Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 67.5 Horas de Titorías: 1 Clase Expositiva: 30 Clase Interactiva: 4 Clínicos EEES: 10 Total: 112.5
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Patoloxía Animal
Áreas: Sanidade Animal
Centro Facultade de Veterinaria
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Os obxectivos da Medicina Preventiva consisten en instruír aos alumnos sobre:
• Conceptos básicos e a terminoloxía propia da Medicina Preventiva Veterinaria
• A planificación de programas sanitarios e produtivos en cada especie animal con obxecto de rendibilizar ao máximo a explotación gandeira.
• Establecer as medidas máis correctas de profilaxe médica, vacinas, de bioseguridade e de manexo, acordes co sistema de explotacións, para evitar a chegada de enfermidades do exterior, impedir a diseminación das xa existentes e diminuír os seus efectos cando sexa posible.
• Seguimento e avaliación dos programas de control dunha enfermidade.
• O manexo de todas as especies produtivas e as características hixiénicas e as prácticas sanitarias inherentes a cada tipo de gandaría
• Comprender a importancia económica e sanitaria dos programas da Medicina Preventiva e a súa influencia na produción.
Coñecer a actuación do veterinario en relación aos programas de Medicina Preventiva.
Os obxectivos da Policía Sanitaria consisten en instruír aos alumnos sobre:
• Os conceptos básicos e a terminoloxía propia de Policía Sanitaria.
Principios nos que se basea a regulamentación en relación á sanidade animal.
• Organizacións e ámbito legal no que se enmarca a regulamentación sobre policía sanitaria.
• A regulamentación oficial sobre Policía Sanitaria.
• Coñecer a actuación do veterinario en relación á Policía sanitaria.
Tema 1.- Programas de xestión da sanidade e produción en explotacións de vacún (I): Estrutura da produción bovina. Obxectivos, requirimentos e compoñentes. Bioseguridade
Tema 2.- Programas de xestión da sanidade e produción en explotacións de vacún (II): Monitorización do rabaño: Planificación, organización e desenvolvemento. Recollida de datos sanitarios e produtivos: información externa, de explotación e dos animais.
Tema 3.- Programas de xestión da sanidade e produción en explotacións de vacún leiteiro (III): Medicamento preventivo nas diferentes fases de produción: cría, cebo, recría, parto, secado e lactación. Estratexias de reposición e eliminación
Tema 4.- Programas de xestión da sanidade e produción en explotacións de vacún (IV): Programas sanitarios de enfermidades infecciosas e parasitarias. Análise e elaboración de resultados. Toma de decisións.
Tema 5.-Programas de xestión da sanidade e produción en explotacións de pequenos ruminantes
Tema 6.- Programas de xestión da sanidade e produción en explotacións de coellos
Tema 7.- Programas de xestión da sanidade e produción en explotacións de gando porcino (I): Estrutura da produción porcina. Obxectivos, requirimentos e compoñentes. Factores que inflúen nas distintas fases de produción.
Tema 8.- Programas de xestión da sanidade e produción en explotacións de gando porcino (II): Programas sanitarios de enfermidades infecciosas e parasitarias. Exame e recoñecemento da enfermidade na granxa: recollida de información. Análise e elaboración de resultados. Toma de decisións
Tema 9.-Programas de xestión da sanidade e produción en explotacións avícolas.
Tema 10.- Programas de xestión da sanidade e produción en colectivos équinos e en colectivos de cans e gatos.
Tema 11.- Policía Sanitaria: Concepto, finalidade e obxectivos. Desenvolvemento histórico. Organismos internacionais (OIE, FAO, OMS, OMC, etc.). Organismos e institucións europeas, nacionais e autonómicas. Servizos veterinarios oficiais e a Policía Sanitaria. Controis e inspeccións.
Tema 12.- Normativa (regulamentación) en sanidade animal internacional, comunitaria, nacional e autonómica. Principais normativas sanitarias: Código Zoosanitario Internacional. Lei de Sanidade Animal. Outras normativas.
Tema 13.- Ordenación das explotacións: Autorización, condicións sanitarias, cualificación sanitaria. Ordenación sanitaria de matadoiros, centros de animais domésticos e salvaxes en catividade e outros centros.
Tema 14.- Identificación e trazabilidade en animais de produción: Obxectivos, Rexistro de explotacións. Elementos de identificación dos animais: sistemas e documentos de identificación e libros de explotación. Bases informatizadas. Control de incumprimentos.
Tema 15.- Identificación de équidos. Identificación en cans. Normativa sobre cans potencialmente perigosos. Identificación de especies salvaxes en catividade.
Tema 16.- Condicións sanitarias e zootécnicas relativas ao comercio con países terceiros, intracomunitario, nacional e autonómico de animais e produtos de orixe animal. Sistema de comunicación de movementos. Condicións sanitarias no transporte.
Tema 17.- Prevención, control, loita e erradicación de enfermidades animais (I). Medidas xerais de prevención e obrigacións. Laboratorios. Enfermidades de declaración obrigatoria: Actuacións xerais e actuacións en enfermidades emerxentes.
Tema 18.- Prevención, control, loita e erradicación de enfermidades animais (II). Enfermidades de declaración obrigatoria existentes con actuación oficial: Programas Nacionais de Erradicación e outras actuacións oficiais. Outras enfermidades que non son de declaración obrigatoria: Agrupacións de Defensa Sanitarias Gandeiras.
Tema 19: Subproductos de orixe animal non destinados ao consumo humano. Alimentación animal. Benestar animal na granxa, o transporte e o sacrificio. Medicamentos veterinarios.
Medicina preventiva: 19 horas (6 vacún, 3 pequenos ruminantes, 1,5 coellos, 2,5 porcino, 2 aves, 2 cabalos, cans e gatos.
Policia Sanitaria: 11 horas (2 Xeneralidades, 2 cada un dos outros temas emnos o tema 19: 1 hora)
Prácticas clínicas:
Se realizarán en duas saídas na misma semana incluindo polo menos 2 explotacións de diferentes especies. Analizaranse os diversos programas de sanidade animal e da producción establecidos:
-Anamnesis da explotación e dos animais, analise de datos de producción e sanitarios
-Diagnóstico das patoloxías que presentan os animais, medidas que se deben seguir para un axeitado diagnóstico.
-Discusión das medidas a tomar de natureza preventiva e médica
Nas mesmas explotaciones se realizará unha práctica de inspección revisando diferentes aspectos relacionados coa policía sanitaria.
• ANONIMO. (1984). Dicionario terminolóxico de Ciencias Médicas. Salvat Editores. Barcelona.
• BLANCOU, J. (2003). History of the surveillance and control of transmisible animal diseases. OIE. París.
• BLOOD, D.C.; STUDDERT, V. (1993). Dicionario de veterinaria. Interamericana-McGraw Hill. Madrid.
• BLOWEY, R.W.; TAYLOR, D.; WINTER, A.C.; CLARKSON, M.L.; LISTER, S.E STUART, J.C. (1992). Atlas de autoevaluación en veterinaria práctica. 2. Animais de granxa. Grass edicións. Barcelona.
• BRAND, A.; NOORDHUIZEN, J.P.T.M.; SCHUKKEN, E.H. (1997): Herd health and production management in dairy practice. Wageningen Pers. Holanda.
• BUXADÉ, C. (1998). Vacún de carne: aspectos craves. Ed. Mundi-Prensa.
• FOUZ, R. CURRAIS, J.C.; FERNÁNDEZ, G.; YUS, E. (2005): Programa de mellora dá calidade do leite: control dás mamites bovinas
• FERNÁNDEZ, G.; FOUZ, R.; FONTES, G.; GARCÍA, A. (1997): Calidade do leite, reconto de células somáticas. Ed. Laboratorio Interprofesional Galego de Análise .
• FERNÁNDEZ, G, PANADEIRO, R. 2007. Medicamento preventivo na produción de coellos. Boletín de Cunicultura, 149. 6-18.
• HULSEN, J. (2007). Cow signals. Ed Roodbont.
• Ou.I.E. (2003) . Código sanitario dos animais terretres. OIE. París.
• Ou.I.E. (2004). Veterinary institutions in the developing world: current status and future needs. OIE. París.
• RADOSTIS, Ou.M. (2001). Herd health. Food animal production medicine. W.B. Saunders Company.
• RADOSTIS, Ou.M.; BLOOD, D.C. (1985). Heard health. A testbook of health and production management of agricultural animals. W.B. Saunders Company. Estados Unidos.
• SELBITZ, H.J.; MOOS, M. (2002): Vacinación dos animais domésticos. Acribia. Zaragoza.
• Lei 8/2003. de 24 de abril, de sanidade animal.
• http://xunta.es/consellerias: Visitar a páxina da Consellería de Medio Rural, o apartado de gandaría.
• http://ec.europa.eu/food/fs/inspections/index_es.html
• http://ec.europa.eu/food/index_en.htm
• http://www.mapa.es/es/ganaderia/ganaderia.htm
• http://www.oie.int/esp/es_index.htm
Facilitarase a normativa aplicable actualizada con cada tema por se se quere consultar
Competencias Xerais do Título: Tomando como referencia as recomendacións do Libro Branco do Grao de Veterinaria, baseadas no proxecto TUNING, establécense as seguintes competencias xerais do Grao en Veterinaria.
GVUSC02. Capacidade de análise e síntese.
GVUSC03. Coñecementos xerais sobre a área de traballo.
GVUSC05. Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica.
GVUSC06. Capacidade de traballar de forma autónoma e en equipo.
GVUSC09. Capacidade de comunicarse en distintos ámbitos.
GVUSC10. Compromiso ético e asunción de responsabilidades.
Competencias específicas que os estudantes deben adquirir durante os seus estudos, e que sexan esixibles para outorgar o Título:
A efectos prácticos dividimos as competencias naquelas que se refiren principalmente á adquisición de coñecementos, outras nas que se require o desenvolvemento de habilidades de manexo e aquelas en as que se require o desenvolvemento de actitudes, definidas, tal e como se define a continuación:
• Competencias Específicas Disciplinares (saber): Son aquelas nas que se recolle o coñecemento e a comprensión dos coñecementos teóricos que sustentan as diversas disciplinas que han de intervir na formación dun Veterinario:
CEDVUSC 03. Cría, mellora, manexo e benestar dos animais.
CEDVUSC 05. Principios básicos e aplicados da resposta inmune.
CEDVUSC 08. Coñecemento e diagnóstico das distintas enfermidades animais, individuais e colectivas, e as súas medidas de prevención, con especial énfase nas zoonoses e nas enfermidades de declaración obrigatoria.
CEDVUSC 11. Coñecemento das bases do funcionamento e optimación dos sistemas de produción animal e as súas repercusións sobre o medio ambiente.
CEDVUSC 13. Coñecer os aspectos organizativos, económicos e de xestión en todos aqueles campos da profesión veterinaria.
CEDVUSC 14. Coñecer as Normas e Leis do ámbito veterinario e os Regulamentos sobre os animais e o seu comercio.
CEDVUSC 15. Coñecer os dereitos e deberes do Veterinario, facendo especial incidencia nos principios éticos.
Competencias Específicas Profesionais (saber facer): Conxunto de habilidades intelectuais e de destrezas manuais que necesariamente ha de posuír todo Veterinario, e que debe adquirir ao longo da súa formación de grao para que se lle considere capacitado no exercicio da súa profesión.
D1VUSC 02. Recoller e remitir mostras co seu correspondente informe.
D1VUSC 05. Realizar estudos epidemiolóxicos e desenvolver programas de prevención, control e erradicación das enfermidades animais, con especial atención ás enfermidades de declaración obrigatoria e zoonoses.
D1VUSC 08. Prescribir, manexar e administrar correctamente os medicamentos de uso veterinario.
D1VUSC 11. Valorar e interpretar os parámetros produtivos e sanitarios dun colectivo animal, considerando os aspectos económicos, ambiental e de benestar, buscando a súa optimización.
D1VUSC 14. Realizar análise de risco, incluíndo os ambiental e de bioseguridade, así como a súa valoración, xestión e supervisión de sistemas de xestión da calidade.
D1VUSC 15. Asesoramento e xestión, técnica e económica, de empresas de ámbito veterinario nun contexto de sustentabilidade.
D1VUSC 16. Aplicar os métodos de identificación individual dos animais.
D1VUSC 17. Realizar informes técnicos propios das competencias veterinarias.
Competencias Específicas Académicas (querer facer): Son aquelas nas que se expresa o conxunto de actitudes e valores que caracterizan ao Veterinario, e que o estudante debe ir incorporando á súa vida e integrando no seu quefacer diario, como compoñente do grupo profesional ao que vai pertencer
CEAVUSC 01. Analizar, sintetizar, resolver problemas e tomar decisións nos ámbitos profesionais do veterinario.
CEAVUSC 02. Manter un comportamento ético no exercicio das súas responsabilidades ante a profesión veterinaria e a sociedade.
CEAVUSC 04. Buscar e xestionar a información relacionada coa actividade do veterinario.
CEAVUSC 08. Ser consciente da necesidade de manter actualizados os coñecementos, habilidades e actitudes das competencias profesionais mediante un proceso de formación permanente.
Competencias transversais: Ademais dos coñecementos e habilidades xa referidos, a formación de grao en Veterinaria deberá promover e potenciar competencias transversais, tales como:
CTVUSC 01 Capacidade para o razoamento e a argumentación.
CTVUSC 03 Capacidade para elaborar e presentar un texto organizado e comprensible.
CTVUSC 04 Capacidade para realizar unha exposición en público de forma clara, coherente e concisa.
CTVUSC 07 Capacidade para resolver problemas mediante a aplicación integrada dos seus coñecementos
Sendo esta unha materia orientada a futuros profesionais veterinarios, pretendemos cumprir coas seguintes condicións metodolóxicas básicas:
a.- Mantemento dun equilibrio entre a adquisición de coñecementos teóricos e de habilidades prácticas; non debemos esquecer que nesta disciplina deberán adquirirse unha serie de habilidades necesarias para o exercicio profesional da veterinaria.
b.- Promover a constante procura de nova información: esta non é unha disciplina estática e atópase en continua evolución, polo que é necesario que o alumno aprenda a buscar nova información, analizándoa desde unha posición crítica.
As actividades formativas con presenza do profesor serán
• Clases maxistrais (grupo grande): lección impartida polo profesor que pode ter formatos diferentes (teoría, problemas e/ou exemplos xerais, directrices xerais da materia). Ou profesor pode contar con apoio de medios audiovisuais e informáticos pero, en xeral, os estudantes non os necesitan manexar en clase.
• Prácticas clínicas (grupo reducido moi reducido): Prácticas manuais (“hands on training”) nas que o estudante leva a cabo por se mesmos procedementos e técnicas clínicas sobre animais vivos ou os seus cadáveres en visitas a granxas ou establecmentosnas que o estudante desenvolve un traballo activo, non como mero observador
• Titorías (grupos moi reducidos ou individuais): titorías programadas polo profesor ou a solicitude do alumno en horarios establecidos, dedicadas á proposición e supervisión de traballos aclaración de dúbidas sobre teoría, problemas, exercicios, programas, lecturas ou outras tarefas propostas, debate ou comentario de traballos. Ademais, poderanse realizar consultas aos profesores mediante correo electrónico. Nos escenarios 2 e 3 as titorias programadas nos horarios realizaranse mediante plataforma Teams.
• Seminarios: clase teórico/práctica na os alumnos presentarán os traballos que realizarán por grupos, aclarando dúbidas e discutiranse polo conxunto dos alumnos.
• Outras actividades formativas
Non procede a dispensa a clase en ningunha actividade
Dentro desta estrutura, podemos describir varias partes neste curso:
• A.- Unha primeira parte de traballo teórico, na que o profesor exporá os temas incluídos no programa da materia, e o alumno deberá adquirir os coñecementos básicos da disciplina. O alumno deberá compaxinar a asistencia a estas clases teóricas coa lectura dos textos recomendados para ampliar os seus coñecementos.
Esta actividad se realizará:
• Escenario 1: de forma presencial cos medidas establecidas pola USC.
• Escenario 2: de forma virtual.
• Escenario 3: de forma virtual.
No caso de docencia virtual facilitarase ao alumado as presentacións das clases e se impartirán polo medio de videos ou sesións na plataforma Teams
• B.- Traballo en grupos de 4-5 alumnos:
• 3 supostos prácticos que terán que resolver e presentar por escrito. Os alumnos deberán indagar ata establecer un protocolo de actuación e responder ás cuestións plantexadas baseándose nos coñecementos adquiridos a través das clases teóricas, da bibliografía recomendada e das ferramentas de búsqueda de información dispoñibles.
Os supostos prácticos facilitaranse e terán que ser entregados resoltos na aula virtual nos tres escenarios.
• Realización dun traballo en grupos de 4-5 alumnos, que escollerán entre os propostos pola materia ao comezo de curso. O devandito traballo será presentado oralmente nos seminarios.
Esta actividade realizarase:
• Escenario 1: presentación de forma presencial en aulas coas medidas establecidas pola USC.
• Escenario 2: presentación de forma virtual
• Escenario 3: presentación de forma virtual.
• No caso de docencia virtual os traballos serán expostos utilizando a plataforma Teams
C.- Traballo Práctico: Ao longo de todo o curso, o alumno deberá participar nas sesións prácticas da materia, para poder desenvolver as habilidades necesarias para o futuro exercicio profesional.
Esta actividad realizarase:
• Escenario 1: de forma presencial en granxas coas medidas establecidas pola USC. No caso de que a empresa/granxa non permitan a realización da práctica realizaranse coma no escenario 2.
• Escenario 2: de forma presencial segundo a situación e instrucións da USC
• Escenario 3: de forma virtual.
No escenario 2 as prácticas realizaranse mediante actividades en espazos adecuados da facultade (presencial) segundo a recomendación sanitaria do momento (laboratorios, seminarios, aulas). Neste caso manteríanse os mesmos horarios pero cada grupo de prácticas e, se é necesario segundo a situación, se subdivirá en dous subgrupos con metade do horario. A outra metade do horario complementaríase mediante vídeos e traballo individual do alumno que serán facilitados mediante a aula virtual da materia.
No escenario 3 as prácticas realizaranse mediante vídeos e traballo individual.As prácticas clínicas son obrigatorias.
- Apoios ao curso:
Durante todo o curso os alumnos disporán dun apoio presencial, podendo realizar consultas aos distintos profesores da materia, nas horas de titoría indicadas. Tamén disporán dun apoio virtual, podendo facer as consultas a través do correo electrónico.
Para dar este apoio creouse un curso virtual na Universidade de Santiago de Compostela coa denominación de “Epidemoloxía, Medicina Preventiva e Policía Sanitaria II” dentro da plataforma Web-CT, ao que poderán acceder todos os alumnos matriculados na mencionada materia.
A cualificación de cada estudante farase mediante avaliación continua e a realización dun exame final. A avaliación continua farase por medio de controis escritos, traballos entregados e/ou presentados, participación do estudante na aula, titorías ou outros medios recolleitos na programación da materia.
Para a avaliación final do alumno, tomarase en conta todos os labores e actividades realizadas ao longo do curso, así como os coñecementos adquiridos e as habilidades prácticas desenvolvidas.
Así, a avaliación final do alumno terá en conta os seguintes aspectos:
1.- Participación Activa e Aproveitamento das Clases Prácticas. A nota máxima final da materia no caso de non participación nas prácticas clínicas será de un 4.
2.- Supostos Prácticos: Os alumnos en grupos de 4-5 desenvolverán supostos prácticos ao longo do curso. Valorarase a resolución do mesmo e os coñecementos adquiridos.
3-Traballo en grupo: valorarase a súa presentación (10 minutos) en seminario, así como o contido e dificultade de elaboración.
4.- Exames Escritos: Neste apartado valoraremos os coñecementos teórico/prácticos alcanzados polo alumno. Realizarase un exame final nas datas establecidas na Programación Académica da Facultade de Veterinaria.
A proba final será:
• Presencial en escenario 1
• Presencial e, no caso de que as normas sanitarias esíxan, telemática no escenario 2
• telemática no escenario 3.
O exame final será unha proba que constará de
No caso de proba final presencial:
• 40-50 preguntas tipo test de reposta múltiple cunha soa certa. Cada 2 respostas mal descontará unha ben.
• 3 temas curtos a desenvolver de forma esquemática
No caso de proba final telemática:
• 40-50 preguntas tipo test con resposta múltiple (5 opciones; 1-5 correctas).
Puntuación: pregunta correcta (completa)=1 punto.
Pregunta correcta (incompleta): Cada opción acertada puntuará proporcionalmente o número de respostas correctas (1=100%; 2=50%; 3=33,3%; 4=25%; 5= 20%)
Pregunta incorrecta (1 ou máis fallos)= 0 puntos.
En cualquera caso, na proba final incluiranse, entre as de tipo test, 10 preguntas relacionadas coas prácticas clínicas.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de
aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos
estudantes e de revisión de cualificacións.
Tras a publicación das notas provisionais de cada exame, o alumno poderá revisar o seu exercicio e expor as dúbidas, suxestións ou reclamacións que considere oportunas. A data e lugar das revisións, será publicada xunto coas puntuacións dos exames.
Cualificación Final da Materia:
A cualificación final da materia será da seguinte maneira:
- Supostos prácticos: 30% da cualifiación final
- Traballo en grupos: 10% da cualificación final, valorarase a calidade do contido e a presentación.
- Exame escrito: 60% da cualificación final. Para superar a materia e ter en conta a evaluación continua, terá que superarse o examen final cunha nota igual ou superior o 50% de seu valor (5/10 puntos).
Recomendacións de facer á Avaliación:
Os alumnos matriculados nesta materia deben ser conscientes de que o seu traballo durante as clases teóricas, prácticas, resolución de supostos prácticos e o traballo en grupos supoñen o 40% da cualificación final da Materia. É por tanto moi recomendable participar nestas actividades xa que facilitará a superación da materia. Tamén é de destacar que deben realizarse as prácticas clínicas para poder superar a materia.
En canto ás recomendacións á hora de enfrontarse a un exame final, é importante lembrar aos alumnos que é imprescindible ler detidamente os enunciados de cada pregunta e de todas as posibles respostas. Nas preguntas breves o alumno deberá axustarse ao preguntado e responder con claridade e de forma esquemática.
Non procede a dispensa a clase en ninguna actividade
Recomendacións de facer á Recuperación:
É importante ter en conta unha serie de aspectos no caso de que o alumno non supere a materia nunha convocatoria determinada:
- Non se manteñen as cualificacións dos exames, polo que o alumno deberá novamente examinarse de toda a materia.
- Gardaranse as cualificacións obtidas dos supostos prácticos e o traballo en grupos para as convocatorios do curso seguiente.
- O traballo e casos prácticos en grupos poderá mellorarse, tendo que facer a súa presentación inmediatamente despois do exame da convocatoria correspondente. Os alumnos indicarán este feito aos profesores no día do exame.
- Os exames de todas as convocatorias terán un formato similar e a nota final calcularase de igual modo.
materia de Epidemioloxía Medicina Preventiva e Policía Sanitaria II constará de 4,5 créditos ECTS, correspondendo cada crédito ECTS a 25 horas. Por tanto, o total da materia será de horas repartidas entre traballo presencial e traballo autónomo.
Cadro de equivalencia ECTS/Distribución de horas presenciais e de traballo autónomo:
Traballo presencial na aula (45 horas):
• Clases maxistrais: 30
• Prácticas clínicas 11
• Prácticas de seminarios: 3
• Titorías en grupos reducidos: 1
Traballo persoal do/a estudante (67,5h)
• Estudo individual: 41,5
• Elaboración de traballos: 7
• Revisión bibliografía, biblioteca, etc.:2
• Asistencia a actividades recomendadas: 1
• Resolución de casos: 10
• Presentacións orais: 4
• Realización de exames: 2
Total horas do/a estudante: 112,5
MEDICINA PREVENTIVA:
Aspectos de maior interese:
Son os xa comentados en relación aos programas de xestión da sanidade e produción das distintas especies. A importancia relativa a cada unha das especies será reflexo da carga de clases e contidos que sexan impartidos.
En xeral en cada especie desenvolveranse os seguintes epígrafes (destácanse subliñados os considerados de maior importancia):
• Estrutura da produción.
• Obxectivos, requirimentos e compoñentes.
• Bioseguridade
• Monitorización do rabaño
• Planificación, organización e desenvolvemento de programas sanitarios.
• Recollida de datos sanitarios e produtivos: información externa, de explotación e dos animais.
• Medicamento preventivo nas diferentes fases de produción
• Estratexias de reposición e eliminación en relación a programas sanitarios
• Programas de xestión da sanidade
• Programas sanitarios de enfermidades infecciosas e parasitarias.
• Análise e elaboración de resultados.
• Toma de decisións.
Materiais:
Facilitaranse con anterioridade ao seu desenvolvemento en clase, as presentacións que serán utilizadas nas sesións teóricas do tema con imaxes e texto en pdf no curso da materia na aula virtual. Nalgúns temas facilitarase unha unidade didáctica correspondente.
Este material débese completar cos apuntamentos e notas tomadas en clase.
Nesta segunda parte por especies recoméndase revisar os materiais da materia de Produción Animal para entender os sistemas de produción nos que se vai aplicar os programas de medicamento preventivo e os materiais correspondentes a Enfermidades Infecciosas e Parasitarias.
Método de traballo aconsellado e actividades a realizar:
O alumno debe completar a presentación dos temas coas notas e aclaracións realizadas nas clases teóricas
Aconséllase revisar os sistemas de produción das distintas especies e as enfermidades infecciosas e parasitarias que se vexan reflectidas segundo a especie nos programas de medicamento preventivo.
Tamén é importante o revisar os materiais de cada especie antes de realizar as prácticas correspondentes para poder obter un mellor aproveitamento destas.
Ao comezo do curso tense que establecer grupos de 4-5 alumnos que deberán escoller un dos traballos que se lles ofrecerá ao comezo de curso. Este traballo será presentado de forma oral nos seminarios. Ao longo do curso poderase consultar cos profesores sobre aspectos relacionados co traballo a presentar, en titorías, etc.
Principais dificultades:
A maior dificultade vanna ter os alumnos que non cursasen anteriormente as materias de Produción Animal, Enfermidades Infecciosas e Parasitarias. Neste caso os alumnos terán que realizar un esforzo previo xa que son necesarios coñecementos destas materias para poder entender os aspectos relacionados coas distintas producións animais e a vixilancia e control das enfermidades dos animais.
POLICÍA SANITARIA:
Aspectos de maior interese: Destacamos como máis importantes o coñecer os distintos tipos de normas, organismos dos que emanan e a súa xerarquía. Tamén o epígrafre “Servizos veterinarios oficiais e a Policía Sanitaria. Controis e inspeccións”. É importante entender as bases e fundamentos das medidas de Policía Sanitaria nos diferentes temas.
Materiais:
Facilitaranse con anterioridade ao seu desenvolvemento en clase, as presentacións que serán utilizadas nas sesións teóricas do tema con imaxes e texto no curso da materia no campus virtual.
Este material débese completar cos apuntamentos e notas tomadas en clase. Nalgúns temas facilitarase a unidade didáctica corresponente.
Método de traballo aconsellado e actividades a realizar:
O alumno debe completar a presentación dos temas coas notas e aclaracións realizadas nas clases teóricas.
Recoméndase visitar as distintas páxinas Web dos organismos para familiarizarse con eles xa que na segunda parte deste bloque terá que consultalos para os temas correspondentes.
Principais dificultades:
Non se considera que deban existir grandes dificultades para o alumno neste apartado xa que se esixe a comprensión de estrutura xerarquía e funcionamento dos organismos internacionais, nacionais e autonómicos e as normas que deles emanan e non a memorización de normas ou exemplos concretos que se utilizarán para facilitar a súa comprensión.
A maior dificultade vaise presentar será o uso de terminoloxía legal á que poida que o alumno non estea familiarizado.
Coordinador: Gonzalo Fernández Rodríguez
Plan de continxencia:
Metodoloxía da enseñanza
• A.- Unha primeira parte de traballo teórico, na que o profesor exporá os temas incluídos no programa da materia, e o alumno deberá adquirir os coñecementos básicos da disciplina. O alumno deberá compaxinar a asistencia a estas clases teóricas coa lectura dos textos recomendados para ampliar os seus coñecementos.
Esta actividade realizarase:
• Escenario 2: de forma virtual.
• Escenario 3: de forma virtual.
No caso de docencia virtual facilitarase ao alumado as presentacións das clases e se impartirán polo medio de videos ou sesións na plataforma Teams
• B.- Traballo en grupos de 4-5 alumnnos:
• 3 supostos prácticos que terán que resolver e presentar por escrito. Os alumnos deberán indagar ata establecer un protocolo de actuación e responder ás cuestións plantexadas baseándose nos coñecementos adquiridos a través das clases teóricas, da bibliografía recomendada e das ferramentas de búsqueda de información dispoñibles.
Os supostos prácticos facilitaranse e terán que ser entregados resoltos na aula virtual nos tres escenarios.
• Realización dun traballo en grupos de 4-5 alumnos, que escollerán entre os propostos pola materia ao comezo de curso. O devandito traballo será presentado oralmente nos seminarios.
Esta actividade realizarase:
• Escenario 2: presentación de forma virtual
• Escenario 3: presentación de forma virtual.
No caso de docencia virtual os traballos serán expostos utilizando a plataforma Teams
C.- Traballo Práctico: Ao longo de todo o curso, o alumno deberá participar nas sesións prácticas da materia, para poder desenvolver as habilidades necesarias para o futuro exercicio profesional.
Esta actividade realizarase:
• Escenario 2: de forma presencial segundo a situación e instrucións da USC
• Escenario 3: de forma virtual.
No escenario 2 as prácticas realizaranse mediante actividades en espazos adecuados da facultade (presencial) segundo a recomendación sanitaria do momento (laboratorios, seminarios, aulas). Neste caso manteríanse os mesmos horarios pero cada grupo de prácticas e, se é necesario segundo a situación, se subdivirá en dous subgrupos con metade do horario. A outra metade do horario complementaríase mediante vídeos e traballo individual do alumno que serán facilitados mediante a aula virtual da materia.
No escenario 3 as prácticas realizaranse mediante vídeos e traballo individual. As prácticas clínicas son obrigatorias.
Titorías: Nos escenarios 2 e 3 as titorias programadas nos horarios realizaranse mediante plataforma Teams. Ademais, poderanse realizar consultas aos profesores mediante correo electrónico.
Avaliación:
A calificación final da materia será en todos os escenarios:
- Supostos prácticos: 30% da cualifiación final
- Traballo en grupos: 10% da cualificación final, valorarase a calidade do contido e a presentación.
- Exame escrito: 60% da cualificación final. Para superar a materia e ter en conta a evaluación continua terá que superarse o exame final cunha nota igual ou superior o 50% de seu valor (5/10 puntos).
A proba final será:
• Presencial e, no caso de que as normas sanitarias esíxan, telemática no escenario 2
• telemática no escenario 3.
No caso de proba final telemática a proba consistirá en:
• 40-50 preguntas tipo test con resposta múltiple (5 opciones; 1-5 correctas).
• Puntuación: pregunta correcta (completa)=1 punto.
• Pregunta correcta (incompleta): Cada opción acertada puntuará proporcionalmente o número de respostas correctas (1=100%; 2=50%; 3=33,3%; 4=25%; 5= 20%)
• Pregunta incorrecta (1 ou máis fallos)= 0 puntos.
En cualquera caso, na proba final incluiranse, entre as de tipo test, 10 preguntas relacionadas coas prácticas clínicas.
Gonzalo Fernández Rodríguez
Coordinador/a- Departamento
- Patoloxía Animal
- Área
- Sanidade Animal
- Correo electrónico
- gonzalo.fernandez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Rosario Panadero Fontán
- Departamento
- Patoloxía Animal
- Área
- Sanidade Animal
- Correo electrónico
- rosario.panadero [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Alberto Prieto Lago
- Departamento
- Patoloxía Animal
- Área
- Sanidade Animal
- Correo electrónico
- alberto.prieto [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Pablo Díaz Fernández
- Departamento
- Patoloxía Animal
- Área
- Sanidade Animal
- Correo electrónico
- pablo.diaz [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Maria Sol Arias Vazquez
- Departamento
- Patoloxía Animal
- Área
- Sanidade Animal
- Teléfono
- 982822126
- Correo electrónico
- mariasol.arias [at] usc.es
- Categoría
- Investigador/a: Ramón y Cajal
Susana Remesar Alonso
- Departamento
- Patoloxía Animal
- Área
- Sanidade Animal
- Correo electrónico
- susana.remesar [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Luns | |||
---|---|---|---|
16:00-17:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Auditorio |
Martes | |||
16:00-17:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Auditorio |
11.01.2021 12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 1 |
11.01.2021 12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2 |
11.01.2021 12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 3 |
30.06.2021 18:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 3 |
30.06.2021 18:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 4 |