Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.25 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Clínicos EEES: 20 Total: 132.5
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Física Aplicada
Áreas: Optometría
Centro Facultade de Óptica e Optometría
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable
• Coñecer os mecanismos sensoriais e oculomotores da visión binocular.
• Coñecer as modificacións ligadas ao envellecemento nos procesos perceptivos.
• Coñecer, aplicar e interpretar as probas instrumentais relacionadas cos problemas de saúde visual.
• Coñecer as técnicas actuais de cirurxía ocular e ter capacidade para realizar as probas oculares incluídas no exame pre e postoperatorio.
• Habilidade para prescribir, controlar e facer o seguimento das correccións ópticas.
• Capacidade para medir, interpretar e tratar os defectos refractivos.
• Coñecer os signos, síntomas e complicacións asociadas á miopía, hipermetropía e astigmatismo
• Coñecer as probas básicas de avaliación da visión binocular, para o menexo axeitado das anomalías de refracción.
• Saber realizar unha anamnese completa.
• Adquirir destreza nas probas instrumentais de avaliación das funcións visuais e de saúde ocular.
• Adquirir a destreza para a interpretación e xuízo clínico dos resultados das probas visuais, para establecer o diagnóstico e o tratamento máis idóneo.
• Proporcionar ao alumno os coñecementos e destrezas necesarias para a análise visual, detección e posibles tratamentos das anomalías de refracción (miopía, hipermetropía e astigmatismo), a presbicia, e outras alteracións visuais como a afaquia, pseudoafaquia, anisometropía, e a súa conexión coa aniseiconia.
Contidos teóricos
Unidade temática I: Visión binocular
Tema 1.- Bases sensoriais e motoras da vision binocular
Tema 2.- Motilidade ocular
Tema 3.- Valoración motora da vision binocular
Tema 4.- Valoración sensorial da visión binocular
Tema 5.- Acomodación e coverxencia
Unidade temática II: Manejo de las ametropías
Tema 6.- Miopía. Etioloxía, evaluación, diagnóstico, pronóstico e tratamento.
Tema 7.- Hipermetropía. Etioloxía, evaluación, diagnóstico, pronóstico e tratamento.
Tema 8.- Astigmatismo. Etioloxía, evaluación, diagnóstico, pronóstico e tratamento.
Tema 9.- Presbicia. Etioloxía, evaluación, diagnóstico, pronóstico e tratamento.
Tema 10.- Anisometropía e aniseiconia. Etioloxía, evaluación, diagnóstico, pronóstico e tratamento.
Tema 11.- Afaquia, pseudoafaquia e cataratas: implicacións optométricas.
Contidos prácticos
Exame do polo anterior e posterior do ollo coa lámpada de fenda e oftalmoscopio.
Valoración da motilidade ocular intrínseca e extrínseca
Avaliación do estado motor con métodos obxectivos e subxectivos
Avaliación do estado sensorial
Estudo clínico da acomodación
Avaliación e diagnóstico de miopía, hipermetropía, astigmatismo, presbicia, afaquia, pseudoafaquia, anisometropía e aniseiconia.
Fichas clínicas en optometría.
Manual de Optometría (2ª edición). R Martín Herranz, G Vecilla Antolínez. Panamericana, 2018.
Borish Clinical Refraction. 2º edition. W. J. Benjamin, I. M. Borish. The Professional Press Inc, 2006
Nancy B. Carlson, Daniel Kurtz, David A. Heath, Catherine Hines. Procedimientos Clínicos en el Examen Visual. Ed. Génova, 1992.
González-Cavada Benavides J. Atlas de Lámpara de Hendidura. Ed, Complutense, 2000.
Edwards K, Llewellyn R. Optometría. Ed, Masson-Salvat, 1993.
Grosvenor T. Optometría de atención primaria. Ed. Masson, 2004.
Pickwell, D., Anomalías de la visión binocular: Investigación y tratamiento. Ed. JIMS, 1996.
Scheiman, M. H. y Wick, B., Tratamiento clínico de la visión binocular, disfunciones heterofóricas, acomodativas y oculomotoras. Ed. Ciagami, 1996.
Goss, D. A., Ocular accommodation, convergence & fixation disparity. Ed. Butterworths-Heinemann, 1995.
Rosenbloom AA y Morgan MW. Vision and aging. 2ª edition. Ed. Butterworth-Heinemann, 1993.
Zadnik K. The ocular examination. Measurements and findings. Ed. W.B. Saunders Company, 1997.
García G. Manual de refracción. Ed. Masson-Salvat, 1992.
As competencias que o alumno debe adquirir na materia Optometría II, de acordo á memoria oficial de Grao en Óptica e Optometría, son:
Básicas e xerais
CB1 – Que os alumnos demostraran coñecementos e comprensión nun campo de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e é normalmente a un nivel que, aínda que sexa apoiado por manuais avanzados, inclúe algúns aspectos que coñecemento de vangarda do seu campo de estudo
CB2 – Que os estudantes poidan aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e teñen competencias tipicamente demostrado a través do deseño e soster argumentos e resolver problemas dentro do seu campo de estudo
CB3 - Que os alumnos teñan a capacidade de recoller e interpretar datos relevantes (normalmente dentro do seu campo de estudo) para emitir xuízos que inclúan una reflexión sobre temas relevantes de índole, científica ou ética
CB4 - Que os alumnos poidan trasnmitir información, ideas, problemas e solucións, a un público tanto especializado coma non especializado.
CB5 - Que os alumnos desenvolveran as habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con un alto grao de autonomía.
CG1 - Que os alumnos sexan capaces de xestionar a súa actividade profesional e educativa dende o respecto polo código ético da súa profesión, que inclúe, entre outros principios máis específicos, os principios de respecto e promoción dos dereitos fundamentais das persoas, a igualdade entre as persoas, os principios de accesibilidade universal e deseño para todos e os valores democráticos e dunha cultura de paz
Transversais
CT1 - Que adquiran capacidade de análise e de síntesis.
CT2 - Que adquiran capacidade de organización e de planificación.
CT3 - Que adquiran capacidade de comunicación oral e escrita na lingua nativa.
CT4 - Que adquiran o coñecemento dunha lingua extranxeira.
CT5 - Que adquiran coñecementos de informática relacionada coa área de estudo.
CT6 - Que adquiran capacidade de xestión da información.
CT7 - Que adquiran capacidade para a resolución de problemas.
CT8 - Que adquiran capacidades na toma de decisions.
CT9 - Que sepan traballar en equipo.
CT14 - Que o alumno adquira habilidades para a emisión dun razoamento crítico.
CT15 - Que o alumno manteña un compromiso ético.
CT17 - Que sexan capaces de adaptarse a novas situacions.
CT18 - Que sexan creativos.
CT22 - Que estean motivados pola calidade
Específicas
CE4 – Que o alumno sexa capaz de reflexionar criticamente sobre cuestión clínicas, científicas, éticas e sociales implicadas na práctica profesional da optometría, comprendendo os fundamentos científicos da Óptica-Optometría, e aprenderndo a valorar de maneira crítica a terminoloxía, os ensaios clínicos e a metodoloxía da investigación relacionada coa Óptica-Optometría.
CE5 - Que o alumno sexa capaz de expresar opinións, informes e enquisas sempre que sexa necesario.
CE6 - Que o estudante poda avaliar e incorporar os avances tecnolóxicos necesarios para o bo desenvolvemento da súa actividade profesional.
CE9 - Que o estudante poda ampliar e actualizar as súas capacidades para o exercicio profesional mediante a educación continuada.
CLASES EXPOSITIVAS
Escenario 1 (normalidade adaptada):
26 horas de docencia presencial (2 horas semanais)
Escenario 2 (distanciamento, restricións parciais á presencialidade física):
O grupo de alumnos reducirase ao 50% e a docencia expositiva será presencial na aula e en remoto con quendas alternas dos alumnos. Os alumnos que non estean na aula poderán seguir de xeito virtual utilizando a plataforma TEAMS (mecanismo síncrono) ou a plataforma Moodle do Campus virtual (mecanismo asíncrono) as explicacións da materia
Escenario 3 (peche das instalación...)
A docencia expositiva será impartida de xeito virtual cun mecanismos síncronos e asíncronos utilizando a plataforma Moodle do Campus virtual e Teams.
CLASES INTERACTIVAS DE SEMINARIO
Escenario 1 (normalidade adaptada):
11 horas de docencia presencial (1 hora semanal)
Escenario 2 (distanciamento, restricións parciais á presencialidade física):
Os grupos de alumnos reduciranse ao 50% e a docencia interactiva de seminario será presencial na aula e en remoto con quendas alternas dos alumnos. Os alumnos que non estean na aula poderán seguir de xeito virtual utilizando a plataforma TEAMS (mecanismo síncrono) ou a plataforma Moodle do Campus virtual (mecanismo asíncrono) as explicacións da materia
Escenario 3 (peche das instalación...)
A docencia expositiva será impartida de xeito virtual cun mecanismos síncronos e asíncronos utilizando a plataforma Moodle do Campus virtual e Teams.
CLASES INTERACTIVAS DE PRÁCTICAS:
Escenario 1 (normalidade adaptada):
O número de alumnos por grupo reducirase ao 50% e as clases interactivas de prácticas impartiranse simultaneando a docencia presencial coa virtual (contidos online) organizada en quendas, utilizando a plataforma Moodle e/ou Teams cun mecanismo síncrono e/ou asíncrono.
Para a súa realización os alumnos en grupos reducidos asisten durante 2 horas/sesión no gabinete. Ao ser o primeiro contacto co que posteriormente será o exercicio da profesión, necesítase tempo para que o alumno interiorice o manexo de cada instrumento e de cada proba. Antes de cada práctica entrégaselles unha guía do que deben realizar no día.
Escenario 2 (distanciamento, restricións parciais á presencialidade física):
O número de alumnos por grupo reducirase ao 50% e as clases interactivas de prácticas impartiranse simultaneando a docencia presencial coa virtual (contidos online) organizada en quendas, utilizando a plataforma Moodle e/ou Teams cun mecanismo síncrono e/ou asíncrono.
Para a súa realización os alumnos en grupos reducidos asisten durante 2 horas/sesión no gabinete. Ao ser o primeiro contacto co que posteriormente será o exercicio da profesión, necesítase tempo para que o alumno interiorice o manexo de cada instrumento e de cada proba. Antes de cada práctica entrégaselles unha guía do que deben realizar no día.
Escenario 3 (peche das instalación...)
Docencia virtual asíncrona e/ou síncrona utilizando a plataforma Moodle e /ou Teams.
TITORIAS
Nos tres escenarios realizaranse de forma telemática utilizando o chat da plataforma Moodle da aula virtual e/ou Teams.
Desde o incio do curso académico estará activada a aula virtual da materia
Escenario 1 (normalidade adaptada):
- Avaliación de Contidos teóricos e seminarios:
Avaliación continua combinada cun examen final.
A avaliación continua realizarase de xeito virtual utilizando ferramentas da plataforma Moodle e/ou Teams, e representará un 30% da nota final (3 puntos).
O examen final terá lugar de modo presencial, dacordo ao calendario establecido por Xunta de Centro, e será mediante exame en formato test, desenvolvemento de preguntas curtas, temas e caso práctico ou problema que mostre a habilidade do alumno para aplicar os coñecementos relacionados coa materia. Representará un 30% da nota final (3 puntos)
A puntuación obtida na avaliación de contidos teóricos (avaliación continua e exame) suporá o 60% da cualificación final (6 puntos). O alumno debe alcanzar un nivel mínimo de 3 para sumar coas cualificacións correspondentes os demais apartados.
- Avaliacion de contidos Prácticos.- A avaliación das destrezas do alumno no manexo de todos os contidos prácticos que compoñen a materia realizarase mediante avaliación continua e exame de prácticas. É obrigatorio a realización de todas as prácticas.
A avaliación continua, que suporá un 10% da nota (1 punto), realizarase a través nas sesións presenciais e/ou en remoto utilizando ferramentas da plataforma Moodle e/ou Teams.
O exame de prácticas, que suporá un 20% (2 puntos) da nota, realizarse de modo presencial.
O alumno debe alcanzar un nivel mínimo de 1,5 puntos no total da avaliación práctica para sumar coas cualificacións correspondentes os demais apartados.
Escenario 2 (distanciamento, restricións parciais á presencialidade física):
- Avaliación de Contidos teóricos e seminarios:
Avaliación continua combinada cun exame final.
A avaliación continua realizarase de xeito virtual utilizando ferramentas da plataforma Moodle e/ou Teams, e representará un 30% da nota final (3 puntos).
O exame final realizarase de forma telemática e síncrona empregando ferramentas da plataforma Moodle e/ou Teams, dacordo ao calendario establecido por Xunta de Centro, e será mediante exame en formato test, desenvolvemento de preguntas curtas, temas e caso práctico ou problema que mostre a habilidade do alumno para aplicar os coñecementos relacionados coa materia. Representará un 30% da nota final (3 puntos)
A puntuación obtida na avaliación de contidos teóricos e seminarios (avaliación continua e exame) suporá o 60% da cualificación final (6 puntos). O alumno debe alcanzar un nivel mínimo de 3 para sumar coas cualificacións correspondentes os demais apartados.
- Avaliacion de contidos Prácticos.- A avaliación das destrezas do alumno no manexo de todos os contidos prácticos que compoñen a materia realizarase mediante avaliación continua e exame de prácticas.
A avaliación continua, que suporá un 10% da nota (1 punto), realizarase a través nas sesións presenciais e/ou en remoto utilizando ferramentas da plataforma Moodle e/ou Teams.
O exame de prácticas, que suporá un 20% (2 puntos) da nota, realizarse de modo presencial.
O alumno debe alcanzar un nivel mínimo de 1,5 puntos no total da avaliación práctica para sumar coas cualificacións correspondentes os demais apartados.
Escenario 3 (peche das instalación...)
Tanto a evaluación continua como o examen final de teoría e de contidos prácticos realizaránse de forma telemática síncrona utilizando as ferramentas da plataforma Moodle e/ou Teams.
Participación/actitude: Sumarán 1 punto á nota final.
Para que a puntuación por participación/actitude se incorpore á nota final, o alumno deberá ter, polo menos, a puntuación mínima requirida nas avaliacións de contidos teóricos e de prácticas.
A cualificación global na primeira convocatoria do curso será, sempre que se alcancen o mínimos establecidos para cada apartado, o resultante de sumar a obtida nas probas de teoría, de prácticas e de participación/asistencia/actitude.
A puntuación obtida en teoría supón un 60% (30% avaliación continua e 30% calificación do exame) da cualificación final, a avaliación de habilidades prácticas o 30% (10% avaliación continua e 20% exame) e participación/asistencia/actitude o 10%.
Na segunda convocatoria do curso académico, o alumno deberá examinarse da/s parte/s (teoría e/ou prácticas) que teña suspensas, conservándose a cualificación correspondente participación/asistencia/actitude obtida durante o curso.
As horas totais de traballo persoal do alumno son 54,5 distribuídas a seguinte maneira:
Estudo autónomo individual ou en grupo: 32 h.
Escritura de exercicios, conclusións ou outros traballos: 4 h.
Programación, experimentación ou outros traballos en ordenador/laboratorio: 7 h.
Lecturas recomendadas, actividades en biblioteca ou similar: 6 h.
Preparación de presentacións orais debates ou similar: 5.5 h.
Para poder integrar axeitadamente os conceptos impartidos en Optometría II, é especialmente recomendable que o alumno coñeza e comprenda os conceptos explicados nas materias Fundamentos de Optometría e Optometría I.
Nas clases prácticas os alumnos terán que vestir obrigatoriamente bata branca. Non se permitirá pantalón curto nin roupa deportiva.
Non se permiten móbiles, gorros, viseiras, panos. etc.
Material obrigatorio para prácticas: Lanterna de luz puntual, Reglilla de 20 cm, Bata branca
María Jesús Giráldez Fernández
Coordinador/a- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Optometría
- Teléfono
- 881813526
- Correo electrónico
- mjesus.giraldez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Dolores Purificación Ferreiro Figueiras
- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Optometría
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOU
Silvia Garcia Montero
- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Optometría
- Correo electrónico
- silvia.garcia.montero [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOU
Carlos Garcia Resua
- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Optometría
- Correo electrónico
- carlos.garcia.resua [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Hugo Pena Verdeal
- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Optometría
- Correo electrónico
- hugo.pena.verdeal [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Jacobo García Queiruga
- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Optometría
- Correo electrónico
- jacobogarcia.queiruga [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Interino/a substitución redución docencia
Luns | |||
---|---|---|---|
11:00-12:00 | Grupo /CLIS_02 | Castelán | Aula 4 |
13:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 2 |
16:00-18:00 | Grupo /CLI_EEES02 | Castelán | Gabinetes de Optometría |
Martes | |||
13:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 2 |
16:00-18:00 | Grupo /CLI_EEES03 | Castelán | Gabinetes de Optometría |
Mércores | |||
12:00-13:00 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | Aula 4 |
16:00-18:00 | Grupo /CLI_EEES05 | Castelán | Gabinetes de Optometría |
Xoves | |||
16:00-18:00 | Grupo /CLI_EEES01 | Castelán | Gabinetes de Optometría |
Venres | |||
16:00-18:00 | Grupo /CLI_EEES04 | Castelán | Gabinetes de Optometría |
28.05.2021 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 1 |
28.05.2021 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2 |
07.07.2021 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 1 |
07.07.2021 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2 |