Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.25 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.5
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Economía Financeira e Contabilidade
Áreas: Economía Financeira e Contabilidade
Centro Facultade de Óptica e Optometría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable
Esta materia constitúe unha aproximación ao ámbito da economía da empresa , polo que se pretende que o alumno adquira un conxunto de nocións introdutorias e xenerais sobre esta disciplina. O principal obxectivo a alcanzar é que o alumno poida manexar conceptos de marketing e finanzas desde unha perspectiva práctica que poidan resultarlle útiles nas súas relacións coas institucións financeiras e no tratamento dos seus posibles investimentos, así como coñecer o contido da xestión de empresas. O desenvolvemento da primeira parte do programa esta orientado cara á adquisicion dos coñecementos necesarios para realizar unha axeitada planificación de marketing . Para iso, préstase especial atención á definición dos conceptos básicos da materia . Por outra banda, a análise da situación externa realízase buscando oportunidades e ameazas, polo que incídese no coñecemento do entorno que rodea as actividades de marketing, os consumidores, os competidores e o mercado. A segunda parte trata os fundamentos das decisións de investimento e financiamento que conforman a administración dunha empresa. É especialmente importante que o alumno perciba a aplicabilidade dos contidos, polo que se fai especial fincapé nas clases de contido práctico.
lPARTE I: INTRODUCIÓN AO MARKETING
Tema 1. Introdución e concepto de marketing.
Tema 2. Análise do mercado, competencia e comportamento do consumidor
Tema 3. A política de producto e servicio.
Tema 4. A política de prezos.
Tema 5. A política de distribución comercial.
Tema 6. A política de comunicación ou promoción comercial.
PARTE II: XESTIÓN FINANCEIRA
Tema 1. A contorna das decisións financeiras.
Tema 2. A función financeira na empresa.
Tema 3. O valor dol diñeiro no tempo.
Tema 4. As operacións de investimento na empresa.
Tema 5. As operacións de financiamento na empresa.
BÁSICA:
SALVADOR MIQUEL, ALEJANDRO MOLLÁ Y J. ENRIQUE BIGNÉ: Introducción al Marketing, Ed. McGraw-Hill
ARIZA A. Y RUIZ, I. Finanzas para todos, ESIC1999.
BREALEY,MYERS, Fundamentos de Financiación Empresarial, McGraw-hill, 2006.
ESCRIBANO RUIZ: Gestión financiera, Ed. Paraninfo.
COMPLEMENTARIA:
CALVO, A. Y OTROS, Manual del Sistema Financiero Español, Ariel Economía 2002.
COSTAN FERRERO, JM. La Gestión Financiera en la Empresa, Ed Pirámide, 1997.
COOKE, R. A. Curso McGraw Hill de Finanzas para no Financieros, Ed. McGraw Hill,1994.
FAUS PASCUCHI, J. YRAHNEMA, A. Cómo interpretar la prensa económica y financiera, Deusto.
LÓPEZ DOMÍNGUEZ, I. Cómo gestionar las finanzas a través de internet, Cie Dossat 2000, 2003.
Operaciones Financieras en el Mercado Español.
POZO CARRERO Y ZÚÑIGA RODRÍGUEZ, Análisis y Formulación de las Operaciones Financieras, ESIC.
BÁSICAS E XERAIS
- Que os estudantes teñan capacidade para abordar a súa actividade profesional e formativa desde o respecto ao código deontológico da súa profesión, que inclúe, entre outros máis específicos os principios do respecto e a promoción dos dereitos fundamentais das persoas, a igualdade entre as persoas, os principios de accesibilidad universal e deseño para todos e os valores democráticos e dunha cultura de paz.
- Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vanguardia do seu campo de estudo.
- Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
- Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
- Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
- Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grado de autonomía.
TRANSVERSALES
- Que adquiran capacidade de análise e de síntese.
- Que adquiran capacidade de organización e planificación.
- Que adquiran capacidade de comunicación oral e escrita na lingua nativa.
- Que adquiran o coñecemento dunha lingua estranxeira.
- Que adquiran coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo.
- Que adquiran capacidade de xestión da información.
- Que adquiran capacidade para a resolución de problemas.
- Que adquiran capacidades en tómaa de decisións.
- Que saiban traballar en equipo.
- Que o alumno adquira habilidades para a emisión dun razonamiento crítico.
- Que o alumno manteña un compromiso ético.
- Que o estudante sexa capaz de realizar unha aprendizaxe autónoma.
- Que sexan capaces de adaptarse a novas situacións.
- Que sexan creativos.
- Que estean motivados pola calidade.
ESPECÍFICAS
- Que o alumno sexa capaz de reflexionar críticamente sobre cuestións clínicas, científicas, éticas e sociais implicadas no exercicio profesional da Optometría, comprendendo os fundamentos científicos da Óptica-Optometría e aprendendo a valorar.
de forma crítica a terminología, ensaios clínicos e metodoloxía da investigación relacionada coa Óptica-Optometría.
- Que o alumno sexa capaz de emitir opinións, informes e peritajes cando sexa necesario.
- Que o estudante poida valorar e incorporar os avances tecnolóxicos necesarios para o correcto desenvolvemento da súa actividade profesional.
- Que o estudante poida ampliar e actualizar as súas capacidades para o exercicio profesional mediante a formación continuada.
Durante o desenvolvemento do programa se intercalarán as clases teóricas e prácticas de forma que se complementen os contidos. En xeral, a metodoloxía a empregar consistirá na exposición dos contidos do tema e a aplicación práctica dos mesmos a través do comentario de artigos, análise de casos reais e de actualidade e da realización de exercicios, previamente plantexados no Campus Virtual.
Posibles escenarios:
- Escenario 1: Toda a docencia será impartida de manera presencial nas aulas. As titorías realizaránse tamén de manera presencial na facultade.
- Escenario 2: As clases expositivas serán presenciais e a parte práctica realizarase de manera virtual utilizando a ferramenta Teams. O Campus Virtual tamén será una plataforma fundamental para estar en contacto co alumnado e poder facer entregas de tarefas e acceder ó material necesario. As titorías realizaranse de manera virtual. Todo isto implantarase seguindo as pautas marcadas pola Universidade neste contexto.
- Escenario 3: Toda a docencia será telemática, as clases e as titorías serán impartidas de manera virtual.
Consideraranse os seguintes criterios para a cualificación final.
- Un 50% da nota dependerá da proba teórica final que os alumnos poderán realizar na data establecida no calendario oficial.
- Un 50% dependerá das notas que os alumnos obteñan polos traballos, casos e exercicios que se realizarán o longo do curso así como polo grao da súa participación na aula. A explicación de tódalas actividades referentes a avaliación continua será definida e explicada na guía docente da materia ó comenzar o próximo curso.
- Escenario 1: o exame final será presencial. As actividades de avaliación continua serán probas ou entregas telemáticas.
- Escenario 2: o exame final será presencial ou telemático (o que marque a Universidade). As actividades de avaliación continua serán probas ou entregas telemáticas.
- Escenario 3: o exame final será telemático. As actividades de avaliación continua serán telemáticas.
Horas presenciais: 35
Horas non presenciais:70
Recoméndase a asistencia a clase onde se traballará a materia a medida que se vai explicando, asimilando a parte teórica e combinándoa coa realización dos exercicios expostos. Non levar ao día a materia provoca unha acumulación de conceptos sen entender que é necesario manexar con soltura a medida que se avanza na materia para lograr unha visión global. Non se debe abordar cada exercicio coma se fose único dado que existe, neste campo, unha formulación xeral aplicable aos casos particulares.
Tamén é recomendable contar con certa práctica no manexo de follas de cálculo
Plan de continxencia:
- Escenario 2: Combinación de docencia presencial e virtual utilizando o Campus Virtual e Teams. Exame final (50% nota final) presencial/telemático en función do que marque a Universidade chegados a ese contexto.
- Escenario 3: Docencia 100% telemática utilizando o Campus Virtual e Teams. Exame telemático.
Jose Andres Villamarin Taboada
Coordinador/a- Departamento
- Economía Financeira e Contabilidade
- Área
- Economía Financeira e Contabilidade
- Correo electrónico
- joseandres.villamarin [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOU
Mércores | |||
---|---|---|---|
09:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 1 |
11.01.2021 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 3 |
01.07.2022 16:00-17:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 3 |