomatoloxía
Centro Facultade de Medicina e Odontoloxía
Convocatoria: Anual
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable
- Establecer o concepto de materia
- Describir o campo da Odontoloxía Patoloxía e Terapéutica
- Listar os contidos xerais da organización tema e temática
- Recoñecer, escribir e diagnosticar todas as patoloxías que afectan o dente.
- Describir a etioloxía, patoxénese, historia e manifestacións fisiolóxicas da patoloxía e clínica dos diferentes procesos.
- Recoñecer, describir e aplicar todos os materiais utilizados en Dentística e Endodoncia.
- Recoñecer, describir e realizar todas as fases das distintas técnicas necesarias para recuperar o dente en todas as súas
funcións,
para as patoloxías de tecidos dentais duros.
- Avaliar os elementos de diagnóstico para describir a terapia endodôntica e realizar clínicas e distintos tratamentos
endodônticos.
- Avaliar as terapéuticas Odontolóxicas entidades morfológicas en termos de socio-económicos e culturais e de acordo con
principios éticos.
BLOQUE TEMÁTICO I. ODONTOLOXÍA PATOLOXÍA
Lección 1. Carie dentes: historia, concepto e etioloxía.
Lección 2. Patoxénese e patoloxía da carie. Teorías exóxena, endóxeno e mixta.
Lección 3. Histopatologia da carie. Fisioloxía do esmalte de dentes, dentina e cemento.
Lección 4. Epidemioloxía da carie.
Lección 5. Características topográficas da carie etioloxía, patoxénese e diagnóstico clínico.
Lección 6. Pulpo-periapical patoloxía: etioloxía, introdución e clasificación.
Lección 7. Pulpite reversible, necrose pulpar e irreversible.
Lección 8. Polpa dexenerativa: atrofia, reabsorção da calcificación e outras dexeneracións.
Lección 9. Periodontite apical aguda e crónica.
Lección 10. Patoloxía endoperiodontal.
BLOQUE TEMÁTICO II. OPERATORIA DENTAL
Lección 11. Preparación e illamento do campo operatório: introducción, ergonomía e técnicas de illamento.
Lección 12. Historia Dental: anamnese, exames e probas.
Lección 13. Conceptos xerais de preparos cavitários.
Lección 14. Composites: concepto e historia. Composición. Polimerización. Clasificación e propiedades.
Lección 15. Composites: problemas de técnica e material.
Lección 16. Principios xerais de preparación cavitário para resinas compostas.
Lección 17. Clase I cavidades de resinas compostas.
Lección 18. Cavidades Clase II de composto de resina.
Lección 19. Clase III cavidades de resinas compostas.
Lección 20. Cavidades clase IV de resina composta.
Lección 21. Cavidades Clase V para resinas compostas.
Lección 22. Compostos de adhesión: concepto. Adhesión ao esmalte e dentina ataque.
Lección 23. Matrices e cuñas compostos odontológicos. Tipos e técnicas de colocación.
Lección 24. Selado, corte e pulido de resinas compostas.
Lección 25. Outros materiais para uso en terapeutics dentais. Vidrioionómeros. Compômeros. Selantes de cemento e
protectores.
BLOQUE TEMÁTICO III. Endodoncia
Lección 26. Actual endodôntico Tratramiento. Selección e presentación do caso. O consentimento informado. Actitudes en
relación ao tratamento endodôntico. Indicacións e contra-indicacións. Éxito e fracaso.
Lección 27. Anatomía dental interna. Anatomía de celulosa. Alteracións da anatomía interna. Compoñentes da polpa.
Variacións de celulosa anatomía do pedículo.Película Anatomía clínica. Bases morfolóxicas diagnóstico polares facer Imaxe.
Lección 28/29. Diagnóstico en Endodoncia. Historia médica e odontológica. Dor endodôntico e diagnóstico diferencial del.
Extra-oral e exame clínico bucal. Os ensaios clínicos. Proba excepcional. Consideracións sobre a planificación do tratamento.
Lección 30/31. Estradas e morfoloxía dental. Principios, regras e esixencias das cavidades de acceso coronal. Regras básicas
para cavidades de acceso. Ocos en dentes superiores e inferiores. Erros comúns.
Lección 32 Lección / 33 / Lección 34. O preparo biomecánico. Principios de limpeza e modelaxe. Irrigantes e limpeza.
Prácticas de implementación. Localizados apicais electrónicos. As técnicas manuais de preparación. Xirando manuais
técnicos. Técnicas mecánico quenda de níquel-titanio. Sistemas rotatórios de níquel-titanio. Medicamentos intracanais.
Lección 35 / Lección 36/Lección37. Obturación Obxectivos. momento mais indicado para a obturación. Materiais de
obturación. Selantes. Guta-percha técnicas de obturación: condensación lateral e vertical. Introducción a instrumentación
rotatoria. Sistema Protaper e Wane One.
Lección 38/ Lección / 39. Accidentes e complicacións. Accidentes durante a preparación de acceso, durante a limpeza e
modelaxe e durante o recheo. Outros accidentes de procedemento: aspiración ou inxestión de accidentes e solucións de
irrigación.
Lección 40. Urxencia médicas en endodoncia.
Lección 41. Endodoncia e enfermidade sistémica: Endodoncia en pacientes medicamentos comprometidos coa patoloxía
cardiorrespiratória, endócrino patoloxía, enfermidades inmunolóxicas, trastornos hemorráxicos, trastornos mentais. Outros
trastornos xerais. Problemas con anestesia local. Factores persoais e aspectos xerais.
Prácticas Preclínicas
Desde a semana 3ª á semana 29ª o alumno realizará prácticas preclínicas de preparación de cavidades para resinas
compostas en dentes naturais extraídos montados en zócalos de escaiola e prácticas preclínicas de endodoncia en dentes
naturais montados en bloques de resina acrílica.
Previamente a estas prácticas o alumno realizaría a aprendizaxe necesaria para levar a cabo o illamento do campo operatorio
Será requisito indispensable que o alumno dispoña do instrumental e material adecuado.
Co obxecto de facilitar este aprendizaxe unidade docente realizará demostracións previas ao desenvolvemento das prácticas,
reforzando as mesmas coa proxección de vídeos.
Da semana 3ª á 15ª incluída o alumno dispoñerá de tres horas de prácticas.
As semanas 16ª e 17ª o alumno dispoñerá de catro horas de prácticas.
Da semana 18ª á 23ª incluída o alumno dispoñerá de catro horas de prácticas.
Da semana 24ª á 29ª incluída o alumno dispoñerá de cinco horas de prácticas.
Da semana 30ª á 35ª incluída o alumno dispoñerá de cinco horas de prácticas.
-Endodoncia. Técnicas clínicas y Bases Científicas. Brau Aguadé E. Canalda Salí C. 2ª ed. Ed.Elsevier-Massón. 2006
- Endodoncia. Técnicas y Fundamentos. Goldberg F. Ed. Médica Panamericana. 2002
- Sistemas Rotatorios en Endodoncia. Leonardo M. R. Ed. Artes Médicas . 2002
- Reconstrucción de dientes endodonciados. Casanellas Bassols J.M. Ed. Ed. Pues, S.L. 2005
- Solución de Problemas en Endodoncia. Gutmann, J. Ed. Elsevier 2007
- Vías de la Pulpa. Cohen S. Ed. Elsevier. ed. 10ª 2002
- Operatoria Dental: Integración Clínica. Barrancos J. ed. 4ª Ed. Médica Panamericana. 2006
- Arte y Ciencia de la Odontología Conservadora. Studervant R. ed. 5ª Ed. Elsevier. 2007
- Patología y Terapéutica Dental. García Barbero J. Ed. Síntesis. 2005
- Patología Dentaria. Nadal-Valldaura A. Ed. Rondas. 1987
- Histología y Embriología Bucal. Bhaskar S.N. ed. 8ª Ed. El Ateneo. 2000
- Patología y Terapéutica Dental. Javier García Barbero. 2ª ed. Elsevier. 2015
- Ciencia Endodóntica. Carlos Estrela- Artes Médicas Latinoamericana. 2005
- Manual de Prácticas. Patología Terapéutica Dental. Endodoncia. Rodríguez-Ponce López. A 2013
- Endodoncia. Principios y Prácticas. Mahmoud Torabinejay y Richard Walton. ED. Elsevier. 4º Ed. 2010
- Principal: formar profesionais odontólogos capaces de previr, avaliar e tratar correctamente todas as enfermidades que
afectan ao órgano dental, un membro do aparello estomatognático.
- Xeral: facer un historial médico xeral do paciente.
- Realizar un exame extra ou intraoral adecuado, incluído o rexistro.
- Realizar radiografías necesarias na práctica dental.
- Coñecer os procedementos e probas clínicas de diagnóstico e ser competentes para interpretar os seus resultados.
- Seleccionar e prescribir medicamentos para o control da dor.
- Realización de procedementos preventivos e restauradores que preserven as estruturas orais, prevén enfermidades
e promover unha boa saúde bucodental.
- Competencias cruzadas:
. Instrumental. Capacidade de análise e síntese
. Capacidade de organizar e planificar.
. Toma de decisións.
. Capacidade de xestión de información.
- Habilidades persoais:
. Razoamento crítico e habilidades manuais.
- Sistémica:
. Aprendizaxe autónoma
. Creatividade.
. Capacidade de adaptación ás situacións.
- Competencias específicas:
. Valorar o estado dos dentes, establecendo un diagnóstico e prognóstico e un plan de tratamento.
. Realiza procedementos dirixidos a preservar, establecer ou restaurar a forma, a función e a estética dos dentes, así como a viabilidade da pulpa dental.
- Realizar tratamentos de canles radicais sobre diferentes dentes.
- Coñecer a etioloxía, a patoxénese e a antomía patolóxica das enfermidades dentais para facilitar a súa prevención, diagnóstico e tratamento.
- Adestrar ao alumno para comprender o significado da materia no marco da Odontoloxía e o seu significado dentro do sistema sanitario.
- Clases maxistrais. Presentación por parte do profesorado das principais liñas do contido do programa.
- Seminarios de discusión. O profesor e os alumnos, de xeito interactivo, debaterán sobre casos clínicos adaptados aos contidos da web
Programa da materia e presentado polos profesores.
- Sesións bibliográficas para debater as opinións de diferentes autores sobre un mesmo tema.
- Prácticas preclínicas. Descrito anteriormente.
- Prácticas clínicas. Os estudantes realizarán prácticas clínicas para adquirir as habilidades esperadas.
- Nas titorías, os profesores da Unidade poderán atender aos alumnos dun xeito persoal, nos horarios establecidos.
guiar, resolver preguntas e dúbidas, así como pautas bibliográficas.
Tempo de estudo e traballo individual
A dedicación do tempo necesario por parte do alumno determinará resultados favorables á resolución de exames, prácticas e seminarios.
Tempo de estudo e traballo individual
A dedicación do tempo necesario por parte do alumno determinará resultados favorables á resolución de exames, prácticas e seminarios.
Escenario 1: Normalidade adaptada
Contido teórico 50%:
Asistencia obrigatoria
Proba escrita ao finalizar o primeiro semestre, non relevante e proba final en formato: Pregunta curta
Contido práctico 40%:
Asistencia obrigatoria con xustificación obrigatoria de ausencias. Descontaranse máis de tres faltas medio punto por cada non asistencia.
Avaliación continua do contido práctico
Traballos tutelados individual ou en grupo 10%
Avaliarase especialmente a calidade da presentación e a defensa do tema en cuestión.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de
avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”.
O estudo diario dos temas teóricos explicados é esencial, así como unha revisión das prácticas preclínicas que se realizan cada semana.
Así mesmo, o alumno antes de todas as prácticas clínicas debe examinar detidamente a historia médica e as probas complementarias.
Dado que a materia é unha avaliación continua, será conveniente manter unha disciplina diaria, tanto na parte práctica como teórica, para resolver polos profesores calquera tipo de dúbida que xurda ao alumno.
O uso dos seminarios e o apoio na bibliografía revisada, facilitarán e completarán as recomendacións para o estudo da materia.
- Recoméndase asistir ás clases teóricas
- Recoméndase empregar adecuadamente as horas de titoría.
- Repasar os coñecementos adquiridos semanalmente. O tempo que se debe dedicar á materia é función do
uso e comprensión obtida nas clases.
- Probas de avaliación voluntaria.
- Consulte a bibliografía recomendada.
- Use as notas de clase só como guións de guía.
Plan de continxencia
Escenario 2: distanciamento (restricións parciais á prespecialidade física)
Ensinanza expositiva e interactiva
a) A docencia expositiva poderá realizarse en todo ou en parte practicamente.
b) Na docencia interactiva pódese combinar física e telemática, en todo caso garantindo para o primeiro un mínimo do 50% das horas prácticas de cada materia.
Titoría
Débese priorizar as titorías de programación por vía telemática.
Avaliación
h) As probas finais, se procede, serán preferentemente telemáticas. Si son presenciales, seguirán o mismo formato que o escenario 1
Mobilidade
i) Combinarase a mobilidade física coa mobilidade virtual tanto para estudantes entrantes como para saíntes, tendo en conta as restricións de mobilidade entre territorios e as condicións das universidades de acollida.
Escenario 3: peche das instalacións (imposibilidade de ensinar persoalmente)
Ensinanza expositiva e interactiva
a) Tanto a docencia expositiva como a interactiva realizaranse completamente de xeito virtual.
b) Os tempos previstos deberán manterse independentemente do mecanismo de ensino considerado.
c) Os centros deben adaptar o ensino das prácticas a unha modalidade totalmente virtual.
Titoría
d) A programación de titorías (incluídas as correspondentes a TFG e TFM) será exclusivamente por medios telemáticos.
Avaliación
e) As probas finais, se procede, serán telemáticas
Victor Alonso De La Peña
Coordinador/a- Departamento
- Cirurxía e Especialidades Médico-Cirúrxicas
- Área
- Estomatoloxía
- Correo electrónico
- victor.alonso [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOU
Marta Maria Bahillo Varela
- Departamento
- Cirurxía e Especialidades Médico-Cirúrxicas
- Área
- Estomatoloxía
- Correo electrónico
- martamaria.bahillo [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOU
Juan Manuel Seoane Romero
- Departamento
- Cirurxía e Especialidades Médico-Cirúrxicas
- Área
- Estomatoloxía
- Correo electrónico
- juanmanuelseoane.romero [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Contratado/a Interino/a por Vacante - T3
Mércores | |||
---|---|---|---|
12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Odontoloxía-Aula 3 |
16:00-21:00 | Grupo /CLI_EEES01 | Castelán | Odontoloxía-Box 2.1 |
16:00-21:00 | Grupo /CLI_EEES02 | Castelán | Odontoloxía-Box 2.2 |
16:00-21:00 | Grupo /CLI_EEES03 | Castelán | Odontoloxía-Box 2.3 |
16:00-21:00 | Grupo /CLI_EEES04 | Castelán | Odontoloxía-Box 2.4 |
16:00-21:00 | Grupo /CLI_EEES05 | Castelán | Odontoloxía-Box 2.5 |
16:00-21:00 | Grupo /CLI_EEES06 | Castelán | Odontoloxía-Box 2.6 |
16:00-21:00 | Grupo /CLI_EEES07 | Castelán | Odontoloxía-Box 2.7 |
16:00-21:00 | Grupo /CLI_EEES08 | Castelán | Odontoloxía-Box 2.8 |
16:00-21:00 | Grupo /CLI_EEES09 | Castelán | Odontoloxía-Box 2.9 |
16:00-18:30 | Grupo /CLIL_01 | Castelán | Odontoloxía-Laboratorio Fantomas |
18:30-21:00 | Grupo /CLIL_02 | Castelán | Odontoloxía-Laboratorio Fantomas |
19.01.2022 12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Odontoloxía-Aula 3 |
19.01.2022 12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Odontoloxía-A. Suárez Nuñez |
08.06.2022 12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Odontoloxía-Aula 3 |
08.06.2022 12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Odontoloxía-A. Suárez Nuñez |
22.06.2022 12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Odontoloxía-Aula 3 |
22.06.2022 12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Odontoloxía-A. Suárez Nuñez |