Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.2 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.45
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Economía Financeira e Contabilidade
Áreas: Economía Financeira e Contabilidade
Centro Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Tras o estudo desta disciplina o alumno debe ser capaz de coñecer e comprender:
O entorno do investimento financeiro e os seus fundamentos. A determinación de carteiras eficientes e técnicas para o cálculo da Fronteira Eficiente. A estrutura de correlación do desempeño de activos: Modelo de Índice Único e Modelos Multi Índices. A análise da utilidade no investimento financeiro. Modelos de equilibrio e Eficiencia no Mercado de Capitais, O Capital Asset Pricing Model e Arbitrage Pricing Theory. Eficiencia no mercado de capitais, Asignación de activos. Medición e avaliación da performance e Investimento financeiro internacional.
PARTE I. ANÁLISE E SELECCIÓN DE CARTEIRAS
Entorno e fundamentos do Investimento Financiero
Determinación de carteiras eficientes
Técnicas para o cálculo da Fronteira Eficiente
Estructura de correlación do rendemento dos activos
PARTE II. MODELOS DE EQUILIBRIO E EFICIENCIA NO MERCADO DE CAPITAIS
Eficiencia nos mercados de capitais
Modelos de valoración de activos financeiros: Capital Asset Pricing Model (C.A.P.M.) e Arbitrage Pricing Theory (A.P.T.)
Teoría de valoración de opcións
PARTE III. ASIGNACIÓN DE ACTIVOS E AVALIACIÓN DO PROCESO DE INVERSIÓN
Asignación de activos e valoración da performance
Inversión financeira internacional
BÁSICA:
ELTON, E. J., GRUBER, M. J., BROWN, S.J. e GOETZMANN, W.N. (2011): Modern Portfolio Theory and Investment Analysis, ed. Wiley & Sons, Inc., 8ª Edición, New York.
BODIE, Z., KANE, A. e MARCUS, A.J. (2004): Principios de Inversiones, 5ª edición, McGraw-Hill.
TEORÍA:
CUTHBERTSON, K. e NITZSCHE, D. (2008): Investments, 2ª edición, Viley, Chichester.
FABOZZI, F. J., MARKOWITZ, H. M. e KOSTOVESTSKY, L. (2004): The Theory and Practice of Investment Management Workbook, Wiley Finance, New Yersey.
GITMAN, L. J. e JOEHNK, M. D. (2009): Fundamentos de Inversiones, 10ª edición, México.
GÓMEZ-BEZARES, F., MADARIAGA, J.A. e SANTIBAÑEZ, J. (2004): Lecturas sobre Gestión de Carteras, Universidad Comercial de Deusto, Bilbao.
JONES, C. (2007): Investments, 10ª edición, Wiley, Hoboken.
SHARPE, W.F. (2007): Investors and Markets, Princeton University Press, Princeton and Oxford, New Jersey.
VILLALBA, D. (2016): Teoría y práctica de la gestión de carteras, Colección Estudios e investigación, BME Bolsas y Mercados Españoles, Madrid.
PRÁCTICA:
LÓPEZ PENABAD, M.C., REDONDO LÓPEZ, J.A. e RODRÍGUEZ SANDIÁS, A. (2009): La Práctica de las Inversiones Financieras, Andavira editora, Santiago de Compostela.
Consulta dispoñibilidade no catálogo BUSC: http://iacobus.usc.es/search~S1*gag?/rInvestimentos+Financeiros/rinvest…
Básicas e Xerais
CB1 - Que os estudantes demostraran poseer e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e acostuma a atoparse a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamen algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
CB2 - Que os estudantes saiban aplicalos seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que soen demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da sua área de estudo.
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da sua área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
CB5 - Que os estudantes teñan desarroiado aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con un alto grado de autonomía.
CG1 - Poseer e comprender os coñecementos que definen a Administración e Dirección de Empresas como disciplina científica, incluindo as suas teorías, historia, métodos, técnicas e áreas de aplicación, a un nivel que se apoia nas publicacións mais avanzadas e inclue algúns dos aspectos mais relevantes que están na vangarda do coñecemento neste campo.
CG5 - Poseer os coñecementos xerais e as habilidades de aprendizaxe necesarias para continuar estudando e para emprender estudos especializados nos diversos ámbitos da empresa e noutras áreas relacionadas, con un alto grado de autonomía.
Transversais
CT1 - Análise e síntese
CT6 - Resolución de problemas.
CT7 - Toma de decisións.
CT9 - Autonomía no aprendizaxe
Específicas
B4 - Selección de proxectos de inversión, modelos de carteira, estructura de financiación en canto a medios e políticas, coste del capital e combinación risco-rendemento.
D9 - Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicacións en todo o seu desempeño profesional.
D10 - Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos.
Asignatura optativa de 4,5 ECTS, distribuída en 18 horas de clases expositivas e 18 de clases interactivas.
• Escenario 1: As sesións de aula dedicadas ás clases expositivas teñen como obxectivo introducir e explicar os aspectos básicos de cada tema, proporcionándolle ao alumno a información adicional necesaria que permita o bo desenvolvemento do proceso de aprendizaxe.
As prácticas están dirixidas a resolver casos nos que o estudante ten que afrontar a toma de decisións sobre inversións. As prácticas adoptan varias modalidades e para a maior parte requiren o manexo da folla de cálculo, tendo lugar na aula de informática. As titorías serán principalmente presenciais.
• Escenario 2: combinación da docencia presencial e virtual de acordo coas directrices establecidas polo Decanato ou Reitoría para este escenario e as medidas sanitarias que se establecen actualmente. Para o ensino virtual, úsase a plataforma Teams e o Campus Virtual, combinando docencia sincrónica (clases prácticas, sesións interactivas) e docencia asíncrona (sesións expositivas). As titorías serán principalmente por medios telemáticos.
• Escenario 3: ensino virtual. A plataforma Teams e o Campus Virtual úsanse para o desenvolvemento de ensinanzas teóricas e prácticas, e as combinacións asíncronas combínanse para a parte teórica, con sesións sincrónicas para a realización de exercicios e problemas prácticos. As titorías serán electrónicas.
En calquera dos escenarios posibles, a aula virtual da USC será o punto de referencia para o desenvolvemento da docencia e o seguimento da materia, a través da páxina do curso que ofrece a programación periódica de clases e material. apoio correspondente.
O sistema de avaliación será continuo e constará de dous elementos. Un exame teórico-práctico que suporá o 50% da nota final, e o 50% restante, corresponderá a actividades programadas, finalización do traballo e casos propostos durante o curso. O exame requirirá un mínimo de 2 puntos (dos 5 que representa na nota final) para aprobar o curso e sumarse coa nota da avaliación continua. O sistema de avaliación será o mesmo en todas as convocatorias e estudantes repetidores.
Os estudantes exentos de asistencia por dispensa realizarán o exame na data oficial, optando polo 100% da nota.
A relación das diferentes actividades avaliables ao longo do curso, a súa ponderación e o xeito no que se controlarán indicaranse na guía docente da materia que se publicará na aula virtual ao comezo do curso.
As actividades de avaliación continua serán telemáticas e poden ter lugar, segundo o escenario, na aula de informática ou a distancia. A proba final será presencial no escenario 1, será presencial ou telemática de acordo coas directrices establecidas polo Decanato ou a Reitoría e as medidas sanitarias establecidas nese momento no escenario 2 e, no escenario 3, a proba final será substituída por un traballo final "Deseño dunha carteira de investimentos á medida" que debe ser presentada ao profesor por vía electrónica.
En caso de realización fraudulenta de exercicios ou probas, aplicarase o disposto no “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”.
Avaliación da competencia
Avaliación continua: CB1, CB2, CB3, CB4, CB5, CT1, CT6, CT7, CT9, D9, D10
Exame final: CB1, CB2, CB3, CB4, CB5, CG1 ·, CG5, CT6, CT9, B4
Total horas traballo presencial na aula 45
Total horas traballo persoal do alumno 67.5
Plan de continxencia
Escenario 2: no que se refire á proba final (nota final do 50%) será presencial ou telemática segundo as directrices establecidas polo Decanato ou a Reitoría e as medidas sanitarias establecidas nese momento neste escenario. Combinación de docencia presencial e virtual segundo as pautas empregando a plataforma Teams e o Campus virtual, combinando docencia sincrónica (clases prácticas, sesións interactivas) e docencia asíncrona (sesións expositivas). As titorías serán principalmente por medios telemáticos.
Escenario 3: A proba final substituirase por un traballo final: "Deseño dunha carteira de investimentos á medida", que deberá ser presentada ao profesor por vía telemática. Para a docencia, úsase a plataforma Teams e o Campus Virtual e combínanse sesións asíncronas para a parte teórica, con sesións sincrónicas para a realización de exercicios e problemas prácticos. As titorías serán telemáticas.
Maria Celia Lopez Penabad
Coordinador/a- Departamento
- Economía Financeira e Contabilidade
- Área
- Economía Financeira e Contabilidade
- Teléfono
- 881811626
- Correo electrónico
- celia.lopez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Martes | |||
---|---|---|---|
15:30-16:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 23 |
Xoves | |||
15:30-17:00 | Grupo /CLIL_01 | Castelán | Aula de Informática 6 |
18.05.2021 16:30-19:30 | Grupo /CLE_01 | Aula 30 |
18.05.2021 16:30-19:30 | Grupo /CLIL_01 | Aula 30 |
05.07.2021 17:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 07 |
05.07.2021 17:00-20:00 | Grupo /CLIL_01 | Aula 07 |