Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.2 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.45
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Organización de Empresas e Comercialización
Áreas: Comercialización e Investigación de Mercados
Centro Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
OO obxectivo xenérico que se pretende con esta materia é proporcionar aos alumnos os coñecementos necesarios sobre as conxunto estratexias comerciais das que dispoñen os intermediarios que lle permitan actuar sobre os seus mercados obxectivos, e ser os suficientemente competitivas para poder alcanzar os resultados desexados pola organización.
TEMA 1: O comportamiento do consumidor no establecemento detallista
TEMA 2: Clasificación do sistema comercial
TEMA 3: A decisión de localización da empresa detallista
TEMA 4: Estratexia de surtido e marca de distribuidor
TEMA 5: Merchandising da empresa detallista
TEMA 6: A promoción de ventas nas empresas detallistas
TEMA 7: Distribución omnicanal. Internet e comercio electrónico
Aparicio, G. y Zorrilla, P. (2015): Distribución comercial en la era omnicanal. Ed. Pirámide.
Cruz, I. (2012): Canales de distribución: especial referencia a los productos de alimentación. Ed. Pirámide.
Díez E. (coord.) (2004): Distribución comercial (3ª edición). Ed. McGraw-Hill.
Díez E.; Landa, F.J. y Navarro, A. (2006): Merchandising. Teoría y práctica (2ª edición). Ed. Pirámide.
Maraver, G. (coord.) (2005): Distribución comercial. Ed. UOC.
Martínez F.; Maraver, G. (editores) (2009): Distribución Comercial. Ed. Delta.
Molinillo S. (coord.) (2012): Distribución comercial aplicada. Ed. ESIC.
Palomares, R. (2009): Merchandising: teoría, práctica y estrategia. Ed. ESIC.
Stern, L.W.; El-Ansary, A.; Coughlan, A.T. y Cruz, I. (1999): Canales de comercialización (5ª edición). Ed. Prentice Hall.
Vázquez, R; Trespalacios J.A. (coord.) (2006): Estrategias de distribución comercial. Diseño del canal de distribución y relación entre fabricantes y detallistas. Ed. Paraninfo.
Competencias básicas e xerales da titulación ás que contribúe a materia:
- CB1: Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
- CB2: Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
- CB3: Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
- CB4: Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
- CB5: Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
- CG3: Saber identificar, reunir e interpretar datos relevantes sobre cuestións relacionadas co ámbito empresarial, incorporando na elaboración de xuízos e propostas as consideracións pertinentes sobre a súa dimensión social, científica ou ética.
- CG5: Posuír os coñecementos xerais e as habilidades de aprendizaxe necesarias para continuar estudando e para emprender estudos especializados nos diversos ámbitos da empresa e noutras áreas relacionadas, cun alto grao de autonomía
Competencias específicas da materia:
- B3: Decisións de política e estratexia comercial: marketing-mix, políticas de precios, distribución, promoción e política de produto.
- D2: Integrarse en calquera área funcional dunha empresa ou organización e desempeñar con soltura calquera labor de xestión nela encomendada.
- D3: Valorar a partir dos rexistros relevantes de información a situación e previsible evolución dunha empresa
Competencias de carácter transversal:
- CT1: Análise e síntese
- CT2: Organización e planificación
- CT3: Comunicación oral e escrita
- CT4: Xestión de la información
- CT6: Resolución de problemas
- CT7: Toma de decisiÓNS
- CT8: Razoamento crítico
- CT9: Autonomía no aprendizaxe
- CT10: Traballo en equipo
- CT12: Habilidades nas relaciones interpersonales
Debido a situación sanitaria na que nos encontramos, establécense 3 posibles escenarios en función das medidas que vayan tomando las autoridades competentes en relación al coronavirus.
Escenario 1:
O escenario 1 fai referencia á metodoloxía do ensino que se empregará en situacións nas cales as autoridades competentes autoricen as clases presenciais. Neste escenario, as clases expositivas terán como obxectivo introducir ao alumno nos contidos dos temas que conforman o programa, salientando nos aspectos especialmente relevantes e as relacións entre eles. Empregarase o computador persoal, o proxector, a lousa e artigos impresos como soportes principais da materia.
As sesións interactivas basearanse na aplicación práctica dos contidos teóricos expostos nas sesións expositivas. Estas sesións estarán encamiñadas á resolución e debate de casos e exercicios prácticos, noticias de prensa e vídeos educativos para mellorar a habilidade do alumnado en recoñecer e definir os problemas aos que se enfrontan a empresa, e poder tomar as decisións máis adecuadas, á vez que se facilita a interacción entre o alumnado. En caso de ser posible, levará a cabo algunha sesión práctica en forma de conferencia ou visita a empresa. Todas estas actividades complementaranse co traballo persoal que o alumno deberá dedicar a cada unha delas como procura de material bibliográfico, lectura do devandito material, redacción de conclusións, etc. Este traballo autónomo será guiado polo profesor nas horas destinadas a titorías.
Escenario 2:
O escenario 2 fai referencia á metodoloxía do ensino que se empregará en situacións nas cales as autoridades competentes determinen que é preferible unha formación semipresencial.
Se debido á situación sanitaria todas ou unha parte das sesións expositivas non poden impartirse presencialmente, o profesorado, do mesmo xeito que no escenario 1, poñerá ao dispor do alumnado as presentacións dos temas tratados e o material necesario no Campus Virtual da materia. A explicación dos conceptos teóricos realizarase empregando material audiovisual difundido ao alumnado mediante o Campus Virtual da materia, a utilización da plataforma Teams ou outras ferramentas similares autorizadas pola USC.
Se debido á situación sanitaria todas ou unha parte das sesións interactivas non poden impartirse como se describe no escenario 1, as actividades para desenvolver nas sesións interactivas realizaranse proporcionando ao alumnado os materiais necesarios a través do Campus Virtual da materia. Cando sexa necesario, empregaranse outros recursos dispoñibles (plataforma Teams e calquera outra plataforma autorizada pola USC). O alumnado deberá entregar os resultados das actividades requiridas empregando os medios indicados polo profesorado da materia.
A docencia neste escenario pode ser de forma síncrona o asíncrona. Aínda que preferentemente e sempre que sexa posible realizarase de forma síncrona.
As titorías para a consulta de dúbidas serán prioritaritariamente por vía telemática. Para unha atención máis pormenorizada, poderanse programar titorías empregando a plataforma Teams ou calquera outra plataforma autorizada pola USC.
Escenario 3:
O terceiro e último escenario está relacionado con situacións nas cales as autoridades competentes desaconsellen ou cancelen as clases presenciais.
Neste caso, a docencia tanto expositiva como interactiva será virtual. O profesorado utilizará para a súa impartición o Campus Virtual, a plataforma Teams ou outras ferramentas e plataformas similares autorizadas pola USC. A docencia pode ser de forma síncrona ou asíncrona.
Os materiais necesarios estarán dispoñibles no Campus Virtual. Cando sexa necesario, empregaranse outros recursos dispoñibles (plataforma Teams ou calquera outra plataforma autorizada pola USC). O alumnado deberá entregar os resultados das actividades requiridas empregando os medios indicados polo profesorado da materia.
As titorías para a consulta de dúbidas serán prioritaritariamente por vía telemática. Para unha atención máis pormenorizada, poderanse programar titorías empregando a plataforma Teams ou calquera outra plataforma autorizada pola USC.
Establécense tamén 3 posibles escenarios en función da situación sanitaria, e como consecuencia, as medidas que vaian tomando as autoridades competentes en relación ao coronavirus.
Escenario 1:
O escenario 1 fai referencia á metodoloxía do ensino que se empregará en situacións nas cales as autoridades competentes autoricen as clases presenciais. A cualificación da materia será o resultado de sumar as 2 puntuacións seguintes:
A) A avaliación continua terá en conta a participación nas clases así como todas as actividades desenvolvidas polo alumnado. Terase en conta especialmente a participación activa na análise dos casos, debate e comentario de lecturas, e a presentación de traballos.
A avaliación continua representará o 40% da cualificación. Para ter en conta a nota da avaliación continua (40% da cualificación), requírese un mínimo do 75% de asistencia ás clases (expositivas e interactivas).
Avaliación das competencias en avaliación continua: CB2, CB3, CB4, CB5, CG3, B3, D2, D3, CT1, CT2, CT3, CT4, CT6, CT7, CT8, CT9, CT10, CT12.
B) A avaliación dos coñecementos teóricos realizarase mediante un exame final a realizar na data fixada polo centro no calendario do curso.
O exame final representará o 60% da cualificación. Nesta proba é necesario que o alumnado obteña o 50% da puntuación total do exame para poder compensar esta puntuación coa obtida no apartado anterior (avaliación continua).
Cando o alumno non alcance a puntuación mínima necesaria para aprobar no exame final, será cualificado coa nota obtida unicamente pola participación nas clases interactivas.
Estas dúas partes que conforman a cualificación do alumno, aplicarase ás dúas convocatorias ordinarias (maio e xullo). De tal maneira que a puntuación obtida na avaliación continua (40%) manterase para a convocatoria de xullo.
En ningún caso gardarase a puntuación obtida en calquera das actividades avaliadas para convocatorias posteriores.
Avaliación de competencias en exame final: CB1, CB2, CB5, CG5, B3, D2, D3, CT1, CT3, CT6, CT8, CT9.
A superación da materia implica a obtención de, polo menos, 5 puntos no conxunto dos elementos avaliados (sobre 10). O alumnado que non obteña ningunha puntuación vinculada ás actividades realizadas nas clases (avaliación continua) só poderá obter un máximo de 6 puntos nesta convocatoria, debendo obter unha cualificación de 5 sobre 6 puntos para superar a materia.
De acordo coa Normativa de Permanencia vixente na USC para os estudos de Grao e Máster (art. 5.2), a participación en calquera das actividades suxeitas a avaliación supoñerá que a nota final do alumno será distinta de non presentado.
O alumnado ao que se lles concedeu dispensa de asistencia a clase segundo a instrución Nº 1/2017 da Secretaría Xeral da USC será avaliado mediante un exame que supoñerá o 100% da nota para obter polo alumno.
No caso de realización fraudulenta de exercicios ou probas, será de aplicación o recolleito na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”. Isto é, a verificación polo profesorado da existencia de plaxio nos traballos entregados supoñerá para o alumnado afectado a cualificación de “Suspenso”.
Escenario 2:
O escenario 2 fai referencia á metodoloxía do ensino que se empregará en situacións nas cales as autoridades competentes determinen que é preferible unha formación semipresencial. Manterase o establecido no escenario 1, coas seguintes modificacións:
-Exame final sobre contidos: A proba final de contidos presencial substitúese por unha proba telemática a realizar nas datas establecidas pola Facultade e empregando as plataformas habilitadas pola USC (Campus Virtual, Teams ou outras).
-O alumnado que manifeste de modo xustificado que non pode dispoñer de medios adecuados para a realización da proba telemática deberá comunicarllo ao coordinador/a da materia e aos órganos competentes da Facultade e da USC.
- Se debido á situación sanitaria non se poden realizar actividades presenciais interactivas, manterase o establecido no escenario 1, pero non se terá en conta a participación do alumnado nas clases e a presentación de traballos se a situación non permite a súa valoración.
Escenario 3:
O terceiro e último escenario está relacionado con situacións nas cales as autoridades competentes desaconsellen ou cancelen as clases presenciais. Manterase o establecido no escenario 1, coas seguintes modificacións:
-Exame final sobre contidos: A proba final de contidos presencial substitúese por unha proba telemática a realizar nas datas establecidas pola Facultade e empregando as plataformas habilitadas pola USC (Campus Virtual, Teams ou outras).
-O alumnado que manifeste de modo xustificado que non pode dispoñer de medios adecuados para a realización da proba telemática deberá comunicarllo ao coordinador/a da materia e aos órganos competentes da Facultade e da USC.
-Resto de actividades: Non se terá en conta a participación do alumnado nas clases e a presentación
As horas de traballo totales distribúense do seguinte modo:
- Presenciais (inclúen as horas de docencia expositiva, docencia interactiva, titorías e avaliación): 38,5h.
- Traballo persoal do alumno: 74h.
Para un óptimo aprendizaxe da asignatura recoméndase ao alumno:
- Antes de cada clase expositiva leer e preparar os temas que serán expostos nela, empregando os manuais básicos da materia.
- Despois das clases expositivas, profundizar nos conceptos expostos a través dos materiales de estudio que se propoñen na bibliografía, así como o material complementario que se encontra na aula virtual da asignatura.
- Antes de cada clase interactiva ler os casos prácticos, lecturas ou exercicios propostos e repasar os contidos teóricos relacionados co contido da clase, utilizando os manuais básicos e complementarios recomendados.
- Utilizar ao longo de todo o curso de forma continuada as titorías co profesor.
CONDUTA:
a- Non se permitirá ao alumnado chegar tarde ou sair cedo; ler o periódico ou realizar tarefas doutras asignaturas mentras estean na aula.
b- Os/as alumnos/as non deben conversar na aula sobre temas alleos á asignatura; todos os/as alumnos/as deben poder escoitar aos seus compañeiros/as cando participan e ao profesor/a.
c- Os/as alumnos/as deben apagar os teléfonos móbiles ao entrar na clase, ao igual que calquera outro dispositivo que emita sonidos, imáxenes ou calquera outro efecto que poida distraer a atención dos/as alumnos/as profesor/a
d- Os comportamentos que manifiesten falta de respeto co profesorado e/o os compañeiros serán sancionados.
PLAN DE CONTINXENCIA
Metodoloxía de la enseñanza
Como se comentou anteriormente establécense 3 posibles escenarios posibles alternativos que se aplicarán, en función das normas que establezan as autoridades competentes, segundo cal sexa a situación sanitaria.
Escenario 1:
O Escenario 1 é o “Escenario Normal”, que terá lugar de non existir ningún tipo de restrición á docencia presencial, motivada pola situación sanitaria.
Escenario 2:
O escenario 2 fai referencia á metodoloxía do ensino que se empregará en situacións nas cales as autoridades competentes determinen que é preferible unha formación semipresencial. Se debido á situación sanitaria todas ou unha parte das sesións expositivas non poden impartirse presencialmente, o profesorado, do mesmo xeito que no escenario 1, poñerá ao dispor do alumnado as presentacións dos temas tratados e o material necesario no Campus Virtual da materia.
A explicación dos conceptos teóricos realizarase empregando material audiovisual difundido ao alumnado mediante o Campus Virtual da materia, a utilización da plataforma Teams ou outras ferramentas similares autorizadas pola USC.
Se debido á situación sanitaria todas ou unha parte das sesións interactivas non poden impartirse como se describe no escenario 1, as actividades para desenvolver nas sesións interactivas realizaranse proporcionando ao alumnado os materiais necesarios a través do Campus Virtual da materia.
Cando sexa necesario, empregaranse outros recursos dispoñibles (plataforma Teams e calquera outra plataforma autorizada pola USC). O alumnado deberá entregar os resultados das actividades requiridas empregando os medios indicados polo profesorado da materia.
A docencia poderá ser de forma síncrona o asíncrona.
As titorías para a consulta de dúbidas serán prioritaritariamente por vía telemática. Para unha atención máis pormenorizada, poderanse programar titorías empregando a plataforma Teams ou calquera outra plataforma autorizada pola USC.
Escenario 3:
O terceiro e último escenario está relacionado con situacións nas cales as autoridades competentes desaconsellen ou directamente cancelen as clases presenciais. Neste caso, a docencia tanto expositiva como interactiva será virtual. O profesorado utilizará para a súa impartición o Campus Virtual, a plataforma Teams ou outras ferramentas e plataformas similares autorizadas pola USC. A docencia pode ser de forma síncrona ou asíncrona.
Os materiais necesarios estarán dispoñibles no Campus Virtual. Cando sexa necesario, empregaranse outros recursos dispoñibles (plataforma Teams ou calquera outra plataforma autorizada pola USC). O alumnado deberá entregar os resultados das actividades requiridas empregando os medios indicados polo profesorado da materia. As titorías para a consulta de dúbidas serán prioritaritariamente por vía telemática. Para unha atención máis pormenorizada, poderanse programar titorías empregando a plataforma Teams ou calquera outra plataforma autorizada pola USC.
Sistema de Evaluación
Escenario 2:
O escenario 2 fai referencia á metodoloxía do ensino que se empregará en situacións nas cales as autoridades competentes determinen que é preferible unha formación semipresencial. Manterase o establecido no escenario 1, coas seguintes modificacións:
-Examen final sobre contenidos: La prueba final de contenidos presencial se sustituye por una prueba telemática a realizar en las fechas establecidas por la Facultad y empleando las plataformas habilitadas por la USC (Campus Virtual, Teams u otras).
-El alumnado que manifieste de modo justificado que no puede disponer de medios adecuados para la realización de la prueba telemática deberá comunicárselo al coordinador/la de la materia y a los órganos competentes de la Facultad y de la USC.
- Se debido á situación sanitaria non se poden realizar actividades presenciais interactivas, manterase o establecido no escenario 1, pero non se terá en conta a participación do alumnado nas clases e a presentación de traballos se a situación non permite a súa valoración.
A proba final será presencial ou telemática de acordo coas directrices que estableza o Decanato ou a Reitoría e as medidas sanitarias establecidas nese momento no escenario 2.
Escenario 3:
O terceiro e último escenario está relacionado con situacións nas cales as autoridades competentes desaconsellen ou directamente cancelen as clases presenciais. Manterase o establecido no escenario 1, coas seguintes modificacións:
-Exame final sobre contidos: A proba final de contidos presencial substitúese por unha proba telemática a realizar nas datas establecidas pola Facultade e empregando as plataformas habilitadas pola USC (Campus Virtual, Teams ou outras).
-O alumnado que manifeste de modo xustificado que non pode dispoñer de medios adecuados para a realización da proba telemática deberá comunicarllo ao coordinador/a da materia e aos órganos competentes da Facultade e da USC.
-Resto de actividades: Non se terá en conta a participación do alumnado nas clases e a presentación de traballos se a situación non permite a súa valoración.
Miguel Angel Otero Simon
Coordinador/a- Departamento
- Organización de Empresas e Comercialización
- Área
- Comercialización e Investigación de Mercados
- Teléfono
- 881811597
- Categoría
- Profesor/a: Colaborador
Luns | |||
---|---|---|---|
11:30-12:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 26 |
Xoves | |||
09:15-10:45 | Grupo /CLIS_02 | Castelán | Aula 12 |
11:00-12:30 | Grupo /CLIS_03 | Castelán | Aula 22 |
12:30-14:00 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | Aula 11 |
01.06.2021 16:00-19:00 | Grupo /CLIS_03 | Aula C |
01.06.2021 16:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Aula C |
01.06.2021 16:00-19:00 | Grupo /CLIS_02 | Aula C |
01.06.2021 16:00-19:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula C |
14.07.2021 16:00-19:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula C |
14.07.2021 16:00-19:00 | Grupo /CLIS_03 | Aula C |
14.07.2021 16:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Aula C |
14.07.2021 16:00-19:00 | Grupo /CLIS_02 | Aula C |