Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 75 Horas de Titorías: 8 Clase Expositiva: 30 Clase Interactiva: 12 Clínicos EEES: 25 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Física Aplicada
Áreas: Optometría
Centro Facultade de Óptica e Optometría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable
Coñecer, aplicar e interpretar as probas instrumentais relacionadas coa adaptación das lentes de contacto.
Adquirir destrezas nas probas instrumentais de avaliación da superficie ocular.
Adquirir habilidades e destrezas para adaptar lentes de contacto ríxidas permeables aos gases e lentes de contacto brandas.
Coñecer e utilizar protocolos clínicos e instrumentais na exploración asociada á adaptación de lentes de contacto.
Saber realizar unha anamnesis completa.
Aplicar os procedementos clínicos asociados á adaptación de lentes de contacto #ante diferentes disfuncións refractivas e oculares.
Adaptar lentes de contacto e prótese oculares no avance da visión e o aspecto externo do ollo.
Detectar, valorar e resolver as complicacións da superficie ocular derivadas do porte das lentes de contacto.
Coñecer as disolucións de mantemento, diagnóstico e tratamento e asocialas coas características lenticulares e oculares.
Aplicar técnicas de modificación controlada da topografía córnea co uso de lentes de contacto.
Habilidade para prescribir, controlar e facer o seguimento das lentes de contacto.
Contidos teóricos:
Sistemas de gradación: Escalas de gradación das complicacións das lentes de contacto
.
Superficie ocular e lentes de contacto.
Exame preliminar, adaptación e exame postadaptación das lentes de contacto.
Adaptación de diferentes tipos de lentes de contacto: Lentes de contacto ríxidas (esféricas e tóricas). e lentes de contacto brandas (esféricas e tóricas).
Complicacións asociadas ao uso das lentes de contacto: pálpebras, película lagrimal, córnea, conjuntiva, e limbo.
Complicacións asociadas aos líquidos de limpeza, desinfección e mantemento.
Escalas de gradación das complicacións das lentes de contacto.
Contidos prácticos:
Consentimento informado.
Ficha clínica en contactología.
Exame do segmento anterior do ollo. Estudo da película lagrimal, da córnea, da conjuntiva, e das pálpebras
Exame previo na adaptación de lentes de contacto. Medidas dos parámetros oculares. Topografía corneal. Paquimetría corneal.
Adaptación de diferentes tipos de lentes de contacto: ríxidas e brandas.
Escalas de gradación das complicacións das lentes de contacto.
Valoración das complicacións asociadas ao uso das lentes de contacto.
Controis postadaptación das lentes de contacto.
González-Cavada Benavides J. Atlas de Lámpara de Hendidura. Ed, Complutense, 2000.
Contact Lens Practice. Ruben M. and Guillon M. Ed. Chapman & Hall Medical. London. 1994.
Contact Lenses. Phillips A. and Speedwell L. 4th Ed. Butterworth – Heinemann. 1997.
Contact Lens Complications. Nathan Efron. Oxford: Butterworth-Heinemann, 1999.
Saona Santos, Carlos. Contactología Clínica 2ª ed. Barcelona; Masson, 2006.
Prescripción y Adaptación de Lentes de Contacto. Milton M. Hom and Adrian S. Bruce. Elsevier Mason. 2007.
Complications of Contact lens wear. Tomlinson. Mosby. 1992.
Complicaciones de las Lentes de Contacto. Nathan Efron. Butterworth-Heinemann. Elsevier España, S.A. Madrid, 2005
Anterior Segment Complications of Contact lens Wear. Joel A. Silbert. Churchill Livingstone Inc.NY. 1994.
Anterior Eye Disease and Therapeutics A- Z. AS Bruce and MS Loughnan. Butterworth-Heinemann.2003.
www.optometry.co.uk Web de la revista Optometry Today.
www.Contactlenses.org Web dedicada a lentes de contacto, principalmente RGP.
www.oftalmo.com/sec Web de la revista de la SEC.
www.clspectrum.com
www.cclru.org
COMPETENCIAS
As competencias que o alumno debe adquirir na materia Contactoloxía II, de acordo á memoria oficial de Grao en Óptica e Optometría, son:
Básicas e xerais
CB1 – Que os alumnos demostraran coñecementos e comprensión nun campo de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e é normalmente a un nivel que, aínda que sexa apoiado por manuais avanzados, inclúe algúns aspectos que coñecemento de vangarda do seu campo de estudo
CB2 – Que os estudantes poidan aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e teñen competencias tipicamente demostrado a través do deseño e soster argumentos e resolver problemas dentro do seu campo de estudo
CB3 - Que os alumnos teñan a capacidade de recoller e interpretar datos relevantes (normalmente dentro do seu campo de estudo) para emitir xuízos que inclúan una reflexión sobre temas relevantes de índole, científica ou ética
CB4 - Que os alumnos poidan trasnmitir información, ideas, problemas e solucións, a un público tanto especializado coma non especializado.
CB5 - Que os alumnos desenvolveran as habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con un alto grao de autonomía.
CG1 - Que os alumnos sexan capaces de xestionar a súa actividade profesional e educativa dende o respecto polo código ético da súa profesión, que inclúe, entre outros principios máis específicos, os principios de respecto e promoción dos dereitos fundamentais das persoas, a igualdade entre as persoas, os principios de accesibilidade universal e deseño para todos e os valores democráticos e dunha cultura de paz
Transversais
CT1 - Que adquiran capacidade de análise e de síntesis.
CT2 - Que adquiran capacidade de organización e de planificación.
CT3 - Que adquiran capacidade de comunicación oral e escrita na lingua nativa.
CT4 - Que adquiran o coñecemento dunha lingua extranxeira.
CT5 - Que adquiran coñecementos de informática relacionada coa área de estudo.
CT6 - Que adquiran capacidade de xestión da información.
CT7 - Que adquiran capacidade para a resolución de problemas.
CT8 - Que adquiran capacidades na toma de decisions.
CT9 - Que sepan traballar en equipo.
CT10 - Que sepan traballar nun equipo de carácter interdisciplinar.
CT12 - Que adquiran habilidades nas relacions interpersonais.
CT14 - Que o alumno adquira habilidades para a emisión dun razoamento crítico.
CT16 - Que o estudante sexa capaz de realizar un apendizaxe autónomo
CT17 - Que sexan capaces de adaptarse a novas situacions.
CT22 - Que estean motivados pola calidade
Específicas
CE4 – Que o alumno sexa capaz de reflexionar criticamente sobre cuestión clínicas, científicas, éticas e sociales implicadas na práctica profesional da optometría, comprendendo os fundamentos científicos da Óptica-Optometría, e aprenderndo a valorar de maneira crítica a terminoloxía, os ensaios clínicos e a metodoloxía da investigación relacionada coa Óptica-Optometría.
CE5 - Que o alumno sexa capaz de expresar opinións, informes e enquisas sempre que sexa necesario.
CE6 - Que o estudante poda avaliar e incorporar os avances tecnolóxicos necesarios para o bo desenvolvemento da súa actividade profesional.
CE9 - Que o estudante poda ampliar e actualizar as súas capacidades para o exercicio profesional mediante a educación continuada.
CLASES EXPOSITIVAS
Escenario 1 (normalidade adaptada):
30 horas de docencia presencial (2 horas semanais)
Escenario 2 (distanciamento, restricións parciais á presencialidad física):
O grupo de estudantes reducirase ao 50% e o ensino expositivo será presencial na aula e de forma remota con quendas alternas dos estudantes. Os estudantes que non están na aula poderán seguir virtualmente utilizando a plataforma TEAMS (mecanismo sincrónico) ou a plataforma Moodle do Campus virtual (mecanismo asincrónico) as explicacións da materia.
Escenario 3 (peche das instalacións...):
A docencia expositiva será impartida de maneira virtual con mecanismos síncronos e asíncronos utilizando a plataforma Moodle do Campus virtual e/ou Teams.
CLASES INTERACTIVAS DE SEMINARIO
Escenario 1 (normalidade adaptada):
34 horas de docencia presencial (2 horas semanais)
Escenario 2 (distanciamento, restricións parciais á presencialidad física):
Os grupos de alumnos/ as reducirase ao 50% e a docencia expositiva será presencial na aula e en remoto con quendas alternas dos/ as alumnos/ as. Os alumnos que non estean na aula poderán seguir de maneira virtual utilizando a plataforma TEAMS (mecanismo síncrono) ou a plataforma Moodle do Campus virtual (mecanismo asíncrono) as explicacións da materia.
Escenario 3 (peche das instalacións...):
A docencia interactiva de seminario será impartida de maneira virtual con mecanismos síncronos e asíncronos utilizando a plataforma Moodle do Campus virtual e/ou Teams.
CLASES INTERACTIVAS DE PRÁCTICAS:
Escenario 1 (normalidade adaptada):
O número de alumnos por grupo reducirase ao 50% e as clases interactivas de prácticas impartiranse compaxinando a docencia presencial coa virtual (contidos online) organizada en quendas, utilizando a plataforma Moodle e/ou Teams con mecanismos síncronos e/ou asíncronos.
Para a súa realización os/ as alumnos/ as en grupos reducidos asisten durante 2 horas/sesión aos gabinetes. Ao ser o primeiro contacto co que posteriormente será o exercicio da profesión, necesítase tempo para que o alumno interiorice o manexo de cada instrumento e de cada proba. Antes de cada práctica entregaráselles unha guía do que deben realizar no día.
Escenario 2 (distanciamento, restricións parciais á presencialidad física):
O número de alumnos por grupo reducirase ao 50% e as clases interactivas de prácticas impartiranse compaxinando a docencia presencial coa virtual (contidos online) organizada en quendas, utilizando a plataforma Moodle e/ou Teams con mecanismos síncronos e/ou asíncronos.
Para a súa realización os/ as alumnos/ as en grupos reducidos asisten durante 2 horas/sesión aos gabinetes. Ao ser o primeiro contacto co que posteriormente será o exercicio da profesión, necesítase tempo para que o alumno interiorice o manexo de cada instrumento e de cada proba. Antes de cada práctica entregaráselles unha guía do que deben realizar no día.
Escenario 3 (peche das instalacións...):
Docencia virtual asíncrona e/ou síncrona utilizando a plataforma Moodle e/ou Teams.
TUTORIAS
Nos tres escenarios, as titorías realizaranse de forma telemática utilizando o chat da plataforma Moddle da aula virtual e/ou Teams.
Desde o inicio do curso académico estará activada a aula virtual da materia
SISTEMA DE AVALIACIÓN
ESCENARIO 1 (normalidade adaptada):
Avaliación de Contidos teóricos e seminarios:
Avaliación continua combinada con exame final.
A avaliación continua realizarase de maneira virtual utilizando ferramentas dá plataforma Moodle e/ou Teams, mediante cuestionarios, desenvolvemento de preguntas curtas, ou temas e caso práctico ou problema que mostre a habilidade do alumno para aplicar os coñecementos relacionados coa materia e representará un 20% dá nota final (2 puntos).
O exame final terá lugar de modo presencial, de acordo ao calendario establecido por Xunta de Centro, e será mediante exame en formato test. Representará un 40% da nota final (4 puntos)
A puntuación obtida na avaliación de contidos teóricos (avaliación continua e exame) supoñerá o 60% da cualificación final (6 puntos). O/o alumno/para debe alcanzar un nivel mínimo de 3 para sumar coas cualificacións correspondentes aos demais apartados.
Avaliación de contidos prácticos:
A avaliación das destrezas do alumno no manexo de todos os contidos prácticos que compoñen a materia realizarase mediante avaliación continua e exame de prácticas. É obrigatorio a realización de todas as prácticas.
A avaliación continua, que supoñerá un 10% da nota (1 punto), realizarase nas sesións presenciais e/ou en remoto utilizando ferramentas da plataforma Moodle e/ou Teams.
O exame de prácticas, que supoñerá un 20% (2 puntos) da nota, realizarase de modo presencial.
O alumno debe alcanzar un nivel mínimo de 1,5 puntos no total da avaliación práctica para sumar coas cualificacións correspondentes aos demais apartados.
Asistencia/actitude: 1 punto
ESCENARIO 2 (distanciamento, restricións parciais á presencialidad física):
Avaliación de Contidos teóricos e seminarios:
Avaliación continua combinada con exame final.
A avaliación continua realizarase de maneira virtual utilizando ferramentas dá plataforma Moodle e/ou Teams, mediante cuestionarios, desenvolvemento de preguntas curtas, temas e caso práctico ou problema que mostre a habilidade do/a alumno/a para aplicar os coñecementos relacionados coa materia e representará un 20% da nota final (2 puntos).
O exame final realizarase de forma telemática e síncrona empregando ferramentas da plataforma Moodle e/ou Teams, de acordo ao calendario establecido por Xunta de Centro, e será mediante exame en formato test. Representará un 40% da nota final (4 puntos)
A puntuación obtida na avaliación de contidos teóricos e seminarios (avaliación continua e exame) supoñerá o 60% da cualificación final (6 puntos). O alumno debe alcanzar un nivel mínimo de 3 para sumar coas cualificacións correspondentes aos demais apartados.
Avaliación de contidos prácticos.- A avaliación das destrezas do alumno no manexo de todos os contidos prácticos que compoñen a materia realizarase mediante avaliación continua e exame de prácticas. É obrigatorio a realización de todas as prácticas.
A avaliación continua, que supoñerá un 10% da nota (1 punto), realizarase nas sesións presenciais e/ou en remoto utilizando ferramentas da plataforma Moodle e/ou Teams.
O exame de prácticas, que supoñerá un 20% (2 puntos) da nota, realizarase de modo presencial.
O alumno/para debe alcanzar un nivel mínimo de 1,5 puntos no total da avaliación práctica para sumar coas cualificacións correspondentes aos demais apartados.
Asistencia/actitude: 1 punto
ESCENARIO 3 ( peche dás instalación...)
Tanto a avaliación continua como o exame final de teoría, seminarios e de contidos prácticos realizarase de forma telemática síncrona utilizando as ferramentas da plataforma Moodle e/ou Teams.
Participación/actitude: Sumarán 1 punto á nota final.
Para que a puntuación por participación/actitude incorpórese á nota final, o alumno deberá ter, polo menos, a puntuación mínima requirida nas avaliacións de contidos teóricos e de prácticas.
A cualificación global na primeira convocatoria do curso será, sempre que se alcancen os mínimos establecidos para cada apartado, a resultante de sumar a obtida nas probas de teoría, de prácticas e de participación/actitude.
A puntuación obtida en teoría e seminarios supón un 60% (20% avaliación continua e 40% cualificación do exame) da cualificación final; a avaliación de habilidades prácticas o 30% (10% avaliación continua e 20% exame) e participación/actitude o 10%.
Na segunda convocatoria do curso académico, o/o alumno/para deberá examinarse da/ s parte/ s (teoría e/ou prácticas) que teña suspensas, conservándose a cualificación correspondente a participación/actitude obtida durante o curso.
As horas totais de traballo persoal do alumno son 75 distribuídas do seguinte xeito:
Estudo autónomo individual ou en grupo: 46 h.
Escritura de exercicios, conclusións ou outros traballos: 5 h.
Programación, experimentación ou outros traballos en ordenador/laboratorio: 4 h.
Lecturas recomendadas, actividades en biblioteca ou similar: 8 h.
Preparación de presentacións orais debates ou similar: 8 h.
Asistencia a charlas, exposicións ou outras actividades recomendadas: 4 h.
Para poder integrar axeitadamente os conceptos impartidos en contactoloxía II, é especialmente recomendable que o alumno coñeza e comprenda os conceptos explicados nas materias Fundamentos de Optometría, Optometría I, Optometría II e Contactoloxía I.
Nas clases prácticas os alumno/ as terán que vestir obrigatoriamente bata branca. Non se permitirá pantalón curto nin roupa deportiva.
Non se permiten móbiles, gorros, viseras, panos. etc.
Material obrigatorio para prácticas: Lanterna de luz puntual, Reglilla de 20 cm, Bata branca
Eva Yebra-Pimentel Vilar
Coordinador/a- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Optometría
- Teléfono
- 881813522
- Correo electrónico
- eva.yebra-pimentel [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Escola Universitaria
Gonzalo Garcia Dominguez
- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Optometría
- Correo electrónico
- gonzalo.garcia [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOU
Carlos Garcia Resua
- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Optometría
- Correo electrónico
- carlos.garcia.resua [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Adrian Perez Baladron
- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Optometría
- Correo electrónico
- adrianperez.baladron [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOU
21.01.2021 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 1 |
21.01.2021 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2 |
30.06.2021 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Salón de Actos |