Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Ciencia Política e Socioloxía
Áreas: Ciencia Política e da Administración
Centro Facultade de Ciencias Políticas e Sociais
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Introdución ao proceso de integración europea, así como á configuración institucional do sistema político da Unión Europea, as súas dinámicas básicas e actores principais.
PARTE I: TEORÍAS DA INTEGRACIÓN EUROPEA
TEMA 1 FUNCIONALISMO E NEOFUNCIONALISMO
TEMA 2 REALISMO E INTERGUBERNAMENTALISMO
TEMA 3 FEDERALISMO E GOBERNANZA MULTINIVEL
PARTE II: INSTITUCIÓNS
TEMA 4 PODER LEXISLATIVO
TEMA 5 PODER EXECUTIVO
PARTE III: ACTORES
TEMA 6 OPINIÓN PÚBLICA
TEMA 7 PARTIDOS POLÍTICOS E ELECCIÓNS
TEMA 8 REPRESENTACIÓN DE INTERESES
Bibliografía básica
Ares, C. e L. Bouza (2019): Política de la UE: crisis y continuidad, CIS, Madrid.
Closa, C. (ed.) (2001): La europeización del sistema político español, Istmo, Madrid.
Costa, O. e N. Brack (2019): How the EU Really Works (2ª ed.), Routledge.
Hix, S. e B. Hoyland (2012): Sistema político de la Unión Europea, McGraw-Hill, Madrid.
Hodson, D. e J. Peterson (eds.) (2017): The Institutions of the European Union (4ª ed.), Oxford University Press, New York.
Bibliografía complementaria
Aldecoa Luzárraga, F. (2008): El Tratado de Lisboa. La salida de la crisis constitucional, Iustel, Madrid.
Ares, C. (2010): “A vueltas con la 'gobernanza multinivel'”, Revista Española de Ciencia Política, 22, 119-133.
Beck, U. (2012): Una Europa alemana, Paidós.
Beyers, J., R. Eising e W. A. Maloney (2010): Interest Group Politics in Europe. Lessons from EU Studies and Comparative Politics, Routledge.
Bickerton, C. J. (2012): European Integration. From Nation-States to Member States, Oxford University Press.
___ , D. Hodson e U. Puetter (eds.) (2015): The New Intergovermentalism. States and Supranational Actors in the Post-Maastricht Era, Oxford University Press.
Bond, M. (2012): The Council of Europe, Routledge, Londres y Nueva York.
Brack, N. (2018): Opposing Europe in the European Parliament. Rebels and Radicals in the Chamber, Palgrave Macmillan.
Dinan, D., N. Nugent e W. E. Paterson (eds.) (2017): The European Union in Crisis, Palgrave.
Hartlapp, M., J. Metz e C. Rauh (2014): Which Policy for Europe? Power and Conflict inside the European Commission, Oxford University Press.
Hodson, D. (2011): Governing the Euro Area in Good Times & Bad, Oxford University Press, Oxford.
Kassim, H. et al. (2013): The European Commission of the Twenty-First Century, Oxford University Press.
Lacroix, J. e K. Nicolaïdis (eds.) (2010): European Stories. Intellectual Debates on Europe in National Contexts, Oxford, New York.
Lelieveldt, H. e S. Princen (2011): The Politics of the European Union, Cambridge University Press, New York.
Lowe, K. (2012): Continente salvaje. Europa después de la Segunda Guerra Mundial, Galaxia Gutenberg, Barcelona.
Magone, J. M. (ed.) (2015): Routledge Handbook of European Politics, Routledge
Mariscal, N. (2003): Teorías políticas de la Unión Europea, Tecnos, Madrid.
Mateo, G. (2008): Hacia una Constitución europea: las conferencias intergubernamentales, Tirant lo Blanch, Valencia.
McCormick, J. (2013): Why Europe Matters. The Case for the EU, Palgrave, Houndmills.
Monnet, J. (1985): Memorias, Siglo XXI de España Editores.
Torreblanca, J. I. (2014): ¿Quién gobierna en Europa? Reconstruir la democracia, recuperar a la ciudadanía, Catarata.
___ (2011): La fragmentación del poder político. Icaria, Barcelona.
Van Middelaar, L. (2013) [2009]: El paso hacia Europa, Galaxia Gutenberg, Barcelona.
Wiener, A., T. A. Börzel e T. Risse (2018): European Integration Theory (3ª ed.), Oxford University Press, Oxford.
Wiesner, C. (2019): Inventing the EU as a Democratic Polity. Concepts, Actors and Controversies, Palgrave Macmillan.
Yordanova, N. (2013): Organising the European Parliament. The Role of Committees and their Legislative Influence, ECPR Press.
Capacidade de análise dos avances no proceso de construción europea, así como do funcionamento do sistema político da Unión. Familiaridade coa documentación producida polas institucións europeas.
Escenario 1 (“normalidade adaptada”)
Os contidos impartiranse en sesións maxistrais e clases interactivas. Tamén, se poderán realizar traballos individuais tutorados.
Escenario 2 (“distanciamento”)
As docencia expositiva realizarase en réxime de docencia virtual asíncrona. As clases interactivas serán presenciais.
Escenario 3 (“peche das instalacións”)
Toda a docencia realizarase a través de docencia virtual ben síncrona ou asíncrona. Programaranse actividades complementarias a través das ferramentas do campus virtual para favorecer a participación do alumnado.
Escenario 1 ("normalidade adaptada")
A asistencia a clase é obrigatoria.
O exame suporá un 60% da cualificación e consistirá en desenvolver tres preguntas. É necesario elaborar suficientemente estas tres preguntas para superar a materia.
A participación activa e informada nas diferentes actividades programadas para as clases interactivas representará o 40% da cualificación final restante. Para a determinación desta cualificación empregarase a avaliación continua a través da realización de diversos exercicios obrigatorios.
A calidade do ensaio (de carácter voluntario) poderá ser tida en conta para perfilar a nota final.
Escenario 2 (“distanciamento”)
Substituirase o exame presencial por unha proba telemática asíncrona. Manterase a forma de avaliación das clases interactivas.
Escenario 3 (“peche das instalacións”)
Substituirase o exame presencial por unha proba telemática asíncrona. Manterase a forma de avaliación das clases interactivas.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”.
Estudo individual: 70 horas
Preparación de traballos titorados: 30 horas
Ningunha en particular.
“Plan de continxencia”
Prevese para a adaptación aos escenarios 2 e 3 modificacións específicas nos apartados de “Metodoloxía das Clases” e “Metodoloxía de Avaliación”.
Ramon Maiz Suarez
- Departamento
- Ciencia Política e Socioloxía
- Área
- Ciencia Política e da Administración
- Teléfono
- 881815153
- Correo electrónico
- ramon.maiz [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Cristina Ares Castro-Conde
- Departamento
- Ciencia Política e Socioloxía
- Área
- Ciencia Política e da Administración
- Teléfono
- 881815152
- Correo electrónico
- cristina.ares [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Alba Alonso Alvarez
Coordinador/a- Departamento
- Ciencia Política e Socioloxía
- Área
- Ciencia Política e da Administración
- Correo electrónico
- a.alonso [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
| Mércores | |||
|---|---|---|---|
| 10:00-11:00 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | 1.3 |
| 16:00-17:00 | Grupo /CLIS_03 | Castelán | 1.3 |
| Xoves | |||
| 10:00-11:00 | Grupo /CLIS_02 | Castelán | 1.3 |
| 16:00-17:00 | Grupo /CLIS_04 | Castelán | 1.3 |
| 23.06.2021 17:00-19:00 | Grupo /CLIS_04 | 2.1 |
| 23.06.2021 17:00-19:00 | Grupo A - horario de mañá (A-K) | 2.1 |
| 23.06.2021 17:00-19:00 | Grupo /CLIS_02 | 2.1 |
| 23.06.2021 17:00-19:00 | Grupo B - horario de tarde (L-Z) | 2.1 |
| 23.06.2021 17:00-19:00 | Grupo /CLIS_03 | 2.1 |
| 23.06.2021 17:00-19:00 | Grupo /CLIS_01 | 2.1 |