Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Clínicos EEES: 4 Total: 154
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Física Aplicada
Áreas: Optometría
Centro Facultade de Óptica e Optometría
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable | 1ro curso (Si)
Comprender o significado de óptica, óptica- optometría e optometría nos diferentes países e de maneira especial en España.
Comprender o papel da Optometría no mundo académico e profesional dos diferentes países. Plans de estudo en Óptica- Optometría
e en Optometría no mundo.
Coñecer a conexión da Optometría con disciplinas específicas e outras complementarias.
Coñecer o sistema sanitario español e os aspectos básicos relacionados coa xestión dos servizos de saúde,
fundamentalmente os que están relacionados coa atención primaria.
Comprender os aspectos psicolóxicos na relación entre o óptico-optometrista e o paciente.
Valorar e interpretar os defectos refractivos a súa xénese e epidemiología: Miopía, Hipermetropía, Astigmatismo, Presbicia.
Coñecer a Prevalencia das anomalías refractivas
Coñecer e interpretar os parámetros oculares responsables da refracción ocular. Correlacións entre os compoñentes
oculares.
Coñecer e interpretar o Mecanismo de emetropización.
Concepto de óptica- optometría, e de optometría. Evolución histórica: científica, académica e profesional
Estrutura xeral da disciplina de optometría. A súa conexión con disciplinas específicas e complementarias. Plans de estudo
de óptica- optometría, e de optometría de diferentes países do mundo.
Profesións sanitarias titulas e reguladas en España. Funcións da profesión de óptica- optometría, e de optometría: Campos
de actuación. A mobilidade dos servizos profesionais ao longo das fronteiras internacionais. Diploma Europeo de Optometría..
Concepto de sistema sanitario. Tipos de sistemas sanitarios. Sistema Nacional de Saúde. Características principais. Niveis de asistencia
sanitaria. Atención primaria de saúde.
Ametropías. Mecanismo da acomodación. Presbicia.
Miopía. Compensación óptica. Clasificación. Tipos. Prevalencia. Signos e síntomas. Prognóstico. Mecanismos para explicar a
progresión da miopía.
Hipermetropía. Compensación óptica. Clasificación. Tipos. Signos e síntomas. Fármacos ciclopléjicos.
Astigmatismo. Compensación óptica. Clasificación. Tipos. Signos e síntomas. Prescrición.
Prevalencia das anomalías refractivas. Epidemiología da ametropía: no nacemento, na idade preescolar, na idade
escolar, adulto novo, adulto e na vellez. Factores que afectan á distribución dos erros refractivos.
Xénese dos estados refractivos. Emetropización. Parámetros responsables da refracción ocular. Distribución das
ametropías e dos parámetros oculares responsables da refracción ocular. Mecanismo de emetropización. Correlacións
entre os compoñentes oculares.
Comprender os aspectos psicolóxicos na relación entre o óptico-optometrista e o paciente
Normas reguladoras das profesións sanitarias, tituladas e reguladas por lei.
Leis reguladoras da sanidade española.
Plans de estudo de diferentes países do mundo.
Diploma Europeo de Optometria.
Repullo Labrador J.R y Otero Ochoa L.A. Un nuevo contrato social para un sistema nacional de salud sostenible. Ariel. 2005.
J. M. Borja Devesa. Historia Gráfica de la Óptica. JIMS. 1990.
Pierre Marly. Lunettes et lorgnettes. Hoëbeke.1998.
Borish’s Clinical Refraction. William j. Benjamin.Saunders. 1998.
Furlan W, García Monreal J, Muñoz Escrivá L. Fundamentos de Optometría. Refracción Ocular. Puertes, S.L. 2000.
Theodore Grosvenor. Primary Care Optometry. Butterworth-Heinemann.2002.
Martín Herranz R y Vecilla Antolínez G. Manual de Optometría.Editorial Médica Panamericana, 2018. (2ª edición)
Competencias
As competencias que o alumno debe adquirir no desenvolvemento da materia Fundamentos de Optometría, de acordo á memoria oficial do Grao en Óptica e Optometría son:
Básicas e xerais:
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
CG1 - Que os estudantes teñan capacidade para abordar a súa actividade profesional e formativa desde o respecto ao código deontolóxico da súa profesión, que inclúe, entre outros máis específicos os principios do respecto e a promoción dos dereitos fundamentais das persoas, a igualdade entre as persoas, os principios de accesibilidade universal e deseño para todos e os valores democráticos e dunha cultura de paz.
Transversais:
CT1 - Que adquiran capacidade de análise e de síntese.
CT2 - Que adquiran capacidade de organización e planificación.
CT4 - Que adquiran o coñecemento dunha lingua estranxeira.
CT5 - Que adquiran coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo.
CT6 - Que adquiran capacidade de xestión da información.
CT7 - Que adquiran capacidade para a resolución de problemas.
CT9 - Que saiban traballar en equipo.
CT12 - Que adquiran habilidades nas relacións interpersoais.
CT15 - Que o alumno manteña un compromiso ético.
CT16 - Que o estudante sexa capaz de realizar un apendizaje autónomo.
Específicas:
CE4 - Que o alumno sexa capaz de reflexionar criticamente sobre cuestións clínicas, científicas, éticas e sociais implicadas no exercicio profesional da Optometría, comprendendo os fundamentos científicos da Óptica- Optometría e aprendendo a valorar de forma crítica a terminoloxía, ensaios clínicos e metodoloxía da investigación relacionada coa Óptica- Optometría.
CE5 - Que o alumno sexa capaz de emitir opinións, informes e peritaxes cando sexa necesario.
CE6 - Que o estudante poida valorar e incorporar os avances tecnolóxicos necesarios para o correcto desenvolvemento da súa actividade profesional.
CE9 - Que o estudante poida ampliar e actualizar as súas capacidades para o exercicio profesional mediante a formación continuada.
CE11 - Que o estudante saiba situar a información nova e a interpretación desta no seu contexto.
CLASES EXPOSITIVAS
Escenario 1 (normalidade adaptada):
38 horas de ensino presencial (3 horas por semana)
Escenario 2 (distanciamento, restricións parciais á presencialidad física):
O grupo de estudantes reducirase ao 50% e o ensino expositivo será presencial na aula e de forma remota con quendas alternas dos estudantes. Os estudantes que non están na aula poderán seguir virtualmente utilizando a plataforma TEAMS (mecanismo sincrónico) ou a plataforma Moodle do Campus virtual (mecanismo asincrónico) as explicacións da materia.
Escenario 3 (peche de instalacións...)
O ensino expositivo impartirase virtualmente con mecanismos sincrónicos e asincrónicos utilizando a plataforma Moodle do Campus Virtual e A plataforma TEAMS.
CLASES INTERACTIVAS DE SEMINARIOS
Escenario 1 (normalidade adaptada):
16 horas de ensino presencial (2 horas por semana)
Escenario 2 (distanciamento, restricións parciais sobre a presenza física):
Os grupos de estudantes reduciranse ao 50% e a docencia de seminarios interactivos será presencial na aula e de forma remota con quendas alternas de estudantes. Os estudantes que non están na aula poderán seguir virtualmente utilizando a plataforma TEAMS (mecanismo sincrónico) ou a plataforma Moodle do Campus virtual (mecanismo asincrónico) as explicacións da materia.
Escenario 3 (peche de instalacións ...)
O ensino expositivo impartirase virtualmente con mecanismos sincrónicos e asincrónicos utilizando a plataforma Moodle do Campus Virtual e e/ou Teams.
Titorías
Nos tres escenarios realizaranse electronicamente utilizando o chat da plataforma Moodle da aula virtual e /ou Teams.
Desde o inicio do ano académico, activarase a aula virtual da materia.
ESCENARIO 1 (normalidade adaptada):
Avaliación de contidos teóricos e seminarios:
Avaliación continua combinada con exame final.
A avaliación continua realizarase de maneira virtual utilizando ferramentas dá plataforma Moodle (cuestionarios, desenvolvemento de preguntas curtas, temas e caso práctico ou problema que mostre a habilidade do alumno para aplicar os coñecementos relacionados coa materia); e representará un 30% dá nota final (3 puntos).
O exame final terá lugar de modo presencial, de acordo ao calendario establecido por Xunta de Centro, e será mediante exame en formato test. Representará un 60% da nota final (6 puntos).
Participación/actitude: Sumarán 1 punto á nota final.
A puntuación obtida na avaliación de contidos teóricos e seminarios (avaliación continua e exame) supoñerá o 90% da cualificación final (9 puntos). O/o alumno/para debe alcanzar un nivel mínimo de 4,5 para sumar coas cualificacións correspondentes á participación en clases.
Para que a puntuación por participación/actitude incorpórese á nota final, o alumno deberá ter, polo menos, a puntuación mínima requirida nas avaliacións de contidos teóricos e seminarios.
ESCENARIO 2 (distanciamento, restricións parciais á presencialidad física):
Avaliación de contidos teóricos e seminarios:
Avaliación continua combinada con exame final.
A avaliación continua realizarase de maneira virtual utilizando ferramentas dá plataforma Moodle e/ou Teams, (cuestionarios, desenvolvemento de preguntas curtas, temas e caso práctico ou problema que mostre a habilidade do/a alumno/a para aplicar os coñecementos relacionados coa materia), e representará un 30% da nota final (3 puntos).
O exame final realizarase de forma telemática e síncrona empregando ferramentas da plataforma Moodle e/ou Teams, de acordo ao calendario establecido por Xunta de Centro, e será mediante exame en formato test. Representará un 60% da nota final (6 puntos)
A puntuación obtida na avaliación de contidos teóricos e seminarios (avaliación continua e exame) supoñerá o 90% da cualificación final (9 puntos). O alumno debe alcanzar un nivel mínimo de 4,5 para sumar coas cualificacións correspondentes aos demais apartados participación/actitude.
Participación/actitude: Sumarán 1 punto á nota final.
Para que a puntuación por participación/actitude incorpórese á nota final, o alumno deberá ter, polo menos, a puntuación mínima requirida nas avaliacións de contidos teóricos e de seminarios.
ESCENARIO 3 ( peche dás instalación...)
Tanto a avaliación continua como o exame final de teoría, realizarase de forma telemática utilizando as ferramentas da plataforma Moodle e/ou Teams.
A cualificación global na primeira convocatoria do curso será, sempre que se alcancen os mínimos establecidos para cada apartado, a resultante de sumar a obtida nas probas de teoría, de seminarios e de participación/actitude.
A puntuación obtida en teoría e seminarios supón un 90% (30% avaliación continua e 60% cualificación do exame) da cualificación final; e participación/actitude o 10%.
Na segunda convocatoria do curso académico, o/o alumno/para deberá examinarse da/ s parte/ s (teoría e/ou seminarios) que teña suspensas, conservándose a cualificación correspondente a participación/actitude obtida durante o curso.
As horas totais de traballo persoal do alumno son 99 distribuídas a seguinte maneira:
Estudo autónomo individual ou en grupo: 55 horas
Escritura de exercicios, conclusións ou outros traballos: 14 horas
Programación/experimentación ou outros traballos en ordenador/laboratorio: 10 horas
Lecturas recomendadas, actividades en biblioteca ou similar: 10 horas
Preparación de presentacións orais, debates ou similar: 10 horas
Asistencia a clases (expositivas e seminarios) ao longo do curso, lectura diaria dos temas impartidos. Consultas bibliográficas, e calquera outra actividade prevista na materia.
Manexaranse páxinas Web de organismos e asociacións internacionais e nacionais, así como, Web de Escolas, Colexios e Facultades de optometría de diferentes países do mundo e normativas das profesións sanitarias, tituladas e reguladas por lei.
Eva Yebra-Pimentel Vilar
Coordinador/a- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Optometría
- Teléfono
- 881813522
- Correo electrónico
- eva.yebra-pimentel [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Escola Universitaria
Luns | |||
---|---|---|---|
13:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 3 |
Martes | |||
13:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 3 |
Mércores | |||
13:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 3 |
Xoves | |||
13:00-14:00 | Grupo /CLIS_02 | Castelán | Aula 3 |
Venres | |||
13:00-14:00 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | Aula 3 |
24.05.2021 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Salón de Actos |
13.07.2021 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Salón de Actos |