Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.2 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.45
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Economía Financeira e Contabilidade
Áreas: Economía Financeira e Contabilidade
Centro Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
A Asignatura de Xestión Financeira Internacional centra o seu obxecto de estudo nas finanzas das empresas internacionalizadas. Na primeira parte do programa abordamos cuestións xerais que afectan á xestión de empresas nun contexto internacional como son o tipo de cambio, a balanza de pagos e o funcionamento do mercado de divisas. Posteriormente analízanse os contratos a prazo de divisas e a rentabilidade e custo en operacións expostas a risco cambiario. Así mesmo, o estudo das teorías cambiarias permite entender a formación de prezos nos mercados forward ou a predicción do tipo de cambio. Neste último caso abórdanse diferentes métodos de predicción baseados en análise técnica e fundamental. Finalmente, abórdanse os mercados de produtos derivados en divisas e a cobertura do risco cambiario mediante diferentes instrumentos financeiros.
PRIMEIRA PARTE: SISTEMA MONETARIO INTERNACIONAL
TEMA I: O MUNDO DAS FINANZAS INTERNACIONAIS
TEMA II: O MERCADO DE DIVISAS
TEMA III: TIPOS DE CAMBIO, RENTABILIDAD E RISCO DAS OPERACIÓNS EN DIVISAS
TEMA IV: TEORÍAS SOBRE OS TIPOS DE CAMBIO
TEMA V: DERIVADOS EN DIVISA
TEMA VI: EXPOSICIÓN E COBERTURA CAMBIARIOS
TEXTOS BÁSICOS:
Shapiro (2009) Multinational Financial Management, John Wiley.
Martínez, A. (2000): Mercados Financieros Internacionales, Ed, Civitas (2000).
Martín Marín, J.L. (2014): Finanzas Internacionales, Ed Thompson
Levi, M (1997): Finanzas Internacionales, Ed. Mc Graw Hill.
Mateos Aparicio y AFI (2001): Finanzas Internacionales, Ed. AFI.
Pedrosa, M. (2002): Los Mercados Financieros Internacionales y su globalización, Ed. Thompson
Eiteman et al. (2012): Las finanzas de las empresas multinacionales, Ed. Pearson
Eun y Resnik (2010): Gestión financiera internacional, Mc Graw Hill
Madura, J (2015): International financial management, Cengage Learning.
Knop, R. (2006): Manual de instrumentos derivados, Escuela de Finanzas Aplicadas
Poden localizarse en: http://iacobus.usc.es/search~S1*gag?/potero+gonz{226}alez/potero+gonzalez/1%2C3%2C12%2CB/frameset&FF=potero+gonzalez+luis+alberto&2%2C%2C5
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as
competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
COMPETENCIAS TRANSVERSAIS
CT1. Análise e síntese
CT2. Organización e planificación
CT4. Xestión da información
CT5. Coñecementos de tecnoloxía da información relativos ao ámbito de estudo
CT6. Resolución de problemas
CT7. Toma de decisións
CT9. Autonomía na aprendizaxe
CT10. Traballo en equipo
COMPETENCIAS ESPECÍFICAS
A3 - A realidade económica nacional e internacional, sectores produtivos, sector público, institucións económicas e a súa evolución
D7 - Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de como funciona a economía
D9 - Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicacións en todo a súa desempeño profesional.
D10 - Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos.
18 horas de clases expositivas e 18 de clases interactivas (resolución de exercicios prácticos e análise de casos na Aula de Informática). En todas elas combinarase a exposición de contidos teóricos coa súa aplicación práctica e a análise de situacións reais do mercado. Préstase especial atención ao manexo de programas informáticos específicos (follas de cálculo, simuladores, etc.).
Os/as estudantes recibirán o apoio do campus virtual da USC a través da aula virtual da materia, na que se ofrecerá a programación periódica das clases e o material de apoio correspondente, tanto para as sesión expositivas como para as interactivas.
Tendo en conta as “DIRECTRICES PARA O DESENVOLVEMENTO DUNHA DOCENCIA PRESENCIAL SEGURA NO CURSO 2020-2021” da USC, esta metodoloxía de ensino respectarase nos tres escenarios alternativos previstos (Escenario 1: normalidade adaptada, Escenario 2: distanciamento e Escenario 3: peche das instalacións), axustándose tan só en canto ao carácter presencial ou non da docencia. No escenario 1, tanto a docencia expositiva como a interactiva será presencial, contemplándose a posibilidade de que, de forma excepcional e xustificada, a docencia virtual combínese coa presencial ata un máximo do 10% das horas da materia. No escenario 2, a docencia expositiva impartirase de forma virtual en modo síncrono e a docencia interactiva de forma presencial, contemplándose a posibilidade de que se impartan de forma non presencial e síncrona como máximo ata un 50% das horas prácticas da materia. No escenario 3 tanto a docencia expositiva como a interactiva impartiranse de forma virtual en modo síncrono. A impartición de docencia en modo síncrono farase a través de MS Teams. En función das circunstancias, prevese tamén a posibilidade de desenvolver contidos en modo asíncrono mediante sesións gravadas en vídeo e postas ao dispor dos alumnos respectando os horarios oficiais.
O apoio titorial realizarase de forma preferentemente presencial no escenario 1, preferentemente virtual no escenario 2, e exclusivamente virtual no escenario 3, empregando o correo electrónico, a mensaxería do campus virtual e MS Teams como canles de comunicación telemática.
Na primeira oportunidade, prevense dous sistemas alternativos de avaliación, tanto para alumnos que cursan por primeira vez a materia como para alumnos repetidores:
- Un sistema de avaliación continua, no que no transcurso do semestre os alumnos irán desenvolvendo diversas actividades de avaliación que lles permitirán superar a materia sen necesidade de realizar un exame final. Neste sistema inclúense tres tipos de actividades de avaliación:
o Probas teórico-prácticas en formato test: realizaranse dúas probas ao longo do curso, no horario habitual de clase, cubrindo todos os contidos da materia. Supoñerán o 40% da nota final.
o Proba en folla de cálculo: en horario de clase realizarase unha proba para avaliar a destreza no manexo da folla de cálculo para a análise de decisións de xestión financeira internacional. Suporá o 30% da nota final.
o Traballos relacionados co contido dos distintos temas que compoñen o programa ou outros de relevancia no ámbito da materia, para os que se fixará un prazo de entrega. Achegarán o 30% da nota final.
- Un sistema de avaliación única, consistente na realización dun exame final teórico-práctico na data oficial establecida, que supoñerá o 100% da nota final, reservado para aqueles alumnos que, por causas recollidas na Instrución nº1/2017, da Secretaría Xeral da USC, sobre dispensa de asistencia a clase en determinadas circunstancias (enfermidade, traballo, acoso…) soliciten e obteñan dispensa de asistencia a clase, así como para aqueles que non aproben baixo o sistema de avaliación continua.
En 2ª oportunidade só contémplase a avaliación a través da realización dun exame final. En calquera das modalidades será necesario obter unha nota igual ou maior que 5 para superar a materia.
No escenario 1 todas as actividades de avaliación realizaranse de forma presencial, salvo aquelas para as que se fixe prazo de entrega. No escenario 2 combinaranse actividades de avaliación presenciais e telemáticas, e a proba final teórico-practica será presencial ou telemática de acordo coas directrices que estableza o Decanato ou a Reitoría e as medidas sanitarias establecidas nese momento. No escenario 3 todas as actividades de avaliación terán carácter telemático. Todas as actividades de avaliación, en calquera escenario, realizaranse en modo síncrono, salvo aquelas para as que se fixe prazo de entrega.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Avaliación de competencias:
- Avaliación continua: CB2 CB3 CB4 CB5 CT1 CT4 CT2 CT5 CT6 CT7 CT9 CT10 D9 D10 CB2 CB3 CB4 CB5
- Exame final: CB1 CB2 CB5 CT6 CT9 A3 D7
Total horas traballo presencial na aula 45
Total horas traballo persoal do alumno 67.5
Os temas que integran o programa están íntimamente interrelacionados, por iso é polo que se recomenda a revisión periódica dos conceptos e aplicacións prácticas. Así mesmo, aconséllase a revisión das prácticas realizadas no aula de informática.
Esta asignatura caracterízase por estar íntimamente ligada á actualidade financeira, e en concreto aos mercados financeiros internacionais, por iso é polo que a comprensión mellore considerablemente si o alumno fai un seguimiento periódico da prensa financeira e visita as páxinas especializadas que aparecen detalladas en cada un dos temas.
Plan de continxencia
Todas as actividades docentes, de avaliación e de titorización realizaranse de forma presencial ou remota (a través de Teams e con apoio da aula virtual), en función do escenario decretado pola USC, que tamén pode afectar á concreción de distribución horaria. En todos os escenarios respectarase a planificación de traballo inicialmente prevista (tanto en canto a contidos como en canto a actividades de avaliación). Cando a docencia haxa de ser remota realizarase de forma síncrona, gravando as sesións para facilitar a súa accesibilidade por parte do alumnado. En función das circunstancias, prevese tamén a posibilidade de desenvolver contidos en modo asíncrono mediante sesións gravadas en vídeo e postas ao dispor dos alumnos respectando os horarios oficiais. As titorías telemáticas poderán canalizarse a través do correo electrónico ou, previa solicitude, mediante titorías on-line ( Teams) individuais ou en grupo. Nos apartados de metodoloxía do ensino e sistema de avaliación detállanse as adaptacións previstas nos escenarios alternativos.
Luis Alberto Otero González
Coordinador/a- Departamento
- Economía Financeira e Contabilidade
- Área
- Economía Financeira e Contabilidade
- Teléfono
- 881811656
- Correo electrónico
- luis.otero [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Luns | |||
---|---|---|---|
18:45-19:45 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 21 |
Mércores | |||
15:30-17:00 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | Aula 04 |
17:15-18:45 | Grupo /CLIS_02 | Castelán | Aula 03 |
21.05.2021 16:00-19:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula C |
21.05.2021 16:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Aula C |
21.05.2021 16:00-19:00 | Grupo /CLIS_02 | Aula C |
07.07.2021 18:00-21:00 | Grupo /CLIS_02 | Aula 07 |
07.07.2021 18:00-21:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula 07 |
07.07.2021 18:00-21:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 07 |