Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Economía Aplicada
Áreas: Economía Aplicada
Centro Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
- Dotar ao alumnado cos conceptos precisos e a información necesaria para que poida entender o funcionamento da economía de España e de Galiza.
- Analizar os problemas existentes na economía española e galega e os retos que se deben afrontar no futuro.
- Analizar os procesos de mudanza experimentados pola economía española e galega nas últimas décadas.
- Adquirir coñecementos e técnicas que poidan contribuír ao desenvolvemento das futuras tarefas profesionais.
- Manexar fontes bibliográficas e estatísticas, así como buscar información en Internet.
1.Evolución recente da economía española. Unha análise de conxunto
2. Fontes do crecemento económico español
3. Elementos estruturais básicos da economía española
4. Análise sectorial e espacial da economía española
5. Dinámica e estrutura actual da economía galega: unha visión xeral
6. Cuestións transversais e análises sectoriais da economía galega
(a) Básica
GARCÍA DELGADO, J.L.; MYRO, R. (DIRS) (2019): Lecciones de Economía Española. Cizur Menor (Navarra): Editorial Aranzadi.
FERNÁNDEZ LEICEAGA, X. e LÓPEZ IGLESIAS, E. (2000): Estrutura Económica de Galiza. Santiago de Compostela: Ed. Laiovento.
(b) Complementaria:
AFUNDACIÓN-OBRA SOCIAL ABANCA (varios anos): A economía galega. Informe ... A Coruña: AFundación (informes anuais publicados desde 1986).
CARMONA, X e NADAL, J. (2005): El empeño industrial de Galicia: 250 años de historia 1750-2000. A Coruña: Fundación Barrié de la Maza.
GARCÍA DE LA CRUZ, J.M.; RUESGA BENITO, S.M. (COORDS.) (2007): Economía Española. Estructura y regulación. Madrid: Thomson.
GARCÍA DELGADO, J.L. (DIR) (1999): España, economía: ante el siglo XXI. Madrid: Espasa-Calpe.
LÓPEZ IGLESIAS, E. e ARES, J.J. (eds.) (2002): Novos escenarios para a economía galega. Actas do II Congreso de Economía de Galicia, Serv. de Publicacións da Universidade de Santiago de Compostela.
MARTÍN, C. (1997): España en la nueva Europa. Madrid: Alianza Universidad.
MARTÍN MAYORAL, F. (COORD.) (2009): Manual de Economía Española. Teoría y Estructura. Madrid: Pearson-Prentice-Hall.
MARTÍNEZ CHACÓN, E. (DIR.) (2009): Economía española. Barcelona: Ariel.
PÉREZ, F. (DIR.) (2004): La Competitividad de la economía española: inflación, productividad y especialización. Barcelona: La Caixa, Servicio de Estudios.
PRADA BLANCO, A. e LAGO PEÑAS, S. (2009): Galicia, unha economía europea 1986-2006. Vigo: Ed.Galaxia.
RALLO ROMERO, A. (COORD.) (2001): Curso de estructura económica española. Madrid: Pirámide.
TAMAMES, R. (2008): Estructura Económica de España. Madrid: Alianza Editorial.
VALLÉS FERRER, J. (DIR.) (2009): Economía Española. Madrid: McGraw Hill.
VVAA (2000): Revista Galega de Economía, vol. 9, nº 1, número monográfico “A economía galega ante o século XXI”.
VVAA (2007): Papeles de Economía Española, Economía de las Comunidades Autónomas, nº 22: Galicia-Norte de Portugal.
COMPETENCIAS BÁSICAS E XERAIS
BÁSICAS
CB1 - Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e se adoita atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
CB5 - Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
XERAIS
CG2 - Saber elaborar e defender argumentos sobre cuestións económicas a un nivel xeral, así como resolver problemas sobre estas cuestións, facendo uso dos seus coñecementos sobre a realidade empresarial, as teorías, os modelos e os métodos científicos propios.
CG3 - Saber identificar, reunir e interpretar datos relevantes sobre cuestións relacionadas co ámbito empresarial, incorporando na elaboración de xuízos e propostas as consideracións pertinentes sobre a súa dimensión social, científica ou ética.
COMPETENCIAS TRANSVERSAIS
CT1 - Análise e síntese.
CT2 - Organización e planificación.
CT3 - Comunicación oral e escrita.
CT4 - Xestión da información.
CT5 - Coñecementos de tecnoloxía da información relativos ao ámbito de estudo.
CT6 - Resolución de problemas.
CT7 - Toma de decisións.
CT8 - Razoamento crítico.
CT9 - Autonomía na aprendizaxe.
CT10 - Traballo en equipo.
CT11 -Traballo en equipo de carácter interdisciplinar.
CT12 -Habilidades nas relacións interpersoais.
CT13 -Sentido ético.
CT14 -Adaptación á contorna e ao cambio.
CT15 -Coñecemento doutras culturas e costumes, e traballo nun contexto internacional.
CT16 -Sensibilidade cara a problemas sociais e ambiental.
CT17 -Negociación e tratamento de conflitos.
CT18 -Iniciativa e espírito emprendedor.
CT19 -Creatividade e capacidade innovadora.
CT20 -Xestión por obxectivos.
CT21 -Xestión de proxectos.
CT22 -Desenvolvemento da calidade.
CT23 -Estimulación intelectual.
COMPETENCIAS ESPECÍFICAS
A3 - A realidade económica nacional e internacional, sectores produtivos, sector público, institucións económicas e a súa evolución.
D6 - Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido.
ESCENARIO 1: NORMALIDADE ADAPTADA
O desenvolvemento da materia estrutúrase en clases presenciais, tanto de carácter expositivo como interactivo.
Nas clases expositivas as profesoras exporán os diferentes temas que configuran o programa, así como as cuestións de actualidade que puidesen ir xurdindo en relación cos mesmos. Para preparar a parte teórica os/as alumnos/as dispoñen dun conxunto de referencias bibliográficas recollidas no programa da materia. Nas clases interactivas resólvense cuestións relacionadas coa materia, analízanse e interprétanse datos económicos reais e discútense aspectos relativos aos contidos teóricos.
Na Aula Virtual da materia se colgarán as diapositivas que se expliquen nas clases expositivas e as prácticas que se realicen nas clases interactivas.
As dúbidas da materia resolveranse en horario de titorías de forma presencial ou, se o/a alumno/a prefire, a través de MS Teams.
ESCENARIO 2: DISTANCIAMENTO
Docencia
A docencia expositiva realizarase integramente de modo telemático a través de MS Teams, mantendo os horarios programados.
As sesións interactivas (obrigatorias só para o alumnado que opta pola modalidade de avaliación continua) seguirán realizándose na medida do posible de modo presencial e mantendo os horarios programados. En función da capacidade dos espazos dispoñibles no centro, poderán pasar a impartirse de modo telemático até o 50% das horas de docencia interactiva, combinando mecanismos síncronos (sesións a través de Ms Teams) e asíncronos (entrega de tarefas e outras actividades por medio do Campus Virtual).
Titorías
As titorías realizaranse preferentemente de xeito virtual, por medio de MS Teams, o correo electrónico institucional e os foros do Campus Virtual (que serán empregados como ferramenta habitual de consulta e resolución de dúbidas).
ESCENARIO 3: PECHE DAS INSTALACIÓNS
Docencia
Todas as clases expositivas e interactivas impartiranse completamente de modo telemático nos horarios programados.
A docencia expositiva desenvolverase telematicamente a través de sesións en MS Teams.
As sesións interactivas (obrigatorias só para o alumnado que opta pola modalidade de avaliación continua) desenvolveranse totalmente de xeito virtual combinando, por unha parte, sesións en modo síncrono (a través de Ms Teams), para as que se manterán os horarios programados; e, por outra parte, mecanismos asíncronos (entrega de tarefas e outras actividades) a través do Campus Virtual.
Titorías
As titorías serán exclusivamente virtuais, a través de MS Teams, o correo electrónico institucional e os foros do Campus Virtual (que serán empregados como ferramenta habitual de consulta e resolución de dúbidas).
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
AVALIACIÓN DE COMPETENCIAS:
Avaliación continua: CB1, CB2, CB3, CB4, CB5, CT1, CT6, CT9, CT10
Exame final: CB1, CB2, CB3, CB4, CB5, CG3, CG5, CT6, CT9, A3, D6
ESCENARIO 1: NORMALIDADE ADAPTADA
O sistema de avaliación na oportunidade ordinaria consiste na realización dunha proba final escrita con preguntas tipo test que representará o 80% da nota final do/a alumno/a. O restante 20% da cualificación será, a partes iguais, pola participación activa na clase (respostas, comentarios, preguntas, etc., contestadas/formuladas polo/a alumno/a sobre os diferentes temas analizados) e pola realización de probas específicas e individuais relacionadas co contido da materia. A puntuación acadada polo/a alumno/a ao longo do curso nestas actividades de avaliación continua manteranse, no caso de suspender a oportunidade ordinaria, para a oportunidade extraordinaria da mesma convocatoria.
Os/as alumnos/as repetidores/as poderán optar polo sistema de avaliación continua ou polo sistema de avaliación única. Neste último caso terán un prazo dun mes desde o inicio do curso para entregar a calquera das profesoras un documento asinado no que manifesten a súa elección polo sistema de avaliación única.
Os/as alumnos/as que obteñan a dispensa de asistencia a clase serán avaliados polo sistema de avaliación única.
ESCENARIO 2: DISTANCIAMENTO
No suposto de que a situación e as normas sanitarias permitan programar probas finais de carácter presencial, manterase o sistema de avaliación previsto para o escenario 1 nas dúas modalidades (avaliación continua e avaliación única).
Se a situación e as normas sanitarias fan necesario substituír as probas finais presenciais por probas de carácter telemático, o sistema de avaliación pasará a ser o seguinte:
I. Modalidade de avaliación continua
a. Actividades de avaliación continua (relacionadas coas clases interactivas): 50% da cualificación final, desagregado como se indica a continuación.
a.1. Presentación por cada alumno/a do tema que lle sexa asignado (realizada de modo presencial na clase ou de modo telemático a través de MS Teams): 25%.
a.2. Asistencia e entrega de tarefas programadas a través do Campus Virtual: 25%.
b. Proba complementaria sobre o contido da materia, realizada por medios telemáticos (Campus Virtual): 50%.
Na segunda oportunidade manterase o mesmo sistema de avaliación, realizando a proba complementaria na data establecida para os exames finais da segunda oportunidade.
II. Modalidade de avaliación única
Tanto na primeira como na segunda oportunidade, a avaliación única terá lugar a través dunha proba final escrita de carácter telemático (a través do Campus Virtual), que suporá o 100% da cualificación final.
ESCENARIO 3: PECHE DAS INSTALACIÓNS
I. Modalidade de avaliación continua
a. Actividades de avaliación continua (relacionadas coas clases interactivas): 50% da cualificación final, desagregado como se indica a continuación.
a.1. Presentación por cada alumno/a do tema que lle sexa asignado (realizada de modo presencial na clase ou de modo telemático a través de MS Teams): 25%.
a.2. Asistencia e entrega de tarefas programadas a través do Campus Virtual: 25%.
b. Proba complementaria sobre o contido da materia, realizada por medios telemáticos (Campus Virtual): 50%.
Na segunda oportunidade manterase o mesmo sistema de avaliación, realizando a proba complementaria na data establecida para os exames finais da segunda oportunidade.
II. Modalidade de avaliación única
Tanto na primeira como na segunda oportunidade, a avaliación única terá lugar a través dunha proba final escrita de carácter telemático (a través do Campus Virtual), que suporá o 100% da cualificación final.
(a) Traballo presencial na aula (ou en actividades síncronas):
- Docencia expositiva: 31 horas
- Docencia interactiva: 17 horas
- Titorías: 3 horas
- Actividades de avaliación: 2 horas
- Total de horas de traballo presencial: 53 horas
(b) Traballo persoal do/a alumno/a:
- Estudo autónomo individual: 60 horas
- Preparación das prácticas das clases interactivas: 30 horas
- Total de horas de traballo persoal: 90 horas
Recoméndase a asistencia continuada ás clases expositivas e interactivas, a realización das prácticas que se resolverán nas clases interactivas e a lectura da bibliografía sinalada polas profesoras.
Aconséllase, así mesmo, a consulta frecuente das principais fontes estatísticas empregadas e dalgún dos principais xornais económicos (Cinco Días, Expansión, etc.), como mecanismos que axuden a fixar o coñecemento impartido nas clases teóricas.
Por último, aconséllase acudir ás titorías para a resolución de calquera dúbida ou problema que se presente durante o curso académico.
PLAN DE CONTINXENCIA
En aplicación do previsto nos documentos aprobados polos órganos da USC sobre a organización da docencia no curso 2020-2021 (Bases para o desenvolvemento dunha docencia presencial segura no curso 2020-2021 e Directrices para o desenvolvemento dunha docencia presencial segura no curso 2020-2021), no Escenario 2 e no Escenario 3 levaranse a cabo as adaptacións que se indican a continuación.
ESCENARIO 2: DISTANCIAMENTO
Metodoloxía da ensinanza
Docencia
A docencia expositiva realizarase integramente de modo telemático a través de MS Teams, mantendo os horarios programados.
As sesións interactivas (obrigatorias só para o alumnado que opta pola modalidade de avaliación continua) seguirán realizándose na medida do posible de modo presencial e mantendo os horarios programados. En función da capacidade dos espazos dispoñibles no centro, poderán pasar a impartirse de modo telemático até o 50% das horas de docencia interactiva, combinando mecanismos síncronos (sesións a través de Ms Teams) e asíncronos (entrega de tarefas e outras actividades por medio do Campus Virtual).
Titorías
As titorías realizaranse preferentemente de xeito virtual, por medio de MS Teams, o correo electrónico institucional e os foros do Campus Virtual (que serán empregados como ferramenta habitual de consulta e resolución de dúbidas).
Sistema de avaliación da aprendizaxe
No suposto de que a situación e as normas sanitarias permitan programar probas finais de carácter presencial, manterase o sistema de avaliación previsto para o escenario 1 nas dúas modalidades (avaliación continua e avaliación única).
Se a situación e as normas sanitarias fan necesario substituír as probas finais presenciais por probas de carácter telemático, o sistema de avaliación pasará a ser o seguinte:
I. Modalidade de avaliación continua
a. Actividades de avaliación continua (relacionadas coas clases interactivas): 50% da cualificación final, desagregado como se indica a continuación.
a.1. Presentación por cada alumno/a do tema que lle sexa asignado (realizada de modo presencial na clase ou de modo telemático a través de MS Teams): 25%.
a.2. Asistencia e entrega de tarefas programadas a través do Campus Virtual: 25%.
b. Proba complementaria sobre o contido da materia, realizada por medios telemáticos (Campus Virtual): 50%.
Na segunda oportunidade manterase o mesmo sistema de avaliación, realizando a proba complementaria na data establecida para os exames finais da segunda oportunidade.
II. Modalidade de avaliación única
Tanto na primeira como na segunda oportunidade, a avaliación única terá lugar a través dunha proba final escrita de carácter telemático (a través do Campus Virtual), que suporá o 100% da cualificación final.
ESCENARIO 3: PECHE DAS INSTALACIÓNS
Metodoloxía da ensinanza
Docencia
Todas as clases expositivas e interactivas impartiranse completamente de modo telemático nos horarios programados.
A docencia expositiva desenvolverase telematicamente a través de sesións en MS Teams.
As sesións interactivas (obrigatorias só para o alumnado que opta pola modalidade de avaliación continua) desenvolveranse totalmente de xeito virtual combinando, por unha parte, sesións en modo síncrono (a través de Ms Teams), para as que se manterán os horarios programados; e, por outra parte, mecanismos asíncronos (entrega de tarefas e outras actividades) a través do Campus Virtual.
Titorías
As titorías serán exclusivamente virtuais, a través de MS Teams, o correo electrónico institucional e os foros do Campus Virtual (que serán empregados como ferramenta habitual de consulta e resolución de dúbidas).
Sistema de avaliación da aprendizaxe
I. Modalidade de avaliación continua
a. Actividades de avaliación continua (relacionadas coas clases interactivas): 50% da cualificación final, desagregado como se indica a continuación.
a.1. Presentación por cada alumno/a do tema que lle sexa asignado (realizada de modo presencial na clase ou de modo telemático a través de MS Teams): 25%.
a.2. Asistencia e entrega de tarefas programadas a través do Campus Virtual: 25%.
b. Proba complementaria sobre o contido da materia, realizada por medios telemáticos (Campus Virtual): 50%.
Na segunda oportunidade manterase o mesmo sistema de avaliación, realizando a proba complementaria na data establecida para os exames finais da segunda oportunidade.
II. Modalidade de avaliación única
Tanto na primeira como na segunda oportunidade, a avaliación única terá lugar a través dunha proba final escrita de carácter telemático (a través do Campus Virtual), que suporá o 100% da cualificación final.
Rosa Maria Verdugo Mates
Coordinador/a- Departamento
- Economía Aplicada
- Área
- Economía Aplicada
- Teléfono
- 881811589
- Correo electrónico
- rosa.verdugo [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Maria Del Pilar Murias Fernandez
- Departamento
- Economía Aplicada
- Área
- Economía Aplicada
- Teléfono
- 881811584
- Correo electrónico
- mdelpilar.murias [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Mércores | |||
---|---|---|---|
09:15-10:45 | Grupo /CLIS_05 | Galego | Aula 22 |
10:45-12:15 | Grupo /CLIS_04 | Galego | Aula 29 |
17:15-18:45 | Grupo /CLIS_07 | Galego | Aula 28 |
18:45-20:15 | Grupo /CLIS_06 | Galego | Aula 17 |
Xoves | |||
09:15-11:15 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula 28 |
12:00-14:00 | Grupo /CLE_02 | Galego | Aula 29 |
15:30-17:30 | Grupo /CLE_03 | Galego | Aula 28 |
Venres | |||
09:30-11:00 | Grupo /CLIS_02 | Galego | Aula 21 |
11:15-12:45 | Grupo /CLIS_01 | Galego | Aula 03 |
12:45-14:15 | Grupo /CLIS_03 | Galego | Aula 02 |
12.01.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_03 | Aula A |
12.01.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula A |
12.01.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_06 | Aula A |
12.01.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula A |
12.01.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_07 | Aula A |
12.01.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_04 | Aula A |
12.01.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_02 | Aula A |
12.01.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLE_03 | Aula A |
12.01.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_05 | Aula A |
12.01.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula A |
12.01.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLE_03 | Aula B |
12.01.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_05 | Aula B |
12.01.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula B |
12.01.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula B |
12.01.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_03 | Aula B |
12.01.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula B |
12.01.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_06 | Aula B |
12.01.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_07 | Aula B |
12.01.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_04 | Aula B |
12.01.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_02 | Aula B |
12.01.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_07 | Aula C |
12.01.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_04 | Aula C |
12.01.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_02 | Aula C |
12.01.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLE_03 | Aula C |
12.01.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_05 | Aula C |
12.01.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula C |
12.01.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_03 | Aula C |
12.01.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula C |
12.01.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula C |
12.01.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_06 | Aula C |
23.06.2021 10:00-13:00 | Grupo /CLIS_03 | Aula A |
23.06.2021 10:00-13:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula A |
23.06.2021 10:00-13:00 | Grupo /CLIS_06 | Aula A |
23.06.2021 10:00-13:00 | Grupo /CLIS_07 | Aula A |
23.06.2021 10:00-13:00 | Grupo /CLIS_04 | Aula A |
23.06.2021 10:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Aula A |
23.06.2021 10:00-13:00 | Grupo /CLIS_02 | Aula A |
23.06.2021 10:00-13:00 | Grupo /CLE_03 | Aula A |
23.06.2021 10:00-13:00 | Grupo /CLIS_05 | Aula A |
23.06.2021 10:00-13:00 | Grupo /CLE_02 | Aula A |