Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Economía Aplicada
Áreas: Economía Aplicada
Centro Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
A materia ten como obxectivo que os alumnos adquiran un coñecemento, o máis amplo posible, sobre o ordenamento financiero e a estrutura dos ingresos públicos en España. Unha vez repasados os antecedentes históricos e os principios xerais dos ingresos públicos, avanzarase no coñecemento dos aspectos fundamentais dos principais tributos que gravan a realización de actividades económicas, con especial referencia nesta introducción á fiscalidade empresaria e á súa imposición directa.
En especial, os seguinters obxectivos:
- Estudo e coñecemento dos ingresos públicos. Especial referencia aos ingresos tributarios e os procedementos de aplicación destes.
- Estudo das obrigas tributarias asociadas á realización de actividades económicas, centrándonos na imposición directa
- Coñecemento dos tributos aplicados polas diferentes administracións españolas en relación coas actividades económicas
- Coñecer a forma de aplicar a lexislación fiscal na práctica tributaria.
- Ingresos públicos
- Antecedentes históricos e sistema impositivo vixente
- Principios e principais conceptos tributarios
- Imposición directa empresarial
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA
O Código Tributario, que recolle a lexislación tributaria española, instrumento básico de uso para o alumno, de imprescindible manexo, interpretación e comprensión para a superación da materia.
Ademáis, o alumno ten a posibilidade de obter os textos íntegros das diferentes leis tributarias a través da web da Axencia Estatal Administración Tributaria: www.aeat.es ou do BOE: www.boe.es
ALBI, E., PAREDES, R. y RODRÍGUEZ, J. (última edición): Sistema Fiscal Español, I, Ed. Ariel. Barcelona.
ALBI, E., PAREDES, R. y RODRÍGUEZ, J. (última edición): Sistema Fiscal Español, II, Ed. Ariel, Barcelona.
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA
CUADRADO, J. y OTROS (2010): Política económica: elaboración, objetivos e instrumentos. última edición. McGraw- Hill. Madrid.
MANKIW, G. (2014): Principios de Economía.Ed. McGraw-Hill, NY.
Durante o curso facilitarase bibliografía complementaria.
BÁSICAS
CB1 - Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e se adoita atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
CB5 - Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
XERAIS
CG3 - Saber identificar, reunir e interpretar datos relevantes sobre cuestións relacionadas co ámbito empresarial, incorporando na elaboración de xuízos e propostas as consideracións pertinentes sobre a súa dimensión social, científica ou ética.
CG4 - Saber comunicar información, ideas, problemas e propostas de solución a cuestións de índole empresarial tanto a un público especializado como non especializado, facendo uso tanto da linguaxe verbal e escrita como dos medios e técnicas de representación de relacións e presentación de datos que se empregan na disciplina.
TRANSVERSAIS
CT1 Análise e síntese.
CT4 Xestión da información.
CT 6Resolución de problemas.
CT9 Autonomía na aprendizaxe.
CT13 Sentido ético.
ESPECÍFICAS
A3 A realidade económica nacional e internacional, sectores produtivos, sector público, institucións económicas e a súa evolución.
B7 Sistemas de apoio á dirección e as funcións dos mesmos: planificación, análise, deseño e implantación dos sistemas de información.
D4 Emitir informes de asesoramento sobre situacións concretas de empresas e mercados.
D8 Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais.
Esta adaptarase aos posibles escenarios segundo as directrices aprobadas polo Consello de Goberno da USC o 30 de abril de 2021:
- Escenario 1: Docencia presencial
Para levar a cabo o desenvolvemento do programa da materia combinamos a clase expositiva, cuxo obxectivo é a exposición completa, sistemática e ordenada do contido dos temas e epígrafes descritos anteriormente; xunto con clases interactivas, que requiren a participación e o traballo do alumno. Despois das exposicións teóricas, proporanse diferentes exercicios que se desenvolverán e complementarán coas clases prácticas. Isto require que o alumno sexa usuario de RAI e, polo tanto, teña acceso á aula virtual.
- Escenario 2: Docencia presencial e virtual segundo as directrices establecidas pola Reitoría e o Decanato
Para levar a cabo o desenvolvemento do programa da materia neste caso a clase expositiva desenvolverase mediante ms Teams coa correspondente gravación, que pode ser síncrona ou asíncrona. Terá como obxectivo a exposición completa, sistemática e ordenada do contido dos temas e epígrafes anteriormente descritos; xunto coas clases interactivas, que serán presenciais nas que se requerirá a participación e o traballo do alumno. As titorías serán electrónicas.
- Escenario 3: Totalmente virtual segundo as pautas establecidas pola Reitoría e o Decanato
Para levar a cabo o desenvolvemento do programa da materia neste escenario, as clases expositivas desenvolveranse e rexistraranse a través de ms Teams, que pode ser síncrona ou asíncrona, que teñen como obxectivo a exposición completa, sistemática e ordenada do contido dos temas e epígrafes. anteriormente descrito; xunto coas clases interactivas, que serán substituídas por casos prácticos que serán publicados na aula virtual coas súas solucións semanalmente.
As titorías serán electrónicas.
Esta adaptarase aos posibles escenarios segundo as directrices aprobadas polo Consello de Goberno da USC o 30 de abril de 2021:
- Escenario 1: docencia presencial
A avaliación do alumno consistirá nunha parte de avaliación continua consistente en 1 proba a realizar no semestre que suporán o 10% da nota final. Como se fará e o seu seguimento publicarase na aula virtual ao comezo do curso.
O 90% restante constará dunha proba presencial final que terá 2 partes diferentes, unha relativa ao Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas e a outra ao Imposto sobre Sociedades. Neste exame debe superarse cada unha das partes e unha parte pode compensarse coa outra cunha nota igual a 4.
- Escenario 2: docencia presencial e virtual segundo as directrices establecidas pola reitoría e o decanato
A avaliación do alumno consistirá nunha parte de avaliación continua consistente en 1 probas a realizar no semestre que suporán o 10% da nota final. Como se fará e o seu seguimento publicarase na aula virtual ao comezo do curso.
O 90% restante constará dunha proba presencial ou telemática final, segundo as directrices establecidas polo Rectorado e estamentos sanitarios nese momento. Esta constará de 2 partes diferentes, unha relativa ao Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas e a outra ao Imposto sobre Sociedades. Neste exame debe superarse cada unha das partes e unha parte pode compensarse coa outra cunha nota igual a 4.
- Escenario 3: Totalmente virtual segundo as pautas establecidas pola Reitoría e o Decanato
A avaliación do alumno consistirá nunha parte de avaliación continua consistente en 1 proba a realizar no semestre que suporán o 10% da nota final. Como se farán e o seu seguimento publicarase na aula virtual ao comezo do curso. Proporanse na aula virtual que teñan un carácter asíncrono.
O 90% restante consistirá nunha proba telemática final, esta constará de 2 partes diferentes, unha relacionada co Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas e a outra co Imposto sobre Sociedades. Neste exame telemático debe superarse cada unha das partes e unha parte pode compensarse coa outra cunha nota igual a 4.
A avaliación descrita anteriormente será idéntica tanto nas convocatorias ordinarias como nas extraordinarias.
En calquera dos tres escenarios anteriores, os estudantes que xa foron examinados en cursos anteriores da materia, poderán expresar a súa opción de ir só ao exame final, do mesmo xeito que os estudantes de intercambio ou os que non asisten á clase, nas condicións establecidas no apartado anterior. Neste caso, a nota do exame representará o 100% da cualificación final.
Todas as competencias avalíanse utilizando os instrumentos de avaliación descritos.
Cómpre lembrar que nos casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas aplicarase o disposto no Regulamento para a avaliación do rendemento académico dos estudantes e a revisión das cualificacións.
TRABALLO PRESENCIAL NA AULA____________________Horas
Docencia grupo grande___________________________________30
Docencia en grupo reducido ______________________________ 15
Titorias, outras sesións co profesor e avaliacións ______________ 15
Total horas traballo presencial no aula_______________________ 60
TRABALLO PERSOAL DO ALUMNO ____________________Horas
Estudo autónomo individual ou en grupo_____________________55
Escritura de exercicios, conclusións ou outros traballos__________25
Traballos en ordenador __________________________________ 5
Lecturas recomendadas, actividades en biblioteca ou similar______ 5
Total horas traballo persoal do alumno _ ___________ ___________________90
Plan de continxencia:
No caso do escenario 2 ou 3, a metodoloxía docente e o sistema de avaliación dos estudantes adaptaranse ás disposicións dos seus respectivos apartados, onde se desglosa a adaptación da guía docente.
PLAN DE CONTINXENCIA
En aplicación do previsto nos documentos aprobados pola USC sobre a organización da docencia no curso 2021-2022 (Plan de continxencia para o desenvolvemento da docencia no curso 2021-22, aprobado polo Consello de Goberno o 30 de abril de 2021), no Escenario 2 e no Escenario 3 levaranse a cabo as adaptacións que se indican a continuación.
METODOLOXÍA
- Escenario 2: Docencia presencial e virtual segundo as directrices establecidas pola Reitoría e o Decanato
Para levar a cabo o desenvolvemento do programa da materia neste caso a clase expositiva desenvolverase mediante ms Teams coa correspondente gravación, que pode ser síncrona ou asíncrona. Terá como obxectivo a exposición completa, sistemática e ordenada do contido dos temas e epígrafes anteriormente descritos; xunto coas clases interactivas, que serán presenciais nas que se requerirá a participación e o traballo do alumno. As titorías serán electrónicas.
- Escenario 3: Totalmente virtual segundo as pautas establecidas pola Reitoría e o Decanato
Para levar a cabo o desenvolvemento do programa da materia neste escenario, as clases expositivas desenvolveranse e rexistraranse a través de ms Teams, que pode ser síncrona ou asíncrona, que teñen como obxectivo a exposición completa, sistemática e ordenada do contido dos temas e epígrafes. anteriormente descrito; xunto coas clases interactivas, que serán substituídas por casos prácticos que serán publicados na aula virtual coas súas solucións semanalmente.
As titorías serán electrónicas.
SISTEMA DE AVALIACIÓN
- Escenario 2: docencia presencial e virtual segundo as directrices establecidas pola reitoría e o decanato
A avaliación do alumno consistirá nunha parte de avaliación continua consistente en 1 probas a realizar no semestre que suporán o 10% da nota final. Como se fará e o seu seguimento publicarase na aula virtual ao comezo do curso.
O 90% restante constará dunha proba presencial ou telemática final, segundo as directrices establecidas polo Rectorado e estamentos sanitarios nese momento. Esta constará de 2 partes diferentes, unha relativa ao Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas e a outra ao Imposto sobre Sociedades. Neste exame debe superarse cada unha das partes e unha parte pode compensarse coa outra cunha nota igual a 4.
- Escenario 3: Totalmente virtual segundo as pautas establecidas pola Reitoría e o Decanato
A avaliación do alumno consistirá nunha parte de avaliación continua consistente en 1 proba a realizar no semestre que suporán o 10% da nota final. Como se farán e o seu seguimento publicarase na aula virtual ao comezo do curso. Proporanse na aula virtual que teñan un carácter asíncrono.
O 90% restante consistirá nunha proba telemática final, esta constará de 2 partes diferentes, unha relacionada co Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas e a outra co Imposto sobre Sociedades. Neste exame telemático debe superarse cada unha das partes e unha parte pode compensarse coa outra cunha nota igual a 4.
A avaliación descrita anteriormente será idéntica tanto nas convocatorias ordinarias como nas extraordinarias.
En calquera dos tres escenarios anteriores, os estudantes que xa foron examinados en cursos anteriores da materia, poderán expresar a súa opción de ir só ao exame final, do mesmo xeito que os estudantes de intercambio ou os que non asisten á clase, nas condicións establecidas no apartado anterior. Neste caso, a nota do exame representará o 100% da cualificación final.
Todas as competencias avalíanse utilizando os instrumentos de avaliación descritos.
Cómpre lembrar que nos casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas aplicarase o disposto no Regulamento para a avaliación do rendemento académico dos estudantes e a revisión das cualificacións.
Miguel Angel Vazquez Tain
Coordinador/a- Departamento
- Economía Aplicada
- Área
- Economía Aplicada
- Teléfono
- 881811530
- Correo electrónico
- miguel.vazquez.tain [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Maria Cadaval Sampedro
- Departamento
- Economía Aplicada
- Área
- Economía Aplicada
- Teléfono
- 881811664
- Correo electrónico
- maria.cadaval [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
José Raúl Pérez Boán
- Departamento
- Economía Aplicada
- Área
- Economía Aplicada
- Correo electrónico
- joseraul.perez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOU
Lydia Maria Campos Pereiro
- Departamento
- Economía Aplicada
- Área
- Economía Aplicada
- Correo electrónico
- lydiamaria.campos [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOU
Luns | |||
---|---|---|---|
09:30-11:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula C |
12:00-14:00 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula 28 |
18:15-20:15 | Grupo /CLE_03 | Castelán | Aula A |
Mércores | |||
09:30-11:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 28 |
12:00-14:00 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula 24 |
18:45-20:15 | Grupo /CLE_03 | Castelán | Aula 08 |
Xoves | |||
10:45-12:15 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula A |
12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 30 |
16.05.2022 09:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula A |
16.05.2022 09:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula A |
16.05.2022 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula A |
16.05.2022 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_02 | Aula A |
16.05.2022 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_03 | Aula A |
16.05.2022 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_04 | Aula A |
16.05.2022 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_05 | Aula A |
16.05.2022 09:00-12:00 | Grupo /CLE_03 | Aula A |
16.05.2022 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_06 | Aula A |
16.05.2022 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_07 | Aula A |
16.05.2022 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_05 | Aula B |
16.05.2022 09:00-12:00 | Grupo /CLE_03 | Aula B |
16.05.2022 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_06 | Aula B |
16.05.2022 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_07 | Aula B |
16.05.2022 09:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula B |
16.05.2022 09:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula B |
16.05.2022 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula B |
16.05.2022 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_02 | Aula B |
16.05.2022 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_03 | Aula B |
16.05.2022 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_04 | Aula B |
05.07.2022 09:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula A |
05.07.2022 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula A |
05.07.2022 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_02 | Aula A |
05.07.2022 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_03 | Aula A |
05.07.2022 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_04 | Aula A |
05.07.2022 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_05 | Aula A |
05.07.2022 09:00-12:00 | Grupo /CLE_03 | Aula A |
05.07.2022 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_06 | Aula A |
05.07.2022 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_07 | Aula A |
05.07.2022 09:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula A |