Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 92 Horas de Titorías: 6 Clase Expositiva: 36 Clase Interactiva: 16 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
Áreas: Psiquiatría
Centro Facultade de Medicina e Odontoloxía
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable
1.Aplicar os fundamentos da Psicoloxía e da Comunicación á práctica odontolóxica.
2.Describir as bases biolóxicas, psicolóxicas e socioculturais do comportamento humano normal e anormal.
3.Comprender o concepto de personalidade coma unidade biopsicosocial integrada.
4.Coñecer os aspectos psicolóxicos do comportamento dende a perspectiva evolutiva.
5.Analizar a influenza dos procesos cognitivos básicos na saúde e na enfermidade.
6.Formular as variables biopsicosociais que interveñen na resposta ó estrés, e na vivencia da dor.
7.Definir as características básicas da comunicación terapéutica no contexto da relación odontólogo-paciente.
1.Aplicacións da Psicoloxía e da Comunicación na práctica odontolóxica
2.Bases biolóxicos, psicolóxicas e socioculturais do comportamento
3.Personalidade: Concepto, compoñentes e avaliación
4.Ámbitos e contextos do desenvolvemento o longo do ciclo vital
5.Procesos cognitivos básicos
6.Dimensións do proceso saúde-enfermidade
7.Compoñentes da resposta de estrés e da vivencia de dor
8.Fundamentos da comunicación terapéutica
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA
•BERGER, SK y THOMPSON, RA (2006). Psicología del Desarrollo: Infancia y Adolescencia. Edit. Medica Panamericana, Madrid, 7ª edición
•BERGER, SK y THOMPSON, RA (2006). Psicología del Desarrollo: Adultez y Vejez. Edit. Medica Panamericana, Madrid, 7ª edición
•MYERS, DG (2005). Psicología. Editorial Médica Panamericana, 7ª edición
•NIETO MUNUERA y cols. (2004). Psicología para Ciencias de la Salud. Editorial McGraw-Hill/Interamericana.
•DIAZ MENDEZ D. y LATORRE POSTIGO JM (2014). Psicología Médica. Editorial Elsevier.
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA
A comezos de curso, se proporcionará dossier bibliográfico de apoio complementario para profundizar nos aspectos específicos do programa.
Competencias contempladas na ORDE CIN/2136/2008, de 3 de xullo, pola que se establecen os requisitos para a verificación dos títulos universitarios oficiais que habiliten para o exercicio de Dentista (BOE de 18 de xullo de 2008).
COMPETENCIAS XERAIS
1.Saber identificar as inquedanzas e expectativas do paciente, así coma comunicarse de forma efectiva e clara, tanto de forma oral coma escrita, cos pacientes, os familiares, os medios de comunicación e outros profesionais.
2.Comprender e recoñecer os aspectos sociais e psicolóxicos relevantes o tratamento dos pacientes.
3.Saber aplicar os principios de control da ansiedade e do estrés sobre un mesmo, sobre os pacientes, e sobre outros membros da equipa odontolóxica.
4.Comprender a importancia de desenvolver unha práctica profesional con respecto á autonomía do paciente, as súas crenzas e cultura.
5.Promover a aprendizaxe de maneira autónoma de novos coñecementos e técnicas, así coma a motivación pola calidade.
6.Saber compartir información con outros profesionais sanitarios e traballar en equipo.
7.Coñecer e identificar os problemas psicolóxicos e físicos derivados da violencia de xénero para capacitar os estudantes na prevención, na detección precoz, na asistencia, e na rehabilitación das víctimas desta forma de violencia.
8.Recoñecer os determinantes da saúde bucal na poboación, tanto xenéticos, coma os dependentes do estilo de vida, demográficos, ambientais, sociais, económicos, psicolóxicos e culturais.
COMPETENCIAS ESPECÍFICAS
1.Coñecer as ciencias do comportamento e comunicación que facilitan a práctica odontolóxica.
2.Coñecer as complexas interaccións entre os factores ambientais, sociais e conductuais coa saúde oral e xeral.
3.Recoñecer que o paciente é o centro de atención e que todas as interaccións, incluíndo prevención, diagnóstico, planificación e execución do tratamento e mantemento, deben de buscar o seu mellor interese, evitando calquera tipo de discriminación e respectando a confidencialidade.
4.Identificar os signos e actitudes que suxiran a posible existencia de malos tratos.
•Clases expositivas: Mediante as clases maxistrais, con apoio audiovisual, se exporán os obxectivos e se desenvolverán os conceptos clave incluídos no programa. Para facilitar a aprendizaxe dirixida de competencias xerais e específicas, se poñerá a disposición dos/das estudantes un material-guía que recolle os aspectos básicos a abordar nas clases teóricas, e as lecturas básicas e complementarias recomendadas.
•Seminarios prácticos: Dado o carácter transversal desta materia, estas actividades formativas oriéntanse á adquisición de habilidades e destrezas mediante o uso de estratexias de resolución de problemas e estudio de casos que teñan relación coa práctica odontolóxica. Para isto organizaranse “equipas de traballo” que desenvolverán na aula as actividades propostas: a) Seminarios de reflexión dirixida e discusión sobre material documental que faciliten a aplicación dos conceptos clave desenvolvidos nas clases expositivas para identificar, analizar e resolver problemas. b) Sesións prácticas de resolución de supostos casos que posibiliten a posterior transferencia das competencias aprendidas as situacións reais.
•Titorías: Co fin de supervisar e orientar a aprendizaxe de competencias, se organizarán titorías individuais e en pequeno grupo, de forma presencial e/ou virtual.
Avaliación continua formativa con proba final complementaria.
Para superar a materia, é preciso cumprir os seguintes requisitos:
a) Aprobar unha proba tipo test con preguntas con 5 opcións de resposta, e unha única resposta válida. Para superar o exame test se deben obter a lo menos o 65% de preguntas correctas. O exame tipo test contabiliza como máximo o 60% da cualificación final.
b) Superar a avaliación continua:
• Ter superado os requisitos de asistencia as clases expositivas, que serán rexistrados mediante controles aleatorios, permitíndose un máximo de 4 faltas debidamente xustificadas.
• Ter asistido a todos os seminarios, que son obrigatorios.
• Ter elaborado e entregado os informes prácticos obrigatorios dos prazos previstos. Ditos informes prácticos, derivados do traballo nos seminarios interactivos, contabilizan como máximo o 40% da cualificación final.
c) O incumprimento dos requisitos de asistencia e/ou da entrega dos Informes prácticos, impedirá a superación da materia, tanto na convocatoria ordinaria, como na de recuperación.
De acordo co establecido no artigo 5 do Real Decreto 1125/2003, os resultados obtidos polo/a alumno/a cualificaranse en función da seguinte escala numérica de 0 a 10, con expresión dun decimal, o que se poderá engadir a correspondente cualificación cualitativa: 0-4,9: Suspenso (SS); 5,0-6,9: Aprobado (AP) ; 7,0-8,9: Notable (NT); 9,0-10: Sobresaínte (SB).
1.Clases expositivas: 36 horas presenciais, e 54 horas de traballo autónomo
2.Seminarios prácticos: 16 horas presencias, e 28 horas de traballo autónomo
3.Titoría: 6 horas presenciais, e 3 horas de traballo autónomo
4.Avaliación: 2 horas presenciais , e 5 horas de traballo autónomo
5.TOTAL: 150 horas (60 horas presenciais + 90 horas de traballo persoal)
1.Utilizar o material-guía que se proporciona a comezos de curso, para seguir axeitadamente o desenvolvemento dos contados teóricos e prácticos
2.Seguir regularmente as clases expositivas e os seminarios prácticos
3.Consultar a bibliografía recomendada para a preparación dos contados temáticos teóricos e prácticos
4.Utilizar o sistema de titorización continuada dispoñible para resolver dúbidas e para facilitar o seguimento da propia aprendizaxe
PLAN DE CONTINXENCIA:
En virtude dos establecido pola USC no Plan de Continxencia para o Desenvolvemento da Docencia no Curso 2021-22, establécense as seguintes medidas específicas para cada escenario:
1. Escenario 1 (normalidade adaptada; sen restricións á presencialidad física)
a. Docencia
A docencia das clases expositivas e interactivas de seminario será presencial.
b. Titorías
As titorías serán fundamentalmente de carácter presencial, aínda que poderán realizarse parcialmente de forma virtual (a través das ferramentas do campus virtual).
c. Avaliación
Avaliación continua formativa con proba final complementaria, esta última de carácter presencial.
2. Escenario 2 (distanciamento; restricións parciais á presencialidad física)
a. Docencia
A docencia expositiva poderá realizarse total ou parcialmente de forma virtual, utilizando neste último caso as ferramentas e plataformas institucionais, con mecanismos síncronos.
A docencia interactiva de Seminario poderá ser mixta, cun mínimo do 50% das horas en formato presencial, e tamén se realizará de forma telemática empregando as ferramentas e plataformas institucionais.
Manteranse os horarios programados de docencia expositiva e interactiva independentemente da modalidade de docencia que se utilice.
b. Titorías
As titorías serán preferentemente telemáticas.
c. Avaliación
Avaliación continua formativa con proba final complementaria, esta última preferentemente presencial.
3. Escenario 3 (peche das instalacións; imposibilidade de impartir a docencia con presencialidad física)
a. Docencia
A docencia expositiva e interactiva desenvolverase de maneira exclusivamente virtual, a través das ferramentas e plataformas institucionais, e mediante mecanismos preferentemente síncronos.
b. Titorías
As titorías realizaranse exclusivamente por vía telemática.
c. Avaliación:
Avaliación continua formativa con proba final complementaria, esta última de carácter exclusivamente telemático.
Para os tres escenarios, a entrega de traballos e informes, individuais ou en grupo, realizarase a través do campus virtual.
Nos tres escenarios, para os casos de realización fraudulenta de tarefas ou probas, será de aplicación o recolleito na Normativa da USC de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Angela Juana Torres Iglesias
Coordinador/a- Departamento
- Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
- Área
- Psiquiatría
- Teléfono
- 881812435
- Correo electrónico
- angelajuana.torres [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Manuel Arrojo Romero
- Departamento
- Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
- Área
- Psiquiatría
- Correo electrónico
- manuel.arrojo.romero [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOU
Maria Elvira Bermudez Vazquez
- Departamento
- Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
- Área
- Psiquiatría
- Correo electrónico
- mariaelvira.bermudez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOU
Luns | |||
---|---|---|---|
16:30-18:30 | Grupo /CLE_01 | Galego | Odontoloxía-A. Suárez Nuñez |
Mércores | |||
16:00-17:30 | Grupo /CLE_01 | Galego | Odontoloxía-A. Suárez Nuñez |
01.06.2022 09:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Odontoloxía-A. Suárez Nuñez |
01.06.2022 09:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Odontoloxía-Aula 3 |
13.07.2022 09:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Odontoloxía-A. Suárez Nuñez |
13.07.2022 09:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Odontoloxía-Aula 3 |