Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.25 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.5
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Física Aplicada
Áreas: Optometría
Centro Facultade de Óptica e Optometría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable
OBXECTIVOS
1. Proporcionar ao alumnado o coñecemento básico sobre o desenvolvemento e morfoloxía do sistema auditivo nas súas porcións
periférica e central.
2. Introducir ao alumnado no coñecemento do fundamento, e interpretación das diferentes probas de exploración básica da
audición.
3. Desenvolver no alumnado a habilidade para realizar de forma sistematizada e xustificada todo o protocolo de probas de
exploración básica da audición.
4. Proporcionar ao alumnado os fundamentos sobre os trastornos da audición, disfunción e patoloxía auditiva, para que unha vez
detectada calquera alteración solicite do especialista médico un informe clínico que estableza o diagnóstico definitivo.
5. Proporcionar ao alumnado a terminoloxía técnica utilizada habitualmente no campo da Audioloxía.
6. Habituar ao alumnado ao método científico utilizado nas Ciencias da saúde.
7. Fomentar no alumnado as súas destrezas para o auto-aprendizaxe e o
traballo en equipo.
8. Concienciar ao alumnado da responsabilidade ética e profesional na
práctica da Audioloxía.
PROGRAMA
Exploración do oído e audición. Audiometría clínica.
TEMA 1: EXPLORACION FUNCIONAL DO OÍDO. Historia clínica do paciente con problemas de audición. Otoscopia. Exame da función da trompa de Eustaquio. Outras exploracións físicas de interese .
TEMA 2: PROBAS FUNCIONAIS DA AUDICIÓN. Clasificación xeral: Probas auditivas subxectivas e obxectivas..
TEMA 3: PROBAS DE AUDIOMETRÍA SUBXECTIVA. Audiometría tonal: Liminar vía aerea e vía ósea. Probas de enmascaramiento: tipos de masking. Audiometría vocal ou logoaudiometría. Probas de procesamento auditivo central.
TEMA 4: PROBAS DE AUDIOMETRÍA OBXECTIVA. Impedanciometría: timpanometría e reflexo estapedial. Audiometría de resposta eléctrica: Potenciais evocados auditivos, Potenciais evocados de estado estable. Electrococleogafía e Proba de promontorio. Otoemisións acústicas e Produtos de distorsión.
TEMA 5: AUDIOMETRÍA INFANTIL. Clasificación das probas de audiometría infantil: Proba de distracción, Condicionamento polo xogo, Audiometría con reforzo visual, Logoaudiometría infantil.
Fundamentos dos trastornos da audición e a súa corrección audioprotésica.
TEMA 6: CLASIFICACION DOS TRASTORNOS DA AUDICIÓN. Alteracións cuantitativas ou graos de hipoacusias: Hipoacusia ou xordeira total. Hipoacusia parcial. Alteracións cualitativas ou tipos de hipoacusias: Hipoacusia de transmisión. Hipoacusia de percepción (neurosensorial). Hipoacusia mixta.
TEMA 7: CAUSAS DOS TRASTORNOS DA AUDICIÓN. Afeccións do oído externo. Afeccións do oído medio e trompa auditiva. Afeccións do oído interno. Afeccións da vía auditiva. Hipoacusias infantís conxénitas e adquiridas.
TEMA 8: TRATAMENTO DOS TRASTORNOS DA AUDICIÓN. Indicacións e resultados dos tratamentos médico-farmacolóxico, quirúrxico e audiolóxico protésicos..
LABORATORIO
realizaranse sesions clínicas en grupo reducido, coa finalidade de que o alumno coñeza o funcionamento dos equipos básicos de exploración da audición funcional.
Exploración por otoscopia e videotoscopia.
Impedanciometría: Timpanometría e reflexo estapedial.
Probas de audiometría clínica tonal limiar e vocal
Pruoas de audiometría clínica vocal limar e vocal
Bibliografía:
Introdución of Audiology. J G Clark
Audiology : The fundamentals. Bess and Humes
Medical legal evaluation hearing loss. R A Dobie
Audiology and auditory disfunction. Mencher, Gerber and McCompre
Audiology . Hayes A Newby, Popelka.
Hand book of Clinical Audiology. J Katz. 5ª ed.
Occupational hearing loss. Sataloff and Sataloff
Practica da Audiometría. Lehnhardt
A voz normal. Jackson Menaldi
Handbook of the biology of aging . Birren J E. 3ª ed.
Neuroanatomía. Crossman A.R.
Webs: www// Brithish Audiology Society
www// American Academy of AUdiology
www// American Otology
www// Asociación Nacional de Audioprotesistas.
www// Asociación Española de Audiologia. .
COMPETENCIAS BÁSICAS E XERAIS
CG1 - que os estudantes son capaces de xestionar a súa actividade profesional e educativo de respecto para o código
ética da súa profesión, que inclúe, entre outros principios máis específicos de respecto e promoción dos dereitos
persoas clave, a igualdade entre as persoas, os principios de accesibilidade universal e deseño para todos e
valores democráticos e dunha cultura de paz
CB1 - Que os alumnos demostraron coñecemento e comprensión no campo de estudo que parte da base
secundario xeral, e é polo xeral a un nivel que, aínda que é soportado por libros de texto avanzados, inclúe tamén
algúns aspectos que implican coñecementos de vangarda do seu campo de estudo
CB2 - que os alumnos poden aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e ter a
competencias tipicamente demostrado a través do deseño e soster argumentos e resolvendo problemas dentro
súa área de estudo
CB3 - que os estudantes teñen a capacidade de recoller e interpretar datos relevantes (normalmente dentro do seu campo de estudo)
para facer xuízos que inclúan reflexión sobre relevantes social, científica ou ética
CB4 - que os alumnos poden comunicar información, ideas, problemas e solucións tanto para especialistas e non pública
especializada
CB5 - que os estudantes teñen
COMPETENCIAS ESPECÍFICAS
CE4.- que el alumno sea capaz de reflexionar criticamente sobre cuestiones clíica científicas, éticas y sociales implicadas en el ejercicio profesional de la Optometría, comprendiendo los fundamentos científicos de la Óptica-Optometría y aprendiendo a valorar de forma crítica la terminología, ensayos clínicos y metodología de la investigación relacionadas con la Óptica - Optometría.
CE5.- que el alumno sea capaz de emitir opiniones, informes y peritajes cuando sea necesario
CE6.- que el estudiante pueda valorar e incorporar los avances tecnológicos necesarios para el correcto desarrollo de su actividad profesional
CE9.- que el estudiante pueda ampliar y actualizar sus capacidades para el ejercicio profesional mediante la formaci´n continuada.
COMPETENCIAS TRANSVERSALES
CT1.- que adquieran capacidad de análisis y de síntesis
CT2.- que adquieran capacidad de organización y planificación
CT3.- que adquieran capacidad de comunicación oral y escrita en la lengua nativa
CT4.- que adquieran el conocimiento de una lengua extranjera
CT5.- que adquieran conocimientos de informática relativos al ámbito de estudio
CT6 - Que adquieran capacidad de gestión de la información.
CT7 - Que adquieran capacidad para la resolución de problemas.
CT8 - Que adquieran capacidades en la toma de decisiones.
CT9 - Que sepan trabajar en equipo.
CT10 - Que sepan trabajar en un equipo de carácter interdisciplinar.
CT12 - Que adquieran habilidades en las relaciones interpersonales.
CT14 - Que el alumno adquiera habilidades para la emisión de un razonamiento crítico.
CT15 - Que el alumno mantenga un compromiso ético.
CT16 - Que el estudiante sea capaz de realizar un apendizaje autónomo.
CT17 - Que sean capaces de adaptarse a nuevas situaciones.
CT22 - Que esten motivados por la calidad
ESCENARIO 1 (PRESENCIAL)
Clase de pizarra en grupo grande: Lección impartida polo profesor que pode ter formatos diferentes (teoría, problemas y/
o exemplos xerais, directrices xerais da materia,...). O profesor pode contar con apoio de medios audiovisuais e
informáticos. Talleres con resolución en campus virtual. Exposicions públicas e desarrollos de play-roll e aula invertida.
Clases laboratorio/clínica en grupo reducido: Se incluye aquí a realización de prácticas de Laboratorio en módulos de 2
alumnos por grupo, gardando todas as medidas hixiénico sanitarias que a situación del Covid-19 obriga.
O alumno participará na ApS Perda Sensorial Dual.
Tutorias en grupo a través de Teams.
ESCENARIO 2
Haberá docencia semipresencial combinando presencialidade/virtual atendendo as directrices da dirección do centro.
Todo material docente será accesible en la plataforma moodle.
As prácticas seguirán o seu desenvolvemento normal presencial en grupos moi reducidos, e con apoio por teams.
ESCENARRIO 3
contemplarase toda a docencia por Teams, plataforma moodle.
ESCENARIO 1 (PRESENCIAL )
Evaluación continua do traballo do alumno nas clases expositivas:
3 puntos; Se evaluará por medio dunha rúbrica de competencias, o seu traballo individual nos talleres diseñados para os casos clínicos.
4 puntos: Evaluación da presentación e defensa de traballos de investigación en grupos sobre a materia, temáticas de Audioloxía e disfuncions audiolóxicas.
3 puntos; por valoración audiolóxica en laboratorio e ApS perda sensorial dual.
ESCENARIO 2
Osistema de avaliación será o mesmo que no escenario 1, avaliación continua do trabllo individual e en grupo do alumno.
ESCENARIO 3
Osistema de avaliación será o mesmo que no escenario 1 e 2, avaliación continua do trabllo individual e en grupo do alumno.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións
O alumno precisará de 10 horas de traballo na preparación ´teórica da materia, e unha dedicación de 8 horas o desenvolvemetno dos traballo científicos .
E recomendable teñer coñecementos de Anatomía e Fisióloxía do sistema auditivo. Fisiopatoloxía xeral.
PLAN DE CONTINXENCIA (RESOLUCIÓN REITORAL 30 ABRIL 2021) ESCENARIO 3
Metodologxa da ensinanza
CLASES EXPOSITIVAS
O profesor pondrá a dispor dos alumnos os diferentes temas para a presentación dos conceptos básicos a desenvolver en cada caso e se habilitarán foros de dudas e consultas para cada un dos temas. Se pretende realizar unha docencia participativa nas que o alumno sea un elemento activo no proceso de aprendizaxe; así como introducir o estudiante no desenrolo de temas de investigación fundamentais para introducilo en niveis de coñecemento crítico da materia.
PARTE PRÁCTICA
Comprenderá o estudio e análise de casos prácticos.
Se supervisará o traballo do alumno mediante o desarrollo de tutorías virtuais (chat o videoconferencia) en Microsoft Teams o por correo electrónico, previamente programadas. Se guiará o alumno na búsqueda de información para o desenvolvemento dos casos: bases de datos a consultar, entidades e organizacions relevantes relacionadas coas temáticas tratadas, etc.
A través do estudo de casos prácticos se pretende acercar os estudiantes a situaciones clínicas reais que lles permitan poñer en práctica habilidades profesionais. Se potencia o aprendizaxe autónomo e reflexivo, de forma que o alumno intervenga no seu propio proceso de aprendizaje codocente como orientador.
SISTEMA DE AVALIACION
Evaluación continua del trabajo del alumno en las clases expositivas:
1 punto; test online en campus virtual por conocimientos de la materia
2 puntos; se evaluará por medio de una rúbrica de competencias, su trabajo en los talleres diseñados para resolución individual de casos clínicos.
4 puntos; evaluación de presentación y defensa de trabajos de investigación en grupos sobre la materia, temáticas de Audiología Pediátrica y Audiología geriátrica,
3 puntos; resolución y toma decisiones en casos reales
Luz Maria Gigirey Prieto
Coordinador/a- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Optometría
- Teléfono
- 881813521
- Correo electrónico
- luz.gigirey [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Maria Covadonga Vazquez Sanchez
- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Optometría
- Correo electrónico
- mariacovadonga.vazquez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Interino/a substitución redución docencia
Luns | |||
---|---|---|---|
11:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 1 |
Martes | |||
12:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 1 |
Venres | |||
10:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 1 |
16.12.2021 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 1 |
22.10.2022 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 3 |