Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 60.5 Horas de Titorías: 2 Clase Expositiva: 30 Clínicos EEES: 20 Total: 112.5
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Anatomía, Produción Animal e Ciencias Clínicas Veterinarias
Áreas: Ciencias Clínicas Veterinarias
Centro Facultade de Veterinaria
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
1. Coñecer e ser capaz de aplicar na práctica os principios xerais da cirurxía, instrumental, equipamento e protocolos de traballo.
2. Preparar, atender e monitorizar ao paciente cirúrxico durante todo o perioperatorio.
3. Realizar procedementos cirúrxicos básicos como suturas, control de hemorraxias, colocación de vendaxes e inmobilizacións,
realización de curas e administración da medicación e coidados.
4. Levar a cabo unha exploración do paciente oftalmolóxico, mediante o emprego de equipos básicos e sofisticado, a selección das probas diagnósticas e a aplicación do tratamento máis adecuado.
5. Aplicar os coñecementos adquiridos para levar a cabo a exploración do paciente cirúrxico, seleccionar as probas diagnósticas complementarias e interpretar os síntomas e lesións de forma adecuada e propor o tratamento idóneo
6. Desenvolver unha mentalidade clínica, que comprenda os pasos xerais da actuación cirúrxica dunha maneira coherente e sistemática.
SESIÓNS EXPOSITIVAS
Tema 1. PATOLOXÍA CIRÚRXICA E CIRURXÍA. Presentación da materia: contidos, organización das prácticas e o desenvolvemento da disciplina. Concepto de patoloxía cirúrxica e cirurxía. (1 h)
SECCIÓN l: PATOLOXÍA CIRÚRXICA XERAL (7 h)
Tema 2. TRAUMATISMOS MECÁNICOS. Conceptos básicos. Patoxenia. CONTUSIÓNS: Grao, evolución e tratamento.
Tema 3. FERIDAS: Concepto e clasificación. Tratamento xeral das feridas.
Tema 4. TRAUMATISMOS POR AXENTES FÍSICOS E QUÍMICOS. Queimaduras e lesións producidas por calor, frío, electricidade ou produtos cáusticos. Concepto e clasificación. Tratamento.
Tema 5. COMPLICACIÓNS DOS TRAUMATISMOS. Politraumatizados. Síndrome postraumática. Choque traumático.
Tema 6. CICATRIZACIÓN. Factores locais e xenerais que inflúen na cicatrización. Proceso de reparación das feridas e a súa evolución clínica. Tipos de cicatrización. COMPLICACIÓNS DA CICATRIZACIÓN. Úlceras cicatriciais. Cicatrices hipertróficas. Fístulas. Cicatrices dolorosas. Queloides.
Tema 7. INFECCIÓN CIRÚRXICA. Concepto. Clasificación. Absceso. Flegmón. Gangrena.
Tema 8. PATOLOXÍA CIRÚRXICA NEOPLÁSICA. Principios xerais de cirurxía oncolóxica. Diagnóstico. Biopsia. Tratamento.
SECCIÓN ll: CIRURXÍA XERAL (8 h)
Tema 9. ÁREA CIRÚRXICA. Instalacións, equipos e persoal. Normas e protocolos de traballo. PREPARACIÓN E MANEXO DO PACIENTE CIRÚRXICO. Hospitalización de pacientes cirúrxicos.
Tema 10. PREPARACIÓN DO PERSOAL DE QUIRÓFANO. Normas e protocolos de traballo.
Tema 11. INSTRUMENTAL E ESTERILIZACIÓN. Preparación do instrumental, roupa e material desbotable. Métodos de esterilización.
Tema 12. PRINCIPIOS XERAIS DA CIRURXÍA. Definicións e terminoloxía. Técnicas e procedementos de diérese, exérese e prótese
Tema 13. SUTURAS. Instrumental e materiais de sutura. Principios xerais. Patróns de suturas e as súas indicacións prácticas.
Tema 14. HEMOSTASIA CIRÚRXICA. Control do sangrado. Factores locais e xerais. Métodos e equipamento de hemostasia preventiva e curativa.
Tema 15. DRENAXE. Indicacións clínicas. Clasificación. Técnica de colocación e precaucións.
Tema 16. APÓSITOS, CURAS E VENDAXES. Materiais empregados, clasificación e aplicacións clínicas.
Tema 17. CIRURXÍA MINIMAMENTE INVASIVA. Equipamento necesario. Fibroendoscopia. Laparoscopia. Artroscopia. MICROCIRURXÍA. Material e equipamento de microcirurxía. Técnicas básicas.
SECCIÓN III: CIRURXÍA DA PEL, TECIDO SUBCUTÁNEO E MAMA (3 h)
Tema 18. CIRURXÍA CUTÁNEA BÁSICA. Material e principios básicos. Técnicas para a corrección do exceso de pel. Técnicas para defectos de tecido. Plastias cutáneas.
Tema 19. CIRURXÍA CUTÁNEA II AVANZADA. Colgallos e enxertos cutáneos. Bursite.
Tema 20. GLÁNDULA MAMARIA. Tumores mamarios en pequenos animais. Cirurxía da mamila: feridas, neoplasias e malformacións conxénitas susceptibles de tratamento cirúrxico.
SECCIÓN IV: OFTALMOLOXÍA (5 h)
Tema 21. OLLO. TÉCNICAS DIAGNÓSTICAS EN OFTALMOLOXÍA.
Tema 22. ENFERMIDADES E CIRURXÍA DOS ANEXOS OCULARES. Órbita. Pálpebras. Conxuntiva. Sistema lacrimal.
Tema 23. CÓRNEA E ESCLERÓTICA. Úlceras corneais. Queratite.
Tema 24. ENFERMIDADES E CIRURXÍA DO GLOBO OCULAR. Alteracións da presión intraocular. Úvea. Cristalino. Segmento posterior.
SECCIÓN V: CIRURXÍA DA CABEZA E PESCOZO (6 h)
Tema 25. OÍDO. PAVILLÓN AURICULAR: Otohematoma
. Otoplastia. Técnicas cirúrxicas de aplicación nas otites externas. Miringotomía. Osteotomías de búlaa timpánica.
Tema 26. VÍAS RESPIRATORIAS ALTAS. Síndrome braquicefálico. Ventas estenóticas. Padal brando longo. Eversión dos sáculos larínxeos. Cirurxías da larinxe. Tumores nasais. Técnicas cirúrxicas de descornado.
Tema 27. CAVIDADE ORAL E OROFARINGE. Beizo leporino. Queiloplastias. Fendedura do padal. Fístulas oronasais. Anomalías conxénitas, neoplasias e traumatismos da lingua. Sialoceles.
Tema 28. ODONTOLOXÍA. Terminoloxía e fichas dentais Anomalías conxénitas. Carie. Fracturas. Exodoncia. Endodoncia. Ortodoncia. Enfermidade periodontal.
SESIÓNS INTERACTIVAS (20 horas)
Antes de que un alumno estea en condicións de desenvolver as actividades propias a área cirúrxica debe adquirir uns coñecementos prácticos e habilidades que lle permitan obter o maior rendemento da súa estancia no Servizo de Cirurxía do Hospital Veterinario Universitario Rof Codina (HVURC). Por iso programáronse as seguintes sesións interactivas:
Suturas (4 horas). Lévanse a cabo en modelos sintéticos ata conseguir realizar con certa soltura os distintos patróns de sutura, familiarizarse coas propiedades dos principais materiais usados en cirurxía veterinaria, adquirir o correcto manexo do instrumental (portaagullas, pinzas de man, tesoiras, etc.), así como ser capaces de elixir o patrón de sutura que mellor se adapte ás circunstancias da intervención cirúrxica e paciente.
Área cirúrxica e instrumental (2 h). Primeiro realízase un percorrido explicativo por todas as dependencias que forman parte das instalacións de cirurxía (vestiarios, preparación e recuperación do paciente, quirófanos, esterilización, etc.) detallando as actividades e o protocolo de traballo en cada zona, así como a maneira correcta de vestirse e comportarse en cada unha. Posteriormente o alumno ha de preparar e organizar o instrumental e material cirúrxico na mesa, sendo capaz de coñecer a maneira ergonómica de utilizalos e as súas funcións.
Preparación do paciente e do persoal cirúrxico (2 h). Practícase a maneira de prepararse, vestirse e comportarse correctamente no quirófano, incluíndo o lavado antiséptico e secado das mans, a vestir bátaa estéril e colocarse as luvas estériles. Nun modelo sintético practícase o posicionamento do paciente, a colocación dos campos e a suxeición coas pinzas de campo. Na sala de esterilización participa nas sucesivas etapas de preparación do material e instrumental cirúrxico ata a súa esterilización. Inclúe a descontaminación mediante emprego de xabóns encimáticos e lavadora por ultrasons, o secado, preparación a caixa de instrumental, empaquetado (papel, bolsas ou caixas de instrumental) e manexo de autoclaves (selección do programa).
Vendaxes (2 h). Nesta práctica trabállase primeiro con distintos materiais habitualmente empregados para as vendaxes, incluíndo as férulas. Máis tarde, empregando modelos sintéticos, realízanse distintos tipos de vendaxes básicos, especialmente Robert-Jones, nas extremidades de pequenos e grandes animais.
Clínica de Oftalmoloxía (3 h). leva a cabo na consulta do hospital (consulta e/ou quirófano) con casos reais. En cada sesión realízase a exploración xeral básica e oftalmolóxica completa e sistemática do paciente, discútense e razoan os diagnósticos diferenciais, énchese a correspondente ficha clínica e prescríbese o tratamento cirúrxico e/ou médico correspondente mediante o uso da receita veterinaria. Préstase especial atención ao uso dos distintos equipos de diagnóstico dispoñibles (oftalmoscopio directo e indirecto, tonómetro, lámpada de fendedura, microscopio cirúrxico, electrorretinógrafo, facoemulsificador, etc.) e a aplicación de probas diagnósticas especiais (tinión con fluoresceína ou rosa de Bengala, test de Schirmer, etc.). Os alumnos asistirán a quirófano se hai cirurxías programadas, podendo exercer como axudantes nalgunha delas.
Garda hospitalaria (7 h). O alumno incorpórase ao equipo do Servizo de Atención Continuada para realizar ou axudar na medida das súas posibilidades nas tarefas propias dun servizo de atención aos pacientes que permanecen ingresados no hospital e os que acoden a consulta de urxencias. Realízase polas noites (de luns a domingo, festivos incluídos) en horario de 8 pm a 8 am, durante o día en fin de semana e festivos, en horario de 8 pm 8 am. Cada alumno só ha de realizar unha sesión de garda hospitalar ia (unha noite, por exemplo) e elaborará unha memoria escrita cos pacientes vistos durante a garda (urxencias e hospitalizados). Posteriormente realizará unha breve exposición oral do visto e responderá as dúbidas xurdidas e outras cuestións que lle expoñan os seus compañeiros e/ou o docente.
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA
Anderson DE. Field surgery of cattle: An issue of veterinary clinics. 2008.
Auer JA. Equine Surgery. 2012
Bojrab MJ. Mechanisms of disease in small animal surgery. 2010
Brühl RD. Errores y complicaciones en cirugía. 2017
Del Castillo N. Manual de oncología para veterinarios clínicos cómo enfrentarse al paciente oncológico. 2017
Dirksen G. Medicina interna y cirugía del bovino. 2005
Fossum TW. Small animal surgery. 2018
Johnston SA. Veterinary surgery: Small Animal. 2018
Fubini SL. Farm animal surgery. 2004
Fowler D. Manual de tratamiento y reconstrucción de heridas en pequeños animales. 2001
Gelat KN. Fundamentos de oftalmología veterinaria. 2003
Kirpensteijn J. Reconstructive surgery and wound management of the dog and cat. 2013
Rodríguez J. Cirugía sin sangrado. Cirugía en la clínica de pequeños animales. 2014
Rodríguez J. Cirugía en la clínica de pequeños animales. Bases prácticas en el quirófano. 2016
Rodríguez J. Cirugía en la clínica de pequeños animales. Técnicas quirúrgicas. 2017
Rodríguez J. Cirugía en la clínica de pequeños animales. Cuello y cabeza. Volumen I (2018) y II (2019)
Slatter. Fundamentos de oftalmología veterinaria. 2009
Sopena. J. Manejo de heridas y de cirugía de la piel. 2009
Sopena. J. Casos clínicos de cirugía de la piel. 2015
Sopena. J. Manual práctico sobre vendajes en animales de compañía. 2018
Swain SF. Técnicas de vendaje e inmovilización con escayolas y férulas en pequeños animales. 2012
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA
Baines SJ. BSAVA Manual of canine and feline surgical principles. 2012 *
Brockman DJ. BSAVA Manual of canine and feline head, neck and thoracic surgery. 2018 *
Elliott J. BSAVA Manual of canine and feline nephrology and urology
Hall EJ. BSAVA Manual of canine and feline gastroenterology. 2019 *
King LG. BSAVA Manual of canine and feline emergency and critical care.2018 *
Lhermette P. BSAVA Manual of canine and feline endoscopy and endosurgery. 2008
Reiter AM. BSAVA Manual of canine and feline dentistry and oral surgery. 2018 *
Stashak TS. Equine wound management. 2008
Tams TR. Small animal endoscopy. 2011 *
Turner SM. Oftalmología de pequeños animales. 2010
Weisse C. Veterinary image-guided interventions. 2015
Williams J. BSAVA Manual of canine and feline wound management and reconstruction. 2009 *
Williams JM. BSAVA Manual of canine and feline abdominal surgery. 2015 *
Kirk y Bistner. Urgencias en Veterinaria. 2012
Slatter. Fundamentos de oftalmología veterinaria. 2009
Venker van Haagen A. Ear, nose, throat and tracheobronchial diseases in dogs and cats. 2005
Vail DM Withrow and MacEwen's small animal clinical oncology. 2019
*Dispoñibre en formato impreso e libro electrónico
Páginas web
European College of Veterinary Surgeons (http://www.ecvs.org)
American College of Veterinary Surgeons (http://www.acvs.org)
Martindale´s Veterinary Center (http://www.martindalecenter.com/Vet.html)
Recoméndase a utilización dos recursos de internet tanto básicos como complementarios especificados no apartado de Bibliografía, así como aquela bibliografía de acceso electrónico dispoñible na Biblioteca da USC A BUSC EN LIÑA https://busconline.gal. Tamén, a través de pórtico (http://sfx.bugalicia.org/san/az) e EZproxy (https://ezbusc), xestionados por BUGalicia, poderanse realizar procuras de revistas científicas e libros electrónicos (coas credenciais da USC). Para temas concretos, os profesores poderán facilitar artigos de acceso aberto ou r a través de PubMed ou Google Schoolar.
COMPETENCIAS XERAIS DA TITULACIÓN
GVUSC01. Capacidade de aprendizaxe e adaptación
GVUSC02. Capacidade de análise e síntese
GVUSC03. Coñecementos xerais sobre a área de traballo
GVUSC04. Planificación e xestión do traballo
GVUSC05. Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica
GVUSC06. Capacidade de traballar de forma autónoma e en equipo
GVUSC09. Capacidade de comunicarse en distintos ámbitos
GVUSC10. Compromiso ético e asunción de responsabilidades
COMPETENCIAS ESPECÍFICAS DISCIPLINARES (SABER)
CEDVUSC 07.Coñecemento das alteracións da estrutura e función do organismo animal
CEDVUSC 08. Coñecemento e diagnóstico das distintas enfermidades animais
CEDVUSC 09. Bases xerais do tratamento médico-cirúrxicos
COMPETENCIAS ESPECÍFICAS PROFESIONAIS (SABER FACER, DAY-ONE SKILLS)
D1VUSC 01. Realizar a historia e a exploración clínica dos animais
D1VUSC 02. Recoller e remitir exemplares co seu correspondente informe
D1VUSC 04. Diagnosticar as enfermidades máis comúns, mediante a utilización dos protocolos e técnicas complementarias de diagnóstico
D1VUSC 06. Atender urxencias e realizar primeiros auxilios en Veterinaria
D1VUSC 07. Realizar os tratamentos médico-cirúrxicos básicos nos animais
D1VUSC 08. Prescribir, manexar e administrar correctamente os medicamentos de uso veterinario
D1VUSC 17. Realizar informes técnicos propios das competencias veterinarias.
COMPETENCIAS ESPECÍFICAS ACADÉMICAS (QUERER FACER)
CEAVUSC 01. Analizar, sintetizar, resolver problemas e tomar decisións nos ámbitos profesionais do veterinario
CEAVUSC 02. Manter un comportamento ético no exercicio das súas responsabilidades ante a profesión veterinaria e a sociedade
CEAVUSC 03. Divulgar a información obtida durante o exercicio profesional do veterinario de forma fluída, oral e escrita, con outros colegas, autoridades e a sociedade en xeral
CEAVUSC 04. Buscar e xestionar a información relacionada coa actividade do veterinario
CEAVUSC 05. Coñecer e aplicar o método científico na práctica profesional incluíndo a medicina baseada na evidencia
CEAVUSC 06. Saber buscar asesoramento e axuda profesionais
CEAVUSC 07. Ter coñecementos básicos dunha lingua estranxeira, especialmente en aspectos técnicos relacionados coas Ciencias Veterinarias
CEAVUSC 08. Ser consciente da necesidade de manter actualizados os coñecementos, habilidades e actitudes das competencias profesionais mediante un proceso de formación permanente
COMPETENCIAS TRANSVERSAIS
CTVUSC 01. Capacidade para o razoamento e a argumentación
CTVUSC 02. Capacidade para obter información adecuada, diversa e actualizada por diversos medios, como información bibliográfica e Internet, e analizala dunha forma crítica
CTVUSC 03. Capacidade para elaborar e presentar un texto organizado e comprensible
CTVUSC 04. Capacidade para realizar unha exposición en público de forma clara, coherente e concisa
CTVUSC 05. Habilidade no manexo de TICs
CTVUSC 06. Utilización de información en lingua estranxeira
CTVUSC 07. Capacidade para resolver problemas mediante a aplicación integrada dos seus coñecementos
Escenario 1 (normalidade adaptada)
As sesións expositivas co apoio do TIC e co emprego sistemático do Campus Virtual como apoio á docencia. A presencialidade nas aulas combinarase coa aplicación de medidas hixiosanitarias (hidroxel, obrigatoriedade de máscara cando non sexa posible garantir a distancia mínima de seguridade, etc.). De forma excepcional, a docencia presencial poderá combinarse coa docencia virtual ata un 10% das horas totais da materia.
As titorías en grupos reducidos poden realizarse ben presenciais (preferiblemente) ou telemáticas.
As sesións interactivas realízanse no Hospital Veterinario Universitario Rof Codina e no Laboratorio de Habilidades Clínicas en horario de mañá para as prácticas clínicas reguladas e contará de boletíns ou manuais que lle serven de guía, mentres que as gardas en horario nocturno, fins de semana e festivos para distribuílas o máis individualizadas posible. O alumno apuntarase a cada tipo de prácticas; os grupos de prácticas son totalmente independentes entre si. Cada alumno só ha de realizar unha sesión de garda hospitalaria e presentar unha memoria por escrito cos casos vistos durante a garda (urxencias e hospitalizados). Para iso teñen acceso por medios electrónicos ás fichas clínicas do hospital. Posteriormente realizará unha breve exposición oral do visto e responderá as dúbidas xurdidas e outras cuestións que lle expoñan os seus compañeiros e/ou o docente.
Para o estudo independente o alumno pode recorrer á bibliografía recomendada e calquera outro material recompilado durante as clases maxistrais e as sesións prácticas.
As normas de bioseguridade pódense consultar na aula Virtual, e é obrigación do alumno lelas e respectalas en todo momento; calquera dúbida respecto diso será resolta polo profesorado. Mentres dure a situación de risco sanitario de contaxio, é obrigatorio o uso de máscara en todos os casos. Dependendo do tipo de práctica, é obrigatorio o uso de luvas desbotables, bata de laboratorio, pixama cirúrxico ou zocos e está claramente indicado na información da aula Virtual. Para poder desenvolver o traballo é necesario traer material básico de disección: bisturí, pinzas sen dente, tesoiras e portaagullas.
Á entrada das salas figuran as normas básicas de bioseguridade que o alumnado debe observar no recinto; calquera dúbida respecto diso será resolta polo profesorado. Adicionalmente, manteranse ou implementarán as medidas hixiosanitarias en función das recomendacións sanitarias do momento (lavado de mans, hidroxel, obrigatoriedade de máscara cando non sexa posible garantir a distancia mínima de seguridade, etc.).
No caso de que a situación sanitaria da rexión requírao, deberán observarse as modificacións da metodoloxía do ensino contempladas no epígrafe de “Plan de Continxencia”, recollido no apartado de “Observacións”.
Escenario 1 (normalidade adaptada)
A cualificación final está composta pola suma de 2 partes independentes. Para superar a materia é necesario aprobar cada unha delas:
- 40% corresponde á avaliación continua tanto das sesións expositivas como interactivas. Valorarase o traballo persoal do estudante durante as clases mediante diferentes probas: control de asistencia, realización de exercicios escritos -programados ou non-, participación activa na aula, etc. Tamén se valorará individualmente ao alumno en cada unha das sesións interactivas (participación, habilidades adquiridas, aplicación práctica dos coñecementos teóricos, dedicación e interese durante a garda, resolución dos casos e problemas, etc.). Esta parte supérase obtendo 5 puntos sobre 10.
Para poder realizar o exame final é necesario asistir ao 100% das sesións prácticas.
- 60% exame teórico escrito que avalía os coñecementos adquiridos nas sesións expositivas e interactivas. O exame constará de preguntas tipo test de resposta múltiple (con 4 respostas, onde, como mínimo, unha é verdadeira) e preguntas curtas. Esta parte supérase obtendo 5 puntos sobre 10.
TEMPO DE ESTUDO E TRABALLO PERSOAL: Total 112,5 horas
52 horas presenciáis:
30 de sesións expositivas
20 de sesións interactivas clínicas
1 de prácticas de encerado
1 de titoría
60,5 horas non presenciáis:
45 h de estudo individual
5 h de realización de memoria
2 h de revisión bibliográfica
5 h de resolución de casos e problemas
1,5h de outras actividades: entrenamento práctico no Laboratorio de Habilidades Clínicas
2h de realización de exames
- Asistencia, participación e implicación nas sesións expositivas e interactivas.
- Resolver as dúbidas mediante as titorías.
- Levar ao día a materia das sesións expositivas.
- Revisión do material achegado polo profesorado como guía de estudo.
- Emprego das fontes bibliográficas recomendadas: libros de texto, atlas de imaxes, páxinas web, artigos científicos…
• Coñecementos esenciais: anatomía, fisioloxía e patoloxía (exploración).
• Coñecementos recomendables: farmacoloxía, anestesia e diagnóstico por imaxe.
PLAN DE CONTINXENCIA
METODOLOXÍA DO ENSINO
Escenario 2 (distanciamento):
• Clases maxistrais impartidas síncrona e telematicamente mediante Ms Teams, Skype, Zoom ou calquera outra plataforma deseñada e aprobada para tal fin. As clases telemáticas complementaranse co emprego sistemático do Campus Virtual como apoio á docencia.
• Traballo práctico autónomo presencial en grupos reducidos e supervisado polo profesor. O tempo de presencialidade en prácticas poderá ser reducido ata un 50%, en función das recomendacións sanitarias, de modo que permita potenciar as medidas de distanciamento e mantéñanse as mesmas franxas horarias para cada grupo de prácticas. No caso de redución de presencialidade na docencia interactiva, esta será complementada con actividades formativas telemáticas. Serán de obrigada aplicación, e reforzaranse, as medidas hixiosanitarias en función das recomendacións sanitarias do momento (hidroxel, obrigatoriedade de máscara cando non sexa posible garantir a distancia mínima de seguridade, etc.).
• Estudo independente de cada alumno.
• Titorías, unicamente telemáticas.
Mentres dure a situación de risco sanitario de contaxio, é obrigatorio o uso de máscara en todos os casos. Dependendo do tipo de práctica, é obrigatorio o uso de luvas desbotables, bata de laboratorio, pixama cirúrxico ou zocos e está claramente indicado na información da aula Virtual. Para poder desenvolver o traballo é necesario que o alumno traia material básico de disección: bisturí, pinzas sen dente, tesoiras e portaagullas.
Á entrada das salas figuran as normas básicas de bioseguridade que o alumnado debe observar no recinto; calquera dúbida respecto diso será resolta polo profesorado. Adicionalmente, manteranse ou implementarán as medidas hixiosanitarias en función das recomendacións sanitarias do momento (máscaras, lavado de mans, hidroxel, distancia social, etc.).
Escenario 3 (peche de instalacións):
• Clases maxistrais impartidas telemáticamente mediante Ms Teams, Skype, Zoom ou calquera outra plataforma deseñada e aprobada para tal fin. As clases telemáticas complementaranse co emprego sistemático do Campus Virtual como apoio á docencia.
• A docencia interactiva desenvolverase de forma virtual, mantendo os horarios programados e utilizando como apoio a aula Virtual da materia, así como o Ms Teams e outras plataformas institucionais habilitadas.
• Estudo independente de cada alumno.
• Titorías, unicamente telemáticas.
SISTEMA DE AVALIACIÓN
Escenario 2 (distanciamento):
- Asistencia regular ás sesións teóricas telemáticas síncronas e obrigatoria ás actividades prácticas programadas. Para poder realizar o exame é necesario asistir ao 100% das sesións prácticas, incluíndo o traballo presencial e o realizado virtualmente a través das plataformas institucionais habilitadas.
- Dominio dos coñecementos globais mediante exame final da materia completa: 60% da cualificación global. O exame final da materia realizarase de forma telemática síncrona, aínda que si a normativa sanitaria permitíseo, esta proba poderá realizarse presencialmente, adoptando as medidas hixiénico-sanitarias pautadas.
Esta proba realizarase de forma virtual síncrona utilizando as ferramentas da AULA VIRTUAL e a plataforma MS TEAMS, respectando os horarios establecidos.
- Dominio dos coñecementos teóricos e prácticos mediante avaliación continua durante o desenvolvemento das prácticas: 40% da cualificación global. A avaliación continua da actividade práctica realizarase mediante a combinación de probas presenciais e telemáticas, tanto síncronas como asíncronas.
É necesario obter un mínimo de 5 puntos (sobre 10) en cada parte (teoría e prácticas) para superar a materia e proceder a calcular a nota media final.
A asistencia ás sesións interactivas é obrigatoria e a súa avaliación será continuada, polo que non procede dispénsaa de asistencia ás mesmas.
En caso de plaxio, fraude ou uso indebido das tecnoloxías durante a realización das probas telemáticas, será de aplicación o recolleito na “Normativa de avaliación do rendemento académico dous estudantes e de revisión de cualificacións”.
Escenario 3 (peche de instalacións):
- Asistencia regular ás sesións teóricas telemáticas e obrigatoria ás actividades prácticas virtuais programadas, tanto síncronas como asíncronas / Para poder realizar o exame é necesario completar o 100% das actividades prácticas virtuais programadas a través das plataformas habilitadas.
- Dominio dos coñecementos globais mediante exame final da materia completa: 50% da cualificación global. O exame final da materia realizarase de forma telemática síncrona.
Esta proba realizarase de forma virtual síncrona utilizando as ferramentas da AULA VIRTUAL e a plataforma MS TEAMS, respectando os horarios establecidos.
- Dominio dos coñecementos teóricos e prácticos mediante avaliación continua durante o desenvolvemento das actividades prácticas virtuais: 50% da cualificación global. A avaliación continua da actividade práctica realizarase mediante a realización de probas telemáticas síncronas e asíncronas.
É necesario obter un mínimo de 5 puntos (sobre 10) en cada parte (teoría e prácticas) para superar a materia e proceder a calcular a nota media final.
En caso de plaxio, fraude ou uso indebido das tecnoloxías durante a realización das probas telemáticas, será de aplicación o recolleito na “Normativa de avaliación do rendemento académico dous estudantes e de revisión de cualificacións”.
Antonio Gonzalez Cantalapiedra
- Departamento
- Anatomía, Produción Animal e Ciencias Clínicas Veterinarias
- Área
- Ciencias Clínicas Veterinarias
- Correo electrónico
- antonio.cantalapiedra [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Ana María López Beceiro
Coordinador/a- Departamento
- Anatomía, Produción Animal e Ciencias Clínicas Veterinarias
- Área
- Ciencias Clínicas Veterinarias
- Teléfono
- 982822624
- Correo electrónico
- anam.lopez.beceiro [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Fernando Maria Muñoz Guzon
- Departamento
- Anatomía, Produción Animal e Ciencias Clínicas Veterinarias
- Área
- Ciencias Clínicas Veterinarias
- Teléfono
- 982822644
- Correo electrónico
- fernandom.munoz [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Natalia Miño Fariña
- Departamento
- Anatomía, Produción Animal e Ciencias Clínicas Veterinarias
- Área
- Ciencias Clínicas Veterinarias
- Teléfono
- 982822634
- Correo electrónico
- natalia.mino [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Oscar Varela Lopez
- Departamento
- Anatomía, Produción Animal e Ciencias Clínicas Veterinarias
- Área
- Ciencias Clínicas Veterinarias
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Interino/a substitución redución docencia
Luns | |||
---|---|---|---|
08:45-14:00 | Grupo /CLI_EEES01 | Castelán, Galego | Aula de Habilidades Clínicas |
Martes | |||
08:45-14:00 | Grupo /CLI_EEES01 | Galego, Castelán | Aula de Habilidades Clínicas |
Mércores | |||
08:45-14:00 | Grupo /CLI_EEES01 | Galego, Castelán | Aula de Habilidades Clínicas |
Xoves | |||
08:45-14:00 | Grupo /CLI_EEES01 | Castelán, Galego | Aula de Habilidades Clínicas |
22.01.2021 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 1 |
22.01.2021 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2 |
22.01.2021 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 3 |
09.07.2021 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 1 |
09.07.2021 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2 |