Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.2 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.45
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Economía Financeira e Contabilidade
Áreas: Economía Financeira e Contabilidade
Centro Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
1. Coñecemento das as tecnoloxías da información aplicadas á empresa desde o punto de vista do administrador do sistema.
2. Desenvolvemento de habilidades nos sistemas de recuperación da información (fontes web, bases de datos...)
3. Coñecer, comprender e aplicar os principios básicos de seguridade informática.
4. Resolución de problemas habituais na práctica empresarial a través dos sistemas de información.
5. Elaboración de información contable para a súa distribución dixital.
Bloque I. Sistemas de información.
Tema 1. O fluxo da información na empresa.
Tema 2. Os sistemas de información na empresa.
Tema 3. Introdución á análise e deseño de sistemas.
Tema 4. Ciclo de vida dos sistemas de información na empresa.
Bloque II. Tecnoloxías da información
Tema 5. Infraestrutura das tecnoloxías da información.
Tema 6. Internet e a información contable.
Tema 7. Sistemas de recuperación da información.
Tema 8. Distribución dixital da información contable.
Tema 9. Auditoría informática.
Tema 10. Seguridade dos sistemas informáticos: seguridade física e seguridade lóxica.
Básica:
LAUDON, K. y LAUDON, J. (2016): Sistemas de información gerencial : administración de la empresa digital. Editorial Pearson –Prentice Hall
Complementaria:
Gómez Fernández, Luis; Fernández Rivero, Pedro Pablo (DL 2015): Cómo implantar un SGSI según UNE-ISO/IEC 27001:2014 y su aplicación en el Esquema de Seguridad Nacional. Madrid: Aenor Ediciones.
STAIR, R., y REYNOLDS, G. (2013). Fundamentals of information systems. Cengage Learning.
SERRANO, F. (2010): Diseño del sistema informativo contable de una entidad. Universidad de Alcalá de Henares.
LAUDON, K. y GUERCIO, C. (2009): Ecommerce: negocios, tecnología, sociedad. Editorial Pearson –Prentice Hall (cuarta edición).
AECA. Comisión de nuevas tecnologías: Sistemas de información integrados – ERP.
AECA. Comisión de nuevas tecnologías: XBRL: un estándar para él intercambio de información económico y financiera.
http://iacobus.usc.es/searchgag/r?SEARCH=Sistema+informativo+contable
Básicas e xenerais
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
CG3 - Saber identificar, reunir e interpretar datos relevantes sobre cuestións relacionadas co ámbito empresarial, incorporando na elaboración de xuízos e propostas as consideracións pertinentes sobre a súa dimensión social, científica ou ética.
Transversais
CT1 - -Análise e síntese
CT2 - -Organización e planificación
CT3 - -Comunicación oral e escrita
CT4 - -Xestión da información.
CT5 - -Coñecementos de tecnoloxía da información relativos ao ámbito de estudo.
CT8 - -Razoamento crítico
CT9 - -Autonomía na aprendizaxe
CT10 - -Traballo en equipo
CT13 - -Sentido ético
CT14 - -Adaptación á contorna e ao cambio
CT18 - -Iniciativa e espírito emprendedor
CT19 - -Creatividade e capacidade innovadora
Específicas
B7 - Sistemas de apoio á dirección e as funcións dos mesmos: planificación, análise, deseño e implantación dos sistemas de información
D9 - Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicacións en todo a súa desempeño profesional
D11 - Comunicarse con fluidez na súa contorna e traballar en equipo.
Indicacións xerais
Dada a localización da materia no último curso da titulación e as características dos alumnos préstase especial atención á participación activa do estudante no seu proceso de aprendizaxe.
As sesións de aula dedicadas ás clases expositivas teñen como obxecto a introdución e explicación dos aspectos básicos de cada tema contido no programa proporcionándolle a información adicional necesaria que permita un adecuado desenvolvemento do proceso de aprendizaxe autónoma. Nestas sesións se fomentará a participación activa do estudante, favorecendo unha primeira discusión “en quente” dos puntos máis importantes, que terá a súa continuación nos traballos académicos que se lles soliciten ao longo do curso.
As sesións de seminario interactivo, que se desenvolverán na aula de informática, caracterízanse pola presentación de casos que deberán resolver traballando en grupos reducidos, fomentando así a cooperación, o traballo en equipo e a familiarización destas tecnoloxías por medio do seu uso. Os traballos programados ao longo do cuadrimestre pretenden contribuír a mellóraa tanto das habilidades necesarias para resolver problemas como as vinculadas coa elaboración e presentación (oral e escrita) de informes.
As titorías personalizadas están programadas para guiar a cada estudante no proceso de elaboración do traballo individual que debe presentar ao final de curso.
Estas actividades se complementan co traballo persoal que o alumno deberá dedicar a cada unha delas: procura de material bibliográfico, lectura de devandito material, elaboración de informes, traballo autónomo que será guiado polo profesor nas horas destinadas a titorías.
Utilizarase o Campus Virtual da USC no desenvolvemento do curso académico. Esta materia conta con unha guía docente – presentación na Aula Virtual.
Escenarios derivados das medidas que se podan por en marcha polo COVID-19
Escenario 1:Docencia presencial na que se desenvolverá a docencia segundo as indicacións xerais. As titorías serán prioritariamente presenciais, se ben se habilitará a opción Teams.
Escenario 2: Será unha combinación de docencia presencial e virtual de acordo coas directrices que estableza o Decanato ou a Reitoría para este escenario e as medidas sanitarias que estean establecidas neste momento. Para a docencia virtual indicaranse as plataformas ou medios que se van usar dentro dos definidos pola USC e se a docencia vai ser síncrona ou asíncrona para os diferentes tipos de docencia. As titorías serán exclusivamente por vía telemática.
Escenario 3: Docencia virtual. Indicaranse na Aula Virtual a/s plataforma/s ou medios que se vaian usar dentro dos definidos pola USC e se a docencia vai ser síncrona ou asíncrona para os diferentes tipos de docencia. As titorías serán por vía telemática.
A materia segue a avaliación continua. Tamén se poderá superar a materia na proba teórica-práctica final.
Na segunda semana de clase deberase elixir, a través da Aula Virtual, cal é o sistema de avaliación polo que se opta (continua ou proba teórico-práctica) nesta convocatoria. A selección non se poderá cambiar, con independencia do escenario derivado da evolución do COVID 19
Sistema de avaliación
Instrumento: Exame teórico-práctico a realizar na data oficial e nas condición técnicas establecida polo centro.
Peso: máximo 70%
Instrumento: Avaliación continua:
Valora o esforzo e o progreso na aprendizaxe, e incentiva unha dedicación constante á materia ao longo do cuadrimestre.
Peso entre o 30% e a 100%
Avaliación de competencias
Exame teórico práctico: CB1 CB2 CB3 CB4 CB5 CG3 CT1 CT3 CT4 CT5 CT8 CT13 B7
Avaliación continua: CB1 CB2 CB3 CB4 CB5 CG3 CT1 CT2 CT3 CT4 CT5 CT8 CT10 CT13 CT14 CT18 CT19 B7 D9 D11
AVALIACIÓN CONTINUA
ASPECTOS: Participación en clase. Realización de traballos, actividades e resolución de exercicios e probas individuais e en grupo.
CRITERIOS: Participación activa nas actividades realizadas en clase. Entrega dos documentos no que se resolvan as actividades propostas. Cumprimento dos prazos de entrega de traballos, actividades e probas establecidos. Realización da avaliación por pares. Adecuación do traballo á proposta realizada. Grao de profundidade con que se analizou e calidade da documentación. Estrutura e presentación. Claridade e capacidade expositiva. Dominio da terminoloxía propia da materia.
INSTRUMENTOS: Observación e notas do profesor recollidas no desenvolvemento das sesións expositivas e interactivas. Valoración dos traballos, actividades, exercicios e probas realizados durante o curso, tanto en sesións expositivas como interactivas. Avaliación outorgada polos compañeiros, de ser o caso. Participación nas tarefas obrigatorias, con independencia da súa natureza avaliable.
ELEMENTOS AVALIABLES:
Traballos en grupo (ata 5 puntos)
Traballos individuais (ata 5 puntos)
Participación na aula e nas actividades propostas (ata 2 puntos). Valorarase positivamente a obtención do certificado de aptitude do “Curso de formación en Competencias Informacionales. Nivel Básico” organizado pola la Biblioteca Universitaria de la USC no curso 20/21
TEÓRICA-PRÁCTICA FINAL
ASPECTO: Conceptos estudados na materia.
CRITERIO: Dominio dos conceptos teóricos estudados e da súa aplicación práctica.
INSTRUMENTO: Exame teórico-práctico a realizar na data oficial establecida polo centro.
CONVOCATORIA DE XANEIRO
Avaliación continua:
Para poder superar a materia baixo este sistema, deberase participar en todas as tarefas propostas, avaliables ou non. Deberase obter un mínimo de 2 puntos tanto no apartado de traballos en grupo como no de traballos individuais.
Avaliación por proba teórico-práctica:
A proba teórica-práctica terá un valor máximo de 7 puntos.
A nota final obtida será o resultado de sumar os elementos avaliables da avaliación continua grupais coa nota conseguida na proba teórica-práctica. Deberase obter un mínimo de 5 puntos na proba para poder superar a materia.
Os elementos avaliables da avaliación continua grupais entregados terán un peso de ata 3 puntos. O seu valor final na nota obterase aplicando unha regra de tres simple.
CONVOCATORIA DE XULLO
Proba teórica-práctica final
ASPECTO: Conceptos estudados na materia.
CRITERIO: Dominio dos conceptos teóricos e da súa aplicación práctica.
INSTRUMENTO: Exame teórico-práctico a realizar na data oficial e nas condición técnicas establecida polo centro.
PESO: Valor máximo 70%
Nota final: o alumno deberá obter 5 puntos sobre 7 para superar a materia. Non se terá en conta ningunha nota obtida na avaliación continua da materia.
TRABALLO PRESENCIAL NO AULA
Docencia en grupo grande 15h
Docencia en grupo reducido 15h
Titorías en grupo: 10h
Outras sesións con profesor: avaliación 5h
Total horas traballo presencial no aula: 45h
TRABALLO PERSOAL DO ALUMNO
Estudo autónomo individual ou en grupo 41.5h
Escritura de exercicios, conclusións ou outros traballos 18h
Lecturas recomendadas, actividades en biblioteca ou similar 4h
Preparación de presentacións orais, debates ou similar 4h
Total horas traballo persoal do alumno 67.5h
Superar as materias de contabilidade obrigatorias en cursos anteriores.
Coñecementos básicos de aplicacións ofimáticas básicas.
Coñecementos básicos das ferramentas de Internet relacionadas coa comunicación.
Hase de ter presente que no sistema de avaliación continuada a data de entrega do primeiro traballo, que non se pode modificar, pode estar dentro do prazo de matrícula polo que se fai imprescindible o matricularse na materia canto antes para poder acceder ao Campus Virtual.
A única excepción que se terá en conta é a dos alumnos de programas de intercambio ou aqueles pendentes de convalidaciones, xa que son situacións alleas ao control do estudante.
ALUMNADO REPETIDOR
O alumnado repetidor é, a efectos de avaliación, alumnado de primeira matrícula, polo que os traballos entregados en anos anteriores non se terán en conta
DISPENSA DA ASISTENCIA A CLASE
As persoas que, segundo a Instrución n.º 1/2017, Secretaría Xeral sobre a exención de frecuencia ás clases en certas circunstancias, teñan dereito a esta exención seguirán o sistema de avaliación exame teórico e práctico, podendo entregar os traballos individuais como parte avaliable, segundo a regra xeral para a convocatoria de xaneiro.
Plan de Continxencia
Metodoloxía de aprendizaxe
Escenarios derivados das medidas que se podan por en marcha polo COVID-19
Escenario 2: Será unha combinación de docencia presencial e virtual de acordo coas directrices que estableza o Decanato ou a Reitoría para este escenario e as medidas sanitarias que estean establecidas neste momento. Para a docencia virtual na Aula Virtual da materia indicaranse as plataformas ou medios que se van usar dentro dos definidos pola USC e se a docencia vai ser síncrona ou asíncrona para os diferentes tipos de docencia. As titorías serán exclusivamente por vía telemática.
Escenario 3: Docencia virtual. Indicaranse na Aula Virtual da materia a/s plataforma/s ou medios que se vaian usar dentro dos definidos pola USC e se a docencia vai ser síncrona ou asíncrona para os diferentes tipos de docencia. As titorías serán por vía telemática.
Avaliación.
O sistema de avaliación e as tarefas a realizar non se ven afectadas polos posibles cambios de escenarios, mais aló da adaptación das presentación de traballos as dispoñibilidades tecnolóxicas da USC
Jose Raul Canay Pazos
Coordinador/a- Departamento
- Economía Financeira e Contabilidade
- Área
- Economía Financeira e Contabilidade
- Teléfono
- 881811650
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Mércores | |||
---|---|---|---|
09:15-10:15 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 20 |
15:30-16:30 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula 26 |
Xoves | |||
11:15-12:45 | Grupo /CLIS_02 | Castelán | Aula de Informática 7 |
12:45-14:15 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | Aula de Informática 7 |
15:30-17:00 | Grupo /CLIS_04 | Castelán | Aula de Informática 3 |
17:00-18:30 | Grupo /CLIS_03 | Castelán | Aula de Informática 3 |
22.01.2021 13:00-16:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula C |
22.01.2021 13:00-16:00 | Grupo /CLIS_04 | Aula C |
22.01.2021 13:00-16:00 | Grupo /CLIS_03 | Aula C |
22.01.2021 13:00-16:00 | Grupo /CLE_02 | Aula C |
22.01.2021 13:00-16:00 | Grupo /CLIS_02 | Aula C |
22.01.2021 13:00-16:00 | Grupo /CLE_01 | Aula C |
30.06.2021 17:30-20:30 | Grupo /CLIS_02 | Aula 26 |
30.06.2021 17:30-20:30 | Grupo /CLE_01 | Aula 26 |
30.06.2021 17:30-20:30 | Grupo /CLIS_01 | Aula 26 |
30.06.2021 17:30-20:30 | Grupo /CLIS_04 | Aula 26 |
30.06.2021 17:30-20:30 | Grupo /CLIS_03 | Aula 26 |
30.06.2021 17:30-20:30 | Grupo /CLE_02 | Aula 26 |