Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Ciencia Política e Socioloxía
Áreas: Ciencia Política e da Administración
Centro Facultade de Ciencias Políticas e Sociais
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Xenericamente, os estudantes que cursen esta materia deberán saber como expor unha investigación científica e como avaliar as investigacións científicas alleas. Para iso, é preciso saber como recoñecer un problema cientificamente relevante e como convertelo nunha pregunta de investigación susceptible de resposta científica. A iso contribúe, entre outros medios, dotarse do coñecemento, sequera elemental, dos enfoques teóricos relativamente consolidados na ciencia política. Para a resposta á pregunta de investigación, é preciso saber como extraer hipótese das teorías ou dos «feitos», como construír a evidencia necesaria para someter a proba tales hipóteses, como analizar a evidencia, como interpretala e como transmitir as conclusións obtidas á comunidade epistémica pertinente.
O tránsito por esa secuencia de actividades lógrase mediante o dominio rigoroso dunha serie de conceptos en parte novos para os estudantes. É primordial, entre eles, o concepto de ciencia, cuxo dominio permitirá trazar unha liña de demarcación clara entre o estudo científico da política e outras aproximacións a este ámbito da acción humana, como a historia, a filosofía, a reportaxe xornalística, o faladoiro tabernario radiado ou televisado, ou o sermón dos puritanos politicamente correctos.
Considérase obxectivo esencial a habilidade de achegar evidencia en apoio das propias afirmacións, así como a de avaliar a evidencia allea. Igualmente esencial é saber que inferencias é posible realizar correctamente a partir da evidencia achegada.
Tendo en conta que a produción e a avaliación do coñecemento científico é unha empresa colectiva dos integrantes da denominada comunidade científica, así como que esas actividades requiren dun proceso argumentativo, son habilidades que adquirir as de construír argumentos válidos e correctos, contraargumentar e descubrir os erros tanto dos argumentos propios como dos contraargumentos.
Debido a que boa parte das habilidades mencionadas exhíbense mediante produtos escritos e transmitidos en varias clases de soportes, é unha habilidade esencial a exposición escrita dos propios traballos, axustándose á estrutura pertinente, como o é a de criticar os traballos escritos alleos. En consecuencia, preténdese que os estudantes coñezan as estruturas dos produtos científicos (un proxecto de investigación ou un artigo, por exemplo) e saiban elaborar documentos dotados desas estruturas.
A difusión de multitude de aplicacións informáticas para facilitar a actividade científica en varias das súas fases converte nunha habilidade imprescindible o manexo dalgunhas delas, sequera a un nivel elemental.
Convén salientar que a actividade científica esixe a posesión dunha serie de valores e actitudes que os estudantes deberán adquirir ou potenciar, talles como: a curiosidade intelectual, a autocrítica, a aceptación da incerteza e da imperfección dos coñecementos, a cortesía académica, a disposición a achegar argumentos e probas (en lugar do desexo de «ter razón») ou a capacidade de aceptar as críticas ao propio traballo sen confundilas con ofensas persoais.
- O coñecemento científico e as ciencias sociais
- A teoría nas ciencias sociais
- Os conceptos e o seu operacionalización
- As estratexias de investigación. Niveis e unidades de análises e observación
- Os datos: tipos, recollida, codificación e presentación
- A contrastación de hipótese
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA
Anduiza, E., Crespo, I., & Méndez, M. (1999). Metodología de la ciencia política. Madrid: Centro de Investigaciones Sociológicas.
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA
Cea D’Ancona, M. A. (2001). Metodología cuantitativa: estrategias y técnicas de investigación social. Madrid: Síntesis.
Corbetta, P. (2007). Metodología y técnicas de investigación social. Madrid: McGraw-Hill.
Gerring, J. (2014). Metodología de las ciencias sociales. Madrid: Alianza Editorial.
Hernández Sampieri, R. et al. (2017). Fundamentos de investigación. Madrid: McGraw-Hill.
Marradi, A. et al. (2012): Metodología de las ciencias sociales. Buenos Aires: Cengage Learning.
Ruiz Rodríguez, L. M. y Otero Felipe, P. (2013). Indicadores de partidos y sistemas de partidos. Madrid: CIS.
Santana Leitner, A. (2013). Fundamentos para la investigación social. Madrid: Alianza Editorial.
Sautu, R. et al. (2005). Manual de metodología. Buenos Aires: Clacso. En https://www.academia.edu/30219477/Manual_de_metodolog%C3%ADa_-_Ruth_Sau…
van Evera, S. (2002). Guía para estudiantes de ciencia política: métodos y recursos. Barcelona: Gedisa.
LECTURAS RECOMENDADAS
Babbie, E. (2000). Fundamentos de la investigación social. México: International Thomson.
Boudon, R., Lazarsfeld, P., & Chacel, F. (1985). Metodología de las ciencias sociales. Barcelona: Laia.
Box-Steffensmeier, J. M. et al. (comps.) (2008). Oxford Handbook of Political Methodology. Nueva York: Oxford University Press.
Curd, M. y Psillos, S. (comps.) (2014). The Routledge Companion to Philosophy of Science. Nueva York: Routledge.
Campbell, D., & Stanley, J. (1973). Diseños experimentales y cuasiexperimentales en la investigación social. Buenos Aires: Amorrortu.
Dalla Chiara, M. L. (2001). Confines: introducción a la filosofía de la ciencia. Barcelona: Crítica.
Díez, J. C. y Moulines, U. (2008). Fundamentos de filosofía de la ciencia. Barcelona: Ariel
Estany, A. (2006). Introducción a la filosofía de la ciencia. Bellaterra: Universidad Autónoma de Barcelona.
García Ferrando, M. (2015). El análisis de la realidad social. Madrid: Alianza Editorial.
Gómez Rodríguez, A. (2003). Filosofía y metodología de las ciencias sociales. Madrid: Alianza Editorial.
Kerlinger, F. (2002). Investigación del comportamiento. México: McGraw-Hill.
King, G., Keohane, R. O., & Verba, S. (2000). El diseño de la investigación social: la inferencia científica en los estudios cualitativos. Madrid: Alianza Editorial.
Kincaid, H. (comp.) (2012). The Oxford Handbook of Philosphy of Social Science. Nueva York: Oxford University Press.
Lago, I. (2008). La lógica de la explicación en las ciencias sociales: una introducción metodológica. Madrid: Alianza Editorial.
Marcos, A. (dir.) (2020). Filosofía de la ciencia. Temas de Investigación y Ciencia, Nº 100.
Marsh, D., & Stoker, G. (Eds.). (1997). Teoría y métodos de la ciencia política. Madrid: Alianza Editorial.
Meltzoff, J. (2000). Crítica a la investigación: psicología y campos afines. Madrid: Alianza Editorial.
Mosterín. J. (2016). Conceptos y teorías en la ciencia. Madrid: Alianza editorial.
Nagel, E., & Cohen, M. R. (1983). Introducción a la lógica y al método científico. Buenos Aires: Amorrortu.
Ragin, C. (2007). La construcción de la investigación social. Introducción a los métodos y su diversidad. Bogotá: Siglo del Hombre Editores, Universidad de los Andes-Facultad de Derecho.
1. Expor unha investigación científica.
2. Avaliar as investigacións científicas alleas.
3. Recoñecer un problema cientificamente relevante e convertelo nunha pregunta de investigación susceptible de resposta científica.
4. Extraer hipóteses das teorías ou dos «feitos».
5. Construír a evidencia necesaria para someter a proba as hipóteses, analizala, interpretala e transmitir as conclusións obtidas á comunidade epistémica pertinente.
6. Avaliar a evidencia de investigacións alleas.
7. Saber que inferencias é posible realizar correctamente a partir da evidencia achegada.
8. Construír argumentos válidos e correctos, contraargumentar e descubrir os erros tanto dos argumentos propios como dos contraargumentos.
9. Expor por escrito e oralmente os propios traballos, axustándose á estrutura pertinente.
10. Criticar exposicións escritas ou orais de traballos alleos.
11. Coñecer as estruturas dos produtos científicos (un proxecto de investigación ou un artigo, por exemplo) e elaborar documentos dotados desas estruturas.
12. Manexar o software axeitado para a práctica doutras competencias.
13. Practicar unha serie de valores e actitudes que os estudantes deberán adquirir ou potenciar, talles como: a curiosidade intelectual, a autocrítica, a aceptación da incerteza e da imperfección dos coñecementos, a cortesía académica, a disposición a achegar argumentos e probas (en lugar do desexo de «ter razón») ou a capacidade de aceptar as críticas ao propio traballo sen confundilas con ofensas persoais.
ESCENARIO 1: normalidade adaptada (sen restricións á presencialidade física)
Para que os estudantes adquiran e reforcen os coñecementos, as habilidades e as actitudes indicados, usaranse as clases expositivas e as clases interactivas presenciais. Nas clases expositivas, presentaranse e explicaranse aos estudantes os contidos da materia.
Nas clases interactivas realizaranse actividades orientadas ao desenvolvemento de habilidades, en paralelo ás clases expositivas. Leranse e comentaranse textos da disciplina que ben exemplifiquen os correctos deseño e execución dunha investigación, ben revelen a comisión de erros de deseño ou de execución. Así mesmo, realizaranse exercicios que esixan a aplicación dos coñecementos adquiridos nas clases expositivas a supostos de investigacións ficticias ou a reflexionar sobre investigacións reais.
Todos os materiais empregados polo profesor nas clases expositivas, así como os textos ou enlaces a materiais necesarios para o desenvolvemento das clases interactivas poñeranse a disposición dos estudantes na aula virtual. Tamén se poderá solicitar a entrega dos exercicios realizados en relación coas clases interactivas a través da aula virtual.
As titorías serán presenciais, sen prexuízo de que, de acordo cos estudantes, sexa posible realizar titorías virtuais a través de Ms Teams.
ESCENARIO 2: distanciamento (restricións parciais á presencialidade física)
Toda a docencia expositiva será telemática e asíncrona. Non se esixirá a presenza na aula e as clases se impartirán por medios que non esixan a conexión virtual simultánea do profesor e os estudantes. Para cada clase usaranse vídeos sobre os contidos da materia ben de propia confección do docente, ben de autoría allea pero dispoñibles en internet. Como complemento aos vídeos e en función das necesidades de cada tema, proporcionaranse no aula virtual da materia ben documentos en formato pdf, ben enlaces a documentos de páxinas web nos cales expóñanse contidos pertinentes para cada tema. Complementariamente, usaranse Ms Teams e Class Notebook para crear grupos, compartir arquivos ou facilitar a comunicación entre o profesor e os estudantes.
As clases interactivas serán presenciais e desenvolveranse do mesmo xeito que no escenario 1.
As titorías serán virtuais a través de Ms Teams.
ESCENARIO 3: peche das instalacións (imposibilidade de impartir docencia con presencialidade física)
A docencia expositiva se impartirá do mesmo modo que no escenario 2.
A docencia interactiva combinará, na medida do posible, sesións síncronas e traballo asíncrono. Nas sesións síncronas, realizadas a través de Ms Teams, tratarase de reproducir a dinámica de traballo habitual nas clases presenciais, solicitando o profesor a intervención dos estudantes para resolver problemas ou responder a preguntas. O traballo asíncrono consistirá na realización no aula virtual de tarefas que permitan captar o grado de desenvolvemento das competencias por parte dos estudantes. Complementariamente, poderase usar Ms Temas e Class Notebook na medida en contribúan ao desenvolvemento eficiente e eficaz da docencia.
As titorías serán virtuais a través de Ms Teams.
ESCENARIO 1: normalidade adaptada (sen restricións á presencialidad física)
Se avaliarán dúas clases de actividades obrigatorias para todos os estudantes matriculados na materia:
1. coñecemento dos contidos da materia: tanto na primeira como na segunda oportunidade, realizarase un exame escrito tipo test aplicado á solución de problemas, que valerá o 40% da cualificación final;
2. asistencia a e participación en clases interactivas, incluída a entrega en prazo dos exercicios ou as tarefas propostas no aula virtual: 35% da cualificación final. Os estudantes que, na primeira oportunidade, non asistan polo menos ao 80% das clases interactivas ou que suspendan as actividades realizadas nelas terán que responder na segunda oportunidade a unha serie de preguntas sobre as actividades realizadas nas clases interactivas; tales preguntas engadiranse ás preguntas que compoñen o exame xeral mencionado no punto anterior.
Dado que o sistema de avaliación das materias na USC é a avaliación continua, cualificarase toda actividade, por mínima que sexa, realizada por cada estudante, e o resultado desa cualificación representará nota definitiva que figurará no seu expediente académico.
Para superar a materia, os estudantes haberán de obter polo menos o 40% da nota máxima asignada a cada clase de actividades obrigatorias e o 50% da nota máxima total da materia (que é un 10). Iso implica que coa suma das cualificacións obtidas nas actividades obrigatorias, calquera estudante pode obter ata un 7.5 de cualificación, a condición de que obteña polo menos un 16% da cualificación final mediante o exame, polo menos un 14% da cualificación final mediante as actividades das clases interactivas e un 50% da cualificación final (é dicir, un 5) mediante a suma das dúas clases de actividades obrigatorias. Reservarase a parte aprobada a aqueles estudantes que teñan que examinarse na convocatoria de xullo.
Ademais, se avaliará unha actividade susceptible de realizarse voluntariamente por parte dos estudantes que non suspendan as actividades obrigatorias e queiran obter unha nota superior a 7.5. Consistirá no deseño dun proxecto moi elemental de investigación sobre calquera tema das ciencias sociais de interese para o estudante, e valerá o 25% da cualificación final. Ese traballo realizarase por cada estudante interesado coa guía do profesor nas titorías.
ESCENARIO 2: distanciamento (restricións parciais á presencialidad física)
O sistema de avaliación e os criterios empregados son esencialmente os mesmos que os do escenario 1, aínda cando se modifiquen os instrumentos necesarios para poñelos en práctica. As modificacións son as seguintes:
1. o exame tipo test da primeira e da segunda oportunidade será virtual e, en función do calendario e os horarios finais do grado, bine síncrono, ben asíncrono, o cal comunicarase aos estudantes coa antelación necesaria;
2. as titorías que sexan necesarias para guiar o deseño dunha investigación elemental por parte dos estudantes que queiran realizar voluntariamente ese traballo realizaranse, preferentemente, de forma virtual mediante Ms Teams.
ESCENARIO 3: peche das instalacións (imposibilidade de impartir docencia con presencialidade física)
Novamente, a base do sistema de avaliación é a prevista para o escenario 1, coas seguintes modificacións:
1. o exame tipo test da primeira e da segunda oportunidade será virtual e, en función do calendario e os horarios finais do grado, ben síncrono, ben asíncrono, o cal comunicarase aos estudantes coa antelación necesaria;
2. a asistencia e a participación que se terán en conta para avaliar as actividades realizadas nas clases interactivas serán as que teñan lugar mediante Ms Teams e mediante os exercicios ou as tarefas propostas no aula virtual, para o que se utilizarán os medios legalmente previstos a fin de garantir a constancia da presenza dos estudantes nas correspondentes sesións;
3. as titorías que sexan necesarias para guiar o deseño dunha investigación elemental por parte dos estudantes que queiran realizar voluntariamente ese traballo realizaranse, preferentemente, de forma virtual mediante Ms Teams.
Lémbrase que, de acordo coa Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión das cualificacións, aprobada por Acordo do Consello de Goberno da USC de 15 de Xuño de 2011 e modificada por Acordo do Consello de Goberno da USC de 5 de Abril de 2017, "[a] realización fraudulenta dalgún exercicio ou proba esixida na avaliación dunha materia implicará a cualificación de suspenso na convocatoria correspondente, con independencia do proceso disciplinario que se poida seguir contra o alumno infractor. Considerarse fraudulenta, entre outras, a realización de trabados plaxiados ou obtidos de fontes accesibles ao público sen reelaboración ou reinterpretación e sen citas aos autores e das fontes".
Tal como recolle o plan de estudos, unhas 150 horas. A falta de evidencia empírica algunha, só cabe dicir que cada estudante terá que distribuílas segundo o seu propio xuízo.
Dada a ubicación da materia na secuencia temporal de asinaturas da titulación (o primeiro cuadrimestre do primeiro curso), folga aclarar que non se presupoñen en posesión dos estudantes coñecementos, habilidades ou actitudes intra-disciplinares.
Non obstante, tendo presente o contido da formación pre-universitaria, considéranse prerrequisitos indubidablemente satisfeitos xa polos estudantes coñecementos de inglés, de gramática e ortografía das linguas co-oficiais da Comunidade Autónoma de Galicia, habilidades expresivas oralmente e por escrito, e unha actitude de boa disposición ao estudo, así como ao traballo, sexa individual, sexa en equipo.
Recoméndase asumir que calquera disciplina universitaria caracterízase por unha linguaxe técnica, así como esforzarse por dominar a linguaxe técnica da ciencia política e os seus método e técnicas.
Recoméndase eludir perspectivas ideolóxicas para o estudo da materia, dado que os sesgos introducidos por elas son incompatibles coa aproximación científica ao coñecemento do mundo social e se penalizarán nas cualificacións das tarefas nas cales acábense por manifestar malia esta recomendación.
Recoméndase o seguimento sistemático e regular das clases expositivas e interactivas, porque o carácter técnico da materia non permite o estudo descontinuo dos contidos.
Recoméndase ler detidamente todos os materiais facilitados polo profesor, empezando polo programa da materia, así como cumprir as regras e os prazos establecidos para o desenvolvemento das actividades docentes.
Recoméndase estudar os materiais proporcionados polo profesor da materia e non calquera outros procedentes de fontes distintas, todas elas carentes de crédito algún.
PLAN DE CONTINXENCIA
# METODOLOXÍA DO ENSINO
ESCENARIO 1: normalidade adaptada (sen restricións á presencialidade física)
Para que os estudantes adquiran e reforcen os coñecementos, as habilidades e as actitudes indicados, usaranse as clases expositivas e as clases interactivas presenciais. Nas clases expositivas, presentaranse e explicaranse aos estudantes os contidos da materia.
Nas clases interactivas realizaranse actividades orientadas ao desenvolvemento de habilidades, en paralelo ás clases expositivas. Leranse e comentaranse textos da disciplina que ben exemplifiquen os correctos deseño e execución dunha investigación, ben revelen a comisión de erros de deseño ou de execución. Así mesmo, realizaranse exercicios que esixan a aplicación dos coñecementos adquiridos nas clases expositivas a supostos de investigacións ficticias ou a reflexionar sobre investigacións reais.
Todos os materiais empregados polo profesor nas clases expositivas, así como os textos ou enlaces a materiais necesarios para o desenvolvemento das clases interactivas poñeranse a disposición dos estudantes na aula virtual. Tamén se poderá solicitar a entrega dos exercicios realizados en relación coas clases interactivas a través da aula virtual.
As titorías serán presenciais, sen prexuízo de que, de acordo cos estudantes, sexa posible realizar titorías virtuais a través de Ms Teams.
ESCENARIO 2: distanciamento (restricións parciais á presencialidade física)
Toda a docencia expositiva será telemática e asíncrona. Non se esixirá a presenza na aula e as clases se impartirán por medios que non esixan a conexión virtual simultánea do profesor e os estudantes. Para cada clase usaranse vídeos sobre os contidos da materia ben de propia confección do docente, ben de autoría allea pero dispoñibles en internet. Como complemento aos vídeos e en función das necesidades de cada tema, proporcionaranse no aula virtual da materia ben documentos en formato pdf, ben enlaces a documentos de páxinas web nos cales expóñanse contidos pertinentes para cada tema. Complementariamente, usaranse Ms Teams e Class Notebook para crear grupos, compartir arquivos ou facilitar a comunicación entre o profesor e os estudantes.
As clases interactivas serán presenciais e desenvolveranse do mesmo xeito que no escenario 1.
As titorías serán virtuais a través de Ms Teams.
ESCENARIO 3: peche das instalacións (imposibilidade de impartir docencia con presencialidade física)
A docencia expositiva se impartirá do mesmo modo que no escenario 2.
A docencia interactiva combinará, na medida do posible, sesións síncronas e traballo asíncrono. Nas sesións síncronas, realizadas a través de Ms Teams, tratarase de reproducir a dinámica de traballo habitual nas clases presenciais, solicitando o profesor a intervención dos estudantes para resolver problemas ou responder a preguntas. O traballo asíncrono consistirá na realización no aula virtual de tarefas que permitan captar o grado de desenvolvemento das competencias por parte dos estudantes. Complementariamente, poderase usar Ms Temas e Class Notebook na medida en contribúan ao desenvolvemento eficiente e eficaz da docencia.
As titorías serán virtuais a través de Ms Teams.
# SISTEMA DE AVALIACIÓN
ESCENARIO 1: normalidade adaptada (sen restricións á presencialidad física)
Se avaliarán dúas clases de actividades obrigatorias para todos os estudantes matriculados na materia:
1. coñecemento dos contidos da materia: tanto na primeira como na segunda oportunidade, realizarase un exame escrito tipo test aplicado á solución de problemas, que valerá o 40% da cualificación final;
2. asistencia a e participación en clases interactivas, incluída a entrega en prazo dos exercicios ou as tarefas propostas no aula virtual: 35% da cualificación final. Os estudantes que, na primeira oportunidade, non asistan polo menos ao 80% das clases interactivas ou que suspendan as actividades realizadas nelas terán que responder na segunda oportunidade a unha serie de preguntas sobre as actividades realizadas nas clases interactivas; tales preguntas engadiranse ás preguntas que compoñen o exame xeral mencionado no punto anterior.
Dado que o sistema de avaliación das materias na USC é a avaliación continua, cualificarase toda actividade, por mínima que sexa, realizada por cada estudante, e o resultado desa cualificación representará nota definitiva que figurará no seu expediente académico.
Para superar a materia, os estudantes haberán de obter polo menos o 40% da nota máxima asignada a cada clase de actividades obrigatorias e o 50% da nota máxima total da materia (que é un 10). Iso implica que coa suma das cualificacións obtidas nas actividades obrigatorias, calquera estudante pode obter ata un 7.5 de cualificación, a condición de que obteña polo menos un 16% da cualificación final mediante o exame, polo menos un 14% da cualificación final mediante as actividades das clases interactivas e un 50% da cualificación final (é dicir, un 5) mediante a suma das dúas clases de actividades obrigatorias. Reservarase a parte aprobada a aqueles estudantes que teñan que examinarse na convocatoria de xullo.
Ademais, se avaliará unha actividade susceptible de realizarse voluntariamente por parte dos estudantes que non suspendan as actividades obrigatorias e queiran obter unha nota superior a 7.5. Consistirá no deseño dun proxecto moi elemental de investigación sobre calquera tema das ciencias sociais de interese para o estudante, e valerá o 25% da cualificación final. Ese traballo realizarase por cada estudante interesado coa guía do profesor nas titorías.
ESCENARIO 2: distanciamento (restricións parciais á presencialidad física)
O sistema de avaliación e os criterios empregados son esencialmente os mesmos que os do escenario 1, aínda cando se modifiquen os instrumentos necesarios para poñelos en práctica. As modificacións son as seguintes:
1. o exame tipo test da primeira e da segunda oportunidade será virtual e, en función do calendario e os horarios finais do grado, bine síncrono, ben asíncrono, o cal comunicarase aos estudantes coa antelación necesaria;
2. as titorías que sexan necesarias para guiar o deseño dunha investigación elemental por parte dos estudantes que queiran realizar voluntariamente ese traballo realizaranse, preferentemente, de forma virtual mediante Ms Teams.
ESCENARIO 3: peche das instalacións (imposibilidade de impartir docencia con presencialidade física)
Novamente, a base do sistema de avaliación é a prevista para o escenario 1, coas seguintes modificacións:
1. o exame tipo test da primeira e da segunda oportunidade será virtual e, en función do calendario e os horarios finais do grado, ben síncrono, ben asíncrono, o cal comunicarase aos estudantes coa antelación necesaria;
2. a asistencia e a participación que se terán en conta para avaliar as actividades realizadas nas clases interactivas serán as que teñan lugar mediante Ms Teams e mediante os exercicios ou as tarefas propostas no aula virtual, para o que se utilizarán os medios legalmente previstos a fin de garantir a constancia da presenza dos estudantes nas correspondentes sesións;
3. as titorías que sexan necesarias para guiar o deseño dunha investigación elemental por parte dos estudantes que queiran realizar voluntariamente ese traballo realizaranse, preferentemente, de forma virtual mediante Ms Teams.
Lémbrase que, de acordo coa Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión das cualificacións, aprobada por Acordo do Consello de Goberno da USC de 15 de Xuño de 2011 e modificada por Acordo do Consello de Goberno da USC de 5 de Abril de 2017, "[a] realización fraudulenta dalgún exercicio ou proba esixida na avali ación dunha materia implicará a cualificación de suspenso na convocatoria correspondente, con independencia do proceso disciplinario que se poida seguir contra o alumno infractor. Considerarse fraudulenta, entre outras, a realización de trabados plaxiados ou obtidos de fontes accesibles ao público sen reelaboración ou reinterpretación e sen citas aos autores e das fontes".
Celestino Garcia Arias
Coordinador/a- Departamento
- Ciencia Política e Socioloxía
- Área
- Ciencia Política e da Administración
- Teléfono
- 881815178
- Correo electrónico
- celestino.garcia [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Xoves | |||
---|---|---|---|
11:00-12:00 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | 0.1 |
12:30-13:30 | Grupo /CLIS_02 | Castelán | 0.1 |
12:30-13:30 | Grupo A - horario de mañá (A-L) | Castelán | Docencia virtual asíncrona |
16:30-17:30 | Grupo /CLIS_04 | Castelán | 0.1 |
17:30-18:30 | Grupo /CLIS_05 | Castelán | 0.1 |
18:30-19:30 | Grupo B - horario de tarde (M-Z) | Castelán | Docencia virtual asíncrona |
Venres | |||
12:30-13:30 | Grupo /CLIS_03 | Castelán | 0.1 |
12:30-13:30 | Grupo A - horario de mañá (A-L) | Castelán | Docencia virtual asíncrona |
18:30-19:30 | Grupo B - horario de tarde (M-Z) | Castelán | Docencia virtual asíncrona |
18.01.2021 10:00-12:00 | Grupo A - horario de mañá (A-L) | Aula virtual |
18.01.2021 10:00-12:00 | Grupo B - horario de tarde (M-Z) | Aula virtual |
18.01.2021 10:00-12:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula virtual |
18.01.2021 10:00-12:00 | Grupo /CLIS_02 | Aula virtual |
18.01.2021 10:00-12:00 | Grupo /CLIS_03 | Aula virtual |
18.01.2021 10:00-12:00 | Grupo /CLIS_04 | Aula virtual |
18.01.2021 10:00-12:00 | Grupo /CLIS_05 | Aula virtual |
18.01.2021 17:00-19:00 | Grupo B - horario de tarde (M-Z) | Aula virtual |
18.01.2021 17:00-19:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula virtual |
18.01.2021 17:00-19:00 | Grupo /CLIS_02 | Aula virtual |
18.01.2021 17:00-19:00 | Grupo /CLIS_03 | Aula virtual |
18.01.2021 17:00-19:00 | Grupo /CLIS_04 | Aula virtual |
18.01.2021 17:00-19:00 | Grupo /CLIS_05 | Aula virtual |
18.01.2021 17:00-19:00 | Grupo A - horario de mañá (A-L) | Aula virtual |
29.06.2021 17:00-19:00 | Grupo A - horario de mañá (A-L) | Aula virtual |
29.06.2021 17:00-19:00 | Grupo B - horario de tarde (M-Z) | Aula virtual |
29.06.2021 17:00-19:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula virtual |
29.06.2021 17:00-19:00 | Grupo /CLIS_02 | Aula virtual |
29.06.2021 17:00-19:00 | Grupo /CLIS_03 | Aula virtual |
29.06.2021 17:00-19:00 | Grupo /CLIS_04 | Aula virtual |
29.06.2021 17:00-19:00 | Grupo /CLIS_05 | Aula virtual |