Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Fisioloxía
Áreas: Fisioloxía
Centro Facultade de Óptica e Optometría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable | 1ro curso (Si)
Os obxectivos da asignatura son:
- Coñecementos da estructura e funcións normáis do organismo e dos órganos e sistemas que o integran, que estean realcionados co sistema visual.
- Coñocemento xeral dos mecanismos moleculares, bioquímicos e celulares que permiten o mantemento da homeostasis, en relación co sistema visual.
Prof. ROMÁN PÉREZ (25 horas lectivas teóricas):
- Fisioloxía celular: regulación e comunicación. Medio interno
- Principios xerais do sistema endocrino
- Aparato Dixestivo e Rinle
Prof. OLGA BARCA MAYO (13 horas lectivas teóricas):
- Fisioloxía Xeral das células excitábeis: Propiedades bioeléctricas da membrana. Canles iónicos. Potencial de acción.
- Neurona: Sinapses e potenciais sinápticos. Receptores de membrana e neurotransmisores.
- Canles de placa motora: transmisión neuromuscular.
- Sistema Nervioso Autónomo.
- Músculo esquelético, liso e cardíaco: propiedades xerais e mecanismos de contracción.
• Tratado de Fisiología Médica. Arthur C Guyton. McGraw-Hill-Interamericana
• Fisiología Médica. Rodney A Rhoades. Masson-Little Brown
• Medical Physiology. Boron & Boulpaep. Saunders
• Principios de Neurociencia. Kandel. McGraw&Hill
Complementaria
• Manual de Neurociencia. JM Delgado. Ed. Síntesis. Madrid
• Neurociencia. Purves & otros. Panamericana
• Fundamental Neuroscience. Squire. Elsevier.
Competencias básicas.
CB1 - Que o/a estudante demostre posuír e comprender o coñecemento nunha área de estudo que parte da base do ensino secundario xeral e normalmente atópanse nun nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, tamén inclúe algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
CB2 - Que os alumnos saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación de xeito profesional e posúen as habilidades que se adoitan demostrar coa elaboración e defensa dos argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
CB3 - Que os alumnos teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para facer xuízos que inclúan unha reflexión sobre cuestións relevantes de índole social, científica ou ética.
CB4 - Que os alumnos poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público especializado e non especializado.
CB5 - Que os alumnos teñan desenvolvidas as destrezas de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto nivel de autonomía.
Competencias específicas.
CE1 - Que o alumno sexa capaz de reflexionar de forma crítica sobre asuntos clínicos, científicos, éticos e sociais implicados na práctica profesional da Optometría, comprender os fundamentos científicos da Óptica-Optometría e aprender a avaliar criticamente a terminoloxía, os ensaios clínicos e metodoloxía de investigación relacionada coa Optometría-Optometría.
CE2 - Que o/a estudante poida valorar e incorporar os avances tecnolóxicos necesarios para o correcto desenvolvemento da súa actividade profesional.
CE3 - Que o alumno poida ampliar e actualizar as súas capacidades para o exercicio profesional a través da formación continua.
CE4 - Que o alumno saiba situar a nova información e a súa interpretación no seu contexto.
Competencias transversais.
CT1 - Que adquiran capacidade de análise e síntese.
CT2 - Que adquiran capacidade de organización e planificación.
CT4 - Que adquiran o coñecemento dunha lingua estranxeira.
CT5 - Que adquiran coñecementos de informática relativos ó ámbito de estudo.
CT6 - Que adquiran capacidade de xestión de información.
CT7 - Que adquiran a capacidade para a resolución de problemas.
CT8 – Que adquiran capacidades na toma de decisións.
CT9 - Que saiban como traballar en equipo.
Escenario 1
- Clases expositivas: 3 clases semanais presenciais durante o primeiro cuadrimestre. Nas clases teóricas fomentarase a participación estudantil e o espírito crítico.
- Seminarios/Clases Interactivas: Estas clases serán obrigatorias. Presentaranse temas que permitan profundar en conceptos previamente expostos nas clases teóricas. Esperase a participación do alumnado.
Escenario 2
- Clases expositivas: Presenciais durante o primeiro cuadrimestre que se alternarán con docencia mediante contido online, co obxectivo de reducila asistencia presencial ó 50%. Nas clases teóricas fomentarase a participación estudantil e o espírito crítico.
- Seminarios/Clases Interactivas: Estas clases serán obrigatorias. Os seminarios presenciais serán substituídos por contido audiovisual e tarefas relacionadas co mesmo a través da aula virtual da USC.
Escenario 3
- Clases expositivas: Clases asíncronas. Usaranse recursos online, fundamentalmente a través da aula virtual da USC. Subirase material didáctico á plataforma, e crearanse probas ou foros que axuden ó alumnado no estudio e comprensión da materia.
- Seminarios/Clases Interactivas: Estas clases serán obrigatorias. Os seminarios presenciais serán substituídos por contido audiovisual e tarefas relacionadas co mesmo a través da aula virtual da USC.
Titorías
Os alumnos poderán solicitar titorías, sempre que o requiran, poñéndose previamente en contacto cos profesores da asignatura a través do correo electrónico. Recomendase ós alumnos facer uso das titorías.
Estes criterios de valoración serán válidos tanto para a oportunidade ordinaria do cuadrimestre como para a extraordinaria de recuperación.
O exame de Fisioloxía Xeral realizarase na data e hora previamente fixada por la Facultade de Óptica e Optometría.
Exame presencial (Escenario 1), ou non presencial, utilizando a plataforma online que a USC aprobe para estes casos si debido ás condiciones sanitarias non fose posible o exame presencial (Escenario 2 e 3).
O exame final consistirá nun exame tipo test de resposta múltiple. O número de preguntas plantexadas por cada profesor será igual ou proporcional ó número de horas lectivas teóricas impartidas. A asignatura é indivisible y aprobase ou suspendese na súa totalidade.
O exame constituirá o 80% da nota final. Será necesario obtelo 60% de acertos totais no exame e un mínimo do 40% de acertos nas preguntas plantexadas por cada profesor para poder sumala nota obtida na avaliación continua.
A asistencia á clase presencial ou virtual e a realización de actividades académicas propostas a través da aula virtual, supoñerá un 20% da nota final, sempre que se alcancen los mínimos exixidos no exame final.
Os estudantes que non realicen la a actividade relativa ós seminarios propostos non serán avaliados.
Asistencia a clases e 3 horas de estudio semanais
Consulta libros de texto
Buscar información na internet
Utilizar titorías para resolver dúbidas
Usalo material da aula virtual
Facelas actividades propostas a través da aula virtual
Plan de Continxencia
Escenario 2
Clases expositivas: Presenciais durante o primeiro cuadrimestre que se alternarán con docencia mediante contido online, co obxectivo de reducila asistencia presencial ó 50%. Nas clases teóricas fomentarase a participación estudantil e o espírito crítico.
Seminarios/Clases Interactivas: Estas clases serán obrigatorias. Os seminarios presenciais serán substituídos por contido audiovisual e tarefas relacionadas co mesmo a través da aula virtual da USC.
Avaliación. Exame final preferentemente presencial (80% da nota final). Actividades propostas a través del aula virtual (20% de la nota final sempre que se alcancen los mínimos exixidos para o exame). Os alumnos que non realicen as actividades propostas relativas a los seminarios non serán avaliados.
Escenario 3
Clases expositivas: Clases asíncronas. Usaranse recursos online, fundamentalmente a través da aula virtual da USC. Subirase material didáctico á plataforma, y crearanse probas ou foros que podan axudar ó alumnado no estudio e comprensión da materia.
Seminarios/Clases Interactivas: Estas clases serán obrigatorias. Os seminarios presenciais serán substituídos por contido audiovisual e tarefas relacionadas co mesmo a través da aula virtual da USC.
Avaliación. Exame final virtual (80% da nota final). Actividades propostas a través del aula virtual (20% de la nota final sempre que se alcancen los mínimos exixidos para o exame). Os alumnos que non realicen as actividades propostas relativas a los seminarios non serán avaliados.
Para calquera problema, comentario o suxerencia relativos ó desenrolo da docencia contactar coa coordinadora de la asignatura:
olga.barca.mayo [at] usc.es (olga[dot]barca[dot]mayo[at]usc[dot]es)
CIMUS, Oficina 6, Planta SS, Avenida de Barcelona s/n, Santiago de Compostela
Roman Perez Fernandez
- Departamento
- Fisioloxía
- Área
- Fisioloxía
- Teléfono
- 881815421
- Correo electrónico
- roman.perez.fernandez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Olga Barca Mayo
Coordinador/a- Departamento
- Fisioloxía
- Área
- Fisioloxía
- Correo electrónico
- olga.barca.mayo [at] usc.es
- Categoría
- Investigador/a: Ramón y Cajal
Luns | |||
---|---|---|---|
12:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 3 |
Martes | |||
12:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 3 |
Mércores | |||
12:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 3 |
12.01.2021 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 1 |
12.01.2021 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2 |
28.06.2021 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 3 |
28.06.2021 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 6 |